Permalänk
Medlem

@SwedZi: I Origin Klienten, gå in i Apex Legends inställningar och ange startkommand: "-high"

Prova om det fungerar bättre nu.

Permalänk
Medlem

@Gnucci: Tack ska prova!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@Mocka: Tjenare!

Jag har provat flera äldre drivrutiner utan resultat. Har använt "Full clean" alternativet som finns när man installerar drivisar från Nvidia. Nästa steg är väl som du sa, men känner fasen att spelet inte är värt det, ska inte behöva hålla på så, då skiter jag nästan i att spela tills dom fixat det

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

@Mocka: Tjenare!

Jag har provat flera äldre drivrutiner utan resultat. Har använt "Full clean" alternativet som finns när man installerar drivisar från Nvidia. Nästa steg är väl som du sa, men känner fasen att spelet inte är värt det, ska inte behöva hålla på så, då skiter jag nästan i att spela tills dom fixat det

Det enda Clean install gör är att den nollställer alla profiler osv, den rensar inte drivrutinen så om du prövat äldre drivrutiner har det säkerligen funnits spår av nyare vilket kan ge diverse problem. DDU är ett inofficiellt program som verkligen rensar på djupet samt i registret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Bara jag som krashar till desktop hela tiden? Ospelbart... RTX 2080.

nope, händer väldigt ofta. Mins 2-3 gånger/dag. GTX1080

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Krasch efter krasch, börjar bli måttligt trött på det nu. Fixa!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det va helt ok spel bara, pubg känns lite mer seriöst imo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som kör Nvidiakort, prova driver 417.71 ! Funkar ypperligt för mig

Visa signatur

MSI Tomahawk z690 || Intel I9 12900KS
32Gb G.skill 3600 Mhz
Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master|| Acer Predator XB271HU x2
Samsung 970 EVO 500Gb M.2 NVME SSD
Kingston A2000 M.2 1Tb x2 || Samsung 860 QVO 1Tb

Permalänk
Medlem

Väldigt märkligt, vissa av mina kompisar crashar konstant, själv har jag aldrig haft det minsta problemet och det samma gäller många andra.

Undrar exakt vad problemet är, det går runt massa halv-kassa ideer om att sänka vissa inställningar men tvivlar starkt på att det hjälper

Permalänk
Medlem

Har inte kraschat sen jag installerade "417.35-desktop-win10-64bit-international-whql-rp"

2080ti

Permalänk
Medlem

@Wicker: Tänkte precis skriva det, drog hem dom drivisarna igår och ingen krash ännu!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Lista på olika saker som kan fixa krasch till desktop.

https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Community-Crashing...

För mig var det antingen "Try reducing Texture Streaming from the in-game settings" eller "Discord Overlay" vilket var dom 2 sista grejerna jag ändra innan det slutade krascha.

Permalänk
Medlem

Det var uppe en post på Reddit häromdagen som visade hur stor skillnad det är på hitboxen mellan olika karaktärer. Har själv kört väldigt mycket Pathfinder och det är nästan sjukt hur många fler närstrider man kommer segrande ur efter att ha bytt till Wraith. Saknar att ha de abilities som Pathfinder har, men Wraith är bättre även om man aldrig använder dem.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Någon som kör SLI och upplever stuttering-problem? Mina 980 funkar bra rent prestandamässigt men minsta lilla drop i framerate påverkar rejält, en drop på 10 bilder i sekunden känns som 50. Har senaste drivrutinen från Nvidia som påstås komma med SLI-stöd men det har inte blivit bättre. Tips mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

@SwedZi
@Wicker

Kör ni med Geforce Experience eller bara drivisarna? Haft så sjukt många bra games nu och så har jag inte GE med replay igång/sadfejs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vohaul:

"Try reducing Texture Streaming from the in-game settings"

Jag upplevde att det hjälpte för mig. Har inte backat drivrutiner eller gjort nåt annat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks: Alltid bara kört drivisarna.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får dåligt inkommand ljud via VOIP?

Dom man spelar med låter som robotar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Är det bara jag som får dåligt inkommand ljud via VOIP?

Dom man spelar med låter som robotar.

Inte bara du. Riktigt dålig kvalité på voice chat..

Permalänk
Medlem

Jag önskar att det fanns ett offlineläge med botar så såna som mig (som är dålig på springa-och-skjuta-spel) kan få träna och testa olika vapen i fred... Som det är nu blir jag nog dödad 20 gånger för varje jag själv dödar...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Om man har spelat Fortnite förr är Apex en väldigt bra omställning från det konstanta byggandet, det är positivt överraskande men blir enformigt efter ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag önskar att det fanns ett offlineläge med botar så såna som mig (som är dålig på springa-och-skjuta-spel) kan få träna och testa olika vapen i fred... Som det är nu blir jag nog dödad 20 gånger för varje jag själv dödar...

De borde införa någon form av divisioner, som man gör i idrott. Jag tror spelbolagen tjänat på det för som du säger är det inte roligt och spela om man är ny medan andra är mer eller mindre proffs.
Självklart svårt att kontrollera vem som sitter bakom skärmen men det borde vara lösbart, man har ju andra system för att levla upp karraktärer

Permalänk
Medlem

@cyklonen: ett team rumble läge som i fortnite vore nice, hjälper asmkt om man är ny och vill träna på vapnen

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

De borde införa någon form av divisioner, som man gör i idrott. Jag tror spelbolagen tjänat på det för som du säger är det inte roligt och spela om man är ny medan andra är mer eller mindre proffs.
Självklart svårt att kontrollera vem som sitter bakom skärmen men det borde vara lösbart, man har ju andra system för att levla upp karraktärer

Matchmaking baserat på rank finns i massor med spel redan och fungerar relativt bra, och är ju en jätteviktig del i att få ett multiplayerspel roligt. Vet dock inte om det finns i något battle royal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Battle pass ska komma i Mars?

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cyklonen:

Jag önskar att det fanns ett offlineläge med botar så såna som mig (som är dålig på springa-och-skjuta-spel) kan få träna och testa olika vapen i fred... Som det är nu blir jag nog dödad 20 gånger för varje jag själv dödar...

Det finns ju training-läget
Dock inga bot:ar utan måltavlor men funkar för att lära känna alla vapen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stofolus:

Upplever du att spelet kraschar mindre med senaste drivrutinen?

Oj, sent svar, men jag har inte haft några krascher sedan dess. Om det beror på nyaste drivrutinen eller att spelet patchats vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Någon som har prestanda problem med nya GeForce drivrutinerna?

Permalänk
Avstängd

väldigt kort respawn. Sjukt bra spel

Permalänk
Medlem

@lAlAz0r: Jag har prövat dem och har inga krascher ÖHT, vilket är en stor förbättring mot tidigare. Var tvungen att använda 471.35 förut för att det skulle fungera.

Med dessa drivrutiner upplever jag en högre prestanda, men en känsla av osynk eller mikrostutter? Kan ej säga detta med 100% säkerhet då det ej syns på FPS mätaren.

Har ett RTX 2080 Ti.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED