Vilket är det bästa battle royale-spelet?

Permalänk

PUBG, överlägset.

Visst, Apex är väl lite halvroligt men jag stänger ner det betydligt fortare.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173108:

Värt att veta:
Apex Legends...det flesta vet inte vad apex betyder. Att de har valt Apex i sin titel kan man undra över. Enligt mig så är det bara en blaj-blaj titel som ska sälja, marknadstrick.

Detta är Apex:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Apex

Nja...

"Apex" har flera betydelser, bland annat några som passar bra in på det här spelet. En betydelse är ca "spets". T.ex. spetsen på ett spjut, pyramid eller en lunga.

En annan viktig betydelse är i begreppet "apex predator" (=de som står högst i näringskedjan).

Så ordet passar ganska bra till det här spelet. Om jag minns rätt säger de till och med i introt att karaktärerna i spelet är de bästa av de bästa soldaterna som finns. D.v.s. de är både apex predators samtidigt som de är den absoluta spjutspetsen när det kommer till krigande.

Permalänk
Medlem

PUBG och Ring of Elysium är väl det jag spelar nu
Gillar inte alls Apex

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag har över 1000h på PUBG, och hade inte Apex Legends varit släppt nu, så hade jag sagt PUBG.
Men nu när jag har spelat Apex en hel del, och efter cirka 2 månader gått tillbaks för att testa
PUBG kan jag aldrig mer röra PUBG.

Efter som sagt 1000h trodde jag allt var laggfritt/rubberbandfritt då man antagligen hade vant
sig, för det har ju verkligen blivit bättre med åren.
Men när man hoppar, rör sig, lootar så segt i PUBG och märker hur stor skillnad det är mot t.ex
Apex, så kan jag inte gilla det längre.
Dock så får jag inte riktigt samma spänning i APEX som i PUBG, den stora adrenalinkicken har inte
befunnit sig än trots många vinster både solosquad och 2-3mansquad i Apex.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hur går det för Battlefield 5's battle-royale?

Hur det går vet jag inte men det ska väl komma den här månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig är det fortfarande minecraft hunger games, på original servern mcmn (som tyvärr inte finns längre). Hade många timmar där, och det fanns många trevliga!

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Masterblaster, Amiga.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Darwin Project

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ghostairn:

Trots H1Z1's buggar när jag började spela julafton 2016 och spelade fram till Combat update så måste jag säga att det är inte många spel som givit mig samma glädje, ännu mindre ett annat BR.

Skickades från m.sweclockers.com

Beredd att hålla med dig!

Den arkadiska känslan i H1Z1 innan combat update var fantastisk. Det krävdes många timmar nötande för att bli riktigt duktig. En annan sak som höjer H1Z1 är att det var riktigt kul solo. I PUBG var det roligare att lira i grupp, men svårt att hitta en bra grupp när kompisarna inte var online.

Min topplista följt av spelade timmar inom BR-genren.

1. H1Z1 (1232 timmar spelade)
2. PUBG (464 timmar spelade)

Apex är ganska kul hittills, får se hur känslan utvecklas. CSGO: Danger Zone & Fortnite har jag inte testat mer än en timme totalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VanRain:

Gillar att vissa skriver "många ogillar byggandet i Fortnite men det är den bästa featuren, bara ta några timmar och bli van så är det asnice" wtf? Varför tror folk att bara för att de gillar saker kommer andra göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar att du riktar till mitt inlägg och jag tror inte att andra kommer gilla systemet endast för jag gör det. Jag skrev om byggsystemet i Fortnite för att jag tycker det är stommen i det spelet.

Första gången jag spelade Fortnite blev jag förvirrad över byggandet och tyckte det var onödigt svårt men byggandet var varför jag kom tillbaka och spelade det så mycket senare. Och ju mer jag spelade ju mer insåg jag att det systemet passade spelat jävligt bra och gjorde det unikt. Om jag hade slutat spela efter första matchen för jag inte förstod byggsystemet så hade jag ju inte haft den här åsikten och var därför jag skrev med att det krävs ett par timmar innan man kan använda det systemet effektivt.

Men smaken är ju som baken, något jag älskar kan vara något du hatar. Tur att i dagens marknad finns det olika spel så alla kan hitta något de tycker om.

Permalänk
Medlem

Tycker Fortnite är bäst av dessa men jag gillar inte byggandet. Bäst vore om väggbyggandet var transparent mot kulor en kort stund så man hann skjuta igenom väggen.

Som det är nu har någon byggt en vägg o ett torn när man skjutit.

Det kommer dock ibland ltms som begränsar byggande och har inga granatgevär och då är det riktigt riktigt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coltrasten:

Beredd att hålla med dig!

Den arkadiska känslan i H1Z1 innan combat update var fantastisk. Det krävdes många timmar nötande för att bli riktigt duktig. En annan sak som höjer H1Z1 är att det var riktigt kul solo. I PUBG var det roligare att lira i grupp, men svårt att hitta en bra grupp när kompisarna inte var online.

Min topplista följt av spelade timmar inom BR-genren.

1. H1Z1 (1232 timmar spelade)
2. PUBG (464 timmar spelade)

Apex är ganska kul hittills, får se hur känslan utvecklas. CSGO: Danger Zone & Fortnite har jag inte testat mer än en timme totalt.

Har du sett det här :)?
https://steamcommunity.com/games/433850/announcements/detail/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Gissar att du riktar till mitt inlägg och jag tror inte att andra kommer gilla systemet endast för jag gör det. Jag skrev om byggsystemet i Fortnite för att jag tycker det är stommen i det spelet.

Första gången jag spelade Fortnite blev jag förvirrad över byggandet och tyckte det var onödigt svårt men byggandet var varför jag kom tillbaka och spelade det så mycket senare. Och ju mer jag spelade ju mer insåg jag att det systemet passade spelat jävligt bra och gjorde det unikt. Om jag hade slutat spela efter första matchen för jag inte förstod byggsystemet så hade jag ju inte haft den här åsikten och var därför jag skrev med att det krävs ett par timmar innan man kan använda det systemet effektivt.

Men smaken är ju som baken, något jag älskar kan vara något du hatar. Tur att i dagens marknad finns det olika spel så alla kan hitta något de tycker om.

Det var faktiskt inte bara ditt inlägg jag syftade på och såhär i efterhand ber jag om ursäkt om jag lät lite wrong. Det enda jag ville ha sagt är egentligen precis vad du skriver, smaken är som baken. Men många Fortnite fanboys använder sig av argumentet "du gillar det inte bara för att du inte är van/skilled enough att bygga".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pubg hade bästa survival gameplayet. Survival upplevelsen mattas ju långsamt ut hos spelaren, som det gjorde för dayz. hade pubg inte haft så extremt bra gunplay så hade det inte gått så långt för dem.

Jag tycker att själva core gameplayet hos Apex är bättre, speciellt om man gillar sånna arena shooters. För mig känns det inte ens viktigt om jag vinner matchen, är alltid helt nöjd med matchen om det blir åtminstonne en bra fight.

Pubg sätter battle royal bäst, Apex känns mer som en perfekt form av squad death match

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Till alla er som bedömer antalet spelare utifrån antalet twitch viewers, är hypen över för Apex?
När man har spelat Fortnite i ett års tid så är man van vid skyhögt tempo gällande nytt content. Apex har snart varit ute en hel månad och allting vi har fått är ett nytt vapen, både jag och polare börjar känna oss mätt på spelet. Kommer Apex överleva i längden?

Permalänk
Medlem

PUBG, spelade väll 60-70 timmar när den var ny och ej optimerad. Kul i början, men har inte rört ett battle royal efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Till alla er som bedömer antalet spelare utifrån antalet twitch viewers, är hypen över för Apex?
När man har spelat Fortnite i ett års tid så är man van vid skyhögt tempo gällande nytt content. Apex har snart varit ute en hel månad och allting vi har fått är ett nytt vapen, både jag och polare börjar känna oss mätt på spelet. Kommer Apex överleva i längden?

https://i.imgur.com/iktAPNv.png

Snittet är fortfarande jämnt, din bild är ju bara tagen vid ett enskilt tillfälle.
https://twitchtracker.com/games

Troligtvis kommer Fortnite vara nummer ett även i fortsättningen, man kanske kan jämföra det med LoL vs Dota2, Pubg verkar tyvärr bli HotS i denna jämförelsen.

Permalänk
Medlem

Kort och gott, tror ja provat nästan alla BR spel där ute mer än 14 iaf, spenderat dom senaste 5åren iallafall

Bästa: apex, pubg, arma, twisted metal (H1z1 innan dom förstörde det)

Sämsta: fortnite, The culling, RR, IoN, minecraft

Minns jag inte helt fel så var bomberman och twisted metal dom fösta BR spelen,
Första "riktiga" va H1z1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nja, det började med h1z1

Nja, modden till Arma 3 som pubg är baserad på kom väl tidigare än h1z1, om man ska vara sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen har jag haft absolut roligast med Ring Of Elysium.

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem

Tetris 99. Fattade inte att folk fortfarande spelade dom andra royale spelen.

Seriös.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Till alla er som bedömer antalet spelare utifrån antalet twitch viewers, är hypen över för Apex?
När man har spelat Fortnite i ett års tid så är man van vid skyhögt tempo gällande nytt content. Apex har snart varit ute en hel månad och allting vi har fått är ett nytt vapen, både jag och polare börjar känna oss mätt på spelet. Kommer Apex överleva i längden?

https://i.imgur.com/iktAPNv.png

En månad och ett nytt vapen räcker. Om de släpper saker för snabbt tappar man lusten för att det ändras var 4:e vecka.
Personligen tycker jag att var 3:e månad som mest bör man lägga till saker förutom patchar/fixes som kan komma lite när som.

Lirade PubG men det var endast kul i grupp och inte Solo.
Föredrar helt klart Apex som går att lira solo tack vare det solida pingsystemet när ens polare inte är online.
Har nog bara spelat en 30-40 timmar i det men gillar det helt klart än så länge.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag drar till två framtida bubblare.

Battlefield V har jag haft mycket roligt med. Lite skeptisk till deras battle royale läge som kommer men vad vet jag. Kanske blir kul. Kommer definitivt prova det iaf.

Hytale. Denna "minecraft killer" med så mycket potential. Mini-spel-stöd och moddning inbyggt från grunden. Tror bara det är en tidsfråga innan det kommer battle royal till det efter att det är släppt. Tror det kan bara ett roligt, lite mer casual, battle royale men lite byggande. Ser mycket potential där.

Permalänk
Medlem

Svarade "Annat":

Jag tycker Battle Royale modden till ArmA 3 var / är den bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av grilk:

Nja, modden till Arma 3 som pubg är baserad på kom väl tidigare än h1z1, om man ska vara sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du rätt i!

Permalänk

Av de jag testat (PUBG, Fortnite och COD) Så gillar jag COD bäst. Men BR är inte en favorit genre så när jag spelar det är det endast med polare och då blir det iaf 100ggr roligare enligt mig

Permalänk

Apex är det enda BR jag har gillat att spela, annars avskyr jag genren. Testat fortnite och cods blackout, vilket var bland de tråkigaste jag spelat(kör hellre spindelharpan).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det enda battle royale spelet som gäller för min del är Surviv.io. Perfekt att spela en match när man bara har ett par minuter på sig.

Visa signatur

:>

Permalänk
Medlem

Man börjar bli osäker på om man besöker FZ eller Sweclocker nu för tiden, sorgligt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Man börjar bli osäker på om man besöker FZ eller Sweclocker nu för tiden, sorgligt.

"Å nej, allt innehåll är inte vinklat precis åt det hållet jag vill att det ska vara. Jag är inte i centrum. Buhuuu"