Vilket Super Mario tycker du är bäst?

Skrivet av Ibymafayhas:

Super Mario World, även om 3:an känns som det mest revolutionerande. Var fruktansvärt häftigt med 8 världar med olika teman och att mario kunde ha ett antal dräkter. "Sko-banan" och "hammar"-mario är goa minnen än idag.

Håller med dig till 110 %!

För mig ligger Super Mario Bros. 3 närmast hjärtat. Men jag gillar även Super Mario 64 starkt och Mario Golf (N64) om det räknas Även första mario bros. och Doki Doki Panic remaken (super mario bros. 2 i eu/usa) tycker jag är rätt trevliga och mycket minnen därifrån.

Kan tycka att dagens Super Mario 3D world och new super mario bros osv båda till Wii U har sin charm också, framförallt att köra flera players (aldrig testat ensam tror jag xD) men inte som de äldre spelen.

Skrivet av Soldierofwar1985:

Tycker du har fel där. Skulle säga att det till viss del revolutionerade serien i och med 3D perspektivet men jag tycker ändå att Super Mario World (från 1991) var det som verkligen utvecklade Super Mario i allra högsta grad!

Tur att vi alla tycker olika då
Det öppnade upp plattformsäventyren till en ny värld tycker jag, fast det finns ju en anledning att båda våra spel ligger inom topp 10 på många listor över vad som anses vara dom bästa spelen 😉

Senast redigerat 2019-01-23 15:32

Mario 3 ligger närmast hjärtat. 64 versionen är också en nostalgitripp

bästa mario spelet? hmmmm Super Mario World

Spelar detta ofta kan jag säga, bland "3D mario" så är det super mario 64.

Super Mario Land 2 glöms lätt bort men är utan tvekan det bästa mariot jag spelat och nu när det kommit en "romhack" med färg så blir det bara ännu bättre

Ja, jag äger originalet i svart/vitt till mitt gameboy advance sp med AGS 101 skärm

Senast redigerat 2019-02-24 16:07
Skrivet av IcEmAn89:

bästa mario spelet? hmmmm Super Mario World

Totally agree!

Skickades från m.sweclockers.com