Permalänk
Medlem

Angående Mus bas DPI (Razer)

Jag känner att sensitivityn på min mus är annorlunda beroende på om jag har Synapse installerat eller inte, gäller bara Razer Synapses DPI-överskridning bara om den är installerad?

T.ex. jag installerar Razer Synapse och sätter den till 800 DPI, sedan när jag avinstallerar Synapse så känns sensitivityn mycket högre.

Inbillar jag mig bara detta?

Permalänk
Medlem

@Kaflonka: Jag har svårt att förstå detta, först installerar du "Razer synapse" ändrar inställningarna till 800 DPI och sedan avinstallerar programmet? När det är avinstallerat antar jag att det är Windows egna inställningar som gäller, alternativt spelet du kör. Men varför vill du avinstallera Synapse?

Permalänk
Medlem

Dom flesta razer möss har inte onboard memory, vilket innebär att du inte kan spara inställningar i musen och sen avinstallera. (En anledning jag hatar razer möss)

När du inte har synapse så kör musen sina egna default dpi inställningar, detta beror såklart på vilken mus du har, eftersom du inte nämner det så är det svårt att veta.

Vissa ex har 1600dpi default, då kör den det.

@mnemozyne13 anledning man inte vill ha synapse är för det är ett jävla bloatware till software, yuck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

@Kaflonka: Jag har svårt att förstå detta, först installerar du "Razer synapse" ändrar inställningarna till 800 DPI och sedan avinstallerar programmet? När det är avinstallerat antar jag att det är Windows egna inställningar som gäller, alternativt spelet du kör. Men varför vill du avinstallera Synapse?

Säg mig ett spel du har sett som ändrar musens DPI eller windows någonsin göra det

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Säg mig ett spel du har sett som ändrar musens DPI eller windows någonsin göra det

Ha ha okej men ska vi vara noga skrev jag "inställningar" och inte "DPI" det ordet fyllde du i med själv. Nej ja tänkte bara att det gick tillbaka till default om han avinstallerar Synapse. Alternativt att "mouse precision" eller liknande var aktiverat i Windows som kanske var av i Synapse.

Permalänk
Medlem

Jag fixade till slut Geforce Experience och lyckades vänja mig vid DPI:n där, känns inte lika äckligt som innan.