Sökes: Laptop med seriell rs232 kontakt

Permalänk
Medlem

Sökes: Laptop med seriell rs232 kontakt

Sökes en laptop med en seriell rs232 kontakt. Behöver absolut inte vara något toppskick. Kommer att köra WIN XP. Har du något gammalt liggandes på vinden? Hör gärna av dig.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk
Medlem

Hittade en Dell PPX, Service tag NJM5E när jag rensa ut ett föråd.

Den har win2000 installerat och lät inte jätte fint när jag starta den... Men funkade.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Måste ju rekommendera denna:
https://www.indiegogo.com/projects/gpd-micropc-6-inch-handhel...

Kan gå i god för kvalitén hos GPD. Har både GPD WIN 1 & 2.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

@Fräsen: Skulle det fungera med en usb->seriekontakt? Tänker mig en sådan och att köra XP i en VM. Men visst, en gammal bärbar dator är kanske en enklare lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlos25:

Hittade en Dell PPX, Service tag NJM5E när jag rensa ut ett föråd.

Den har win2000 installerat och lät inte jätte fint när jag starta den... Men funkade.

Kan absolut vara intressant. Vad vill du ha för den?

Skrivet av Cheewie:

Måste ju rekommendera denna:
https://www.indiegogo.com/projects/gpd-micropc-6-inch-handhel...

Kan gå i god för kvalitén hos GPD. Har både GPD WIN 1 & 2.

känns lite overkill då den bara kommer användas ett fåtal gånger per år. Men tack ändå

Skrivet av hakro807:

@Fräsen: Skulle det fungera med en usb->seriekontakt? Tänker mig en sådan och att köra XP i en VM. Men visst, en gammal bärbar dator är kanske en enklare lösning.

Jo men skulle kunna tänka mig att drivrutinerna kan vara lite svårpratande.

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk

Får man fråga vad du ska ha den till? Blev bara riktigt nyfiken när någon sökte en gammal dator med rs232-kontakt då jag har förstått att den bara används för att ansluta till industrihårdvara

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Får man fråga vad du ska ha den till? Blev bara riktigt nyfiken när någon sökte en gammal dator med rs232-kontakt då jag har förstått att den bara används för att ansluta till industrihårdvara

Ska användas för att felsöka bilen

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk
Medlem

@Fräsen: ny vet jag inte vad du ska använda för interfsce, men jag hade stora problem med usb-rs232 adapter till de interface/mjukvaror jag använde tidigare. (främst för att koda BMW-moduler / koda-av komponent skydd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

@Fräsen: ny vet jag inte vad du ska använda för interfsce, men jag hade stora problem med usb-rs232 adapter till de interface/mjukvaror jag använde tidigare. (främst för att koda BMW-moduler / koda-av komponent skydd)

Jo har läst att det kan vara svårt att få det att lira. Ska använda programvaran carsoft 7.4 för att felsöka en äldre merca.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB