Beslutsångest Ny premiumnalle

Permalänk
Medlem

Beslutsångest Ny premiumnalle

Är osäker på vad jag ska välja för telefon och behöver beslutsstöd. Primärt används den för konsumtion av media, chatt, surf, enklare spel samt fotografering. Batteritiden är högintressant, likaså trådlös laddning då hela min infrastruktur är uppbyggd för det redan. IP-klassad måste den vara då den kommer med till skogen emellanåt. USB-C så att jag kan använda samma laddare och powerbank som till laptopen.

Velar mellan följande:

Samsung S10+
Nokia 9 Pureview
Sony Xperia 1
LG V50 5G

Huawei går bort av etiska skäl.

Permalänk

@Wonk: One plus 6 är nice annars

Permalänk
Medlem

Oneplus 6T är väldigt fin. Även om den inte har en officiell IP-klassning så tål den att tappas i vatten. Bra batteritid och väldigt härligt interface.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Sony verkar väl intressant med 21.9 utan notch och med stereo högtalare m.m

Permalänk
Medlem

CAT?

Varför inte en CAT S61 - eller är den för dyr?

Jag har en S60 som jag är nöjd med och den är stryktålig. Inte häftigaste prestandan, men den var inte heller fylld med onödig bloatware som inte går att avinstallera.

Permalänk
Medlem

Alla dessa uppfyller ju dina krav, själv hade jag valt S10 pga Samsungs utmärkta UI (bättre än stock imo), grymma högtalare, display, snabb trådlösladdning, Samsung Pay etc.

Skrivet av Weuffelhjaern:

Oneplus 6T är väldigt fin. Även om den inte har en officiell IP-klassning så tål den att tappas i vatten. Bra batteritid och väldigt härligt interface.

Hans krav var ju trådlös laddning, där faller Oneplus bort... Oneplus saknar många premiumfunktioner så som IP-klassning, trådlös laddning, bra vibrationsmotor, stereohögtalare. Ett Grymt överskattat märke imo.

Personligen så tycker jag att OneUi är bättre än Oxygen OS också.

Permalänk
Medlem

@D3str0yer: Som jag sa, även om den inte är officiellt IP-Klassad så har den redan allt för att få en IP67, det kom dom fram till genom teardowns. Visst den har inte trådlös laddning, men den har dock en bra vibrationsmotor. Sedan får du gärna nämna några flaggskepp med stereohögtalare, för dom finns knappt längre.

Överskattat för dig kanske, men väldigt uppskattat för folk som gillar kvalitet för ett bra pris.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

@D3str0yer: Som jag sa, även om den inte är officiellt IP-Klassad så har den redan allt för att få en IP67, det kom dom fram till genom teardowns. Visst den har inte trådlös laddning, men den har dock en bra vibrationsmotor. Sedan får du gärna nämna några flaggskepp med stereohögtalare, för dom finns knappt längre.

Överskattat för dig kanske, men väldigt uppskattat för folk som gillar kvalitet för ett bra pris.

Bra vibrationsmotor har den inte enligt mig, tyckte den kändes rätt dålig, samt att den kunde ge ett konstigt ljud ifrån sig.

Mobiler med Stereo högtalare
S9/S9+
Note9
S10/S10+
Pixel 2 / 2 XL
Pixel 3 / 3 XL
Huawei P20 Pro
Huawei Mate 20
iPhone X / XS / XS Max

Jag gillar Oneplus, de är prisvärda, men när TS skriver att han vill ha trådlös laddning så får man nog respektera det.

TIll TS:

Jag hade nog kört på Samsung S10+ om jag var du, eftersom du prioriterar batteritid, annars hade jag nog gått på den mindre S10.

Permalänk
Medlem

@Wonk: Ett annat alternativ som uppfyller dina önskemål är faktiskt Razer Phone 2 (4000mah, Qi snabbladdning, IP67, etc), skaffade en för inte så länge sedan och har i princip inget jag inte gillar med den.
Och 120Hz skärm är såååå smooth

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Mate 20 pro, sedan skrapar du bara bort Huawei från baksidan.

Så jävla gött med 40W-laddning.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Varför inte en CAT S61 - eller är den för dyr?

Jag har en S60 som jag är nöjd med och den är stryktålig. Inte häftigaste prestandan, men den var inte heller fylld med onödig bloatware som inte går att avinstallera.

Den är ju ful som f**a.. Fungerar säkert till en byggarbetsplats men inte till vanliga vardagen

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Har själv börjat snegla på Pixel 3 då jag på senaste har börjat prioritera kameran. Gillar sampels jag sett från den. Har just nu S8+ men tycker att autoläget gör allt ljusare än jag vill ha det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

@ubq8reJBwn2B: Kvaliteten på högtalarna når inte upp till Sony standard något att tänka på kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

@gneken: Kvaliteten på högtalarna når inte upp till Sony standard något att tänka på kanske.

Vilken mobil jämför du med? Och vilken Sony-mobil pratar du om?

Permalänk
Medlem

Utan att ens kollat in luren så går LG bort direkt hos mig, deras totala disrespect för att hålla sina telefoner uppdaterade gör mig riktigt förbannad. Har suttit med helvete G4 som är en historia jag aldrig vill återuppleva. Att dom är bland dom allra segaste på att uppdatera sina telefoner finns det fakta på.
Nokia 9 Pureview kollade jag på ändå sedan det började ryktas om den förra året, men den går bort pga för liten skärm (6" minst) och fjolårets cpu vilket känns lite så där. Förvisso är priset satt till endast 6490:- vilket är riktigt vasst, i klass med 6/6T ju.
Hade valt S10+ i din sits.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Den är ju ful som f**a.. Fungerar säkert till en byggarbetsplats men inte till vanliga vardagen

Funktion före skönhet är mitt motto!

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi 9 är ju den senaste på tronen över riktig premium Specs för 4999-5499 kronor segmentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håll dig undan Nokia mobilerna, mjukvaran är buggig och Nokia gör inget för att fixa problemen. Annars är väl hårdvaran bra men just mjukvaran är under all kritik.

Skickades från m.sweclockers.com