Nintendo Switch kan få spel som Halo och Forza genom Project Xcloud

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch kan få spel som Halo och Forza genom Project Xcloud

Uppgifter gör gällande att Microsoft och Nintendo arbetar på att ta Xbox-spel till hybridkonsolen Switch. Detta innefattar både rena portningar men även strömning av spel som Halo och Forza.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska de fortsätta så här så kan jag snart nog sluta köpa en Xbox och bara hålla mig till PC ,Playstation och Nintendo

Permalänk
Medlem

Detta kan ju bara bli awesome för oss som äger en switch. Men skjuter inte MS x-box lite i foten om detta nu fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Detta kan ju bara bli awesome för oss som äger en switch. Men skjuter inte MS x-box lite i foten om detta nu fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar på att de räknar med att overlappen mellan switch och x-box är lite som en dator mot en DS eller en PSP, och vill få lite pengar från den bärbara marknaden

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Switch är inte så himla mycket klenare än Xbox One, så jag hade nog hellre sett att man sänkte upplösningen på tyngre spel än att streama dem.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ska de fortsätta så här så kan jag snart nog sluta köpa en Xbox och bara hålla mig till PC ,Playstation och Nintendo

Det är väl lite så de vill ha det. Så länge de kan sälja på dig nya smart prissatta prenumerationsmodeller för deras spel så ser de ingen nackdel i att du inte köper deras egna hårdvara. Själva hårdvaran har ju historiskt sett aldrig varit något man kunnat sälja till någon vidare förtjänst.

Samtidigt så är det ganska pro-consumer sett från vårt håll, så win win!

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Jag är lite tveksam till att streama spel. Någon som har testat någon sådan tjänst och vet hur bra dom funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Detta kan ju bara bli awesome för oss som äger en switch. Men skjuter inte MS x-box lite i foten om detta nu fungerar?

Liknande situation som på PC-sidan när de utlovade att alla deras Xbox-spel även skulle komma till Windows 10. Finns nästintill noll anledning att äga en Xbox om man har en hyfsad PC. Jag tolkar det här och förvärvandet av en mängd spelutvecklare som en långsiktig utfasning av Xbox som hårdvara för att istället fokusera på mjukvara. Om ett antal år kommer Xbox förmodligen bara vara en kontroll och HDMI-dongle man kopplar till TV:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Ska de fortsätta så här så kan jag snart nog sluta köpa en Xbox och bara hålla mig till PC ,Playstation och Nintendo

I så fall är det ju ingen idé att köpa Playstation heller

Lösningen skulle dessutom kunna innebära att Nintendos spel mer eller mindre kommer till Xbox.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Liknande situation som på PC-sidan när de utlovade att alla deras Xbox-spel även skulle komma till Windows 10. Finns nästintill noll anledning att äga en Xbox om man har en hyfsad PC. Jag tolkar det här och förvärvandet av en mängd spelutvecklare som en långsiktig utfasning av Xbox som hårdvara för att istället fokusera på mjukvara. Om ett antal år kommer Xbox förmodligen bara vara en kontroll och HDMI-dongle man kopplar till TV:n.

Jag tror det är framtiden. Samma med datorer också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det verkar som att Microsoft kommer lägga mer på att sprida Xbox som en tjänst via molnet och inte nödvändigtvis genom egen hårdvara. Intressant utveckling!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Om ett antal år kommer Xbox förmodligen bara vara en kontroll och HDMI-dongle man kopplar till TV:n.

Tro inte att den utvecklingen är exklusiv för Xbox. Att vi går mot helt digitala och ännu hellre prenumerationstjänster är ju inte speciellt överraskande, själva hårdvaran är ett nödvändigt ont och historiskt sett inget som producenterna tjänar speciellt mycket på. Pengarna ligger i mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Jag väntar fortfarande på att få spela Halo på pc..

Permalänk
Medlem

@Swedman18: Har du tur kanske du kan spela det redan i år.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stofolus:

Jag är lite tveksam till att streama spel. Någon som har testat någon sådan tjänst och vet hur bra dom funkar?

Själv har jag spelat en hel del via Nvidias GeForce Now, och det funkar helt okej. I PUBG blir latensen noterbar (och irriterande), men i lugnare spel som Hitman, EU4, Overcooked, Battleblock Theater osv så funkar det riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Tro inte att den utvecklingen är exklusiv för Xbox. Att vi går mot helt digitala och ännu hellre prenumerationstjänster är ju inte speciellt överraskande, själva hårdvaran är ett nödvändigt ont och historiskt sett inget som producenterna tjänar speciellt mycket på. Pengarna ligger i mjukvaran.

Håller med om att det är dit det går men vet inte riktigt om jag köper resten. Jättenödvändig har hårdvaran inte varit sen de gick över till x86, och Switch hade inte behövt existera heller, Nintendo kunde ha börjat utveckla spel för existerande tablets och mobiler istället. Och om de tjänade på mjukvaran hur kommer det sig att de ändå inte låtit sina spela portas till PC? Oavsett situation så har konsoltillverkarna hittills älskat att hålla sina spel gisslan bakom överflödig hårdvara.

Skrivet av Swedman18:

Jag väntar fortfarande på att få spela Halo på pc..

Jag med. Det där tredjepersonsspelet med en massiv, öppen värld, som det skulle vara innan det blev en corridor shooter... Köpte till och med ett Geforce 2 GTS delvis pga det:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toke:

Jag tror det är framtiden. Samma med datorer också.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk klagar på 144hz skärmar o måste han minst 240hz när de lirar FPS. Skulle dessa helt enkelt godta en latens som gör att de kunde ha en 25hz skärm helt plötsligt?

