Permalänk
Avstängd

Gummi-fästen för fläktar

Hej, jag vet inte om rubriken stämmer, men chansar...

Jag har ett in-win buc chassi
Länk från komplett

Det har varit med om "några" uppdateringar, byte av allt, inklusive fläktar osv, och jag undrar om någon vet vad "gummi-brickorna" heter som man skruvar fast fläktarna genom kallas/heter....

Jag har nött ut 3 av dom, är fortfarande nöjd med chassit, men behöver verkligen skaffa nya "genomföringar", för det går inte att skruva fast fläktar utan dom, hålen är helt enkelt gjorda för att "gummigenomföringar" ska sitta där, en vanlig skruv som du skruvar fast en fläkt med är för liten, och in-win vägrar svara på mina mails.

(Har letat på nätet länge, men kanske bara inte vet vad det heter på engelska)

Och ja, det är ett gammalt chassi, men har precis det jag behöver, förutom 3 gummi-pluppar.

Tips emottages tacksamt.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

@MarcusHuddinge:
Nej, det är typ Men med en väldigt skum dimension

Tack för tipset ändå, ska köpa på mig ett gäng sådana som du länkade till, dom behövs till en annan burk.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

oring + bricka fungerar väl annars?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Mailade Rubber, dom har en verkstad väldigt nära, och jag ska dit före helgen med en "oförstörd", så skulle dom fixa något liknande.
Problemet är just att det är fläktarnas skruvhål dom sitter i, som en sorts ljuddämpare, mellan chassi och fläkt, och jag är extremt nöjd med den gamla burken, så tycker att den förtjänar att leva vidare, även om jag skulle få betala mer än vad en ny låda kostar....
Gamla gubbar blir vana med sina tysta burkar utan RGB, och glas-sidor.....

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Medlem

De där noctua-pluggarna är riktigt vettiga. Man får ta i lite när man sätter fast de, men har passat i alla chassin jag haft med fläktplatser.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguin:

De där noctua-pluggarna är riktigt vettiga. Man får ta i lite när man sätter fast de, men har passat i alla chassin jag haft med fläktplatser.

Japp, fina saker.
Man får med dom med de flesta Noctuas vill jag minnas.

Permalänk
Avstängd

Det är "ungefär" en sådan du länkade till, inte fått fingarna ur och besökt rubber än, men det är troligt att dom har en sådan i den dimension jag söker, dom som sitter på chassit är "bredare" på utsidan och mindre på insidan, i värsta fall får jag byta alla till vad rubber erbjuder mig, men np.

Sen har In-win inte besvarat mitt mail till dom än....

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.