Star Wars Action Figures, vintage, var säljer man dessa?

Permalänk
Medlem

Star Wars Action Figures, vintage, var säljer man dessa?

Hallå där kära Sweclockers.

Jag har kommit över en låda med gamla vintage Star Wars figurer från Hasbro och ett par andra märken, årtalen på figurerna sträcker sig allt från 1980-2000. Det är ca 80-90 figurer och de flesta är kompletta.

Det jag dock undrar över, var säljer man dessa egentligen på bäst sätt? Vill bli av med dem i bulk, orkar inte lägga upp en annons per figur. Är tradera med budgivning the way to go, Ebay?

Tanken var egentligen att mitt kusinbarn först skulle få dem i present, men det visade sig att han inte gillade Star Wars längre, utan nu var det Fortnite som gällde..

Mvh Robin Gonner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Hallå där kära Sweclockers.

Jag har kommit över en låda med gamla vintage Star Wars figurer från Hasbro och ett par andra märken, årtalen på figurerna sträcker sig allt från 1980-2000. Det är ca 80-90 figurer och de flesta är kompletta.

Det jag dock undrar över, var säljer man dessa egentligen på bäst sätt? Vill bli av med dem i bulk, orkar inte lägga upp en annons med figur. Är tradera med budgivning the way to go, Ebay?

Tanken var egentligen att mitt kusinbarn först skulle få dem i present, men det visade sig att han inte gillade Star Wars längre, utan nu var det Fortnite som gällde..

Mvh Robin Gonner

Finns några annonser på ebay med flertal figurer.
Men ja, välj Tradera eller Ebay. Aldrig förstått varför man inte kan köra en annons som visas på bägge siterna när dom ändå äger båda....
Jag hade kört på Ebay iaf, ta så lång tid du kan på auktionen typ, tror att även svenska samlare kollar Ebay med om de är ute efter sådant.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@Bamsebjörn: Prop Store ska precis dra igång en auktion med just Star Wars-figurer, men jag gissar att det är det är ännu äldre det handlar om: https://us.propstoreauction.com/view-auctions/info/id/160/ - Det skadar inte att kontakta dem och fråga hur de tycker att du ska göra.

Permalänk
Medlem

Lättast är nog tradera eller eBay, har du tur kan du få x antal tusenlappar för dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Hallå där kära Sweclockers.

Jag har kommit över en låda med gamla vintage Star Wars figurer från Hasbro och ett par andra märken, årtalen på figurerna sträcker sig allt från 1980-2000. Det är ca 80-90 figurer och de flesta är kompletta.

Det jag dock undrar över, var säljer man dessa egentligen på bäst sätt? Vill bli av med dem i bulk, orkar inte lägga upp en annons per figur. Är tradera med budgivning the way to go, Ebay?

Tanken var egentligen att mitt kusinbarn först skulle få dem i present, men det visade sig att han inte gillade Star Wars längre, utan nu var det Fortnite som gällde..

Mvh Robin Gonner

Rekommenderar att sälja via eBay för att försöka nå en så bred marknad. Annars är Tradera nog störst i Sverige.

Skrivet av Purrfected:

Men ja, välj Tradera eller Ebay. Aldrig förstått varför man inte kan köra en annons som visas på bägge siterna när dom ändå äger båda....

Inte för att gå för mycket off-topic men Tradera ägs av PayPal som i sin tur var ett dotter-bolag till Ebay fram till 2015 när PayPal blev eget bolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Finns några annonser på ebay med flertal figurer.
Men ja, välj Tradera eller Ebay. Aldrig förstått varför man inte kan köra en annons som visas på bägge siterna när dom ändå äger båda....
Jag hade kört på Ebay iaf, ta så lång tid du kan på auktionen typ, tror att även svenska samlare kollar Ebay med om de är ute efter sådant.

Tack! Ska kolla in Ebay, det verkar som att marknaden för Star Wars prylar är lite större där.

Skrivet av p.lindblom:

@Bamsebjörn: Prop Store ska precis dra igång en auktion med just Star Wars-figurer, men jag gissar att det är det är ännu äldre det handlar om: https://us.propstoreauction.com/view-auctions/info/id/160/ - Det skadar inte att kontakta dem och fråga hur de tycker att du ska göra.

Tack för länken! Jag har ett flertal av karaktärerna som är med i auktionen. Jag ska slänga iväg ett mail till dem och kolla vad de anser är bäst att göra.

