Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Permalänk
Medlem

Testat pubg då jag gillar mil-sim spel och hört mycket bra om just pubg, vart dock grymt besviken då det känns mer som en klumpigt cod än nått annat.

Fortnite har jag också provat men är inget för mig, är inte så förtjust i "tecknat med nerf-gevär" estetiken eller tredje-persons vy.

Apex legends är det jag fastnat för då dom inte försöker vara någonting dom inte är och det flyter på väldigt bra på mitt system. Så apex är mitt val när det gäller battle royale

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Apex Legends är underbart roligt. Jag som inte brukar spela så mycket finner att jag nu lägger typ 2-3h om dagen på det här spelet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

"Bara en runda till"-känslan i Apex är oslagbar

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raumo:

Snittet är fortfarande jämnt, din bild är ju bara tagen vid ett enskilt tillfälle.
https://twitchtracker.com/games

Troligtvis kommer Fortnite vara nummer ett även i fortsättningen, man kanske kan jämföra det med LoL vs Dota2, Pubg verkar tyvärr bli HotS i denna jämförelsen.

Visst var det från ett enskilt tillfälle och jag tycker det är helt vanskligt att bedöma ett spels popularitet utifrån Twitch. Men den 7-dagars statistik du länkade cementerar mest det jag sade, +9% för Fortnite och -26,7% för Apex.
Min frågeställning gällde egentligen huruvida Apex smekmånad är över och om det nu kommer falla i glömska eller om det fortsatt kan hålla sig relevant.

Skrivet av Taskman:

En månad och ett nytt vapen räcker. Om de släpper saker för snabbt tappar man lusten för att det ändras var 4:e vecka.
Personligen tycker jag att var 3:e månad som mest bör man lägga till saker förutom patchar/fixes som kan komma lite när som.

Lirade PubG men det var endast kul i grupp och inte Solo.
Föredrar helt klart Apex som går att lira solo tack vare det solida pingsystemet när ens polare inte är online.
Har nog bara spelat en 30-40 timmar i det men gillar det helt klart än så länge.

Att det räcker för dig är en sak, att spelet senaste veckan tappat 26,7% av sina viewers kan vara ett tecken på att andra inte håller med dig.

Permalänk
Medlem

Tetris 99 är bäst, men en mer "traditionell" BR så är Fortnite bäst. Så det så!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Inget för battle royale-spel suger!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Många fuskare i Apex nu ... ,:(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pubg kommer sist.

De Apex, Blackout, Fortnite och sist Pubg.
Klunkigare BR är svårt att hitta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Arma 2 modden, självfallet.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hade folk haft motivationen att gå in i Playground och lekt runt och lärt sig att bygga så hade nog de flesta gillat Fortnite mest. (sen stör väl sig säkert visa på grafiken också)

Känner att byggande mer passar in i ett långdraget survivalspel. Jag tycker att det är en fantastiskt dålig idé att ha i ett spel med action.

Skrivet av Mirialia:

Tetris 99 är bäst, men en mer "traditionell" BR så är Fortnite bäst. Så det så!

Lite mer traditionell tetris-br så är TetriNET bäst

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Det är ett faktum att Fortnite är det bästa BR spelet.
Om vi pratar: Nätkod, Spelmotor, Uppdateringar, Nytt Innehåll (var tionde vecka!) Bra prestanda, Varierande gameplay och kräver så mycket mer av en.

Pubg, nog det sämsta spelet någonsin, innehållsmässigt, uppdateringsmässigt och även spelmotorn samt dess community.

Sedan är det ju extremt subjektivt vad man tycker om. Om du älskar ett spel för att det har den bästa nätkoden eller spelmotorn så har du helt missat poängen med att spela.

Sedan använder både PUBG och EPIC Unreal engine så förstår inte riktigt vad du menar med "Spelmotor" i så fall använder både Fortnite och PUBG den bästa spelmotorn.

Sedan har väll Fortnite fortfarande bara en bana som dom gör om lite emellan åt? PUBG har fyra stycken helt unika banor med unika vapen, fordon, gear, attachments osv.

Vill som sagt inte diskutera vilket folk ska tycka är bäst men båda har helt klart sina för och nackdelar. Det är 100% en smaksak, du kanske inte gillar resultatet men det betyder inte att det är fel heller.

Permalänk

bara för det är nytt..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Necragaming:

bara för det är nytt..

Nu är jag inge vidare storspelare av BR direkt. Bara kört 5-6 rundor apex och inget annat hehe. Men jag tror det är mer än bara nytt som gör det stort.

Skulle gissa på att det får så mycket bra vitsord för att det flyter på bra och har bra game mechanics också.
Det ska väl lite till för att dra uppmärksamheten till sig från exempelvis fortnite.
Sedan skulle väl jag gissa på att battlefield inte kommer få samma spelarbas när det kommer heller även om det då är nyare.
Att det är gratis spelar säkert också in.

Så en lyckad lanseringsmodell, rätt timing, bra gameplay och polerat samt att det är gratis skulle jag nog säga utöver att det bara är nyast ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Det började med ARMA3, H1Z1 kopierade den mod som fanns.

Sony anställde Playerunknown som gjorde H1Z1s sido"mod".

Sedan gjorde Playerunknown ett eget spel som satte BR på kartan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moton:

Sedan är det ju extremt subjektivt vad man tycker om. Om du älskar ett spel för att det har den bästa nätkoden eller spelmotorn så har du helt missat poängen med att spela.

Sedan använder både PUBG och EPIC Unreal engine så förstår inte riktigt vad du menar med "Spelmotor" i så fall använder både Fortnite och PUBG den bästa spelmotorn.

Sedan har väll Fortnite fortfarande bara en bana som dom gör om lite emellan åt? PUBG har fyra stycken helt unika banor med unika vapen, fordon, gear, attachments osv.

Vill som sagt inte diskutera vilket folk ska tycka är bäst men båda har helt klart sina för och nackdelar. Det är 100% en smaksak, du kanske inte gillar resultatet men det betyder inte att det är fel heller.

PUBGs motor är väldigt modifierad och flyter så in i helvete dåligt. De kan inte ens få konsollversionerna att flyta bra..

Fortnite har bara en bana, visst, men den har gjorts om såpass mycket att den är oigenkännelig jämfört med tidigare. Och den ändras var tionde vecka, och varenda vecka sker det någon mindre förändring. Kartan är dynamisk, inte statisk. Behöver inte ha 4 kartor. De flesta gillar inte ens ökenbanan som fortf? är i rotation i PUBG.

Fortnite är det definitiva BR spelet.

De flesta ogillar det pga att de ser att barn spelar det, so what? Barn spelar pubg och apex också. De följer strömmen precis som alla "vuxna gamers". Och att man behöver lite mer än att bara sikta och skjuta. Dvs kunna bygga. Många ger inte fortnite chansen för att de blir sönderkörda av en som spelat lite längre. Räcker med att spendera ca 30min i Creative mode för att få in byggandet. Muskelminne. Spelet är så sjukt mycket mer varierande, kortare matcher så man kan spela när man vill. PUBG kan ju en match ta evigheter plus att två av kartorna är skitstora.

När man kikar på pubg/blackout streams så springer de flesta oftast bara runt och väntar på att träffa någon annan spelare..

Apex och Fortnite har åtminstone nästan action från att man landar till slut.

https://i.imgur.com/siufRz3.mp4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

bara för det är nytt..

Förstår varför man kan tänka så och till viss del stämmer det säkert också, men jag är inte ensam om att bara fastnat för Apex och inget annat BR jag provat. Så i dessa fall är det ju inte för att det är nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

De flesta ogillar det pga att de ser att barn spelar det, so what? Barn spelar pubg och apex också. De följer strömmen precis som alla "vuxna gamers". Och att man behöver lite mer än att bara sikta och skjuta. Dvs kunna bygga. Många ger inte fortnite chansen för att de blir sönderkörda av en som spelat lite längre. Räcker med att spendera ca 30min i Creative mode för att få in byggandet. Muskelminne. Spelet är så sjukt mycket mer varierande, kortare matcher så man kan spela när man vill. PUBG kan ju en match ta evigheter plus att två av kartorna är skitstora.

När man kikar på pubg/blackout streams så springer de flesta oftast bara runt och väntar på att träffa någon annan spelare..

Som någon som inte spelat endera, men kollat streams från både PUBG/FN: Jag har inget emot den utseendemässiga stilen i Fortnite, däremot känns byggandet bara retarderat. Vet inte om det passerar någon slags gräns för hur orealistiskt det är. I regel kan man ju liksom dras med att allt inte är realistiskt (spelar t.ex. World of Tanks och Rocket League, vilka båda är rätt orealistiska/arkadaktiga spel), men att hoppa omkring på trapptorn samtidigt som man bygger dem (eller kanske några nanorobotar bygger det åt en eller om det nu finns någon "förklaring" på vad som faktiskt händer) och skjuter på folk som på samma sätt bygger saker och skjuter sönder ser bara så fel ut.

Tycker också att PUBGs mer långsamma tempo gör det till mer av vad ett riktigt BR-spel borde vara. Hela grejen med ett BR är ju att man ska behöva utforska för att hitta saker, och försöka överrumpla folk utan att bli överrumplad själv. Med mer snabb action lite hela tiden känns det mer som en hybrid mellan BR och DeathMatch. Ett liv och random equpment spawn som i BR (kan man ju iof köra i DM också), snabb action som i DM utan stark fördel till den som ser den andra först, och kartstorlek någonstans där i mellan(?).

Har som sagt inte lirat något. Skulle jag välja ett av de två blir det klart PUBG, även om det inte känns särskillt hett heller.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

PUBG - Första BR spelet jag testat. Är väldigt långsamt pga enorma kartor, väldigt lite action och i slutändan handlar det mest att ha ett 6xScope så man kan plocka folk från 100m håll. Tekniskt undermåligt med väldigt klumpiga rörelser, många kvalitetsbriser och allmän seghet.

Fortnite - Snabbare matcher och roligt färgglatt men byggandet förstör för mig iaf. Får aldrig kläm på detta och det är de som bygger bäst som vinner, helt klart.

CoD - Ett PUBG på steroider känns det som.

Apex - Sjysst grafik, flyter på bra efter lite patcher, snabba spel, många QoL saker som de andra saknar, lätt att komma in i. En solklar favorit.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det nyaste är populärast? Förvåningen är total. Själv föredrar jag PUBG just pga dess lite långsammare tempo. Jag är inte en sån spelare som laddar i School eller Hacienda då jag gillar en annan typ av spelande(Spelade Dayz mycket innan) så Apex legends är inget för mig. Jag tycker som andra redan nämnt att det spelet är mer som ett team deathmatch spel än Battle royale. Tempot är för högt och det är så mycket Arkad över det.

Battlefields version kan nog bli bra men då måste de släppa det gratis annars kommer det aldrig komma nånstans.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e1m1:

Som någon som inte spelat endera, men kollat streams från både PUBG/FN: Jag har inget emot den utseendemässiga stilen i Fortnite, däremot känns byggandet bara retarderat. Vet inte om det passerar någon slags gräns för hur orealistiskt det är. I regel kan man ju liksom dras med att allt inte är realistiskt (spelar t.ex. World of Tanks och Rocket League, vilka båda är rätt orealistiska/arkadaktiga spel), men att hoppa omkring på trapptorn samtidigt som man bygger dem (eller kanske några nanorobotar bygger det åt en eller om det nu finns någon "förklaring" på vad som faktiskt händer) och skjuter på folk som på samma sätt bygger saker och skjuter sönder ser bara så fel ut.

Tycker också att PUBGs mer långsamma tempo gör det till mer av vad ett riktigt BR-spel borde vara. Hela grejen med ett BR är ju att man ska behöva utforska för att hitta saker, och försöka överrumpla folk utan att bli överrumplad själv. Med mer snabb action lite hela tiden känns det mer som en hybrid mellan BR och DeathMatch. Ett liv och random equpment spawn som i BR (kan man ju iof köra i DM också), snabb action som i DM utan stark fördel till den som ser den andra först, och kartstorlek någonstans där i mellan(?).

Har som sagt inte lirat något. Skulle jag välja ett av de två blir det klart PUBG, även om det inte känns särskillt hett heller.

Fortnite är inte menat att vara realistiskt. Byggandet är busenkelt och det är sällan du stöter på folk som faktiskt är bra på det. (Sådana du ser på youtube, twitch) Det enda du behöver fixa, vilket är snuskigt enkelt, är Ramp(Trappa) och Wall(Vägg), fixa två binds och öva i 30 minuter i Creative, helt ostört. Har en vän som fixade "Double 3 layer ramp" på 2 timmar. (Googla)
Apex är inte realistiskt någonstans heller.
Blackout likaså.
PUBG är en buggig simulator.

Ett BR ska inte behöva ta en timme för en match. Det är bara skittråkigt. Och man ska inte behöva typ schemalägga sitt spelande pga ett spel.

Skrivet av Mocka:

Fortnite - Snabbare matcher och roligt färgglatt men byggandet förstör för mig iaf. Får aldrig kläm på detta och det är de som bygger bäst som vinner, helt klart.

Apex - Sjysst grafik, flyter på bra efter lite patcher, snabba spel, många QoL saker som de andra saknar, lätt att komma in i. En solklar favorit.

Bygger bäst som vinner? I casual matcher så stöter man sällan på tryhards, kanske 1 match av 10 så stöter man på någon som verkligen försöker. Detta är då kanske 2-3h speltid. Alltså är det väldigt sällan. Fixa dina keybinds, Wall, Ramp, Floor, Pyramid på t.ex. QFCV
Det enda du egentligen behöver fixa är Wall och Ramp. När du gjort det så börjar man blanda in Floor.
Alla såkallade "build fights" man ser på streams händer VÄLDIGT SÄLLAN när man spelar. Det som sker i streams är streamsnipers som vill synas.

Apex är ju skitfult. Väldigt tidigt 2000tal.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk verkar ta så illa upp bara för att man inte gillar deras favorit BR. Mycket argumentationer kring sina egna åsikter. Inse att vissa inte gillar Fortnite eller PUBG eller Apex och låt folk tycka vad dom vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

PUBG Det är verklighets troget inget cartoonish trams här inte som de andra flesta spelen är.

Märkligt, tycker pubg ser väldigt tecknat ut. Absolut inte verklighetstroget iaf. Det är inte dom andra spelen heller kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Att Apex fått mig och många av mina vänner att uppgradera deras datorer får anses vara ett bra betyg för ett spel

Permalänk
Medlem

Försökt installera de på min Xbox, men installeras med tyska menyer var gång. Blir inte klok på vad som händer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VanRain:

Förstår inte varför folk verkar ta så illa upp bara för att man inte gillar deras favorit BR. Mycket argumentationer kring sina egna åsikter. Inse att vissa inte gillar Fortnite eller PUBG eller Apex och låt folk tycka vad dom vill.

Skickades från m.sweclockers.com

This. Verkar vara väldigt svårt. Lite komiskt att se.

Jag föredrar PUBG, det passar mig. Inget större intresse i Fortnite. Apex kör jag enbart för att dom jag brukar spela med gillar det, har inte fastnat för det alls. Får ingen riktig spänning i det. Men det är ju bara en personlig åsikt, ingen sanning.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Battle Royale-spelarna verkar inte vara de mest trogna spelarna sett till ett spel, utan de är mer trogna hela genren. Har svårt för detta själv. Spelar gärna ett spel eller flera men inte spel som dör efter 6 mån till 1 år för att majoriteten flyttat till "nästa stora sak". Tar helt död på viljan att ens prova. Och så till det sjukt tråkiga med att titta på de som streamar just denna genre. Inte nog med att det är extremt tråkigt att springa och leta kläder, armor, skydd, kepsar (läppstift?) med mera för att sedan dö och få vänta länge, att titta på någon annan som spelar och gör detsamma är helvetet på jorden imo. Sorry alla ni som gillar detta. Ni får gilla vad ni gillar. Jag gillar vad jag gillar :P.

