Prova prylar med oss – SweClockers söker frilans till testlabbet

Permalänk
Melding Plague

Prova prylar med oss – SweClockers söker frilans till testlabbet

Det finns gott om spännande teknikprodukter att sätta tänderna i. Därför söker nu SweClockers frilansförstärkning till testlabbet – perfekt för dig som vill klämma på de senaste prylarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte är tillräckligt kvalificerad, men hoppas på något riktigt bra tillskott till Swec-gänget som man kan läsa om i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Lego Master

Det hade varit vansinnigt roligt att söka, men eftersom vi alla vet att jag skulle vinna, så vill jag ge andra chansen. Det blir liksom inte rättvist annars.

...och så har jag inte riktigt tid.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hmm intressant. Fördel att jag bor 20min från sthlm. Är väll mest intresserad av komponenter i datorn och inte utanför dock. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om det framgick ordentligt i artikeln, men hur pass ofta är det man ska göra tester? Är det varje dag, en gång i veckan/månaden?
Självklart är det ju säkert beroende på när det lanseras nya prylar, men om man kan göra en uppskattning?

Sen undrar jag hur ett test skulle gå till med tanke på plats.
Gör man alltid testerna hos er i Stockholm, eller kan de göras på andra platser?
Jag bor nämligen i Skåne och arbetar heltid. Men skulle väldigt gärna hjälpa till ifall det är så att man kan göra testerna på en annan plats.

Visa signatur

Ryzen 9 5950x | Asus RTX 2080Ti Strix | G.Skill 32GB DDR4 3800Mhz

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Makzter:

Jag vet inte om det framgick ordentligt i artikeln, men hur pass ofta är det man ska göra tester? Är det varje dag, en gång i veckan/månaden?
Självklart är det ju säkert beroende på när det lanseras nya prylar, men om man kan göra en uppskattning?

Sen undrar jag hur ett test skulle gå till med tanke på plats.
Gör man alltid testerna hos er i Stockholm, eller kan de göras på andra platser?
Jag bor nämligen i Skåne och arbetar heltid. Men skulle väldigt gärna hjälpa till ifall det är så att man kan göra testerna på en annan plats.

Det finns ingen fast nivå på hur ofta man ska göra tester, utan det baseras mer på tillgänglighet på intressanta produkter samt hur mycket tid skribenten har att lägga.

Testerna kan göras hemifrån, så inga krav på att ta sig till Stockholm.

Permalänk
Medlem

Var hitta man ansökan?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Var hitta man ansökan?

Anöskan är nog själva artikeln, du skickar in det till frilans@sweclockers.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av darrenj:

Var hitta man ansökan?

Det står längst ner i nyheten.

Permalänk

Utgår det någon ersättning för tiden som läggs ned?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av aakerlind:

Utgår det någon ersättning för tiden som läggs ned?

Ja.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad gentemot testpiloter?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av PeanutPowerz:

Vad är det för skillnad gentemot testpiloter?

Testpiloterna är mer en djuplodande variant på en användarrecension, där kunniga och teknikintresserade forummedlemmar får chansen att utforma artikeln och testmetoden efter eget bevåg, där denna oftast baseras på hur de använder produkten i vardagen.

Som frilansande testare kommer man att arbeta som en förlängning av SweClockers testlabb och utforma testmetod och uppbyggnad tillsammans med resten av redaktionen. Rent krasst lite mer fyrkantigt och datadrivet, men självklart med utrymme för känsla och egna åsikter.

Permalänk
Gallerikonnässör

Om det inte var så att mitt skriftligt uttryckande låg på samma nivå som en potatis hade jag sökt dirr. 😁

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Jag drog just iväg en lite halvslarvig ansökan då jag bara hade några minuter kvar av min lunchrast. Nörd, det är jag. Förmodligen mer känd från gamla Techsweden där jag skrev nyheter och recensioner tidigare. Men det vore skoj, teknik är ju mitt yrke och hobby så varför inte?

Saker jag inte kan köpa, de bygger jag och så har det alltid varit. För skruvmejsel och lödkolv är ju mina favoritverktyg.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem

fÅr maN sKrivA ArtiKlaR meD blAndat VersAler oCH GemEnEr?

Annars säger jag pass

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

fÅr maN sKrivA ArtiKlaR meD blAndat VersAler oCH GemEnEr?

Annars säger jag pass

I så flal blir det till att använda Google translate till dina artiklar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag hade sökt om dygnet hade fler timmar.

För mer effektiv tycks jag inte bli med åren

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

i can meme too

HeAdGaSkEt xD

am i cool yet?

Jag har lämnat in en ansökan ivf

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Undra hur många nya medlemmar swec har fått till forumet???

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

De hade varit intressant och kul, men sen ska man kunna skriva bra och där ligger ja minus på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Beskriv dig själv, ditt nörderi och din relation till SweClockers. Är du medlem (kuggfråga)? Ge oss ditt användarnamn!
- Ej medlem. Lurker.

Skicka med en kortare text som du känner motsvarar ditt teknikskrivande. Max 250 ord.
- RAM minnet är en högst väsentlig komponent och kan liknas vid datorns "hjärta" i modermodemets CPU-läsare.

Bifoga gärna referenser i form av tidigare tester eller artiklar.
- "En riktig datafena!" / Mor

...

Skämtansökning åsido så låter det som en härlig tjänst. Uppskattar Sweclockers testlabb, med piloter, mycket! Frilansresurser under SweC-Flagg som utökning bådar bara gott. Önskar aspiranterna lycka till

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag hade sökt om dygnet hade fler timmar.

För mer effektiv tycks jag inte bli med åren

Då är du ju perfekt för att testa Day Extender 2000

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då var ansökningsperioden slut för denna gång. Tack alla som anmält intresse, finns en hel del att gå igenom nu!

Permalänk
Medlem

Vilket otur att snubbla på "nu är det slut" inlägget istället för "kom och ansök!"
Vad händer om man skickar in en ansökan idag? Gallras den bort av ett system med laser och frätande syra eller finns det ens en liten chans att den slinker igenom?

Permalänk
Medlem

Får vänta till nästa gång det söks

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Gawgizz:

Vilket otur att snubbla på "nu är det slut" inlägget istället för "kom och ansök!"
Vad händer om man skickar in en ansökan idag? Gallras den bort av ett system med laser och frätande syra eller finns det ens en liten chans att den slinker igenom?

Pröva! Så får vi se om laser- och syrasystemet fungerar som det ska.

Skämt åsido, troligtvis kommer den inte med under denna runda, men vi kastar dock inte ansökningar i papperskorgen utan har kvar dem som framtida prospekt.

Permalänk
Medlem

Med tanke på mellotider - Borde inte temat vara "andra chansen"? eller "final"

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.