Permalänk
Medlem

Jag kör på steelseries 9hd, skön musmatta och slipper problemet med äckliga tygmattor.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PierreB:

Jag kör på steelseries 9hd, skön musmatta och slipper problemet med äckliga tygmattor.

Hårda slits till skillnad från tygmattor (de blir bara skitiga om en gris ätit mat på den) vilket innebär mer byten = mer pengar.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hansgoran123:

har ni några schysta tips?

/Hans

Lättvättat
http://www.webhallen.com/hardvara/81557-steelseries_musmatta_...

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart inlägg.

#11776983

Tråden redigerad och så halkar vi tillbaka till topic.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tillbaka till fragbite kanske? Finns ingen som helst anledning att komma in här på forumet och trolla, till skillnad från fragbite så finns det här iaf seriösa moderatorer som ägnar tid på forumet.

För att ge en seriös kommentar, så kan man använda diskmedel beroende på typen av musmatta. Gnugga in lite och torka av, detta kan sänka prestandan och glidet en aning beroende på materiell självklart. Musmatta i plast kan du skölja av med vatten och låta torka, mjuka musmattor kan du "dutta" på med en disksvamp. Är mattan mycket smutsig kan du testa att köra den i tvättmaskien i en nätpåse, detta på egen risk dock. I slutändan kanske det är bäst att köpa en helt ny. Vårdar man sin musmatta noga så håller den längre, precis som allting annat.

Permalänk

Uhm, den enda Fnatic Qck+ jag hittar går för <200 kr. Ripped off much?

Permalänk
Medlem

Jag brukar slänga ner min i handfatet och dränka den i såpa, sedan gnuggar och skrubbar man lite och sköljer av så blir den som ny. Har haft samma musmatta i ungefär ett år nu och den är fortfarande kolsvart och fin Har inte märk någon större skillnad i glidet, fast jag har iof inte A/B testat med en sprillans. Det stinker dock fan om den medans den torkar vilket tar ca ett dygn, men så fort den är torr så försvinner stanken

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Uhm, den enda Fnatic Qck+ jag hittar går för <200 kr. Ripped off much?

Han har aldrig skrivit att han har en fnatic Ock+.
Men det är bara uppenbart att Hasse trollar om sitt musmatteköp för 1k!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hansgoran123:

lixom jag köpte Fnatic mattan från någon hemsida, kommer inte ihåg vilken riktig men det blev 949:- , frakt inräknat..

/hasse

waow, du blev lurad!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hansgoran123:

alltså jag orkar inte hosta upp 1000~kr för en ny musmatta...

umm vart köpte du den (hittade qck+ fnatic för 149 kr på prisjakt )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

waow, du blev lurad!

indeed på ungefär 750 kr eller var det något special erbjudande så man fick 4 st extra och en lasermus för 300 eller ?

länka gärna tack

min egen musmatta kostade 20 kr och den drar jag bara över med vatten under kranen om den blir för skitig (stark stråle så det funkar dessutom e den billig ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Länkat denna i en tråd tidigare, en polare som testade min SteelSeries 4D. Testade den hos honom den är typ identiskt med min också jävligt nice och mycket mycket prisvärd:

http://www.inet.se/produkt/6900751/func-surface-1030-svart

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Hårda slits till skillnad från tygmattor (de blir bara skitiga om en gris ätit mat på den) vilket innebär mer byten = mer pengar.

Jag har haft min SteelSeries 4D i typ en 6 år nu, tar en trasa och torkar av den då och då inga problem alls. Något slitage har jag inte märkt av alls. Köpte den typ året efter WoW släpptes så den har inte direkt fått slacka.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eltarion:

Jag har haft min SteelSeries 4D i typ en 6 år nu, tar en trasa och torkar av den då och då inga problem alls. Något slitage har jag inte märkt av alls. Köpte den typ året efter WoW släpptes så den har inte direkt fått slacka.

Lyft upp delen på mattan som är närmast dig. Och ha en ljus bild på skärmen, vinkla mot den, titta noga. På alla hårda mattor, spelar ingen roll vad det är (om det nu inte är glas eller metall) så får du fläckar som ser rätt "fina" "blanka" ut = Slitage. Vilket gör att musen får svårt att glida där.

Jag har förövrigt en 4D liggandes i garderoben, den har 3 slitage märken från min gamla G7, en för varje fot på musen.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Grabbar, bara att inse att mr Hasse inscensätter ett litet after-christmas troll. Ingen levande människa betalar 949 sek för en QCK mass

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Lyft upp delen på mattan som är närmast dig. Och ha en ljus bild på skärmen, vinkla mot den, titta noga. På alla hårda mattor, spelar ingen roll vad det är (om det nu inte är glas eller metall) så får du fläckar som ser rätt "fina" "blanka" ut = Slitage. Vilket gör att musen får svårt att glida där.

Jag har förövrigt en 4D liggandes i garderoben, den har 3 slitage märken från min gamla G7, en för varje fot på musen.

Min har en sådant fläck, musen glider där helt utan problem dock. Jag kör med en Microsoft Sidewinder Gaming mouse själv.
Så det kanske är slitage då, men jag har aldrig märkt någon försämring personligen, men det är ju olika från person till person. Kommer garanterat att köpa en likadan eller en fUnc den dag jag upptäcker problem.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eltarion:

Min har en sådant fläck, musen glider där helt utan problem dock. Jag kör med en Microsoft Sidewinder Gaming mouse själv.
Så det kanske är slitage då, men jag har aldrig märkt någon försämring personligen, men det är ju olika från person till person. Kommer garanterat att köpa en likadan eller en fUnc den dag jag upptäcker problem.

Rör på musen i millimeter mått(alltså precist) så märker du av det. Sedan på en icke sliten yta. Det är skillnad!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Han har aldrig skrivit att han har en fnatic Ock+.
Men det är bara uppenbart att Hasse trollar om sitt musmatteköp för 1k!

Är du säker?

Skrivet av hansgoran123:

tjatja gubbar, hasse här!

nu är det så att jag besitter en fnatic qck+ mass musmatta och undrar om jag kan göra rent den på något sätt.

du vet den blir ju skit efter ett tag.

tack /hasse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Rör på musen i millimeter mått(alltså precist) så märker du av det. Sedan på en icke sliten yta. Det är skillnad!

Kan ärligt säga att jag inte märker det, men men. Som sagt personligen märker jag inte det, andra kanske gör. Enough of this discussion.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Musmatta 949:- seriöst?

Är det inte så här att det är märket som kostar ? Att det är det man betalar för. Sen själva mattan kanske inte är så märkvärdig i sig, utan det är just märket som man som konsument surt får betala för. Nu har jag inte sagt att det är så just i det här fallet, men det kan vara så.

För även jag kan väl tycka att tusen spänn för en musmatta känna lite väl i överpris. Märkes matta eller inte.

Men till TS, tyvärr så har jag inte att komma med när det gäller att få en musmatta ren. Jag brukar själv kasta mina då dom börjar bli allt för skitiga och det känns att dom har gjort sitt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Underbart inlägg.

#11776983

Tråden redigerad och så halkar vi tillbaka till topic.

HAHAHA:)

Bra att du tog bort lite saker han skrev;)

Men kan säga dig att igår skrattade jag så jag nästan kissade på mig pga det han skrev:D

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

rekomenderar dig att köpa en hård musmatta! köpte en förra julen och har alldrig varit så här nöjd!
Min har inte slitits nånting, jag har en musmatta av modellen qpad heaton

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Medlem

Tjo mannen !!

Har själv en fUNC 1030 http://func-pads.com/index.php?main_page=product_info&product...

Testa den så kommer du aldrig vilja ha någon annan matta

+Lätt att rengöra
+Dubbelsidig vändbar yta (slät/lite"finkornig")
+Kabelhållare
+Funkar till alla typer av möss kula/optisk/laser mm.

Ha're !!

Visa signatur

Toxine.

Permalänk
Medlem

seriöst nu va, en musmatta är bara att blöta, hälla lite yes diskmedel på och massera lite lätt, sjölv försiktigt ren mattan några gånger, inte knåda eller vrida ut den och lägg den sen på lite dasspapper så pappret drar ut fukten och låt den lufttorka, det blir som ny!, köpa ny musmatta gör mana bara när den är sliten, inte när den är skitig eller gör du samma sak med dina kläder?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Tvätta musmatta?!

Hejsan alla clockers och gott nytt år!
Har haft min musmatta nu i några månader och undrar helt enkelt om det är lämpligt att slänga in den i tvättmaskinen i 30 grader?
Har en SteelSeries QcK+ 320x270x2 mm
Eller finns det andra alternativ att rengöra den på något sätt? Har endast försökt att torka av den men en våt trasa men det hjälper inte så mycket.

Ha det!

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men jag brukar tvätta mina musmattor i maskin. Väljer vanliga programmet men ställer ner till 40 grader och 800 rpm centrifugering. Kanske de har blivit lite blekta på det svarta tyget, men trycket och allt annat är fint.

Har både Kingston Hyper-X Fury XL och en Razer-matta med Komplett-tryck. Båda har sydd kant och det är nog en förutsättning för att de ska klara av maskintvätt.

Permalänk

Har tvättat min Steelseries QcK XXL på skonprogram. Fungerade perfekt när katten spydde rakt över den. Vill man vara extra försiktig så tvätta för hand.

Permalänk
Medlem

Min steelseries av något slag rengör jag med fönsterputs som jag sen torkar av med en våt microfiberduk.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

om man inte vill riskera att mattan blir skit så går det troligen utmärkt att lägga mattan på golvet i dushen spola med ljummet vatten och bara gnugga den med handen eller disksvamp.

brukar göra att den ser mer eller mindre ut som ny för mig

annars brukar jag köra fintvättprogrammet och har funkat bra hittills dock har tyget krympt lite så den vill inte ligga helt platt i kanterna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows