Anthem – vad tycker ni som är igång?

Permalänk
Medlem

@Tazadar: Är det en kod ifrån RTX-bundle med Anthem och BF5 så går det att aktivera den i GeForce experience utan ett RTX-kort. Hade en vän till mig som aktiverade koden med sitt Vega.

Ni som har haft lite problem med prestandan kan jag tipsa om att gå tillbaka några versioner på Nvidias drivers. Jag rollade tillbaka till 417.22 och fick cirka 10-15% mer fps mot senaste drivrutinen. Sen för er som upplever att cpun kör på 100% hela tiden.. Öppna spelet -> Tabba ut -> Öppna Origin-fönstret -> Klicka "Origin" uppe i vänstra hörnet och sedan in på "Applikationsinställningar", sen låter ni det fönstret vara öppet medans ni spelar. Weird fix, men det verkar fungera för majoriteten som har samma problem.

Permalänk
Medlem

Är jag ensam om att bli så sjukt uttråkad av dessa "missions"?
Det börjar ju bli löjligt, det finns ju ingen som helst variation.

A) "Story" / lore
Ta dig långsamt runt i "Fort Tarsis" för att samla på dig lite missions, helst så finns det inte så många tillgängliga samtidigt vilket maximerar timesinken att man mellan missions måste springa fram och tillbaka mellan quest-givers och dräkten där man kan köra igång.
Spendera lika mkt tid som i missions på att gå runt, vänta i loadingscreens, hålla på att crafta/equippa consumables och byta ut gear.

B) Mission:
1) Flyg till plats X
2) Döda mobs, döda lite mer mobs, lyssna på någon flight tower röst som raljerar
3) Nu blir det rejält spännande! Gör något i stil med:
Samla saker / leta efter saker / returnera saker / spring runt och "tryck" på diverse olika portaler / leta/prata efter/med NPC
4) Av lite olika skäl så är man inte klar... det finns "mer att göra" säger rösten. Gå till punkt (B1) och börja om.

5) När man repeterat 1-4 ovan i ett par iterationer så är man klar med sitt misson och ska tillbaka till (A) för att time-sinka lite i staden innan man får börja om med ett nytt quest = ny iteration (B).

Jag ville verkligen tycka om detta spel, var sjukt taggad på något nytt, men det är ju så sjukt enformigt att man ledsnar.

Har även börjat stöta på två typer av spelare som förmodligen likt mig ledsnat:
1) Folk som AFK:ar genom uppdragen för att pumpa ut XP. Faktiskt rätt ultimat spel att göra det i, då man istället för att bli kickad, blir automatiskt teleporterad om man inte hänger med. Rätt sjukt faktiskt.

2) Folk som flyger runt och letar harvest istället för att göra objectives. XP/mission trillar ju in ändå när dom andra 3 löser det...

Tur att dom redan även verkar ha justerat dom här 4 challenges man fick, herregud. "åk runt och hitta 20 st av det och 15 lådor" "döda X antal, y antal" Det är som dom tagit det värsta av grinden i WoW och satt det på stereoider.

Sist men inte minst så har jag efter sista patchen börjat få krascher (sjukt att dom gör en patch som tillför problem)... Så nu får man äran att behöva spela om missions.

Varför så kritisk? Rage? Jag står fast vid att jag inte förstår hur man kan spenderat år av att utveckla detta och vara nöjd med resultatet.
60/100 på metascore är nästan för mycket.

Är det värt att grinda klart till lvl 30? Finns det något endgame värt att tala om för tillfället?
Eller är det bara ännu en stor grindfest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är jag ensam om att bli så sjukt uttråkad av dessa "missions"?
Det börjar ju bli löjligt, det finns ju ingen som helst variation.

A) "Story" / lore
Ta dig långsamt runt i "Fort Tarsis" för att samla på dig lite missions, helst så finns det inte så många tillgängliga samtidigt vilket maximerar timesinken att man mellan missions måste springa fram och tillbaka mellan quest-givers och dräkten där man kan köra igång.
Spendera lika mkt tid som i missions på att gå runt, vänta i loadingscreens, hålla på att crafta/equippa consumables och byta ut gear.

B) Mission:
1) Flyg till plats X
2) Döda mobs, döda lite mer mobs, lyssna på någon flight tower röst som raljerar
3) Nu blir det rejält spännande! Gör något i stil med:
Samla saker / leta efter saker / returnera saker / spring runt och "tryck" på diverse olika portaler / leta/prata efter/med NPC
4) Av lite olika skäl så är man inte klar... det finns "mer att göra" säger rösten. Gå till punkt (B1) och börja om.

5) När man repeterat 1-4 ovan i ett par iterationer så är man klar med sitt misson och ska tillbaka till (A) för att time-sinka lite i staden innan man får börja om med ett nytt quest = ny iteration (B).

Jag ville verkligen tycka om detta spel, var sjukt taggad på något nytt, men det är ju så sjukt enformigt att man ledsnar.

Har även börjat stöta på två typer av spelare som förmodligen likt mig ledsnat:
1) Folk som AFK:ar genom uppdragen för att pumpa ut XP. Faktiskt rätt ultimat spel att göra det i, då man istället för att bli kickad, blir automatiskt teleporterad om man inte hänger med. Rätt sjukt faktiskt.

2) Folk som flyger runt och letar harvest istället för att göra objectives. XP/mission trillar ju in ändå när dom andra 3 löser det...

Tur att dom redan även verkar ha justerat dom här 4 challenges man fick, herregud. "åk runt och hitta 20 st av det och 15 lådor" "döda X antal, y antal" Det är som dom tagit det värsta av grinden i WoW och satt det på stereoider.

Sist men inte minst så har jag efter sista patchen börjat få krascher (sjukt att dom gör en patch som tillför problem)... Så nu får man äran att behöva spela om missions.

Varför så kritisk? Rage? Jag står fast vid att jag inte förstår hur man kan spenderat år av att utveckla detta och vara nöjd med resultatet.
60/100 på metascore är nästan för mycket.

Är det värt att grinda klart till lvl 30? Finns det något endgame värt att tala om för tillfället?
Eller är det bara ännu en stor grindfest?

För det första så är väl inte lvl30 direkt någon grind, tar max en dag.

Grinden är masterwork/legendary som är helt random, komma till power level 36 som är max på epic är för enkelt och händer i princip direkt efter att man nått lvl30.

Sen kan man ju göra samma jämförelse med sportspel, "springa efter spelare med boll, ta boll, skjut i mål... Repetera", det är lite vad man gör det till.

Spelat ganska mycket men gjort det mesta som är utmanande, gav mig en hel del speltimmar men är väl inget revolutionerande direkt.

Men gillar det mer än att få 3-4 gear per vecka som i Destiny där man sedan får vänta till nästa vecka och hoppas att du får rätt drop.

Vill du nå max level snabbt så gör du quickplay, ibland hamnar du i sista 15 sekunderna av uppdraget och får gratis 1000xp + lite till.

Permalänk
Medlem

Om jag säger som så, att dom redan ledsnat på att det är samma sak, så kommer inte end game göra dig gladare. hahaha!

Det här spelet skulle behöva betydligt mer content. Men personligen gillar jag att grinda vissa saker, så jag har trots allt över 50 timmar i spelet. Kan också bero på att jag är sjukskriven.

Jag skulle aldrig betala fullpris för spelet som det är nu. Tacka vet jag Origin premiere.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att inte titta på youtube hur de nedgraderat det från e3 till retail :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Ett hett tips är att inte titta på youtube hur de nedgraderat det från e3 till retail :/

E3 demos ska man fan inte lita på. haha. Är inte många spel som håller den kvalitén som visas upp där.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

För det första så är väl inte lvl30 direkt någon grind, tar max en dag.

Grinden är masterwork/legendary som är helt random, komma till power level 36 som är max på epic är för enkelt och händer i princip direkt efter att man nått lvl30.

Sen kan man ju göra samma jämförelse med sportspel, "springa efter spelare med boll, ta boll, skjut i mål... Repetera", det är lite vad man gör det till.

Spelat ganska mycket men gjort det mesta som är utmanande, gav mig en hel del speltimmar men är väl inget revolutionerande direkt.

Men gillar det mer än att få 3-4 gear per vecka som i Destiny där man sedan får vänta till nästa vecka och hoppas att du får rätt drop.

Vill du nå max level snabbt så gör du quickplay, ibland hamnar du i sista 15 sekunderna av uppdraget och får gratis 1000xp + lite till.

"grinden" kommer ju från att det är samma sak, om och om igen. Har inget med hur lång tid det tar för mig.
Det finns ju ingen som helst variation i uppdragen.
Jag är ingen speldesigner, men jag hade velat ha lite mer utmaning. Inte vet jag, men kanske mer pussel, mer krav på CO-OP, mer krav på "intelligens".
Det behövs ju inga som helst skills i spelet mellan lvl 1-30, det handlar bara om att nöta på och "exekvera" så att säga.
Vill ha utmaningar där det krävs att man är 4 pers som samspelar och förstår vad som behöver göras för att man ska lyckas.
Kanske kommer detta vid maxlevel, men för en causualspelare som mig är risken som sagt stor man öht inte ens tar sig dit. Varför sitta och spendera en dag av sitt liv görandes något som man tycker är en tråkig grind? Varför kan inte spelet leverera spelglädje och utmaning från lvl 1?

