Samsung avtäcker Galaxy S10, S10+ och S10e med skärmhål för kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

8000:- är max för en telefon. Inte det dubbla.

Rent av löjlig prissättning. Löjligt ful telefon. Löjligt dålig för 16000:- precis som Apples diton.

Man får inte i närheten av vad man betalar för.

Skickades från m.sweclockers.com

Tacka CopySwede för det
3000:- på 1TB modellen går rakt i CopySwedes fickor så, vilket är helt jävla otroligt, men Sverige lol.

Permalänk
Medlem

@Lessismore:
Problmet är ju att betalviljan ändå verkar finnas, iaf över 5000sek.

Det enda en lur med dom specsen du beskriver skulle göra är att kannibalisera på sales av modeller ovan.
Dom kunder som tillkommer på 5k sek väger förmodligne inte upp det dom förlorar på att kunder som nu köper den ”minsta” hade stegat ned.

Mkt riktigt går det inte att motivera hårdvaran, specsen finns där för dom förmodligen tar bra mycket mer betalt för 4->8GB än vad det faktiskt kostar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

8000:- är max för en telefon. Inte det dubbla.

Rent av löjlig prissättning. Löjligt ful telefon. Löjligt dålig för 16000:- precis som Apples diton.

Man får inte i närheten av vad man betalar för.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska man ha samma saker som Samsung ger i priset så hamnar Apples toppmodell på 19429 kr då samsung skickar med sina lurar och fastcharger adapter. plus att man får 512gb extra i samsungen

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Ska man ha samma saker som Samsung ger i priset så hamnar Apples toppmodell på 19429 kr då samsung skickar med sina lurar och fastcharger adapter. plus att man får 512gb extra i samsungen

Fortfarande åt helsike för dyrt för MOBILTELEFONER. Då har dom inte vettiga batterier heller eller lösningar tillräckliga för att tekniken i dem ska dra så lite batteri som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av reflux:

Jag funderar skarpt på en Galaxy Watch Active, inte minst för Spotify-stödet, får se bara hur pass bra pulsmätare och batteritid är. Hittar inget om GPS heller vilket t ex konkurrenten Garmin Vivoactive 3 Music har.

Samsungs egna butik listar den för 2495:- vilket känns som lite för mycket. Misstänker att den landar lägre hos andra ÅF.

det är inget stort batteri där inte, hoppas på gen2 active watch med högre batteri själv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv

Det finns inget över tak vad de bästa mobilerna måste kosta, tycker man Samsung är för dyra välj då som jag en helt annan mobil. Apple däremot så vill många ha en ny mobil som kör iOS och det finns inga billiga alternativ som uppfyller grundkrav som fullhd, dubbla sim, minst 128GB minne etc.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lessismore:

Det är lätt hänt att det blir en massa klagomål när en tillverkare släpper en ny modell. Den är för stor, för liten, fel design osv, osv.

Men den här gången är det befogat att klaga. Till att börja med priset. Samsung har ju kopierat Apple sedan starten och denna gång gäller det prissättningen. Dock har de tagit i för mycket och landat t om högre än Apple, framförallt med tanke på att Apple själva erkänt att deras telefoner är för dyra.

Varför ha en front-kamera överhuvudtaget? Jag har aldrig sett någon använda en sån, förutom på film och reklam. Visst ser man tonårsflickor ta selfies, men dem är ändå inte målgruppen.

19:9-format...Nämen nu räcker det! Behöver vi ännu längre telefoner?

128GB lagring, eller ännu värre 512GB/1TB!!! Det finns ingen poäng längre att lagra stora mängder på telefonen. Spar på minneskretsar och erbjud 32GB.

Detsamma gäller RAM. Vad är poängen med mer än 4GB? Vi pratar inte Windows, utan Android. Man kör ju inte Photoshop på telefonen direkt.

Men tillverkarna anser sig tvungna att komma med något nytt för att få sälja. För ett par år sedan ansåg tillverkarna att "flärpen" var det bästa, kosta vad det kosta vill. Idag måste vi betala ännu mer för att bli av med den.

I Samsung's nya sortiment saknas S10L, med samma spec som S10 men:
4GB RAM
32GB lagring
Ingen front-kamera
5000 mAh batteri
Pris: 5000kr (vilket egentligen är alldeles för dyrt).

Priset är ju mer eller mindre i linje med deras flaggskepp sedan S6.an kom dock?
Vill du bara ha nyare kamera, CPU o.s.v. har du ju "E" modellen som är just bara det "viktiga" utan allt fluff, för runt samma kostnad som konkurrenterna ligger på för motsvarande.

  • Jag personligen använder frontkameran när jag videosamtaler med folk, speciellt om det är möten eller något dylikt. Det är även trevligt att kunna ta ett bra gruppfoton om man är ute med vänner på något äventyr av något slag.

  • 19:9 formatet är för litet enligt mig, hade gärna sett 21:9 på samtliga telefoner om man inte ska använda 16:9 formatet, men även på det mindre formatet hade jag hellre sett 16:10 över 16:9. Film och generell webbsurf är så mycket trevligare på en 19:9/21:9 skärm.

  • Lagringen är väl en smaksak/behov-fråga, men personligen har jag inte haft några problem att fylla upp nästan alla 64Gb på min LG G7, har stoppat i ett 128Gb SD kort utöver att jag syncar bilder till Google Photos. Många appar, framförallt spel tar upp flera gig idag.

  • Vad gäller RAM så är det heller inga problem att slå i taket på 4 respektive 6Gb på telefoner heller. Sure, surfar man bara eller kollar YouTube så är det för mycket, men så fort man försöker göra någon form av arbete antingen i en ordbehandlare (Word/Excell) eller editera foton i Snapseed/Photoshop Express så rinner RAM'en snabbt iväg. Ska man dessutom börja tänka mobiler som ersättare för laptop så är 8Gb ett minimum krav för att kunna utföra någon form av arbete i huvudtaget.

Men med allt detta sagt så håller jag med om att något i stil med "Galaxy 10L" borde släppas. Men o andra sidan är det väl vad Samsung's "A-serie" är just till för? Annars har du vettiga alternativ från t.ex. Xiaomi med deras Note Pro-serie.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

När kommer Apples diss video där samsung människor har en fläck i pannan?

Kanske missat nåt, men jag upplever det som det Samsung som ska dissa allt Apple gör i konstiga videor titt som tätt. Medans Apple mest håller tyst för att sedan se på när dom apar efter på en del punkter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

S10 eller S10+, inte helt lätt att välja...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jättekul med ny teknik, verkligen. Men var det inte så att Apple pekade mot lägre försäljningssiffror p.g.a. prissättningen på sina dyraste telefoner? Eller var det så att det högre priset kompenserade för lägre försäljning?

Permalänk
Medlem

ÄR det faktiskt folk som köper dessa telefoner för de här priserna? Vad använder man telefonen till då??? Jag förstår inte... Jag använder min telefon bra mycket mer än medelpersonen tror jag men jag är jättenöjd med min OP6. Varför skulle jag köpa en telefon för 17,5k?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Selfikameran är riktad till en viss målgrupp, det finns folk som har vuxit ifrån behovet av att se ens eget eller andras ansikten. Jag väntar på mobiler för oss släpps, vilket det också har gjorts, men de är ej tillräckligt bra. Selfikameran kan då få vara uppskjutbar, bakom glaset eller whatever. Det viktiga är att den inte stör bilden på displayen.

haha. "Vuxit ifrån behovet" fick mig att skratta. Döva använder det ju uteslutet till exempel men ja de är ju en nisch helt klart. Själv använder jag mig väldigt flitigt av den för att tala med nära och kära som jag inte bor nära. Typ visa upp barnen osv. Och här tror jag inte att jag är ensam direkt. Det är ju rätt många människor som inte bor nära hela sin familj. Det är väl ca 20% av Sveriges befolkningen som är invandrare till exempel och på det är det också utvandrare. Och sen bara folk som bor långt bort från varandra i Sverige. Alla av dessa kanske inte vill se sin familj men många vill nog det. Jaja jag tror jag får fram min poäng.

Jag hoppas innerligt att jag inte växer ifrån behovet att se andras ansikten.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Banco: Jag förstår din poäng. Men någonstans känner jag också att majoriteten av användare inte kan motivera en utgift på 16,000:- för det användningsområde du beskriver. Och priset är i en helt annan stratosfär för att det ska vara rimligt att yngre skaffar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

@Banco: Jag förstår din poäng. Men någonstans känner jag också att majoriteten av användare inte kan motivera en utgift på 16,000:- för det användningsområde du beskriver. Och priset är i en helt annan stratosfär för att det ska vara rimligt att yngre skaffar den.

Jag talar mer generellt om selfiekameran. Men min poäng gäller väl oavsett? Alldeles för många använder sig av selfiekameran för att den ska tas bort. Har nog inget med kundens ekonomiska status eller ej. Finns ju väldigt billiga telefoner med den funktionen. Ska man ta bort den funktionen för att det är en premiumprodukt? I mina ögon skulle ju telefonen bli sämre. Jag tror inte någon köper en telefon idag för endast en av dess funktioner. Utan snarare har krav på att vissa funktioner ska finnas. Och en telefon utan selfiekamera skulle då falla bort från en hel del potentiella kunder.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

Tror min s8 får hänga med ett tag till. Tycker dom här pristrenderna har spårat ur. Ny teknik är alltid spännande men 5G är långt från standard i nuläget. Är också besviken på skärmupplösningen - fortfarande 1440p.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Ni som klagar över priset: Man använder telefonen dagligen (många av oss), kan se på film, läsa böcker, bra kamera osv.

Säg att man har telefonen i tre år: 17490/(12*3) = 485 kr i månaden.

Kan jämföras med att gå på bio en gång i veckan eller gå ut och äta lunch med sambon två gånger i månaden.

Bilen kostar 350k och används en bråkdel av vad mobilen gör; ändå pungar man ut de pengarna?

Skrivet av Yonie:

@Banco: Jag förstår din poäng. Men någonstans känner jag också att majoriteten av användare inte kan motivera en utgift på 16,000:- för det användningsområde du beskriver. Och priset är i en helt annan stratosfär för att det ska vara rimligt att yngre skaffar den.

Priset är inte riktat mot yngre utan arbetande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Majoriteten köper sina telefoner på avbetalning i form av dyra abonnemangsavtal

Nån får gärna rätta mig om jag har fel, men de få gånger jag har räknat på det så verkar det vara samma pris på mobilen genom avbetalning via en operatör som om du köper telefonen utan abonnemang. Operatören har alltså ingen markup på mobilen, de tjänar sina pengar på att du har ett abonnemang hos dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av arch:

Nån får gärna rätta mig om jag har fel, men de få gånger jag har räknat på det så verkar det vara samma pris på mobilen genom avbetalning via en operatör som om du köper telefonen utan abonnemang. Operatören har alltså ingen markup på mobilen, de tjänar sina pengar på att du har ett abonnemang hos dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Vare sig en telefon kostar mer eller mindre (som det i vissa fall kan vara) så köper folk telefoner som de vanligtvis kanske inte hade haft råd med om de var tvungen att köpa kontant. När hela telefonmarknaden bygger på den här typen av avtal där kunderna delbetalar sina telefoner så leder det till att telefontillverkarna höjer priserna på telefonerna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

När kommer Apples diss video där samsung människor har en fläck i pannan?

Apple gör aldrig reklam som Samsung gör.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen en dum fråga men.. Hade folk föredragit att samsung endast släppte telefoner med 128 gb lagringsutrymme? Enda som verkar betyda något är dyraste modellen och inte den som flest köper? Jämför istället med Apples grundmodell av Xs som kostar närmare 13000..
För övrigt så bör vi även svära åt att Svenska kronan totalt kraschat de senaste 2 åren..

Skrivet av Cooling23:

Apple gör aldrig reklam som Samsung gör.

Hello I'm a mac. And I'm a PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tyvärr får man fortförande dras med den skiten: https://www.google.com/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/20...
Jag tror dock på följande när jag ser det, bara det att dom kontinuerligt blockerade third party apps till tidigare modeller konstant så tror jag inte dom bara tvärvänder så där.

Den går att mappa om till vilken att man vill på s10. Troligtvis kommer det på tidigare modeller med efter en uppdatering.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Alltså det skulle ju vara ganska pinsamt att gå runt med den dyra varianten. Ungefär som att köpa en plastkasse för 500 spänn och gå runt med och visa upp.
Signalerar ju inte direkt att man är en självsäker typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Alltså det skulle ju vara ganska pinsamt att gå runt med den dyra varianten. Ungefär som att köpa en plastkasse för 500 spänn och gå runt med och visa upp.
Signalerar ju inte direkt att man är en självsäker typ.

Vilken telefon ska man ha för att signalera självsäkerhet? Har också fördomar om folk som väljer vissa telefoner, men självsäkerhet har jag svårt att se kopplingen till.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vilken telefon ska man ha för att signalera självsäkerhet? Har också fördomar om folk som väljer vissa telefoner, men självsäkerhet har jag svårt att se kopplingen till.

Säg det. Inte en vanlig mobil för 17 papp i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Den går att mappa om till vilken att man vill på s10. Troligtvis kommer det på tidigare modeller med efter en uppdatering.

Bra poäng, missade det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

17 laxar för en telefon? Nej det är dags att gå tillbaka till knapptelefon i ren protest mot dessa sinnessjuka prissättningar!

Jag tycker det är bland det bästa alternativet för det priset, med tanke på att en Iphone XS MAX 512Gb kostar 18 395,00 kr..

Med din tankeställning så kan du lika gärna åka den första ford model Tn med tanke på att det finns bilar för över 10 miljoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det finns ingen säker ansiktsigenkänning på någon mobil idag. Det är därför Samsung valt att inte jobba vidare på det utan valt fingeravtrycksläsare.
Nej, iphones ansiktsigenkänning är INTE 100% säker.
Samsung skulle lika gärna kunna ta bort den funktionen, bättre att ha platsigenkänning om man vill slippa jobbet med att låsa upp mobilen utan att röra den. Det har samsung haft länge.

Samsung har aldrig påstått att deras ansiktsigenkänning är säker...till skillnad mot Iphone.
Skulle aldrig godkänna att man kan betala med ansiktsigenkänning. Irisläsaren som samsung har är säkrare.

Jag menade inte att starta ett fanboykrig, det finns väl ingen identifiering som är 100% säker, pinkoder kan hamna i fel händer, man kan 3d-printa fingeravtryck och ansikten. Jag föredrar fingeravtrycksupplåsning men den enda användningen jag skulle ha av en frontkamera är identifiering då jag inte tar selfies. iPhones Face ID är ju godkänt av svenska banker för inloggning mha mobilt bankid och kan användas för köp i Apple Store så för de som gillar funktionen är det ju smidigt att använda. Sen tycker jag att om man har en kamera på fronten kan den lika gärna ta upp en del av överkanten vilket jag skulle föredra över Apples notch och Samsungs hål. Det finns heller ingen irisscanner i S10.

Personligen räcker säkerheten i Touch ID och Face ID för mig eftersom den är säker nog att godkännas av BankID och jag föredrar det framför en pinkod som någon kan se om jag måste slå in den i offentlig miljö. Vi får hoppas att Samsung S10's fingeravtrycksscanner blir godkänd av BankID.

Permalänk

@mordekai

det är ju redan bekräftat att fingeravtrycksläsaren som sitter i S10 är mycket säkrare än de som finns idag så inga problem med att den blir godkänd.

https://www.youtube.com/watch?v=7YKjLzlc-hY (spola fram till 2:50 där han tar upp det)

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

ÄR det faktiskt folk som köper dessa telefoner för de här priserna? Vad använder man telefonen till då??? Jag förstår inte... Jag använder min telefon bra mycket mer än medelpersonen tror jag men jag är jättenöjd med min OP6. Varför skulle jag köpa en telefon för 17,5k?

Du nämner "priserna" men nämner sen bara 17,5k vilket nog är den version som kommer att säljas minst av. Den populära blir väl S10e som ändå "bara" kostar 8,5k dvs ungefär i linje med de flesta flaggskeppstelefoner. Vanliga S10 är ju dyr men S10+ är inte mycket dyrare med tanke på att man redan lagt ut 10 lax.

Jag håller med om att priserna är höga men att bara nämna värsting S10+ (12GB/1TB) är ju lite orättvist

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag tycker det är bland det bästa alternativet för det priset, med tanke på att en Iphone XS MAX 512Gb kostar 18 395,00 kr..

Med din tankeställning så kan du lika gärna åka den första ford model Tn med tanke på att det finns bilar för över 10 miljoner.

Fast Apple erkände ju tom att "Ja vi kanske satte priserna lite väl högt" och sedan kommer Samsung och gör samma dundermisstag. Att jämför en bil som tillverkas i några få exemplar och riktar sig mot en specifik kund med en telefon som kommer tillverkas i 1000000-tals ex känns ju lite långsökt men visst förstår din tanke. Men i denna takten kommer snart mobilerna vara så dyra att man inte ens vill köpa dom pga priset.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80