D2 är en förkortning av ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det är något fel på er båda, men lade ändå till de_dust2 i omröstning!

Att det är något fel på mig visste jag redan

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

D2 är diablo 2 sålänge man inte spelar CS, då är det dust_2.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Givetvis dust2 ! Allt annat är fel ! Så många pcwer man sökt och suttit o nötat på ventrilo o sagt D2. Om ni godkänner Diablo 2 så kan ni ju lägga ner sidan 😂😘

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Diablo 2! Eller? Har blivit uppmärksammad om att kidsen med sina nya spel avser att stjäla den heligaste av förkortningar inom spel och jag tänker inte acceptera det. Jag tycker därför vi en gång för alla avgör vad "D2" betyder!

D2 är självklart spelet D2 till Dreamcast, en uppföljare till D.
Vad är det för kids med sina nya spel som försöker stjäla det? (Diablo II släpptes ett halvår senare.)

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig diablo 2 även om jag fyller 31 i år. Jag spelade diablo 3 och det var riktigt kul. Jag började använda D2 för destiny 2. Men nu spelar jag ju inte det längre så nästa användningsområde blir helt enkelt Division 2. Man får inte vara korkad och sy fast förkortningar på spel som man inte ens spelar längre spelar jag cs så är D2 givetvis Dust2. Man tar det dit det passar bäst. Men jag förstår gamla nördar som vägrar överge sitt Diablo 2 så all respekt till er <3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Sen när kallar man dust2 för D2?

Sen 2002 typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackis1337:

Givetvis dust2 ! Allt annat är fel ! Så många pcwer man sökt och suttit o nötat på ventrilo o sagt D2. Om ni godkänner Diablo 2 så kan ni ju lägga ner sidan 😂😘

Skickades från m.sweclockers.com

"5on5 dust2 mid/high/semielit våran gamehosting!"

Det var tider det..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
99:e percentilen

de_dust2 såklart – men endast i talspråk IMO. Jag skulle aldrig skriva "D2" för kartan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellis:

Sen 2002 typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Har fått för mig att man alltid sade "dust2", men nu när minnet får upp takten så känner jag igen det mer och mer

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av mudde:

D2 är självklart spelet D2 till Dreamcast, en uppföljare till D.
Vad är det för kids med sina nya spel som försöker stjäla det? (Diablo II släpptes ett halvår senare.)

Jag googlade faktiskt på D2 innan trådstart och hittade också det spelet till Dreamcast. Trodde jag skulle komma undan med att inte nämna det...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Även fast jag spelat CS sedan 1.3 så har jag nog aldrig kallat de_dust2 för D2. Någon gång kanske man har skojjat till det och sagt Dust 11 då dom skrivet ut de_dust2 som de_dust II isället på CSGO.

Har iofs heller aldrig sagt D2 istället för Diablo 2.

Själv spelat sedan 1.5 och vissa jag spelar med säger D2 som i Dust 2 medans en själv säger de_Dust 2
https://liquipedia.net/counterstrike/Portal:Maps/CS_1.6
Ordet "De" används inte längre i csgo de flesta jag hör i mic säger ju säger bara Dust2 eller Mirage när det hette de_Mirage

Scrollar man ner på sidan så står det vad kartorna heter på CSGO medans och vad de hette i 1.6 med mera

Permalänk
Medlem

Som grundare för Geeks The Division 2 klan som också har spelat det mesta som kan förkortas till D2 så är såklart det endast Diablo 2 som får kallas D2. Jag brukar alltid förkorta The Division 2 till TD 2.

Edit: Skamlös reklam är skamlös reklam.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1550085-geeks-egna-the...

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Importerade D2 till dreamcast när det begav sig, men annars Diablo 2 såklart.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jacob, du skulle haft 5 alternativ med enbart Diablo 2

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ceder_78:

Jacob, du skulle haft 5 alternativ med enbart Diablo 2

Tanken slog mig!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

För mig är D2 CS-kartan och inget annat. Men Diablo 2 kom väl före, men har aldrig någonsin hört någon kalla det för D2...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

D2 är och kommer alltid vara, Diablo 2.

The Division 2 hänvisar jag oftast till som "Div 2"

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

Jag röstade för Diablo 2 även om jag spelade en del de_dust2.

Permalänk

Själv är jag en trist person som inte överhuvudtaget tänker att det är spelrelaterat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tool_steel#High_carbon-chromium...

Permalänk
Medlem

Dust 2

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

CS är inget riktigt spel. Ni hörde det här först. Fite me! @Kenneth

Sant, det är enbart en mod. Spelet heter Half-Life.

Och D2 betyder givetvis Diablo 2 (även känt som Dibbe, "Ska vi Dibba?").

Permalänk
Medlem

I generell kontext så Diablo 2 (vilket jag röstade för), men om det nämns i sammanhang av CS så är det definitivt de_dust2 jag skulle se det som. Jag skulle inte heller kalla det för något "de nya kidsen" skulle ha snott - det är ÄNNU heligare i mina ögon! Det för mig som i princip varit med från start till finish när det gäller CS (RIP 1.6).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

D2: The Mighty Ducks.
En film från 1994, sex år innan Diablo 2!

Permalänk
Medlem

Diablo 2. Man kan inte bara sno en förkortning såhär! Skandal! Som att sno tröja 21 i Colorado. Jag kallar till samling på Sergels Torg.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

D2 = Diablo 2
DD2 = de_dust2

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Diablo 2 utan tvekan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av s0sdaf:

Sant, det är enbart en mod. Spelet heter Half-Life.

Och D2 betyder givetvis Diablo 2 (även känt som Dibbe, "Ska vi Dibba?").

Dibbegibb? 😀 😉

Permalänk
Medlem

Diablo 2 ofc... inget snack om saken...

Permalänk
Medlem

diablo 2 men vi lod spelare brukar säga d2lod.

drar igång det ett par gånger varje år vid ladder resets, alltid kul innan alla bottar kommer igång. förstår inte att dom fortfarande tjänar pengar på att botta, borde inte spelet var "dött" sedan länge med tanke på att vem lägger pengar på ett så gammalt spel där det dessutom är olagligt?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Är nog mest upp till kompiskretsen vilket ord som inte orkar sägas. OCH Diablo 2 är nog så pass gammalt nu att kidzen inte ens förärar det en blick, lite som fornsvenska. Och Diablo är ju till mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: