Ett års ledigt - vad ska man göra?

Permalänk
Medlem

Detta är ju en svår fråga att svara på då det är så personligt. Det låter ju som att du är en driven person som ändå gillar att göra saker, även om över 80h i veckan låter extremt för någon människa i längden. Jag antar också att pengar inte verkar vara något större problem inom rimliga gränser.

Det finns en bra bok som heter "4 hour work week" som handlar om att automatisera sin ekonomi, helt enkelt som du säger nu att människor jobbar för dig och du får pengar utan några större tim-baserade insatser. Kan vara en bok för någon i din position

För utom det så hade jag nog börjat med en liten semester, sol bad och avkoppling. Lämna alla elektronik hemma. Räcker med en vecka. Tillräckligt mycket tid för att kroppen ska börja varva ner, men tillräckligt kort tid för att du inte ska missa några viktiga händelser. Använd denna tiden till att fundera ut vad du har för intressen utanför jobbet? Vad tycker du ger ditt liv glädje? Laga massa god mat? Ta upp en ny hobby som möbelsnickeri? Hitta något kul ämne att nörda ner sig i (Hur man gör den absolut bästa X maträtten). Det är ju så personligt vad man brinner för och vad man tycker är kul. Det är också personligt ifall man gillar fart och fläkt eller ifall man gillar att sitta ensam och tälja på en pinne i skogen.

Lycka till!

Permalänk

Svårt att säga gör si och så när man inte vet hela din situation. Men jag antar att du är 30+ och har det mer än väl ställt ekonomiskt sett samt en sjukskriven sambo som inte är helt invald.
Du säger att huset behöver fixas så om ni inte vill flytta så borde det bli ditt huvudsakliga mål som du dessutom kombinera med träning och bättre kost, förhoppningsvis så kan sambon även vara med på delar av detta så även hon mår bättre. Det är väl först när detta är klart som du borde starta denna tråden. Och då kan det vara dags att skaffa barn, jägarlicens, lantställe/sommarstuga, båt, bli lärare och dela med dig av dina kunskaper.

Skickades från m.sweclockers.com