Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Medlem

Svart skärm med musiken i backgrunden vid starten. Stängd av MSI Afterburner och Geforce overlay.. Same same

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd

Jag har en Private Beta key, första PM får den

Permalänk
Medlem

Har nu spelat tre timmar och måste säga att jag tycker det verkar riktigt bra. Det blir definitivt ett köp :> Flöt på utan problem ikväll!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få en extra nyckel. Först till kvarn

A6G9-VYND-DLFQ-GF3T
https://redeem.ubisoft.com/beta-access/sv-SE

Permalänk
Medlem

@Mezzlock: Tusen tack, helgen är räddad!

Visa signatur

Mobo: ASUS ROG Strix B660-F CPU: Core i7 13700K GPU: Zotac GeForce RTX 4080 Trinity OC RAM: Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000mhz SSD: Samsung 950 PRO 512GB, Force MP510 960GB, 850 EVO 500GB X2 Case: Meshify 2 Compact TG PSU: Cooler Master V850 Gold Cooler: Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag registrerade mig ju igår och fick en kod för betan precis. Dessvärre är jag inte på min stationära dator nu men jag får se hur min i5-7300HQ, 16GB RAM, en Crucial P1 M2 SSD och GTX 1050 klarar sig.

Jag kör på 1080p i low och får runt 60 FPS. Jag ska se senare hur min stationära dator klarar sig.

Permalänk
Medlem

Får ni era friend invites att fungera. Min kompis får inte något mail. När han försöker starta spelet så ber den om kod och inte ens med den extra jag fått fungerar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Får ni era friend invites att fungera. Min kompis får inte något mail. När han försöker starta spelet så ber den om kod och inte ens med den extra jag fått fungerar det.

Be din kompis logga in på denna sidan: https://tomclancy-thedivision.ubisoft.com/game/sv-se/beta

Så kanske det löser sig.

Permalänk
Medlem

Har två invites kvar om någon är intresserad. Inga nycklar, friend invites.

Tobii delade ut ett gäng nycklar på discord för några timmar sen. Vet inte vilka som är kvar men går ju alltid att prova.

PGDM-XKCF-QLQ6-LCBN
MYR7-QCKU-WGAW-TNEA
XJ6C-QP4C-B7QC-CJR6
44W9-ULQ9-NPEK-XBD4
GLNN-VYF7-WUMX-MGGM
ANCJ-KPQU-DTV7-89CC
YX6A-AMAJ-LJPX-C6BV
MKQC-L6CJ-MCMD-UWTV
EXTX-V4YD-NCBF-WMHM
M7R6-K6VA-WA9G-MLWD
CBM9-H4PR-ANTB-ALX3
EXVL-4XWR-FFFV-NN8L
8FWA-PXNQ-BPA7-L88C
LMMY-M9DB-CGXC-FLBF
JL3E-8X6A-MRYM-JAFX
VXWP-CJVD-D6KE-RN8C
YH6N-CCN6-H8BE-9KAU
3CWB-LKPC-PFRA-LV99
M6B6-K8JB-QWL7-9MQE
MNDT-7RQ3-YCHB-7JY3
DEBL-LJRB-G9DJ-Y8MV
RNBL-7TEM-XUMG-77ND
4KWF-VQ9L-WL6W-97CJ
KP9K-EMTH-CYWQ-YCG4
7GVE-C6KN-BHC8-RQCA
C7UY-U9AN-CKPV-B7LK
7CBL-PM9V-6YTF-LKE3
6MTL-JF8J-9A9Q-XLCV
PXQ4-AVHM-UWPP-GA8N
QMWV-6J6M-U4UT-4LWY
CCXU-7XQY-NV69-H9HC
WWEC-X3KD-8Y9R-3B4T
8MCV-VFAA-H3AC-TAL3
ULYM-RABG-PCJJ-EBLJ
JKKQ-8F8H-6MAR-FRC3
PMEN-L389-TRMM-VECB
HC9L-QA7R-MXQ4-MN9H
6GJ3-8H97-Y8KD-GXV9
WJ7V-X74M-Q7AW-3NLL
HQQA-JA8N-WLET-LU98

Dold text
Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt kul det här. Har dock spelat solo eller med randoms bara. Ikväll tänkte jag testa end game delen dom låste upp.

Men om någon är sugen på en liten vän som mig, så kan ni adda mig på uplay. Heter walkiii där. Jag är ingen noob när det kommer till Division, spelade första i ca 600 timmar. Dock på ps4. Men nu är det pc som gäller.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

@Minthon: Det funkade inte. Han har iofs inte fått sitt mail än. Det verkar dröja innan dom kommer fram för många vad jag läst.

Permalänk

Riktigt kul spel fastän att det är lite opolerat och att det har kraschat x antal gånger för mig. Ska bli kul att se om de lyckas få ihop det tills det är dags för release. Får väl se om de har någon nytta av alla kraschrapporter som jag har skickat iväg

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

Nån som inte kan logga in på uplay står att tjänsten inte är tillgänglig hela tiden:(

Permalänk
Medlem

Förutom alla Delta errors jag fick under min första timme i Torsdags, så har jag inte haft några fler Delta eller andra typer av krascher. Tycker det fungerar riktigt bra faktiskt, men absolut inte perfekt. Jag har haft lite buggar. Jag har ett Side mission som är buggat, man ska ta sig in i ett garage med explosives? Jag kan iaf inte öppna första dörren, så jag får dessa explosives. Har testat det varje dag, samma fel varje gång. Det är väl den värsta buggen egentligen.

Sen är det en hel del osynliga hinder man har fastnat i. Störigt, men långt ifrån game breaking.
Haft några ljudbuggar också.

Igår innan jag skulle ge ut från dz, så råkade jag ut för monsterlagg! Tänkte avsluta med att döda en oskyldig stackare, men ack så fel jag hade. Såg hans lilla drönare i luften och jag smög mig närmre och närmre . BAM! Helt plötsligt va han framför mig och sköt ihjäl mig!

Men jag har haft riktigt roligt med betan och det är ett garanterat köp för mig.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Moderator
Testpilot

Efter en uppdatering så slipper jag de brutala frame dropsen som var tidigare. Nu flyter det på fint med datorn i sign men det hjälper ju inte det faktum att detta är i princip exakt samma spel som ettan. Jag upplever inte att det skett några som helst evolutionära förändringar.

Tröttnade efter fyra timmar och stängde av.

Kan någon som gillar detta spelet förklara för mig vad det är som är dragningskraften?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag blev mest chockad över att spelet stödjer Dolby atmos. Har de nämnts nånstans? De slog igång på min reciever. Var nåt mission där där de kom vatten från taket. Funkade klockrent. För övrigt så ligger man på över 60 FPS med ett 1080ti i 1440p med en 9700k. De är på ett ställe framför vita huset de kan ramla ner till 55ish. Och de är max setting och dx 12.

Division 1 atmosfären i spelet var mycket bättre. Kändes som de hade detaljer överallt i spelet. Få inte den känslan här. Och hade gärna sett att man kunde skjuta sönder saker mer.

Permalänk
Medlem

Efter att ha nött flera timmar under helgen. Va sjukt mycket Delta errors och minnesläckor så pass grovt att man fick 3-10fps efter nån timmer eller två i början. Men det löstes sen.
Har spelat ca 800h Division 1 och tycker absolut att tvåan är en bra uppföljare. Vissa saker som kan förbättras, menyer t.ex. men gameplay och gunplay känns riktigt krisp!
Ser fram emot i mars!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Lego Master

Spelat några timmar, helt OK. Som icke-spelare av ettan tycker jag däremot UIt är plottrigt och konstigt. Dubbelklick inne i spel är man inte jättevan vid.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fler som spelar techincal betan ikväll och imorgon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Chrissoid:

@MiST: Är du sugen på att donera den så siter jag här hemma sjukskriven i en vecka till
Jag är riktigt intresserad av spelet, men misstänker att min hårdvara (4770k @4.4) inte klarar det. En uppgradering till zen2 är planerad men hadevart kul o testa det

Du kanske skall updatera till Zen+ nu? Eftersom man få med en gratis Division kod om köper en R5 2600, då är det rätt billig om man skall ändå köpa spel, och B450 moderkort kan klara av Zen2 när den kommer.

Permalänk
Avstängd

Kommer bli kul! Spelade betan en stund och detta kan bli något att ha som hobby fram till sommarn

Permalänk
Skrivet av lejonhead:

Du kanske skall updatera till Zen+ nu? Eftersom man få med en gratis Division kod om köper en R5 2600, då är det rätt billig om man skall ändå köpa spel, och B450 moderkort kan klara av Zen2 när den kommer.

Köpte faktiskt en x470 taichi, 16gb 3200mhz cl14 och en 2600x så nu kommer det vara hel lugnt. Så får vi se om det blir att ploppa i en zen2 sen. Dock så hade jag 100+fps med 4770k och 1080ti @ 1440p, så den CPUn var mer kapabel än väntat Men nu ligger det kittet nerpackat till försäljning...när jag orkar skapa en annons men tack för tipset Att division 2 ingick fick jag reda på efter jag köpt det när ett extra mejl kom med den infon haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kommer bli kul! Spelade betan en stund och detta kan bli något att ha som hobby fram till sommarn

håller med dig!!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det här med amd rewards? Jag har en kompis som köpte en ny dator förra veckan. Och om vi har räknat rätt, så ska han få följande spel.
The divison 2 för köp av ryzen processor.
Far cry new dawn för köp av ryzen och asus moderkortskombo.
The division 2, devil may cry, resident evil. Två av dom för köp av 580 grafikkort.
Jag hintade om att han kunde välja the division 2 från grafikkortsbundlen så kan vi spela ihop.
Men vad jag har förstått så är dessa rewards kopplade till hårdvaran i datorn på något sätt? Det krävs att datorn där spelen aktiveras på har antingen ryzen 2*00 eller ett 580. Hur kan man kringgå detta?
Jag själv har ryzen 1600x och ett 480, en generation äldre alltså.
Men jag tänker att borde det inte gå om jag loggar in på mpitt uplay på hans dator och aktiverar spelet där. Då bör väl amd rewards känna av att hårdvaran är rätt? Att jag sen loggar in på en annan dator (min egen) och spelar därifrån ska den väl inte protestera emot?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Hur fungerar det här med amd rewards? Jag har en kompis som köpte en ny dator förra veckan. Och om vi har räknat rätt, så ska han få följande spel.
The divison 2 för köp av ryzen processor.
Far cry new dawn för köp av ryzen och asus moderkortskombo.
The division 2, devil may cry, resident evil. Två av dom för köp av 580 grafikkort.
Jag hintade om att han kunde välja the division 2 från grafikkortsbundlen så kan vi spela ihop.
Men vad jag har förstått så är dessa rewards kopplade till hårdvaran i datorn på något sätt? Det krävs att datorn där spelen aktiveras på har antingen ryzen 2*00 eller ett 580. Hur kan man kringgå detta?
Jag själv har ryzen 1600x och ett 480, en generation äldre alltså.
Men jag tänker att borde det inte gå om jag loggar in på mpitt uplay på hans dator och aktiverar spelet där. Då bör väl amd rewards känna av att hårdvaran är rätt? Att jag sen loggar in på en annan dator (min egen) och spelar därifrån ska den väl inte protestera emot?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan låta din vän länka spel till din uplay kontot när spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Du kan låta din vän länka spel till din uplay kontot när spelet släpps.

Hur menar du? Att han kan gifta koden vidare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte lirat Division 1, men körde lite i den stängda betan för några veckor sedan. Såg väldigt trevligt och lovande ut.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Måste man ha "gubben" i vägen hela tiden, kan man ändra inställningar så det blir som ett riktigt FPS spel där man bara ser vapnet ?

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Måste man ha "gubben" i vägen hela tiden, kan man ändra inställningar så det blir som ett riktigt FPS spel där man bara ser vapnet ?

Detta är ett tredjepersons spel.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]