Permalänk
Medlem

Störningar i ljudsystem

Hej,

Har haft problem med mitt ljudsystem senaste veckan ungefär. Har haft mycket störningar. De kommer ungefär med 5 sekunder till 1 minuts mellanrum. Låter ungefär som störningar från när mobilen får ett meddelande eller liknande. Det går konstant, även om dator är avstängd. (Enda sättet att få slut på ljudet är genom att stänga av hela systemet). Hade inget problem med det innan. Det enda jag kan komma på att jag har ändrat är att jag stoppat i en till skärm i förlängningsdosan. Men störningarna fortsätter om jag drar ut skärmen.

Har även stängt av allt annat som är kopplat till internet på något sätt, och ljuden fortsätter. Stängt av hela wifi, och störningarna fortsätter.

Hittar verkligen inte vad som kan vara fel. Ljudsystemet är ett gammalt Creative inspire t7900. Kan det helt enkelt vara så att ljudsystemet bara håller på att lägga av?

Tack för hjälp,
Mr_Enric

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Rekordmedlem

Finns störningarna kvar om du kopplar loss alla kablar från ingångarna elerl inte ?
Dvs har du kollat om ljudet uppstår intern i ljudsystemet eller uppstår i signalkällan eller beror på hopkopplingen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.