Svårt att förklara bättre.
När man spenderat veckor i en ny instans i WoW vanilla/tbc/wotlk så var det ju en sjuk känsla av "achievement" när man tillslut lyckades downa slutbossen. Typ den känslan jag letar efter igen.
Här kan man ju sitta halvtrött och lottospamma valfria knappar på tangentbordet och ändå klara uppdraget och få sin XP. Var är utmaningen? Var är spelglädjen?

Jag spelar fortfarande Overwatch nu snart 3 år efter release, men det är ju för att varje match är tävling mot andra spelare, varje match är unik och ställer ju krav på mig som spelare för att lyckas vinna.
Känner att det än så länge inte är någon som helst utmaning i Anthem.

Och som du säger, masterwork/legendary, random. RNG. Det som är så sjukt. Jag skulle ju hellre bara vilja spela en enda runda, där jag vet att det är 100% drop/success när man klarar av det, men det svåra är att faktiskt KLARA av det, än att spela samma content 200 ggr för att hoppas på en RNG.
Kvalitet över kvantitet.

Men det är ju det som är problemet för alla i dagsläget antar jag.
Kan man inte fylla ett spel med kvalitet får man fylla det med RNG/kvantitet antar jag...?

Aja, får väl slicka min butthurthet och leta något annat att spela

Permalänk
Medlem

Av 5h speltid så är 4.5h laddningstid... Har bra ssd men vad hjälper det. Va kul den stunden jag kunde lira, men inte värt det alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wack0:

Av 5h speltid så är 4.5h laddningstid... Har bra ssd men vad hjälper det. Va kul den stunden jag kunde lira, men inte värt det alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt, jag har typ 10s-20s laddningstider, noll krascher osv. Kör på Adsl så har ingen bra uppkoppling heller.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wack0:

Av 5h speltid så är 4.5h laddningstid... Har bra ssd men vad hjälper det. Va kul den stunden jag kunde lira, men inte värt det alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det helt klart något fel på din sida, bara dags att börja felsöka

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ladd-tiderna stör jag mig inte så mycket på... kör på SSD och med bra fiber osv.
De kommer upp ofta, ja, men samtidigt så försvinner de efter några sekunder.

Lite enformigt börjar det bli, men jag hoppas att det kommer bli korrigeringar på den fronten framöver.

Vill ändå säga att spelet är ganska bra! Det kommer nog dö fort, men samtidigt har det än så länge gett mig mycket bra speltid de senaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Körde första "betan" för permier klubb, kontrollerna var så dåliga att det inte gick att lira med mus/keyboard. Hade jag velat spelat med dosa hade jag spelat på min PS4...

Tyvärr ännu en kass konsol port av ett företag som bar hypar upp billiga skit projekt som inte är klara på långt håll när det släpps... Tyvärr, kommer inte köpa Anthem, är nästan ospelbart på PC för min del.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Körde första "betan" för permier klubb, kontrollerna var så dåliga att det inte gick att lira med mus/keyboard. Hade jag velat spelat med dosa hade jag spelat på min PS4...

Tyvärr ännu en kass konsol port av ett företag som bar hypar upp billiga skit projekt som inte är klara på långt håll när det släpps... Tyvärr, kommer inte köpa Anthem, är nästan ospelbart på PC för min del.

Kontrollen fungerar ju mkt bättre med mus och tangentbord nu. Det som är tråkigt är att är väldigt lika hela tiden.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker om det. Har inte så många timmar i det ännu. De flesta i freeplay mest för att bli bekvämare med kontrollerna och hitta min playstyle
Fixade precis Storm, fan vad najs att hovra genom en hel battle och bara flyga iväg när man förlorat shield. Nej får nog bli ett gäng fler timmar för mig iaf

Det som stör mig är Tarsis, där har de en hel del att förbättra.
Loadingtiden kan ibland vara ganska lång vid start av mission eller freeplay.
Tycks förlora ljudet och måste då starta om spelet för att det ska hoppa igång igen.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt spel att köra med polarna. Stort minus är laddningstiderna men när man väl är inne är det en fröjd att spela.

Roligt med Strongholds, tyckte det var riktigt utmanande!

Permalänk
Medlem

Fråga! (igen...)

Jag får bara upp ett stronghold? Det där med spindeln...
Skulle det inte finnas minst tre? Hur låser jag upp dom? Måste jag hitta dom eller måste jag köra igenom hela storyn och få dom vartefter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobraz:

Fråga! (igen...)

Jag får bara upp ett stronghold? Det där med spindeln...
Skulle det inte finnas minst tre? Hur låser jag upp dom? Måste jag hitta dom eller måste jag köra igenom hela storyn och få dom vartefter?

Dom låses upp med storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Det där lät intressant. Hoppas det blir bra implementerat också.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Det här är också rätt bra info!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kom en uppdatering precis nu som var rätt så stor men efter uppdateringen kan jag inte starta spelet?!? Bara stänger ner sig direkt.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar. Se till att ha gott om utrymme på disken. Senaste uppdateringen och installationen ligger på 103GB för mig.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Anthem var en stor besvikelse för mig, man hade hoppats på något mer, men med dessa AAA titlar. Blir ingen förhandsbokning mer för min del..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kört Tyrant mine typ 5ggr... Måste vara en bugg för jag får bara göra om samma mission om och om igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Herrejävlar. Se till att ha gott om utrymme på disken. Senaste uppdateringen och installationen ligger på 103GB för mig.

För mig ligger mappen på lite drygt 50gb.

Skrivet av Olsson80:

Kört Tyrant mine typ 5ggr... Måste vara en bugg för jag får bara göra om samma mission om och om igen

Tyrant mine är ju ett av strongholdsen, den "banan" kommer alltid vara likadan.
Har du klarat av allt annat så kommer allt som syns på kartan vara strongholds och eventuella kontrakt du hämtar från respektive faction.
Spelet är ju en lootgrinder så det är bara till att köra samma fast svårare för bättre loot och endgame består av strongholdsen, kontrakt, Freeplay och Quick play just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

För mig ligger mappen på lite drygt 50gb.

Ja min med nu. Uppdateringen buggade tydligen ur för mig så installationen blev dubbelt så stor och spelet fungerade inte som det skulle. Efter en reparation fungerar det som det ska och den ligger nu på drygt 50GB.

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

ca 32h tog det för mig och en polare att dra igenom main story + nästintill "ordinarie" side missions. Klart värt 150:- / mån, 2-3 disconnects och 3-4st totalkraschar till trots! Vi körde 90% av alla missions endast på 2 pers vilket bitvis utgjorde en del utmaningar vilket ändå kändes kul (1-2 totalwipes och x antal deaths). Tål att se hur end game nu kommer kännas, jag var inte ett fan av Destiny 2s End Game heller egentligen (främst för att det krävde mer samarbete med fler personer vilket var svårt att få ihop), så jag har inga förhoppningar. Men tycker absolut spelet är värt att "hyra" alla smågrejer till trots. Laddningstiderna tycker jag generellt inte är ett problem sedan 1-day fixen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Kört Tyrant mine typ 5ggr... Måste vara en bugg för jag får bara göra om samma mission om och om igen

Har du spelat klart huvuduppdraget kommer alltid Tyrant Mine vara förvalt uppdrag när du loggar in. Det enda som finns kvar med någon form av story är att göra contracts från Mathias, Yarrow och Brin. Efter det är det bara att nöta samma om och om igen. Story missions kommer att gå att köra om igen på svårare nivå, men finns inte som val i dagsläget utan kommer med en framtida patch.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har lirat Anthem i ca 30-40h med mina vänner och som ett Coop spel så tycker jag att det är väldigt skoj.
Men ensam not so much ^^
Ett stort problem är däremot vilka otroliga krav det sätts på hårdvaran.

På min laptop med ett 980m så är det svårt att komma upp till 60fps utan dips även allt på low.
Jag är medveten om att det inte är det senare grafikkortet men allt annat som jag spelar på datorn så som Witcher 3, dark souls 3, RE2 remake och många andra spel som ser så mycket bättre ut är inte i närheten av lika svåra att driva .

Är det någon som hört om dom ska försöka optimera spelet lite mer eller om dom bara gett upp? 😅

Spelar även på min stationära med ett 1080ti på en utltrawide z35p även här med svårigheter att hålla sig över 60 fps.
Inte på low men på high i detta fallet.

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Har lirat Anthem i ca 30-40h med mina vänner och som ett Coop spel så tycker jag att det är väldigt skoj.
Men ensam not so much ^^
Ett stort problem är däremot vilka otroliga krav det sätts på hårdvaran.

På min laptop med ett 980m så är det svårt att komma upp till 60fps utan dips även allt på low.
Jag är medveten om att det inte är det senare grafikkortet men allt annat som jag spelar på datorn så som Witcher 3, dark souls 3, RE2 remake och många andra spel som ser så mycket bättre ut är inte i närheten av lika svåra att driva .

Är det någon som hört om dom ska försöka optimera spelet lite mer eller om dom bara gett upp? 😅

Spelar även på min stationära med ett 1080ti på en utltrawide z35p även här med svårigheter att hålla sig över 60 fps.
Inte på low men på high i detta fallet.

Låter som problem med drivrutiner eller dylikt. Har du svårt att hålla 60 låter det konstigt, har samma grafikkort och spelar på high, dippar förvisso under 60 i intensiva strider i 1440p, men det beror snarare på att mitt grafikkort endast körs i x2 på pci-e. Annars ligger jag på runt 100-80 i mindre områden som strongholds och 80-60 när jag är ute och flyger.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2