Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Till vardags kör jag en Volvo S40 (II) med lilla dieselmotorn. Inget upphetsande alls, men en riktigt trevlig bil, särskilt efter chippning av motorn.

Här är min nyligen införskaffade projektbil, en Citroën Dyane från 1968 med en tvåcylindrig motor på hela 0,6 liter. 0-100? Kanske i nedförsbacke och medvind.

http://forumbilder.se/I44L1/dyane2.jpg

Fy fan dom är så satans coola!
Min morfar körde en sån ända fram till 2004, när han tyvärr fick lämna in körkortet.
Minns inte riktigt årsmodell, men tror det var en 77a eller 78a.
Så galet charmiga bilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Flutters: Då rekommenderar jag att kolla Rosa Panern (The Pink Panter). Alltså inte den tecknade serien utan filmerna

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet i vagnparken(tjänstebil):

Volvo V60 T5, ingen regskylt fram per min beställning. 50 mil utan böter hittils (Ska monteras)

Ett annan tillskott sen mitt senaste inlägg är denna pärla:

Sitter en hyffsat original rova under huven på den som bara är lite påställd på laddtrycket. Tyvärr en automatlåda bakom de sen men långt ifrån lika hemsk o köra med automat som man tror.

Var ganska sleten vid inköp

Permalänk
Medlem

Köpte "ny" bil igår, Kia Ceed SW med GT Line paketet, års 2017.
Mäktig 1.6 liters diesel på 136hk och 280 nm, gör sitt jobb bra dock!
Väldigt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ny bil

Köpte en GT-R 2013 igår

650HK+

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Trevlans! Blir nog en kul bekantskap

Själv ser jag inte vad som lockar med GT-R, aldrig fallit mig i smaken av ngn anledning. Men smaken är ju som baken. Många som tänker precis samma kring min kärlek till Corvette och manuella lådor osv xD

Det viktigaste är att man själv blir nöjd och har jävligt kul på köpet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Trevlans! Blir nog en kul bekantskap

Själv ser jag inte vad som lockar med GT-R, aldrig fallit mig i smaken av ngn anledning. Men smaken är ju som baken. Många som tänker precis samma kring min kärlek till Corvette och manuella lådor osv xD

Det viktigaste är att man själv blir nöjd och har jävligt kul på köpet

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft en 2017 Camaro SS V8 med manuell låda. Så provat amerikanskt o kört en del Corvetter. Riktigt härliga bilar. Haft en M5 med så ville prova o köra Japanskt.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Har haft en 2017 Camaro SS V8 med manuell låda. Så provat amerikanskt o kört en del Corvetter. Riktigt härliga bilar. Haft en M5 med så ville prova o köra Japanskt.

Härligt! Klart man ska testa lite av allt om man har möjlighet

Du får återkomma med lite intryck och bilder senare tycker jag!

Drömkärran på den japanska sidan för egen del är en 240Z. Lite skärmbreddare, coils osv på det och fina R-däck....ahh, lär vara som en dröm att köra! Svag för gamla klassiker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Ac3R:

Grattis till ett riktigt roligt inköp Själv ägt en för ca 3 år sedan..också ca 600+ hästar med uppgraderad väghållning.
Riktigt rolig bil, man fick mycket uppmärksamhet i den.

Permalänk
Medlem

Ser nog riktigt bra ut i backspegeln på Teslan när man gasar iväg

Nä, men även om jag aldrig skulle våga nämna det på Tesla-forumet så känner jag fortfarande lika stor förtjusning när jag ser och hör en bil med minst 2 avgasrör. Visst, eldrift är ju bra och fint på många sätt och visst och accelerationen är ju inte att leka med, men känslan av en vrålande fossilmotor är svårslagen och jag finner mig av och till blänga avundsjukt på de jag möter som jag hört innan jag sett dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ser nog riktigt bra ut i backspegeln på Teslan när man gasar iväg

Nä, men även om jag aldrig skulle våga nämna det på Tesla-forumet så känner jag fortfarande lika stor förtjusning när jag ser och hör en bil med minst 2 avgasrör. Visst, eldrift är ju bra och fint på många sätt och visst och accelerationen är ju inte att leka med, men känslan av en vrålande fossilmotor är svårslagen och jag finner mig av och till blänga avundsjukt på de jag möter som jag hört innan jag sett dom

Tack! Nästa bil får bli en Tesla!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Min älskade pärla, varit gift i 6 år snart

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Har ingen bra bild, men va o införskaffade mig en Audi S5 Coupe -08, 4.2l V8 för några veckor sen

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt kanske. Men jag gillar min Mazda 3 mps.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Har ingen bra bild, men va o införskaffade mig en Audi S5 Coupe -08, 4.2l V8 för några veckor sen

https://i.imgur.com/AmXWdRq.jpg

Tack gode gud för att du inte är en fjant som kör fakebadging på plastgrillar från Kina.

Älskar 4.2FSIn, körde själv RS5a ett bra tag. Saknar den bilen så in i helvete.

Ta bort mttendämparen är ett tips

Permalänk
Medlem

Min familjeracer. Passat 240 GTS

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Tack gode gud för att du inte är en fjant som kör fakebadging på plastgrillar från Kina.

Älskar 4.2FSIn, körde själv RS5a ett bra tag. Saknar den bilen så in i helvete.

Ta bort mttendämparen är ett tips

Ah jösses, om nått ska väl grejer bort på bilen(inte jätteförtjust i V8-badge på sidan, men osäker) 😁

Älskar bilen! Va lite osäkert köp, lämnade lite komfort i en A6(men 2.0 TDI...), men jösses vad mycket roligare bil! Riktigt fint skick också förutom lite estetiskt på insidan 🙂

Kanske är mittdämparn som gäller? Suttit och funderat sen dag 1 vad jag vill göra åt ljudet, eller snarare avsaknaden 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Ah jösses, om nått ska väl grejer bort på bilen(inte jätteförtjust i V8-badge på sidan, men osäker) 😁

Älskar bilen! Va lite osäkert köp, lämnade lite komfort i en A6(men 2.0 TDI...), men jösses vad mycket roligare bil! Riktigt fint skick också förutom lite estetiskt på insidan 🙂

Kanske är mittdämparn som gäller? Suttit och funderat sen dag 1 vad jag vill göra åt ljudet, eller snarare avsaknaden 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Låt V8 badgen vara kvar.

Ersätt den med en H-Pipe, en X-pipe låter för risigt. Det är tyska muskler som ska vråla och ingen skrikig japanare som ska förstöra trumhinnor

Sen tycker jag man kan byta ut slutrören från S5an, stock är för smala och fula men det är jag det.

Bor du i Stockholm rekommenderar jag Avgassystemet i Vallentuna, riktigt bra grabbar där som löser allt på en dag.

https://www.youtube.com/watch?v=WjI6ZRb79tI är ett riktigt drömljud på 4.2FSIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Låt V8 badgen vara kvar.

Ersätt den med en H-Pipe, en X-pipe låter för risigt. Det är tyska muskler som ska vråla och ingen skrikig japanare som ska förstöra trumhinnor

Sen tycker jag man kan byta ut slutrören från S5an, stock är för smala och fula men det är jag det.

Bor du i Stockholm rekommenderar jag Avgassystemet i Vallentuna, riktigt bra grabbar där som löser allt på en dag.

https://www.youtube.com/watch?v=WjI6ZRb79tI är ett riktigt drömljud på 4.2FSIn

Lutar åt det 🙂

Så är det ju! Gillar lite... mörka, nästan rytande lejon-ljud eller hur man ska säga 😁

Ajjemän, slutrören är jag på din sida, kikat på större! Tycker inte original är fula, men skulle absolut se bättre ut med större dimension!

Linköping, men en resa till t.ex Stockholm är ju ingenting för större grejer, tack för tipset!

Det va riktigt vackert! Ser fram emot att fixa med bilen som tusan nu under våren, vilken härlig bil det kommer vara att åka i under sommaren 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Lutar åt det 🙂

Så är det ju! Gillar lite... mörka, nästan rytande lejon-ljud eller hur man ska säga 😁

Ajjemän, slutrören är jag på din sida, kikat på större! Tycker inte original är fula, men skulle absolut se bättre ut med större dimension!

Linköping, men en resa till t.ex Stockholm är ju ingenting för större grejer, tack för tipset!

Det va riktigt vackert! Ser fram emot att fixa med bilen som tusan nu under våren, vilken härlig bil det kommer vara att åka i under sommaren 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir nog riktigt kul

Behöver du tips/hjälp ang. Audi så finns jag ett PM bort. Har lite historik med Audi nämligen, S5, S7, RS5 alla vart i min ägo och då är jag bara 22.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Det blir nog riktigt kul

Behöver du tips/hjälp ang. Audi så finns jag ett PM bort. Har lite historik med Audi nämligen, S5, S7, RS5 alla vart i min ägo och då är jag bara 22.

Uppskattat, ska jag lägga på minnet! Rätt ung själv(24), inte bara är det min andra Audi, det är min andra bil varav första för lite mer än ett år sen (men föll hårt för Audi för länge sen) så kunskaperna är inte direkt på topp! Men lära sig är en del av det roliga 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Såg att gå bra genom Tornby idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlHelmer:

Såg att gå bra genom Tornby idag

Hahaha ja. Jag var tvungen o rasta den lite

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Min 530xi som jag ägt i lite mer än två år. Trodde aldrig jag skulle bli en "sån" som kör BMW men provkörde kanske 15-20 bilar innan denna. Ingen av de innan gav mig rätt känsla men den här kändes rätt. Tillräckligt gammal för att vara intressant och ha personlighet, tillräckligt ny för att inte vara ett projekt. Lagom ovanligt också med X-drive och manuell låda, inte sett jättemånga såna, speciellt med 3-literssexan. Bra balans mellan körglädje, komfort och ekonomi.

Håller den medvetet rätt tråkig utseendemässigt, men har bytt ljuddämpare och cat mot mindre restriktiva dito från AC Schnitzer samt en större avgasheader. Den låter lite mer men är ingen brölig fjärtmaskin och besiktningen klagar inte. Komfort är också viktigt, speciellt då det är min huvudsakliga bruksbil. Den har även lite större spridare än OEM (minns inte fabrikat) samt står på Bilstein coilovers. Sist men inte minst en motoroptimering med uppdaterad mappning. Andra småsaker som LED-konverterad inredningsbelysning och vita LED-angeleyes istället för de uringula glödtråds-OEM som satt innan. Överväger att göra en konvertering av baklyktorna till LCI-versionen då de är snyggare, men det får vänta just nu - utseende är som sagt inte högsta prio.

Förutom det allt det vanliga underhållet man får räkna med, t.ex blev jag tvungen att byta kylare och spola hela kylsystemet pga en sprucken radiator för några veckor sen. Det var en rolig men smutsig eftermiddag

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Passat 2.0TDI DSG 170 4M -2010

Sitter billiga coils på nu, lite stereo kopplat, Men inget märkvärdigt..

Körs till garage imorn för montering av Airlift Slam Series bälgar tillsammans med Airlift Performance V2 styrsystem, samt byta slutsteg till DD608:orna och bygga om hela skuffen, byta till US grill, tona om strålkastare, stoppa LED överallt fram, tona sidorutor o lite sånt ..

(Enda bilen ja haft mer än 6 mån hittils.. xD

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Min vagnpark FWD, RWD, AWD Bra blandning Integrale har jag haft i 20 år nu så det är jubileum för mig och snart skattebefriad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJorNus:

Min vagnpark FWD, RWD, AWD Bra blandning Integrale har jag haft i 20 år nu så det är jubileum för mig och snart skattebefriad!

http://forumbilder.se/I549M/triss.jpg

Delta integrale har varit min drömbil länge
Men har inte kunskaperna (vill gärna ta hand om den..) eller platsen att ha den så kan inte köpa just nu..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Lilla skrutti-bang-bang

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Min älskade pärla, varit gift i 6 år snart

http://i66.tinypic.com/15ejodc.jpg

Är det en supersnake eller bara "dekalmoddad"?
Mustanger är riktigt roliga att köra

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Är det en supersnake eller bara "dekalmoddad"?
Mustanger är riktigt roliga att köra

Det är en 2012 Shelby GT500

Ja de är riktigt roliga att köra, man blir aldrig trött på de.
Men ibland önskade jag att den vore automat. Hatar manuell växellåda i trafik

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q