Apex Legends når 50 miljoner spelare en månad efter lanseringen

Permalänk
Melding Plague

Apex Legends når 50 miljoner spelare en månad efter lanseringen

En månad har gått sedan lanseringen av Apex Legends, och i samband med det meddelar utvecklarna att antalet spelare nu uppgår till 50 miljoner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, då är det nog väl på tiden att testa spelet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag testade det ett par ggr. Kommer aldrig spela det igen. Så 49 999 999 användare kanske är mer korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Jag testade det ett par ggr. Kommer aldrig spela det igen. Så 49 999 999 användare kanske är mer korrekt.

Räkna bort alla fusk dubbelkonton så är vi snart nere på halva totala siffran av dom där 50 miljonerna. Helt hutlöst så mycket fuskare det är i Apex. Dom verkar inte bry sig heller.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

Det är kul och intressant, dock så har jag inte reaktionen kvar längre som ung från CS1.5 samt UT tiden.

Har kommit på att jag får lämna över ledarflaggan till moppemuscharna och erkänna svidande nederlag för all framtid i FPS.
Ändå är det rätt skoj ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Räkna bort alla fusk dubbelkonton så är vi snart nere på halva totala siffran av dom där 50 miljonerna. Helt hutlöst så mycket fuskare det är i Apex. Dom verkar inte bry sig heller.

Tror jag ligger på strax över 200 spelade matcher och har inte blivit dödad av någon uppenbar fuskare än... kanske bara har tur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Räkna bort alla fusk dubbelkonton så är vi snart nere på halva totala siffran av dom där 50 miljonerna. Helt hutlöst så mycket fuskare det är i Apex. Dom verkar inte bry sig heller.

Har inte stött på en enda fuskare (i alla fall inte som fuskade uppenbart) hittills. Men sen har jag inte hutlöst många timmar spelade heller, kanske 50-60.

Hör däremot att det verkar bli fler, om man lyssnar på streamers osv.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Räkna bort alla fusk dubbelkonton så är vi snart nere på halva totala siffran av dom där 50 miljonerna. Helt hutlöst så mycket fuskare det är i Apex. Dom verkar inte bry sig heller.

Har spelat drygt 70 timmar redan och har inte stött på en enda uppenbar fuskare så vet inte om jag håller med alls faktiskt. Tänker att kanske lag och en dålig tickrate på servrarna kan vara det som spökar?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Har nog inte heller stött på någon fuskare vad jag vet.

Många man möter är bra mycket bättre än en själv, men inte blivit dödad från andra sidan kartan osv ännu.

Sen ibland blir man förbannad och muttrar "jävla fuskare" för att någon skjuter genom röken.. Men det har man själv gjort väldigt många gånger också då man hittat ett gult scope

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med de flesta här. Jag har då inte stött på en enda fuskare än och jag har över 50 timmar spelat. Men istället så får jag bara spel crasher, shutdowns osv

Visa signatur

i7-7700k @ 5GHz 1.31V | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | G.Skill 32GB 3200MHz | M.2 EVO 1TB / EVO 850 2TB | BenQ XL2546 240Hz | Windows 10 64-Bit

Permalänk
Medlem

Kört ett 30-tal matcher och kan inte minnas att jag dött på något osjysst eller magiskt sätt. Sen är jag rätt så dålig så jag antar att jag kanske inte hade märkt det ändå

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Tomika:

Räkna bort alla fusk dubbelkonton så är vi snart nere på halva totala siffran av dom där 50 miljonerna. Helt hutlöst så mycket fuskare det är i Apex. Dom verkar inte bry sig heller.

jag har över 300timmar apex och runt 250wins~ och har nog bara mött 2-3fuskare:

alla som dödar dig har inte fusk

dock så kan jag tycka att en killcam & server samt spelar report meny borde läggas till.

till er som får crasher, testa att byta ner er till 417.35 eller lägre, hjälpte mig en del då jag gick från 3-4crashes per timma till kanske 1-2 per session.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tror jag ligger på strax över 200 spelade matcher och har inte blivit dödad av någon uppenbar fuskare än... kanske bara har tur?

Har spelat omkring 30 matcher och mött fuskare i en av matcherna.
Kom en kille och smockade ner alla 3 av oss på mindre än 2 sekunder fast vi var väldigt utspridda, med något av automatvapnen.
Hade förövrigt Lila hjälm/armor och hann se killen i 0.5 sekunder innan jag var stendöd.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

jag har över 300timmar apex och runt 250wins~ och har nog bara mött 2-3fuskare:

alla som dödar dig har inte fusk

dock så kan jag tycka att en killcam & server samt spelar report meny borde läggas till.

till er som får crasher, testa att byta ner er till 417.35 eller lägre, hjälpte mig en del då jag gick från 3-4crashes per timma till kanske 1-2 per session.

Blir inte det runt 11 timmar varje dygn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tror jag ligger på strax över 200 spelade matcher och har inte blivit dödad av någon uppenbar fuskare än... kanske bara har tur?

Jag har runt 450 matcher spelade och har inte heller mött någon fuskare vad jag vet.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Bästa BR so far utan tvekan.
Mkt likt pubg som man spelar men roligare med abilities och "snabbare" gameplay, händer saker oftare.
Inget gull-gull som i Fårtnajt och inget tjaffsande med att bygga osv.
Så förstår varför det blivit så populärt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

@Sneaky_rhino: Jag fattar. Du är pro och alla som dör och påpekar att det finns fuskare behöver Git gud? Är gammal cpl lirare så kan panga och bli pangad utan greedy känslor. Däremot går det att spectate. Så jo, spelet har massvis av fuskare. Inte så konstigt med tanke på motorn och gissningsvis är det CS fuskare som hoppat över till Apex.

Kan tillägga att fuskare inte alltid flyger fram och uppenbart visar sig fuska aka rage fuska. Utan är subtila som tusan och verkligen döljer det. Så dom ser legita ut.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Folk får det och låta som att miljoner fuskar, så är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul spel men jag suger på det. Nu saknas bara ett BF BR i nutid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

har väl inte direkt mött någon uppenbar fuskare
dock så har man väl mött nån som gått lös med en spitfire (eller annat autovapen) på sjukt långt avstånd och träffar mig med typ alla skott då jag just så pass kan se dom med en longbow och 4-8x scope

vid sånna tillfällen kan man väl börja fundera
men överlag tycker ja det är lugnt och roligt

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

Jag vänta fortfarande på att man kan spela som Duo, 4 eller ensam, samt fixa lite små buggar och liknande.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Räkna bort alla fusk dubbelkonton så är vi snart nere på halva totala siffran av dom där 50 miljonerna. Helt hutlöst så mycket fuskare det är i Apex. Dom verkar inte bry sig heller.

Det där stämmer väldigt dåligt då jag spelat Apex Legends i åtminstone 130 timmar hittills och jag har stött på väldigt få fuskare, samt att dom "inte gör något" stämmer inte heller då dom bannade 16.000 fuskare redan dom första veckorna. Och det blev det nyheter om 16,e Februari.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel! Matcherna går fort och det är ständigt action om man så vill. Gillade aldrig Fortnite så detta är väldigt välkommet. Trodde jag mötte en fuskare en gång tills jag lärde mig att det fanns sikten som såg igenom smoke haha!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Tomika:

@Sneaky_rhino: Jag fattar. Du är pro och alla som dör och påpekar att det finns fuskare behöver Git gud? Är gammal cpl lirare så kan panga och bli pangad utan greedy känslor. Däremot går det att spectate. Så jo, spelet har massvis av fuskare. Inte så konstigt med tanke på motorn och gissningsvis är det CS fuskare som hoppat över till Apex.

Kan tillägga att fuskare inte alltid flyger fram och uppenbart visar sig fuska aka rage fuska. Utan är subtila som tusan och verkligen döljer det. Så dom ser legita ut.

Nej, alla som dör och påpekar att det finns fuskare behöver inte bli "Git Gud" utan tycker bara att din kommentar är ganska kryddad och inte kanske inte hela sanningen. det syns i tex official apex discord att det faktiskt inte är så många fuskare då en rätt stor skala av spelarbasen helt enkelt inte möter "många" fuskare(dock på Asia servers är det ett problem men om jag skall vara ärlig så har alla spel i asien ett problem med fusk men vi är ju ändå i EU.)

sedan visst ibland så får bottenskrapet men som jag skrev innan 300+timmar så har jag bara mött ett fåtal fuskare och det talar ju ändå för att dom gör ett bra jobb på att banna folket direkt även om dom föredrar banwaves för att förstöra för folket som säljer skiten.

och en sak som kommer nu i mars är "Report Player" ist för att behöva gå in på deras anticheat avdelning på ea.com så det blir ju lättare ifall man nu tror/faktiskt råkar ut för en fuskare med updateringen som kommer nu.

sedan så är ju respawn rätt känt för att lägga alla fuskare i en "hidden pool/shadowpool utöver banwaves" så dom bara möter andra fuskare om man skall gå på andra spel som dom har gjort. hörde även att dom har planer på machine learning för att hitta fusk via serverside spectate(?) så det blir nog spännande att höra mer om.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Det är kul och intressant, dock så har jag inte reaktionen kvar längre som ung från CS1.5 samt UT tiden.

Har kommit på att jag får lämna över ledarflaggan till moppemuscharna och erkänna svidande nederlag för all framtid i FPS.
Ändå är det rätt skoj ibland

Är i samma sits, CS1.6 var min tid blir väl enbart pusselspel om ett par år för oss...

Skickades från m.sweclockers.com

För många emojis, ush + felstavning deluxe
Permalänk
Medlem

@Sneaky_rhino: Dom bannade 16,000(!) spelare den 3e dagen redan. Jag säger inte att vartenda spelare är en fuskare, men det finns ett stort antal av dom. Bara för att du tror att du blev dödad legit så betyder det inte alltid att det är så heller, fuskare som faktiskt döljer det och inte vill bli påkomna är otroligt svåra att faktiskt se om det är en fuskar eller legit spelare ibland. Detta syns väldigt tydligt oavsett spel det gäller. Och enda möjligheten att faktiskt se detta är bakom spectate kameran.
Ta en snabb titt på Youtube och sök bara "Apex cheat" så får du hur mycket som helst att se och ta lärdom av vad gäller situationen i dagsläget kring Apexs fuskande. Det går inte att förneka. Faktumet att skaparna flaggar videos där det visas tydligt bara för att dom skall försvinna, gör inte att problemet blir mindre per automatik. Lite som att skyffla smuts under matten. Den finns ändå kvar där.

Men, med detta sagt. Så säger jag inte åter igen att ALLA fuskar. Men det räcker med att veta att det finns en hel drös av dom för att för mig göra spelet helt ointressant. Vi såg alla hur PUBG blev. Kan bara hoppas att Apex inte tar efter utan faktiskt kastar easy anti cheat och skaffar något riktigt vettigt för att inte få spelarbasen att ge upp till slut, som med PUBG.

Edit: Hoppas förstås verkligen Apex fortsätter växa och får nya funktioner med mera. Det är ett unikt spel i sig och inte likt något annat BR-spel idag, förutom just hela "BR" grejen. Men mekanik osv finns ju inte i något annat än just Apex. Lite som ett Unreal Tournament nu år 2019 eller Quake 3 på steroider.
Dessväre har dom där jädrans företagen som gör fusk sådan enorm omsättning på pengar så dom är ju nästan steget före vartenda spelföretag vad gäller att kunna erbjuda sina kunder ett övertag i spel i utbyte mot en slant.
Tycker det hade varit roligt om vi såg en whitehat arme som totalt skrotade dessa spelfusk företags hemsidor. Då hade jag poppat en flaska och skrattat.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Klart den mest intressanta shootern på länge (för mig). Har aldrig varit intresserad av BR tidigare så har aldrig testat Fortnite eller PUBG. Men Apex är fan sjukt roligt köra med några polare, dock inte speciellt roligt köra solo med randoms.

Senast jag tyckte FPS-spel var så här kul var nog CS 1.6. Har efter det varit mest intresserad av RPG-spel.

Dock blir det nog en liten break från Apex när nästa expansion till Path of Exile släpps nu på fredag.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Det är kul och intressant, dock så har jag inte reaktionen kvar längre som ung från CS1.5 samt UT tiden.

Har kommit på att jag får lämna över ledarflaggan till moppemuscharna och erkänna svidande nederlag för all framtid i FPS.
Ändå är det rätt skoj ibland

Jag tror att den finns där, men det är annorlunda när man kör andra spel. Jag har kört UT (ut99 och ut2004) sen starten, idag 40 år, och tycker att mina reflexer är på topp än. Det finns några få spelare som jag tror sitter med något högre reaktion. Men kör jag andra spel så är jag totalt noob pga massa andra parametrar. Det går inte att överföra reaktion rakt av till andra spel utan att förstå alla mekanismer, man måste få in känslan i rörelserna, vapnen, karaktärerna man ska skjuta på, spread, indikationer på skador vid en fight osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir detta en titel EA inte förstör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är en gamer så jag hoppar över den här titeln.