Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztrobe:

behöver man ha kontakt med support om man har en bra ISP ? knappast

Så klart man kan behöva? Kan dyka upp problem som egentligen inte har med ISP'n att göra men eftersom det är deras tjänst du betalar för så är det alltid dit du vänder dig även om problemet är nätet som operatören hyr in sig på.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztrobe:

behöver man ha kontakt med support om man har en bra ISP ? knappast

Precis. Har man ett stabilt stadsnät eller liknande är kundtjänst inte prio. Tror jag ringt kundtjänst en enda gång under alla år Vi har haft fiber i över 10år och säkert haft 6 olika leverantörer. Jag har tidigare valt billigaste leverantören men då jag uppskattar Bahnhofs tänk kring integritet så har vi dem nu, trots att de är några kronor dyrare än andra.

Permalänk
Medlem

Svårt val om man ska välja bahnhof när det börjar bli dags att förnya.
Har Telia med Telia öppen fiber idag och har inte haft nedtid någonsin sedan vi skaffade fiber 2015. Har 250/100 och får ut 287/118 i princip jämt.
Man vill ju inte få det sämre.. Bahnhof verkar ju sådär på den punkten..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Håller med. Haft bahnof sedan 2013 och är meganöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caylen:

Håller med. Haft bahnof sedan 2013 och är meganöjd.

Tills du försöker nå kundtjänst Speciellt med nån mer avancerad fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Tills du försöker nå kundtjänst Speciellt med nån mer avancerad fråga.

Låter som varenda ISP som finns...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Svårt val om man ska välja bahnhof när det börjar bli dags att förnya.
Har Telia med Telia öppen fiber idag och har inte haft nedtid någonsin sedan vi skaffade fiber 2015. Har 250/100 och får ut 287/118 i princip jämt.
Man vill ju inte få det sämre.. Bahnhof verkar ju sådär på den punkten..

Skickades från m.sweclockers.com

I min erfarenhet så är det dock sällan eventuella problem ligger på internetleverantörens sida, oftast ligger det hos nätoperatören vilket i ditt fall fortfarande skulle vara Telia öppen fiber.
Har personligen inte haft någon nedtid som faktiskt varit Bahnhofs fel (eller Tele2 som jag hade innan), har alltid varit något lokalt i området som drabbat alla oavsett vilken operatör de använder.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr lite att tillägga, har varit kund hos bahnhof i över 10 år, från dagen de översålde sin kapacitet och överbelastade sitt stamnät vilket ledde till packet loss i över ett år och totalt obrukbart internet över 2 månader, innan de fick igång sitt nya stamnät, har det varit problem.

Bor i Katrineholm, Bahnhof har sedan 3~ år en defekt dhcp server som förlorar ens access till internet. Som regel tar bahnhof cirka 5 dagar av avsaknad access innan de överväger att ta upp ens ticket, alla samtal slutar med samma ohjälpsamma 'vi beklagar'. Nu är det femte gången i år som min ipv4 anslutning droppar, har länk och inga fel i stadsnätet. Som alltid är det Bahnhofs egna utrustning som felar. Det skulle ta mig 5 minuter att effektivt omedelbart avsluta mitt avtal med bahnhof och frigöra min port, och skaffa en annan markant mer pålitlig isp, som comhem.... ja bahnhof är den enda internetleverantören i Katrineholm som saknar drivkraft, engagemang, kompetens. Bahnhof har förlorat allt som gjorde dem bra, nu står man med stadens enda internetanslutning som konstant går ned, utan support, som inte heller skyddar ens integritet längre. Bahnhof gick från bäst, till i särklass sämst för min stad.

Och allt de gör är att beklaga, faktum är att de andra som kör hårdvara som inte är defekt har även billigare internet vid samma hastigheter. Bahnhof är nu även ett av de dyraste valen.

Men likförbannat blankt vägrar Bahnhof någonsin att erkänna att felen ligger i sin isp utrustning. Så internet går ned, om och om igen, enbart för Bahnhof. Alla andra har stabilt internet, utom Bahnhof kunder.

Ska migrera bort allt från min isp mail när jag får tillbaka mitt internet om 2-7 dagar, så jag kan göra den där omedelbara switchen till en internetleverantör som faktiskt levererar internet med samma entusiasm som bahnhof levererar räkningar.

Btw Bahnhof har även ett bedrägligt beteende satt i system; de raderar alla tickets om dessa fel i Katrineholm, finns det inga tickets slipper de dra av för dagarna/veckorna man saknar internet. Varit utan access cirka 23 dagar i år, noll avdraget på fakturor. Ringer man Bahnhof finns det inget deras system om att internet någonsin skulle varit nere, trots att de senaste två gångerna + nuvarande det varit stadsbrett snarare än enstaka kunder.

Bah , de stora faller hårdast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Pålitlig leverantör vet jag inte.. Här i Halmstad var Bahnhof dom enda som hade sin tjänst nere från 17:00-22:00. Varit kund hos dom i över 3 år och har haft ganska mycket strul, så jag byter leverantör ASAP.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att alla leverantörer i Sverige är "pålitliga". Är du ansluten till ett öppet fibernät och ett fel inträffar är det ändå nästan alltid som så att internetleverantören måste skicka ärendet vidare till kommunikationsoperatören (Zitius, Open Universe, IP-Only, iTUX eller vad man kan tänkas ha som kommunikationsoperatör).

Detta förutsätter då att felet inte är på grund av dig eller din router. Sen kan det så klart bli problem även mellan tjänsteleverantören och kommunikationsoperatören men det skulle jag säga är väldigt ovanligt.

Är man villig att betala för att få bäst hjälp vid ett problem bör man ha sina tjänster från någon av de största tjänsteleverantörerna, Bahnhof är en väldigt liten leverantör i jämförelse.

Skulle jag stå inför valet av en ny tjänsteleverantör i dagsläget skulle jag nog välja bland Telenor, Com Hem och Telia. Vilken jag skulle välja skulle förmodligen endast bero på pris och eventuell bindningstid endast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Jag skulle nog säga att alla leverantörer i Sverige är "pålitliga". Är du ansluten till ett öppet fibernät och ett fel inträffar är det ändå nästan alltid som så att internetleverantören måste skicka ärendet vidare till kommunikationsoperatören (Zitius, Open Universe, IP-Only, iTUX eller vad man kan tänkas ha som kommunikationsoperatör).

Nej! I Katrineholm ligger felen inte i stadsnätet, den ligger i Bahnhofs utrustning. Mina grannar med Bredband2 och Telia har internet, vänner på andra sidan stan med Bahnhof saknar internet, deras grannar har internet med andra leverantörer, Bahnhofs egna utrustning felar konstant och det är inte stadsnätets fel. Tyvärr är det Bahnhof som är boven här. Om och om igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Nej! I Katrineholm ligger felen inte i stadsnätet, den ligger i Bahnhofs utrustning. Mina grannar med Bredband2 och Telia har internet, vänner på andra sidan stan med Bahnhof saknar internet, deras grannar har internet med andra leverantörer, Bahnhofs egna utrustning felar konstant och det är inte stadsnätets fel. Tyvärr är det Bahnhof som är boven här. Om och om igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Först och främst så var mitt inlägg inte ett svar på ditt inlägg, över huvud taget.

Sedan så skrev jag inte att det aldrig uppstår fel hos tjänsteleverantörerna. Det händer absolut att fel sitter hos tjänsteleverantören, men kedjan är inte starkare än den svagaste länken. Desto närmre slutkund man kommer desto svagare blir "länkarna".

Snälla, svara inte på detta, tack.

Permalänk
Medlem

@full klart man får svara så mycket man vill, speciellt i en tråd vars ämne är det specifika som skrivs om, som slutkund har man ingenstans att vända sig när tjänsteleverantören är den svaga länken som felar. Stadsnätet är robust, stamnätet är robust, Bahnhofs DHCP servrar och mjukvara är den svaga länken och har varit det i åratal. Den hårdvaran vals av, sköts av, och får service av Bahnhofs egna tekniker.

Så vart ska man vända sig då? Utsikt ansvarar inte för isp specifik hårdvara. Bahnhof respekterar inte ARN rekommendationer heller så man får aldrig pengar tillbaka eller avdraget på räkningar. Man står helt utan röst och utan någon eller något att vända sig till. Och det enda Bahnhof någonsin delar med sig är 'vi beklagar'.

När det pågått i tre år och alla fel är exklusiva till Bahnhof får man tänka efter lite. Är Bahnhof en pålitlig isp? Nej, bahnhof är inte en pålitlig isp, i ett stadsnät där Bahnhof är den enda leverantören som konstant tappar internet. Medan alla andra surfar på pålitligt 24/7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Då passar jag på att svara också!
Jag förstår att du sitter och skriver av dig i frustration. Hade jag också gjort. Men om du varit lika engagerad i ärendet, som du är att skriva i tråden? Så hade du bytt ISP redan för två år sedan.
Levererar inte ISP "internet", så bryter man avtalet, bestrider eventuella krav (Som troligtvis dimper ner) och går vidare till en som levererar.
Mig veterligen finns det inte längre bindningstid än två år, så att du fortfarande sitter med Bahnhoff efter tre år? Gåta!
De flesta här på Swec hade aldrig tagit mer än EN fem dagars "internet paus", utan att byta ISP. Om det var 100 att det var där felet låg.
Jag hade bytt omedelbart efter andra avbrottet i alla fall. Speciellt om servicen var så dålig?
Jag har haft två avbrott de senaste fyra åren, då har det varit stam nätet (Itux i Gbg, tror jag?) som legat nere i området. Bara gå och lägga sig tidigt istället! (Eller dela ut mobilens internet till datorn, så länge.)

Lägg inte ner mera tid här. Vi är alla 100% medvetna om din situation. Och Bahnhoff i Katrineholm.
Ring runt o lös ett fungerande nät istället!

Nio år sedan hade jag mobilt bredband via tre. Vid tecknandet av abonnemanget (Bundet 2 år.) var det obegränsad surf.
Ett knappt år efter, ströps min hastighet "för att jag laddat ner för mycket". Jag ringde kundtjänst och frågade vad som stod på. De sa att de ändrat reglerna.
Jag sa att de kan stänga min anslutning helt, på en gång! De kommer inte få en krona till av mig. De lovade obegränsad surf, nu när den inte var obegränsad längre, har de brutit vårt avtal och min bindningstid kan de glömma.
Så blev det! De levererade inte vad de lovade, avtalet var således inte uppfyllt, jag sade upp med omedelbar verkan. Klart slut!

Lycka till!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:
Har varit för bunden runt min ISP mail, för många konton på det, har börjat migrera över nu till andra mail services. Nästa gång blir den sista och hejdå till Bahnhof.

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: Tråkigt i alla fall.
Personligen har jag haft Bahnhof i snart 10 år som ISP. Aldrig haft problem, antagligen därför jag är nöjd.
Det är när problem uppstår, som agnarna skiljs från vetet. Bara att hoppas att man inte får strul då.
För prismässigt finns det ingen mej veterligen som slår dem i Gbg på 100/100. Även räkning kvartalsvis är ett +. Jag har även glömt bort räkningen säkert fem gånger. (Den kommer i god tid, på mejl, glömmer den när alla pappers fakturor skall betalas.) Påminnelse kommer, men aldrig fått betala extra avgift för för sen inbetalning. Numera betalar jag den samma dag mejlet trillar in. (Eftersom jag vet att jag glömmer annars.)

Men som sagt, det är när allting tuffar på.
Hoppas Bahnhofs anställda läser här inne och tar till sig. Skulle de behandlat mig lika nonchalant som dig, hade jag bytt för länge sedan.

Mejl är lurigt. Inget man vill hålla på att byta. Men man kanske inte skall binda sig till ISP'ns domän?
Själv har jag kört Gmail i en bra bit över 20 år (Sedan starten). Samma adress oavsett ISP. Även där börjar jag känna lite när man läser hur stora Google blivit och hur de behandlar folk godtyckligt, att man kanske skulle se sig om efter alternativ. Men vad?
Kollade i vintras på en egen domän. Finns fortfarande några konstiga topp domäner kvar, där man kan ta sitt efternamn som domän (efter snabel-a) Men då kostar det ett par hundringar per år.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse:
har som sagt haft Bahnhof i 10 år med, men nog är nog. De väljer att inte byta ut defekt hårdvara (DHCP server eller annat runt den Bahnhof äger). Trots massiva och utbredda problem som blir värre.

Permalänk
Medlem

När det fungerar, så fungerar det utmärkt. Fick dock sitta närmare 4 timmar i telefonkö när jag hade beställt 500/500 och det nästan en vecka senare inte hade kommit igång. Tog sissådär fyra samtal innan jag fick dom att kolla upp med stadsnätsägaren, och då gick det inte ens att leverera. Men som sagt; Fungerar det så är det stabilt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Har tyvärr blandade känslor om Bahnhof. När det fungerar så fungerar det helt klockrent. Men har man problem och ska ringa support så räkna med 1 timme plus och flera veckor innan företaget tar din felsökning på allvar och skickar ut tekniker för åtgärd.

Min sambos mamma fick problem med sitt bredband i slutet av Juni. Allt försvann plötsligt för kattvakten men det tog några dagar för oss att förstå vad som inte fungerade eftersom vi var bortresta. När vi kom hem så lyste DRG (Fiberomvandlaren rött) och det gick inte att få någon IP-adress tilldelat från leverantören.

Jag skapade ett ärende den 7:e juni via deras formulär och sätter mig sedan i telefonkö i 1 timme plus för att få prata med tekniker. I ärendet skrev jag att DRG lyser rött och att vi inte har någon kontakt med internet. Det tog lång tid för killen i supporten att förstå att det inte fungerade för oss och jag var tvungen att göra deras standard test på 20 frågor innan han förstod att det inte fungerar för mig. Efter cirka 40 minuter i telefon med tekniker så säger han "Så det fungerar nu?" Jag svarar "Nej. Det fungerar inte." Han ska eskalera ärendet vidare. Tackar för sig och lägger på.

Efter 5 arbetsdagar fick vi svar att vi behövde sätta upp en PingPlotter i 24 timmar för att de skulle kunna felsöka. Jag felsökte samtliga kablar, uttag, router med omstart/reset etc i hennes lägenhet innan jag kopplade in mig direkt i väggen och konstaterade att jag fick en 169.254.x.x(dvs DHCP kan inte tilldela något). Kommer inte ut på internet alls.

Sätter mig i 1 timmes telefonkö till Bahnhof och säger detta och att en PingPlotter därför inte kommer att hjälpa de i sin felsökning. Får göra deras 20 frågor standard felsökning igen. Poängterar att jag har gjort detta med den första killen redan.

Poängterar att fiberomvandlaren fortfarande lyser rött och att den troligtvis är trasig och behövs bytas eller att de skickar en tekniker för åtgärd. Killen på supporten var riktigt trevlig och höll med mig. Han skulle eskalera ärendet.

3 arbetsdagar går och in dimper ett nytt mail. De behöver ännu en gång en PingPlotter i 24 timmar för att de ska kunna felsöka problemet.

Så jag sätter mig i 1 timmes telefonkö för 3:e gången och ringer och frågar om de är dumma i huvudet på riktigt? Denna gången trodde de på mig iaf. Tekniker läste igenom ärendet från början till slut. Bad så hemskt mycket om ursäkt för att det hade blivit så fel. Och det kom en tekniker som åtgärdade problemet efter 3 arbetsdagar.

Kan inte rekommendera de om du får problem med ditt nät. Om du inte får problem, då kan jag nog rekommendera de. Så upp till dig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@full klart man får svara så mycket man vill, speciellt i en tråd vars ämne är det specifika som skrivs om, som slutkund har man ingenstans att vända sig när tjänsteleverantören är den svaga länken som felar. Stadsnätet är robust, stamnätet är robust, Bahnhofs DHCP servrar och mjukvara är den svaga länken och har varit det i åratal. Den hårdvaran vals av, sköts av, och får service av Bahnhofs egna tekniker.

Så vart ska man vända sig då? Utsikt ansvarar inte för isp specifik hårdvara. Bahnhof respekterar inte ARN rekommendationer heller så man får aldrig pengar tillbaka eller avdraget på räkningar. Man står helt utan röst och utan någon eller något att vända sig till. Och det enda Bahnhof någonsin delar med sig är 'vi beklagar'.

När det pågått i tre år och alla fel är exklusiva till Bahnhof får man tänka efter lite. Är Bahnhof en pålitlig isp? Nej, bahnhof är inte en pålitlig isp, i ett stadsnät där Bahnhof är den enda leverantören som konstant tappar internet. Medan alla andra surfar på pålitligt 24/7.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast dina svar till mig har absolut ingenting med mitt inlägg att göra?

Det är så klart jättetråkigt för dig att du har problem med Bahnhof men jag kan inte hjälpa dig med det och jag är inte ett jävla dugg intresserad av att läsa ditt gnäll för det har ingenting med mig eller mina inlägg att göra

Det finns garanterat problem hos alla tjänsteleverantörer som inte blir lösta på väldigt lång tid. Att du har ett fel är ingenting som säger något om hur Bahnhof är som tjänsteleverantör i allmänhet. Annat är det ifall det är en stor andel av deras kunder som har problem.

Permalänk
Avstängd

Jag har haft Bahnhof sedan 2009 när jag började studera på universitet och valde dem då bara för priset. Visst har det varit problem till och från med internet plötsligt borta i flera timmar men det har ju alltid kommit tillbaka utan att jag själv har behövt kontakta supporten för något.

Såklart stör man sig på alla tjänster man kan köpa när det väl börjar krångla. I det stora hela så har Bahnhof fungerar suveränt, deras LEX Integrity som man fick med gratis för ett par år sedan är finemang. Den gången jag behövt hjälp från support så har det fungerat bra.

Tydligen verkar supporten inte ha samma möjlighet att kunna hjälpa en om problemet ligger i själva stadsnätet och inte hos dem som ISP. Det torde gälla alla ISP:s för den delen. Har alltid haft 100/100 och jag kan inte säga när hastigheten varit lägre om det då berott på min nätverksutrustning, det jag använt nedladdningshastigheten på eller om det faktiskt var ISP då.

Personligen kan jag rekommendera Bahnhof för bra pris för hastigheten samt sekretesspolicyn. Supporten har jag inte att säga om då jag i princip aldrig har behövt kontakta dem som tur var.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Bahnhof sedan årsskiftet och har inte haft några problem överhuvudtaget. Har tidigare erfarenhet med Telia som jag upplevde hade slumpmässiga problem varannan månad samt levererade en värdelös router så det känns som en stark uppgradering. Har dock en bekant som har haft lite besvär med nedtid och då behövt kontakta support som tydligen ska vara ganska seg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Bahnhof sedan årsskiftet och har inte haft några problem överhuvudtaget. Har tidigare erfarenhet med Telia som jag upplevde hade slumpmässiga problem varannan månad samt levererade en värdelös router så det känns som en stark uppgradering. Har dock en bekant som har haft lite besvär med nedtid och då behövt kontakta support som tydligen ska vara ganska seg.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad levererar Bahnhof för router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Vad levererar Bahnhof för router?

Dåligt av mig att ta upp det egentligen eftersom Bahnhof ej levererat någon, vet inte om man ens kan få någon då jag skaffade själv istället. Ser dock hellre att man har det så än att man tvingas kontakta support för att få den där värdelösa technicolorlådan Telia skickar ut bryggad. Blir en burk mindre att gömma undan på så vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@Full:
Klart det har, din posthistorik visar att du anser att alla fel ligger hos slutkunden och alla ska sluta klaga.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Full:

Annat är det ifall det är en stor andel av deras kunder som har problem.

Inte nödvändigtvis. T.ex. Gavlegårdarnas nät, numera Stadsnätet i Gävle (som numera drivs av Zitius - som stängde av mig för två år sedan utan förvarning, Tor-exit - numera VPN'ad via flashback.net) fick pisk av mig i tidernas begynnelse då deras peering sög rejält kvällstid. Jag (som privatperson och en av deras abbonenter ute i obygden) fick t.o.m. hembesök av IT-hövdingarna och jag presenterade fakta och de lommade iväg och köpte bättre prylar. De hade precis nyssens bytt till "bättre" prylar men blivit pålurat junk. Det finns klantar överallt och människor gör misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Dåligt av mig att ta upp det egentligen eftersom Bahnhof ej levererat någon, vet inte om man ens kan få någon då jag skaffade själv istället. Ser dock hellre att man har det så än att man tvingas kontakta support för att få den där värdelösa technicolorlådan Telia skickar ut bryggad. Blir en burk mindre att gömma undan på så vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du fiber från telia kan du ju sätta vilken router du vill i WANet. Är ju på inget sätt tvingad till att köra deras.

Dock anser jag att Technicolorburken fungerar utmärkt som router och skyfflar trafiken bra WAN-LAN utan problem!

Permalänk
Medlem

nån som kan nått om ipsweden eller th1ng då jag kikar på dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Har du fiber från telia kan du ju sätta vilken router du vill i WANet. Är ju på inget sätt tvingad till att köra deras.

Dock anser jag att Technicolorburken fungerar utmärkt som router och skyfflar trafiken bra WAN-LAN utan problem!

Det har väl antagligen blivit bättre sen jag hade Telia isåfall. Den modellen (799v2 tror jag) jag hade var fullkomligt värdelös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Full:
Klart det har, din posthistorik visar att du anser att alla fel ligger hos slutkunden och alla ska sluta klaga.

Verkligen inte. Gå och spöa kudden istället för att ta ut din frustration på SweClockers.