Nintendo Switch kan få spel som Halo och Forza genom Project Xcloud

Permalänk
Medlem

Spännande att se vad Microsoft kokar ihop.

Så nästa generation har vi PC, Anaconda, Lockhart och Xcloud.

Och antagligen så kommer man gå ifrån Xbox Exclusive till Xbox Originals eller liknade, precis som Netflix eller Amazon gör nu.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Du missförstår min poäng. Om MS släpper gamepass på switch och låser sina exklusiva titlar bakom detta så behöver de ingen konsol. Tekniken för att få något sånt här att fungera har inte funnits länge därav att det börjar ryktas om det nu. En prenumerationstjänst låser Microsofts förstapartsspel bakom deras egna varumärke (mrn inte hårdvara och kan därmed nå fler), så "gisslansituationen" kvarstår.
Nintendo har varit duktiga på att övertala sina aktieägare att deras spel ska vara exklusiva, nägot som börjar bli svårare och vi har börjat se Mario mfl på ios och android.

Jag är med, reagerade mest bara på termen "nödvändigt ont" då jag inte tycker det varit vare sig speciellt nödvändigt, eller att tillverkarna sett det som något ont. Ville de bara sälja mjukvara har de haft all möjlighet i världen att göra det sedan långt tillbaka, ta Sega som exempel. En prenumerationstjänst för att komma åt spel är ändå helt OK, troligtvis är den gratis om man betalar per spel. Men tänk om vi haft dagens konsolsituation när det gällde annan media. Du skulle vara tvungen att köpa en separat Netflix-box, HBO-box, Viaplay-box etc. alla med snarlik och redundant hårdvara, eller en Disney-spelare för att spela upp köpta Disney-filmer, en Warner-spelare, en Sony-spelare etc. Det hände förvisso med HD DVD och Blu-ray men det höll inte länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Jag är med, reagerade mest bara på termen "nödvändigt ont" då jag inte tycker det varit vare sig speciellt nödvändigt, eller att tillverkarna sett det som något ont. Ville de bara sälja mjukvara har de haft all möjlighet i världen att göra det sedan långt tillbaka, ta Sega som exempel. En prenumerationstjänst för att komma åt spel är ändå helt OK, troligtvis är den gratis om man betalar per spel. Men tänk om vi haft dagens konsolsituation när det gällde annan media. Du skulle vara tvungen att köpa en separat Netflix-box, HBO-box, Viaplay-box etc. alla med snarlik och redundant hårdvara, eller en Disney-spelare för att spela upp köpta Disney-filmer, en Warner-spelare, en Sony-spelare etc. Det hände förvisso med HD DVD och Blu-ray men det höll inte länge.

Ah, ja nej nödvändigt ont i den mening att det tar ett bra tag för Sony och MS att gå plus på själva konsolerna.
Det kommer säkert hända om det enda boxen ska kunna är att streama spel men att slippa bry sig om hårdvara och allt krångel det för med sig är nog en lättnad för alla. Utom kanske Nintendo:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Förnodar att du inte hört talas om PlayStation Now?

Jodå men tänkte inte på att det är på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade en stor och en liten kontroll till Xbox och föredrog faktiskt den stora.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag köper nästa Ori spel till Windows så kan man ju hoppas att det blir spelbart på Nintendo Switch då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Jag tycker detta är häftigt, men också vill jag ha fysiska kopior av spel och att dom inte är bundna till ett konto.

Förr kunde jag ta med mig nått spel till en polare så kunde vi lira ihop, eller sälja av dom/byta med nån annan osv, idag känns det inte som jag äger spelen.

Det är väl bara nintendo som har kvar spel som inte är bundna till konsol/konto?

Köper vissa spel även till våra Xboxar i fysiskt format (och till våra Switchar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jodå men tänkte inte på att det är på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, är lanserat för PC.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Roliga rykten, följde dom förra veckan. Är dit Microsoft varit på väg sedan slutet av 360-tiden då dom började sadla om till att bli service företag istället för hårdvaruföretag. Längtar efter att få köra Halo och Gears igen.

Skrivet av danneee:

Nintendo har varit duktiga på att övertala sina aktieägare att deras spel ska vara exklusiva, nägot som börjar bli svårare och vi har börjat se Mario mfl på ios och android.

Fast det Nintendo gör är en annan sak. Du kanske har noterat att Nintendo inte släppt en enda riktig titel på ios/android. Det dom har släppt är sina IP till mobila plattformar. Och då är det specialutvecklade versioner de släpper endast till dom plattformarna. Deras strategi är att bredda sig med sina IP, huvudspelen kommer de att behålla exklusivt till sin hårdvara. Se Super Mario Run/Pokemin Go/etc. som demo-versioner folk kan testa och köra för att sen köpa deras hårdvara och få det riktiga spelet där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Ser direkt problem med att switch har så klent wifi? Tom steam-link funkar ju sådär över wifi lokalt hemma. Och vad jag sett så har switch problem både med att den har dålig signal och med throughput vid bra signal också. Kanske kommer en reviderad version.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Saknar halo splits teen...

Skickades från m.sweclockers.com