Samsung avtäcker Galaxy S10, S10+ och S10e med skärmhål för kamera

Permalänk
Avstängd

1 TB i mobilen är ju helt onödigt dock. Så den billigare duger fint, visst inte billigt det heller, men du får mer för pengarna än Apples dito iaf

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Det är lätt hänt att det blir en massa klagomål när en tillverkare släpper en ny modell. Den är för stor, för liten, fel design osv, osv.

Men den här gången är det befogat att klaga. Till att börja med priset. Samsung har ju kopierat Apple sedan starten och denna gång gäller det prissättningen. Dock har de tagit i för mycket och landat t om högre än Apple, framförallt med tanke på att Apple själva erkänt att deras telefoner är för dyra.

Varför ha en front-kamera överhuvudtaget? Jag har aldrig sett någon använda en sån, förutom på film och reklam. Visst ser man tonårsflickor ta selfies, men dem är ändå inte målgruppen.

19:9-format...Nämen nu räcker det! Behöver vi ännu längre telefoner?

128GB lagring, eller ännu värre 512GB/1TB!!! Det finns ingen poäng längre att lagra stora mängder på telefonen. Spar på minneskretsar och erbjud 32GB.

Detsamma gäller RAM. Vad är poängen med mer än 4GB? Vi pratar inte Windows, utan Android. Man kör ju inte Photoshop på telefonen direkt.

Men tillverkarna anser sig tvungna att komma med något nytt för att få sälja. För ett par år sedan ansåg tillverkarna att "flärpen" var det bästa, kosta vad det kosta vill. Idag måste vi betala ännu mer för att bli av med den.

I Samsung's nya sortiment saknas S10L, med samma spec som S10 men:
4GB RAM
32GB lagring
Ingen front-kamera
5000 mAh batteri
Pris: 5000kr (vilket egentligen är alldeles för dyrt).

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså varför klagar du?
Köp istället en såndär telefon du precis skrev upp då av en annan tillverkare?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Fast Apple erkände ju tom att "Ja vi kanske satte priserna lite väl högt" och sedan kommer Samsung och gör samma dundermisstag. Att jämför en bil som tillverkas i några få exemplar och riktar sig mot en specifik kund med en telefon som kommer tillverkas i 1000000-tals ex känns ju lite långsökt men visst förstår din tanke. Men i denna takten kommer snart mobilerna vara så dyra att man inte ens vill köpa dom pga priset.

Du får otroligt mycket mer i Samsungen där än iPhonen plus att den är billigare.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

När skall de slopa det fula glaset på baksidan? Nu finns äntligen en modell med raka kanter men glas....varför detta fula glas som går sönder bara man tittar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

När skall de slopa det fula glaset på baksidan? Nu finns äntligen en modell med raka kanter men glas....varför detta fula glas som går sönder bara man tittar på den.

Skickades från m.sweclockers.com

För att metall ger dålig täckning och plast blir repigt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

@the squonk:
Är glas ett bättre material som går sönder trots skydd när man råkar tappa telefonen när man ute och går?
Jag kommer aldrig någonsin köpa med glas på baksidan igen. Det kostar ju 4000 kr varje gång att laga eller 439 kr x 12 om året med en försäkring som per automatik blir uppsagt andra gången med motiveringen "oaktsamhet". De extra mobilförsäkringarna lönar sig absolut inte. Enheten heter mobil för att man skall kunna använda den vardagligt i rörelse. Den skall inte ligga på bordet som prydnad för då hade den hetat souvenir eller stationär telefon. De hade för övrigt kunnat gjort mobilen okrossbar med en tunt lager titan-argonplasma som är skapat genom magnetronputtring, en teknik från 2006. 2016 gjorde man detta skydd så tunt så att det blev transparent. Linné-universitetet har försökt att skapa industriella kontakter inom bland annat mobilindustrin men än så länge har ingen nappat. Anledningen är självklar. Man vill absolut inte skapa en för hållbar produkt som tål att användas. Konsumtion framför ett hållbart ekosystem.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Eller hur man hostar upp dessa priser på en mobil.
Jag kommer fortsätta använda min Galaxy S4 med UTBYTBAR BATTERI tills den dör.
Efter den köper jag en billig chinesemobil för 800 kronor och visar knullfingret toll Samsung och Apple.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

@the squonk:
Är glas ett bättre material som går sönder trots skydd när man råkar tappa telefonen när man ute och går?
Jag kommer aldrig någonsin köpa med glas på baksidan igen. Det kostar ju 4000 kr varje gång att laga eller 439 kr x 12 om året med en försäkring som per automatik blir uppsagt andra gången med motiveringen "oaktsamhet". De extra mobilförsäkringarna lönar sig absolut inte. Enheten heter mobil för att man skall kunna använda den vardagligt i rörelse. Den skall inte ligga på bordet som prydnad för då hade den hetat souvenir eller stationär telefon. De hade för övrigt kunnat gjort mobilen okrossbar med en tunt lager titan-argonplasma som är skapat genom magnetronputtring, en teknik från 2006. 2016 gjorde man detta skydd så tunt så att det blev transparent. Linné-universitetet har försökt att skapa industriella kontakter inom bland annat mobilindustrin men än så länge har ingen nappat. Anledningen är självklar. Man vill absolut inte skapa en för hållbar produkt som tål att användas. Konsumtion framför ett hållbart ekosystem.

Haha, jag försvarade det absolut inte. Jag sa bara varför. Jag glömde förstås att det är en feature att det går sönder

Och priserna, ja, det är löjligt. Mitt absoluta max är 4-5000Kr för en mobil. Jag har aldrig betalat mer än 5000Kr och jag brukar ha dom länge. Men nu finns det ju bra mobiler för 2-3000Kr, vilket är väldigt mycket mer intressant och spännande än flaggskepps mobilerna.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Hello I'm a mac. And I'm a PC

Det är väldigt gammalt. Jag menade senaste åren.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Du nämner "priserna" men nämner sen bara 17,5k vilket nog är den version som kommer att säljas minst av. Den populära blir väl S10e som ändå "bara" kostar 8,5k dvs ungefär i linje med de flesta flaggskeppstelefoner. Vanliga S10 är ju dyr men S10+ är inte mycket dyrare med tanke på att man redan lagt ut 10 lax.

Jag håller med om att priserna är höga men att bara nämna värsting S10+ (12GB/1TB) är ju lite orättvist

Förvisso, men de andra modellerna kommer kosta kring 10 000 kr ändå? Vad är det egentligen som gör att de är värda de pengarna, förutom att det är Samsung?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Alltså ni snackar ju om S10+ med topspecsen......

Den "vanliga" S10+ med 128 GB + 8 GB Ram räcker ju gott och går för 10.9k kr....

Du har rätt, men ändå. Jag ställer mig fortfarande frågande till vilken privatperson som betalar nära inpå 11 000 kronor för den "vanliga" toppmodellen med mindre minne?! Minns jag helt fel eller gick inte toppmodellerna från Samsung för halva det priset (eller tom lägre) för 5-6 år sedan? Jag minns att jag köpte en Galaxy S3 när den var relativt ny, och kan inte tänka mig att jag betalade mer än 4 000-5 000 SEK för den.

Jag kan förstå att tex R&D-kostnaden förmodligen gått upp iom högre konkurrens, men det är fortfarande ett rejält och absurt kliv upp från vad man gav för bara några år sedan för de så kallade toppmodellerna.

Men Samsung gör ju rätt, så länge de säljer enheter ska de såklart som företag gå med så stor vinst som möjligt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Du har rätt, men ändå. Jag ställer mig fortfarande frågande till vilken privatperson som betalar nära inpå 11 000 kronor för den "vanliga" toppmodellen med mindre minne?! Minns jag helt fel eller gick inte toppmodellerna från Samsung för halva det priset (eller tom lägre) för 5-6 år sedan? Jag minns att jag köpte en Galaxy S3 när den var relativt ny, och kan inte tänka mig att jag betalade mer än 4 000-5 000 SEK för den.

Jag kan förstå att tex R&D-kostnaden förmodligen gått upp iom högre konkurrens, men det är fortfarande ett rejält och absurt kliv upp från vad man gav för bara några år sedan för de så kallade toppmodellerna.

Men Samsung gör ju rätt, så länge de säljer enheter ska de såklart som företag gå med så stor vinst som möjligt.

Det är onekligen så att priserna har stigit enormt men mycket beror på fallande krona och ökad straffskatt.

Om jag inte minns fel stjäl exempelvis Copyswede 3000 kr för värstingmodellen? Sen har du kemikalieskatt också, förutom den vanligt höga skatten på allt detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Skyll på vänsterliberala styret vi har i landet för allt är så dyrt, inte Samsungs fel

Permalänk
Medlem

Är ju lite sugen på att sälja min S9+ och hoppa på en S10+. Vet egentligen inte varför för jag är galet nöjd med S9an..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Defender:

Märkligt dem inte kan trycka i bättre batteri till dem priserna.

Knappast priset som är problemet. De ska väl ha rum för uppdateringar i galaxy s11 s12 och s13.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Förvisso, men de andra modellerna kommer kosta kring 10 000 kr ändå? Vad är det egentligen som gör att de är värda de pengarna, förutom att det är Samsung?

Väldigt lätt fråga

Finns ingen annan Android-tillverkare som kommer i närheten av att ticka av alla saker på samma sätt som Samsung gör:

* Deras egna SoC är riktigt bra. Däremot råkade S9-serien ut för dålig kernel som gjorde den mer batterihungrig än tänkt.
* IP68
* SD-kort
* 3,5 mm
* Högupplöst, AMOLED panel utan konkurrens.
* Stereo med Atmos (gör enorm skillnad).
* Inga designmissar som t.ex. Oneplus med upp-och-nedvänd panel, eller Mate 20 Pros Gluegate skandal.
* Samsung Pay som bara fungerar, grymt smidigt.
* One UI är riktigt bra nu. Snabbt och smidigt.
* Deras nya lagring sägs vara grymt mycket snabbare än tidigare modeller, så laddningstider och dylikt ska bli avsevärt snabbare.
* Wifi6 stöd som verkar väldigt intressant.

Summa summarum: smakar det så kostar det. Jag har i alla fall förbokat en S10+ 8/128 och ser grymt fram emot den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Väldigt lätt fråga

Finns ingen annan Android-tillverkare som kommer i närheten av att ticka av alla saker på samma sätt som Samsung gör:

* Deras egna SoC är riktigt bra. Däremot råkade S9-serien ut för dålig kernel som gjorde den mer batterihungrig än tänkt.
* IP68
* SD-kort
* 3,5 mm
* Högupplöst, AMOLED panel utan konkurrens.
* Stereo med Atmos (gör enorm skillnad).
* Inga designmissar som t.ex. Oneplus med upp-och-nedvänd panel, eller Mate 20 Pros Gluegate skandal.
* Samsung Pay som bara fungerar, grymt smidigt.
* One UI är riktigt bra nu. Snabbt och smidigt.
* Deras nya lagring sägs vara grymt mycket snabbare än tidigare modeller, så laddningstider och dylikt ska bli avsevärt snabbare.
* Wifi6 stöd som verkar väldigt intressant.

Summa summarum: smakar det så kostar det. Jag har i alla fall förbokat en S10+ 8/128 och ser grymt fram emot den!

Perfekt, tack! Skönt att få ett bra svar utan att bli bashad för en fråga om en tillverkares produkt

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Nu har Huawei delvis visat upp sin mate x. Den ser ganska så intressant ut, lite smartare än samsung fold.

https://swedroid.se/huawei-visar-upp-den-vikbara-mobilen-mate...

Skickades från m.sweclockers.com