Skrivet av RVX:

Lättast är nog tradera eller eBay, har du tur kan du få x antal tusenlappar för dom

Tack, ska kolla in Ebay. Ja, länken som @p.lindblom satte ut gav mig lite hjärtstillestånd, har flera av karaktärerna som är ''loose'' som går för mellan 100-150 dollar, måste bara kolla att årtalen är rätt.

Skrivet av Zimbaa:

Rekommenderar att sälja via eBay för att försöka nå en så bred marknad. Annars är Tradera nog störst i Sverige.

Inte för att gå för mycket off-topic men Tradera ägs av PayPal som i sin tur var ett dotter-bolag till Ebay fram till 2015 när PayPal blev eget bolag.

Tack, ska kolla in Ebay, verkar som att det finns flest spekulanter där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Tack! Ska kolla in Ebay, det verkar som att marknaden för Star Wars prylar är lite större där.

Tack för länken! Jag har ett flertal av karaktärerna som är med i auktionen. Jag ska slänga iväg ett mail till dem och kolla vad de anser är bäst att göra.

Tack, ska kolla in Ebay. Ja, länken som @p.lindblom satte ut gav mig lite hjärtstillestånd, har flera av karaktärerna som är ''loose'' som går för mellan 100-150 dollar, måste bara kolla att årtalen är rätt.

Tack, ska kolla in Ebay, verkar som att det finns flest spekulanter där.

Samlar saker är svårt, kan va en samlare som just vill ha din Chewbaca från 1997 men inte resten, han vet att värdet individuellt (för honom att köpa just den kan va värt 5.000kr) medan ditt paket går för 4.000kr, värt att köra ut individuella eller göra research på vilka som har högre värde, men på ST så kanske två personer bråkar emellan och höjer pris på så vis.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Inte för att gå för mycket off-topic men Tradera ägs av PayPal som i sin tur var ett dotter-bolag till Ebay fram till 2015 när PayPal blev eget bolag.

Där ser man, visste jag faktiskt inte, haha var ju bara 4 år sen!
Tack för info! (Y)

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

@Bamsebjörn kan du inte slänga upp lite bilder på figurerna? Vore kul att se vad det är för figurer. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

@Bamsebjörn: Prop Store ska precis dra igång en auktion med just Star Wars-figurer, men jag gissar att det är det är ännu äldre det handlar om: https://us.propstoreauction.com/view-auctions/info/id/160/ - Det skadar inte att kontakta dem och fråga hur de tycker att du ska göra.

Uppfattar de priserna som ordentligt kryddade. Har inte mycket kvar av Kenners Star Wars-leksaker, men jag tittade ett tag sedan på vad jag har som faktiskt budades på och såldes på ebay, och priserna i auktionen är klart högre...

Hade varit kul att kunna finansiera ett datorbygge med lite plast som ligger i en byrålåda, men så enkelt är det inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

@Bamsebjörn kan du inte slänga upp lite bilder på figurerna? Vore kul att se vad det är för figurer. 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut, det kan jag göra, dock imorgon kväll då jag har tenta imorgon bitti

Skrivet av filbunke:

Uppfattar de priserna som ordentligt kryddade. Har inte mycket kvar av Kenners Star Wars-leksaker, men jag tittade ett tag sedan på vad jag har som faktiskt budades på och såldes på ebay, och priserna i auktionen är klart högre...

Hade varit kul att kunna finansiera ett datorbygge med lite plast som ligger i en byrålåda, men så enkelt är det inte...

Det beror mycket på skick och årtal verkar de som, samma figurer jag har från ca 1995 från Kenners är inte alls lika mycket värda som de som är från 1980, fastän de i princip ser likadana ut. Men men, utbud och efterfrågan styr och ställer.

Jag köpte hela lådan för 300kr, så ska nog inte vara särskilt svårt iallafall att få tillbaka pengarna..

Permalänk
Medlem

Jag samlar på de gamla 1977-1985. Hör av dig om du vill sälja eller värdera dem. Noggranna bilder är viktigt.
Mvh
Pappy
(http://pappy.ddns.me/pappystarwars)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag samlar på de gamla 1977-1985. Hör av dig om du vill sälja eller värdera dem. Noggranna bilder är viktigt.
Mvh
Pappy
(http://pappy.ddns.me/pappystarwars)

Skickades från m.sweclockers.com

Du har Pm.