Permalänk
Medlem

Apex är betydligt snabbare än PUBG samt byggt kring teamplay och har ett helt underbart ping system, samt tycker det är mycket mer intressant med alla karaktärer och abilities man kan göra samt att man kan flyga och fara lite hur man vill på kartan, glida på marken, ingen fall damage mm.

åtminstone 30 % av mina PUBG games så fastnade man utanför ringen och hittade man inte ett fordon så var man körd, och då hade man bara sprungit runt och lootat i 10-15 min och dör av ringen. Apex games är mycket snabbare och även om man hamnar i ringen så spelar det inte så stor roll pga ringen gör så otroligt lite skada.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

PUBGs motor är väldigt modifierad och flyter så in i helvete dåligt. De kan inte ens få konsollversionerna att flyta bra..

Fortnite har bara en bana, visst, men den har gjorts om såpass mycket att den är oigenkännelig jämfört med tidigare. Och den ändras var tionde vecka, och varenda vecka sker det någon mindre förändring. Kartan är dynamisk, inte statisk. Behöver inte ha 4 kartor. De flesta gillar inte ens ökenbanan som fortf? är i rotation i PUBG.

Fortnite är det definitiva BR spelet.

De flesta ogillar det pga att de ser att barn spelar det, so what? Barn spelar pubg och apex också. De följer strömmen precis som alla "vuxna gamers". Och att man behöver lite mer än att bara sikta och skjuta. Dvs kunna bygga. Många ger inte fortnite chansen för att de blir sönderkörda av en som spelat lite längre. Räcker med att spendera ca 30min i Creative mode för att få in byggandet. Muskelminne. Spelet är så sjukt mycket mer varierande, kortare matcher så man kan spela när man vill. PUBG kan ju en match ta evigheter plus att två av kartorna är skitstora.

När man kikar på pubg/blackout streams så springer de flesta oftast bara runt och väntar på att träffa någon annan spelare..

Apex och Fortnite har åtminstone nästan action från att man landar till slut.

https://i.imgur.com/siufRz3.mp4

Alltså du verkar fortfarande ha missuppfattat faktumet att spel är totalt subjektivt. Jag tänker som sagt inte sitta och diskutera med dej i en oändlig diskussion som till slut kommer kokas ner till personliga preferenser vilket som faktiskt är bäst och roligast. Rent tekniskt sätt är Fortnite mycket mer slipat men det bryr sej väldigt många inte alls om eftersom det finns element i Fortnite som du verkar älska (Och många andra) men som också många andra verkligen inte alls tycker om. Så enkelt är det. Det finns ingen global konspiration mot Fortnite.

Permalänk
Medlem

Efter att ha gett Apex Legends en andra chans så är det rätt skoj.
Rätt obalanserat med vissa vapen dock.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Att det räcker för dig är en sak, att spelet senaste veckan tappat 26,7% av sina viewers kan vara ett tecken på att andra inte håller med dig.

Fast att det tappat veiwers säger inte mycket om hur populärt det är att spela. Och det var min åsikt och jag är väl medveten om att vi alla tyker olika. Vilket är otroligt skönt
Tror ingen trodde att det skulle stanna så högt på twitch viewers. Det är naivt att tro.

Det intressanta är ju att se hur popluärt det är om 4-6 månader när det "satt" sig hos folket.
Fortnite tilltalar nog fler med mer lättdriven grafik och cartoonish look och det är säkert sjukt bra, men just mig passar det inte. Dock alltid glad över spel som lyckas.

Just nu är det Apex för mig och det är i min mening roligare än övriga sen finns det absolut brister som t.ex. nätkoden.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466