Microsoft och Paradox gör moddar för PC-spel tillgängliga på Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Microsoft och Paradox gör moddar för PC-spel tillgängliga på Xbox One

Det finns en uppsjö av moddar för Paradox Interactives strategispel på PC. Nu blir de även tillgängliga på Xbox One i och med lanseringen av plattformen Paradox Mods.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow detta är huge!

Paradox har ju ett gigantiskt modding comunity!

Grattis X boners!

Permalänk
Medlem

Gillar att det kommer men deras spel känns än så länge som typiska PCspel. Med bra stöd för trådlösa tangentbord oxäch möss kan ju det ändras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem

Det här är bra!
Sony samlade många poäng och Microsoft gjorde flera walkovers när XboxOne och PS4 höll på att utvecklas.
Man kan bara hoppas att Sony följer efter.

Permalänk
Medlem

Aldrig kört något av deras spel men det här är otroligt coolt att höra, heja Paradox och Microsoft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Aldrig kört något av deras spel men det här är otroligt coolt att höra, heja Paradox och Microsoft!

Paradox är nordens största spel utgivare, skulle inte förvåna mig om de är nordens största spel utvecklare med

Deras nish dock är ju grand strategy titlar men sitter på outvecklade ip's som Mutant och hela WithteWolf!

Har för mig de satt på Conan med men den kanske de har släppt?

Permalänk
Medlem

@UncleDirty: DICE med Battlefield känns som "större" då det är större spelbas än Paradox. Men jag kan ha fel, det är ju liksom 1 titel vs flertalet på Paradox.

Jag spelar själv flera av paradox titlar och har faktiskt pre-ordered nya Imperator: Rome. Och jag står emot förhandsbokning, så det säger ju något. Antingen om Paradox(bra spel) eller om mig (hycklare?).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@UncleDirty: DICE med Battlefield känns som "större" då det är större spelbas än Paradox. Men jag kan ha fel, det är ju liksom 1 titel vs flertalet på Paradox.

Jag spelar själv flera av paradox titlar och har faktiskt pre-ordered nya Imperator: Rome. Och jag står emot förhandsbokning, så det säger ju något. Antingen om Paradox(bra spel) eller om mig (hycklare?).

Du kan ha rätt i spelarbas, men de är väl titlarna man pumpar ut som bestämmer storleken på utvecklaren om de i ngn mån säljer bra.

Jag avaktar med Imperator, då jag köpte förra Rome de släppe och tyckte det kändes rätt fattigt. Nu känns det som de väver samman Universalis & CrusaderKings bättre men avaktar.

Helst vill jag se dem pumpa ut en modärnare motor men de envisas mjölka befintliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Du kan ha rätt i spelarbas, men de är väl titlarna man pumpar ut som bestämmer storleken på utvecklaren om de i ngn mån säljer bra.

Jag avaktar med Imperator, då jag köpte förra Rome de släppe och tyckte det kändes rätt fattigt. Nu känns det som de väver samman Universalis & CrusaderKings bättre men avaktar.

Helst vill jag se dem pumpa ut en modärnare motor men de envisas mjölka befintliga

Jag kan absolut hålla med. Imperator rome är ju inte samma som tex total war rome 2 om det är vad du menar. Men jag vet mycket väl om hur buggigt den var och alla releaser efter den. :/
Hoppas jag gjorde ett ok köp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag kan absolut hålla med. Imperator rome är ju inte samma som tex total war rome 2 om det är vad du menar. Men jag vet mycket väl om hur buggigt den var och alla releaser efter den. :/
Hoppas jag gjorde ett ok köp.

Mena inte total war, Paradox gjorde en liknande Rome tittel på en äldre motor, men det föll lite i min smak då Rome var enda faction some var rolig att spela. De har antagligen lärt sig läxan. Grejen med paradox spel är ju man klan få för sig spela vad som och det funkar.