Quiz: Datorspelens musik

Permalänk
Medlem

2/10 Spelar inte äventyrsspel. Egentligen 1/10 för någon hade kommenterat att han/hon missat på Unreal och den kommentaren syntes. Konstiga spelval.

Permalänk
Medlem

DAMN YOU LEJONKUNGEN ;D

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrgrd:

Fasen! Första jag trodde jag skulle sätta 10/10 på men fick nöja mig med 9/10. Misslyckades på fråga 8, var helt övertygad om att alla dom spelen bara var MIDI.

Vad menar du, den där musiken är ju MIDI (Adlib)? För övrigt körde de andra två spelen MOD originellt eftersom de var Amiga-spel, men förmodligen MIDI på PC-versionerna.

Skrivet av Doctor9:

DAMN YOU LEJONKUNGEN ;D

Det var värst vad folk blev lurade av Baba Yetu. Lejonkungen hade trevlig musik men riktigt så bra lät det ännu inte då.

Permalänk
Medlem

4 rätt.. Har inte varit med så länge i spelhistorien men AoE och WoW känner man ju igen direkt. AoE är ju ett av många favoriter till spel.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd

Härligt, många spel som jag faktiskt lirat mycket, några av dem har jag riktigt nött, typ dagligen på tiden det begav sig, ha ha.

Spoliervarning!
--------------------------------
Morrowind satte jag på typ 0,5 sekunder, men den var en rolig kuggfråga för vissa tror jag...
Heroes III var inte heller svår då jag spelade det senast i gårkväll.

Lejonkungen... ha ha ha! Nje... Men det som alternativ räddade min dag!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

7/10
Blev helt lurad på Lejonkungen.
I övrigt så var det WoW som jag aldrig har spelat och Sims 2 som satte dit mig.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk

Visste bara två med säkerhet, men fick ändå 10/10 eftersom jag gissade på det "mest kända" spelet på alla andra. Lite besviken...

Permalänk
Medlem

@heatm:

När dice kunde göra spel

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det är lite dumt att man kan se kommentarsfältet medans man gör Quizen, fick omedveten hjälp

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

5/10, gissningar rakt igenom förutom på sista frågan.
Av alla spelen så tror jag att Age of Mythology och Age of Empires 2 är dom enda två jag spelat.

Permalänk
Medlem

9/10 Korrekta svar!
Du är riktigt grym på spelmusik! Är du en sån där som brukar låta spelmenyn stå på i bakgrunden på middagsbjudningar?

Verkar va nån lattjo bugg i FF, de första tre-fyra tog jag i nån slags akustiskt totalkaos när allt spelades på en gång, tills jag fattade att man var tvungen att vänta på att den förra låten blev klar innan man kunde köra nästa :>

Gillar Lion King-luringen. Kunde ju vart nåt copyrighttjafs kring nåt spel i den franchisen

Edit: hade dessutom tur med många rena gissningar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

8/10, nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

7/10, känns ganska okej ändå. WoW, AoE samt Heroes var det ingen tvekan på resten mer gissning

Visa signatur

Desktop
AMD Ryzen 7 5800x @ 4.8 GHz --- ASUS B450-F Gaming --- Kingston Hyperx Fury Black 32 GB DDR4 3000MHz --- ASUS RTX 3080 Rog Strix --- AOC Agon AG352UCG6 35" + ASUS PA238Q 24" --- Thermaltake Core X5 TG --- EVGA SuperNova G2 750W --- Noctua NH-D15

Server
Intel i5 4670K med Be-Quiet Pure Rock --- MSI B85M-E45 --- Crucial BallistiX Sport 16 GB --- Bitfenix Phenom Micro-ATX --- Cooler Master G500 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

9/10. Gissade dock på 2. Trevligt! WoW tog jag ju på 1 sekund, den musiken i loadingscreen har man ju hört tusentals gånger.

Samma här. Tog WoW på första tonerna. Inte spelat en sekund av det. Bra musik är det dock.

Permalänk
Medlem

9/10 där jag gissade på 3 och fick 2 av dem rätt.
Mycket nöjd med det.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

9/10 rätt - gick på känsla när jag gissade på ett par stycken men några godbitar sitter i skallen från sekund 1.
Mycket nostalgi

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Hedersmedlem

Så kul att min luring på fråga 9 om Lion King funkade.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Med alla dessa svar som lämnas in och olika Quiz uppfattas som olika lätta av genomsnittet, så kan vi i slutändan sammanställa statistik över hur @Epic skiljer sig från normen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

9/10 Lyssnade inte ens på någon av låtarna,var lite för lätt att gissa mönstret och alternativen :]

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta är inget jag är bra på, första jag gör när jag kommer in i 90% av alla spel är att dra ner musiken till 0..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FredrikMH:

Med alla dessa svar som lämnas in och olika Quiz uppfattas som olika lätta av genomsnittet, så kan vi i slutändan sammanställa statistik över hur @André skiljer sig från normen

Haha, nu hänger jag inte riktigt med. I det här quizet var jag faktiskt över medel!

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Haha, nu hänger jag inte riktigt med. I det här quizet var jag faktiskt över medel!

Jaha, jag trodde du gjorde Quizen?

I så fall menade jag att om medlemmarna presterar väldigt bra, kanske de är bättre än dig på ämnet Och efter många Quiz hade man fått en bild från många ämnen, om än nischat

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FredrikMH:

Jaha, jag trodde du gjorde Quizen?

I så fall menade jag att om medlemmarna presterar väldigt bra, kanske de är bättre än dig på ämnet Och efter många Quiz hade man fått en bild från många ämnen, om än nischat

Ah, nu fattar jag. Ja, på de flesta är jag nog sämre än andra här på forumet. På just den här lyckades jag dock få hela 9 rätt, om än med många chansningar.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Vad menar du, den där musiken är ju MIDI (Adlib)? För övrigt körde de andra två spelen MOD originellt eftersom de var Amiga-spel, men förmodligen MIDI på PC-versionerna.

Det var värst vad folk blev lurade av Baba Yetu. Lejonkungen hade trevlig musik men riktigt så bra lät det ännu inte då.
https://www.youtube.com/watch?v=J8_oLMeXrNU

Du har helt rätt! Jag gick tillbaka nu och lyssnade om. Måste ha lyssnat på någon helt annan låt när jag gjorde quizet. Var övertygad om att jag lyssnade på något köraktigt som var så långt från MIDI/MOD som det bara går.

Permalänk
Medlem

4/10, men den enda jag var säker på var morrowind.

Permalänk
Medlem

8/10, förvånad själv över hur mycket man kom ihåg, dock besviken över att jag missade den sista, tog AoM istället för AoE :/

Permalänk
Medlem

8/10. Inte så illa pinkat när 1 av låtarna dessutom har död länk

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

8/10 men en ångrade jag mig precis innan jag tryckte skulle lyssnat lite längre

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nostalgi

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB