Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Riktigt schysst setup! Gillar verkligen den färgen på skiva. Jag tänkte köra på den numera otroligt vanliga Karlby som är mer åt valnöt men den du har är ju mycket billigare och ser ju fantastisk ut. Har du behandlat den på något vis eller bara kört på den som den är?

Och, vad är det för ben? Är det Lerberg?

Är inte behandlat, det är laminat så det ska tåla det mesta Är ju egentligen en bänkskiva ämnad för köksbruk. Det enda negativa är att den inte är speciellt djup, men har man inga problem med det så funkar det strålande.

Benen är Lerberg ja Billigt och bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Är inte behandlat, det är laminat så det ska tåla det mesta Är ju egentligen en bänkskiva ämnad för köksbruk. Det enda negativa är att den inte är speciellt djup, men har man inga problem med det så funkar det strålande.

Benen är Lerberg ja Billigt och bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, tänkte inte på slitstyrkan utan mer på färgen, men det är gött att veta. Hur verkar den i svikthänseende? Böjs den om du lägger lite tyngd på den? Ser ju att du inte har så tunga grejer på mitten och benen verkar stå en liten bit in ändå. Där är ju Karlby rejält mycket tjockare.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

På grund av sovande barn har jag blivit förpassad till en hörna i vardagsrummet. Känns fel att downsiza sin battlestation när man flyttat till hus...

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

På grund av sovande barn har jag blivit förpassad till en hörna i vardagsrummet. Känns fel att downsiza sin battlestation när man flyttat till hus...

https://i.imgur.com/Xg3dbEw.jpg

Snyggt! Vad är det för Grado-hörlurar du har? Kan du rekommendera dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alumax:

Ah, tänkte inte på slitstyrkan utan mer på färgen, men det är gött att veta. Hur verkar den i svikthänseende? Böjs den om du lägger lite tyngd på den? Ser ju att du inte har så tunga grejer på mitten och benen verkar stå en liten bit in ändå. Där är ju Karlby rejält mycket tjockare.

Ja den kan svikta en del om man står och lutar sig mot det. Men böjs ingenting av vare sig chassi eller skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Snyggt! Vad är det för Grado-hörlurar du har? Kan du rekommendera dem?

Lurarna är Audeze LCD-2, men jag kan definitivt rekommendera dem. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Gjort om i spelrummet för typ 8:e gången på några månader. Nu blev det ny soffa och hela kalaset vridet på längden för att tillgodose större soffa som också går att sova på om man är kompis och skitfull. Här spelar jag Playstation, streamar spel från datorn via antingen Steam Link eller Moonlight och kollar på Nätflickz.

Någon sorts hylla med löjliga samlargrejer och/eller eventuella tavlor är nästa projekt. Får se om det blir nördtema eller om jag fotar själv och skriver ut.

https://i.imgur.com/htFxEcI.jpg

https://i.imgur.com/WunnzSP.jpg

https://i.imgur.com/TjTD6Gf.jpg

Vart går det hitta den runda vita hyllan du har på väggen med böcker i?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Vart går det hitta den runda vita hyllan du har på väggen med böcker i?

På Mio, finns fortfarande. Glömt vad den heter men jag tror (?) att det var Elton, kostade 500kr eller något åt det hållet.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Svurre:

På grund av sovande barn har jag blivit förpassad till en hörna i vardagsrummet. Känns fel att downsiza sin battlestation när man flyttat till hus...

https://i.imgur.com/Xg3dbEw.jpg

Snyggt!

Är också förpassad till ett skrivbord i stringhylla som du, jag undrar vad du använder för monitor-arm? Det ser ut som att den sitter fast i string-gaveln?

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

Snyggt!

Är också förpassad till ett skrivbord i stringhylla som du, jag undrar vad du använder för monitor-arm? Det ser ut som att den sitter fast i string-gaveln?

Ser ut som väggfästen och att det är kablarna som hänger ner till vänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är inne på att köpa bänkskiva av massiv ek som är 2,40 m lång och 60 eller 80 cm bred.

Det jag undrar är att om ni har sett någonstans där man kan köpa benstativ med regel tvärsöver så att man inte behöver stötta upp med ytterligare ben i mitten?

det finns online men det verkar vara mest med lyftfunktion..

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trisk3lion:

Snyggt!

Är också förpassad till ett skrivbord i stringhylla som du, jag undrar vad du använder för monitor-arm? Det ser ut som att den sitter fast i string-gaveln?

Det är ett iiglo MM100-stativ som sitter skruvat i bänkskivan. Man får plocka isär foten för att få in den genom gaveln.

Det hade helt klart varit snyggast med ett väggfäste, men då lösningen är temporär känner jag inte för att göra hål i väggen. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Skrivet av fecko:

Är inne på att köpa bänkskiva av massiv ek som är 2,40 m lång och 60 eller 80 cm bred.

Det jag undrar är att om ni har sett någonstans där man kan köpa benstativ med regel tvärsöver så att man inte behöver stötta upp med ytterligare ben i mitten?

det finns online men det verkar vara mest med lyftfunktion..

Jag har 200x60 och ikea-ben model: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19022808/ fast svarta. funkar bra. har daton i skrivbordet med, och en clam med 3 27"

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

Samma som i post, men ny lägenhet och lite ny hårdvara Trivs mycket bra! Ska bara byta ut 24" så det blir två 27".

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennyafnorberg:

Jag har 200x60 och ikea-ben model: https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19022808/ fast svarta. funkar bra. har daton i skrivbordet med, och en clam med 3 27"

Blev två thyge ram+ben. Den verkar vara gamla galant-serien och den har jag bra erfarenhet av. Bara bordsskivor som saknas, dessa köper jag sen när jag flyttat..
Då blir det nästan allt nytt.. Bord, ben, dator, skärm, matta, stol, osvosv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/battlestations/comments/axeb5e/i_tho...

Jäävlar...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Man får tänka en gång extra före Lena Handén kommer på besök med den där setupen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Man får tänka en gång extra före Lena Handén kommer på besök med den där setupen..

Tänkte precis samma sak, men du hade ett uttryck som passade lite snyggare

Men jäklar vilken snygg utsikt. Där hade jag lugnt kunna sitta med en kopp hett kaffe rykandes

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Men jäklar vilken snygg utsikt. Där hade jag lugnt kunna sitta med en kopp hett kaffe rykandes runkandes

Ftfy

Edit: Ett aningen osofistikerat skämt, men dialogen hade redan devolverat till eufemismer så...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Förpassad till ett matbord i gillestugan då dottern blev stor nog för ett eget rum. Kontoret fick offras. Som tur är finns det fler rum i huset men det måste fixas innan datorn får flytta in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

köpte detta skrivbord och stol på Myrorna för blott 225 kr, idag.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade min workstation. Min rygg behövde ett höj/sänkbart skrivbord, vilket gjorde att min plånbok fick lida istället!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med den nya hörnan. Inget fancy men det blev bra cleant.

Skiva från Bauhaus i valnötslaminat och sågad på plats efter mina önskade mått.
Växten kallas för elefantöra. Given plats på skrivbordet.

Framåt ska det väl till lite led-lister i bakkant skrivbord och skärm tänker jag och någon Philips Hue laddad klassisk Ikea-skrivbordslampa.

Edit:
Just det, måste ju tillägga att jag inte är färdig med min thunderbolt-lösning men jag har en portreplikator från HP av tyngre klass som finns under skrivbordet. Där laptopen står ska jag dra fram en kabel (usb-c hona) från PC:n under skrivbordet när jag vill använda t-bord och mus med just PC, eller kunna driva skärm och tangentbord från laptop genom att bara flytta thunderbolthanen från replikatorn till laptopen så driver laptopen hela lösningen istället. Det fungerar nu men kabeln ligger på fel plats så den syns inte på bilden. Sjukt smidigt att kunna byta mellan jobb-pc, mbp eller spelmaskinen.

Mer text!
Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

https://i.imgur.com/yw27xzV.jpg

köpte detta skrivbord och stol på Myrorna för blott 225 kr, idag.

Härligt stor skärm!
Dock kryper det lite i mig när jag ser kabelhärvan till höger

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Uppgraderade min workstation. Min rygg behövde ett höj/sänkbart skrivbord, vilket gjorde att min plånbok fick lida istället!

https://i.imgur.com/VdkiFxG.jpg

Är det ett skärmstativ från Kjell jag skådar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@Alumax: snyggt och stilrent. Jag tycker det är intressant att se olika lösningar på output-switching från peripherals, hur man angriper problemet, från vilken vinkel.

Vill också tillägga att det ser ut som att det börjar bli dags att skörda (och om man orkar, plantera om) de lägsta sticklingarna på elefantörat, så de inte har ihjäl moderplantan.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@Alumax: snyggt och stilrent. Jag tycker det är intressant att se olika lösningar på output-switching från peripherals, hur man angriper problemet, från vilken vinkel.

Vill också tillägga att det ser ut som att det börjar bli dags att skörda (och om man orkar, plantera om) de lägsta sticklingarna på elefantörat, så de inte har ihjäl moderplantan.

Tack!
Ja, problemet med att få till en lösning som är enkel visar ju sig såklart inte vara särskilt enkel. Men nu fungerar det klockrent förutom att jag måste "väcka" portreplikatorn om jag vill använda PC:n efter att den gått i viloläge. Den har liksom inte samma möjligheter som laptopsen har när jag kopplar in usb-c-kabeln i en laptop. Problemet är ju enkelt löst men lite omständigt om man inte har en dator i närheten för att plugga in kontakten i en sekund och sedan in i PC-anslutningskabeln igen. Vet faktiskt inte vad det beror på men från en laptop kommer det ju bildsignal och annat så det kanske är något sådant som krävs för att replikatorn ska tycka det är värt att vakna ur sin dvala, så att säga.

Ja, dom börjar bli väl långa nu ja. Den växten förökar sig som jag vet inte vad...
Ursprungsplantan har gett upphov till en hel drös elefantöron här i huset och numera också i andra hushåll. Trevlig växt!
Tack

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Det stämmer! Blir lätt några prylar därifrån när man jobbar där :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

@Simonnice: Vilka bordsben köpte du?

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

@sweisdapro: Det stämmer! Blir lätt några prylar därifrån när man jobbar där :).

Förstår precis vad du menar, riktigt gött stativ faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P