Nä, detta är inte framtiden. Men kanske en delmängd av den? För allt som inte kräver snabbhet o precision.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker detta är häftigt, men också vill jag ha fysiska kopior av spel och att dom inte är bundna till ett konto.

Förr kunde jag ta med mig nått spel till en polare så kunde vi lira ihop, eller sälja av dom/byta med nån annan osv, idag känns det inte som jag äger spelen.

Det är väl bara nintendo som har kvar spel som inte är bundna till konsol/konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

med nån annan osv, idag känns det inte som jag äger spelen.

Det är väl bara nintendo som har kvar spel som inte är bundna till konsol/konto?

En skiva till Playstation/Xbox är ju heller inte bundna till maskinen eller konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I så fall är det ju ingen idé att köpa Playstation heller

PlayStation har ju väldigt påkostade och bra exklusiva spel man kanske vill åt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

Håller med om att det är dit det går men vet inte riktigt om jag köper resten. Jättenödvändig har hårdvaran inte varit sen de gick över till x86, och Switch hade inte behövt existera heller, Nintendo kunde ha börjat utveckla spel för existerande tablets och mobiler istället. Och om de tjänade på mjukvaran hur kommer det sig att de ändå inte låtit sina spela portas till PC? Oavsett situation så har konsoltillverkarna hittills älskat att hålla sina spel gisslan bakom överflödig hårdvara.

Du missförstår min poäng. Om MS släpper gamepass på switch och låser sina exklusiva titlar bakom detta så behöver de ingen konsol. Tekniken för att få något sånt här att fungera har inte funnits länge därav att det börjar ryktas om det nu. En prenumerationstjänst låser Microsofts förstapartsspel bakom deras egna varumärke (mrn inte hårdvara och kan därmed nå fler), så "gisslansituationen" kvarstår.
Nintendo har varit duktiga på att övertala sina aktieägare att deras spel ska vara exklusiva, nägot som börjar bli svårare och vi har börjat se Mario mfl på ios och android.

Permalänk
Medlem

För spel som kräver internet i mp ja. Singelplayer nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

PlayStation har ju väldigt påkostade och bra exklusiva spel man kanske vill åt.

Skickades från m.sweclockers.com

Förnodar att du inte hört talas om PlayStation Now?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Häftigt..Vi som köpte en xbox fick njuta Halo runt november 2001. Kul att Nintendo är på den nivån nu också 😍
*stor mängd ironi*

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Häftigt..Vi som köpte en xbox fick njuta Halo runt november 2001. Kul att Nintendo är på den nivån nu också 😍
*stor mängd ironi*

Kunde man verkligen njuta av någonting med den handkontrollen?

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Kunde man verkligen njuta av någonting med den handkontrollen?

Den var inte så tokig faktiskt Fast den nyare modellen som kom med 360 är förstås betydligt skönare. Dotters Xbox One X kontroll är nästan så bra den kan bli nu. Sony's var goa också men dom är liksom lite stela eller industriella på något vis. Inte obekväma, bara inte riktigt samma komfort.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Den var inte så tokig faktiskt Fast den nyare modellen som kom med 360 är förstås betydligt skönare. Dotters Xbox One X kontroll är nästan så bra den kan bli nu. Sony's var goa också men dom är liksom lite stela eller industriella på något vis. Inte obekväma, bara inte riktigt samma komfort.

Och gjorda för babyhänder ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Jag väntar fortfarande på att få spela Halo på pc..

Jag med. Ända orsaken jag har min Xbox360 uppkopplad jämte min dator till samma skärm är alla Halo spel.
Har igen nyare konsol för jag har dom flesta bra HALO spel på 360, 2:an saknas med vanlig MS logik så klart...

Den dagen MS släpper alla Halo spel för PC ska jag fan köpa dom, fattar inte varför MS är så tröga för en dag så kommer igen bry sig förutom en liten hardcore minoritet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Den var inte så tokig faktiskt Fast den nyare modellen som kom med 360 är förstås betydligt skönare. Dotters Xbox One X kontroll är nästan så bra den kan bli nu. Sony's var goa också men dom är liksom lite stela eller industriella på något vis. Inte obekväma, bara inte riktigt samma komfort.

Mja alltså Controller S, X360 och Xbone-handkontrollerna är alla från OK till riktigt bra, men år 2001 så fanns väl bara "The Duke" om jag inte misstar mig. Och vilken skit den var (sorry, "duke"-fans). Vi hade en original-Xbox på jobbet med två dukes i "launchen" för gäster och barn etc, men den var så opopulär att handskas med pga handkontrollerna att vi fick ställa bort den.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Mja alltså Controller S, X360 och Xbone-handkontrollerna är alla från OK till riktigt bra, men år 2001 så fanns väl bara "The Duke" om jag inte misstar mig. Och vilken skit den var (sorry, "duke"-fans). Vi hade en original-Xbox på jobbet med två dukes i "launchen" för gäster och barn etc, men den var så opopulär att handskas med pga handkontrollerna att vi fick ställa bort den.

Jag gillar den även om jag föredrar 360/one kontrollen det är långt ifrån den värsta själv har jag svårt för små kontroller ex originalen till switch eller den till ps3. Och the duke har ju även släppts igen googla på "The duke 2018" har svårt att tro att det blev en hit dock är nog mest nostalgikänslan som gör att vissa köper den för Xbox one kontrollen är bättre på alla vis enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb