PDF program för jobbet

Permalänk
Medlem

PDF program för jobbet

Hej

Fick uppdrag av min arbetsledare att jag ska hitta ett PDF program. Programmet ska användas för ett projekt där alla våra pärm dokument, manualer, instruktioner, ritningar ska till digitaliseras. Det betyder att vi kommer att skanna hundratals dokumentera.
Först kommer vi att scanna till PC sedan göra om dom till text format så att vi kan söka i PDF, på visa PDF-s kommer vi att lägga menyer dela och sätta ihop dom. För detta projekt jag behöver ett bra PDF program.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

PDF är ett filformat skapat av Adobe till deras redigeringsprogram Acrobat

https://acrobat.adobe.com/se/sv/acrobat.html

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanne:

PDF är ett filformat skapat av Adobe till deras redigeringsprogram Acrobat

https://acrobat.adobe.com/se/sv/acrobat.html

Hej

Är du säker att att Adobe kan omvandla bilder till text?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Alltså, det bästa programmet vore isåfall kanske Adobe Acrobat DC professional. Den löser det mesta.

https://acrobat.adobe.com/us/en/acrobat.html?promoid=C12Y324S...

För info om Bild till Text.

https://acrobat.adobe.com/us/en/acrobat/how-to/ocr-software-c...

Edit: Kanske bra att köpa/införskaffa via svenska sidan ifall ni går vidare med det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ovanstående program från Adobe löser det. Använder detta själv med bra resultat för översättningar där jag inte har tillgång till källfilen.

Tror även du kan testa det i 10dgr eller så innan köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi kör PDF-Xchange Editor på jobbet, tror de kan hantera dessa funktioner om ni inte vill köpa in en dyrare programvara.

Det låter som ett väldigt bra jobb för en praktikant det där
Liknande jobb brukar våra praktikanter få börja med om det finns sånt att vid tillfället.

Alternativt sätta in dokument i pärmar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen annan nämnt det redan, det klart bäst överlägsna PDF-programmet heter Bluebeam Revu och det är Extreme versionen du behöver när du ska skanna in flera dokument (batch-funktionen) med OCR-skannern. Länk till Bluebeam här Helt klart bästa programmet! Lycka till

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Konstigt att ingen annan nämnt det redan, det klart bäst överlägsna PDF-programmet heter Bluebeam Revu och det är Extreme versionen du behöver när du ska skanna in flera dokument (batch-funktionen) med OCR-skannern. Länk till Bluebeam här Helt klart bästa programmet! Lycka till

Håller helt med, Bluebeam är överlägset PDF-program. Men det kostar betydligt mer än andra program.
PDF-Xchange som jag tipsade om är helt gratis och har alla funktionerna också.

Men Bluebeam gör alla funktioner lite bättre och är helt genomarbetat.

Så har man råd/är villig att betala för en riktigt bra produkt, kör på Bluebeam. Men ifall det är ett tillfälligt jobb så kör på PDF-Xchange. Då behöver du inte tänka mer på det. Inga månadskostnader, inga startavgifter osv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ska ni skanna hundratals dokument så tycker jag att det vettigaste är att satsa på en skanner som själv kan OCR-tolka och spara som PDF på nätverksplats så att det inte krävs så mycket handpåläggning. Många multifunktionsmaskiner avsedda för företag klarar detta.