Samsung avtäcker Galaxy S10, S10+ och S10e med skärmhål för kamera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Vill du hellre ha en notch då?
Det är ju ännu värre.

En notch kan du designa runt med appar.
Hur många utvecklare kommer anpassa sina appar för hålet? Kanske deras bloatware bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av jhonekri:

specsen kan ej stämma på s10 och s10e med 142mm då man ser att dom är olika stora ?

Korrigerat! S10 är 7 mm högre och 0,1 mm tjockare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av THB:

Ge mig en "flagskeppstelefon" utan selfiekamera tack, har aldrig använt en sådan och kommer aldrig att göra det heller.

Och jag vet att jag är långt ifrån ensam om detta.

Priset kanske blir högre då än vanliga modellen pga att de måste göra två versioner (kostar pengar) och pga att den kameran inte kostar dem mycket att sätta in ändå. Jag använder den väldigt sällan men kostar de lika mycket eller att den utan framkameran kostar mer väljer jag nog ändå en med kamera på båda sidorna.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Känns inte som något som på något sätt lockar mig att uppgradera från min Samsung 8+.
Verkar ju inte vara några nyheter värt namnet alls utom lite finpolering på specsen. Har man däremot ingen eller en riktigt gammal mobil så är den nog ett utmärkt köp.

En detalj förresten. Ser ut som att de tagit bort irisigenkänningen på S10 modellerna?
Det använder jag mig alltid av på min S8+. Ansiktsigenkänningen de behållit var betydligt sämre fungerade så bådar inte gott om de behållit den istället såvida de inte gjort stora förbättringar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Varför inte en pop-up kamera? Har ju funnits på telefoner från Kinesiska företag ett tag nu.
1TB lagring var trevligt!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Vad använder folk Snapdragon 855 till ? Jag tror majoriteten hade varit gladare med betydligt mindre kraftfull cpu Och ett kanske kraftigare batteri istället. Jag tror iallafall majoriteten betalar för saker dom aldrig kommer använda tycker att det är synd att de inte finns mobiler i top segmentet med andra prioriteringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Finns ju ett par mobiler här i Kina som har hål i skärmen för kameran.
De är dock mindre obsruktiva. sitter vid vänster sida och är rätt liten.

EDIT:
Vi har Oppo Find utan kamera fram.

Vivo Nex, har en knepig kamera som åker ut (känns ju som den kommer slitas ut)

kan se om jag hittar den andra som har hål senare.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Tycker inte att en liten prick / ö var speciellt fult. Har inget emot en notch heller (om den inte är groteskt stor).

Är dock nyfiken på vad som motiverar det höga priset. Tar man höjd för avgiften till CopySwede (blir ju ändå 3.000 kr på 1TB)?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

En notch kan du designa runt med appar.
Hur många utvecklare kommer anpassa sina appar för hålet? Kanske deras bloatware bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå designa runt med appar? Notchen kommer vara där och går inte att ta bort.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag sitter och hoppas att de implementerar någon funktion i mjukvaran så att man kan få ett svart statusfält som täcker överdelen och kameran. Hellre offrar jag 2-3% skärm yta, än att ha en kamera i hörnet, sticker i ögonen att se den på skärmen sådär.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Inte så farligt? Så bara för att en annan produkt är dyrare betyder det att näst dyraste inte är så farlig? Kom igen nu

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Gillade det mesta med S10+.
Holepunch är inget snyggt, men föredrar det över större notcher. Men mindre notch some oneplus är nog ändå bättre.

Allt annat såg bra ut, gillat Samsung alltid lite pga deras stock appar bäst av alla, speciellt kalender appen som används mycket.

Bak kameran ser riktigt trevlig ut, selfie kameran använder jag kanske 1 gång i månaden så ja.

Får väl se, S10 lär sjunka om 6 månader efter release och då kanske man köper en.

Att 1TB kostar som fan kan ni ju tacka CopySwede för, inte bara Samsung
Därför jag hellre köper 128gb versionen och sen sätter i ett minneskort.

Permalänk
Medlem

Jag borde köpa en ny telefon, då min nuvarande har trasiga högtalare, men jag är trött på att så många tillverkare vill ha skärm över hela telefonens yta. Priserna är naturligtvis löjliga också.
Jag vill ha lite kanter. Jag har långa fingrar, men allt över 5 tum skärmyta är ändå obekvämt.
Jag har kollat på iPhone 7 och 8, men de kostar alldeles för mycket med tanke på hur gamla de är (framförallt 7:an).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Varför inte en pop-up kamera? Har ju funnits på telefoner från Kinesiska företag ett tag nu.
1TB lagring var trevligt!

Problemet jag ser med dessa popup kameror är den smuts som kan leta sig in. Oavsett hur tätt integrerad den är när den fälls ut så blir det ju per automatik en glipa.
Skulle vara riktigt nojig att ex ta med den till stranden eller liknande miljöer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Elias79:

47% sämre också.

Källa på den siffran?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Men kan man avinstallera Facebook på den då..?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Inte om man ska tro Samsungs hemsida.

"Infinity-O Display (2280x1440)"

https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-s10/specs/

Numera uppdaterat till 2280x1080 på Samsungs sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bättre att hela skärmen används, som på S7. Vill inte ha någon notch eller kamerahål mitt i skärmen. Tycker folk verkligen att det är en bra funktion?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@RVX: Ja visst kan det vara så, frågan är om tillräckligt med damm kan ansamlas under c:a 2 år som man brukar ha en telefon, det får väl tiden utvisa då tekniken är ganska ny ännu.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Flärp? Skåra/hack/jack är bättre översättning tycker jag.

Flärp enligt mig är tvärtom ngt som buktar utåt.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Vill påstå att vi nådde "peak smartphone" redan med Galaxy S7. Vi hade då en telefon med stöd för QI-laddning, extremt snabb autofokus, riktigt bra skärm, lång batteritid, vattentålighet och SD-kortplats. Allting utöver detta känns bara som fluff.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Bruce Wayne: Ja visst kan det vara så, frågan är om tillräckligt med damm kan ansamlas under c:a 2 år som man brukar ha en telefon, det får väl tiden utvisa då tekniken är ganska ny ännu.

Ja exakt, det beror väl också som sagt på vilken miljö man befinner sig i. Kontorsråtta och sällan ute i skogen eller andra potentiellt smutsiga miljöer är nog ingen fara i det långa loppet. Däremot sågverksanställd, och gillar stränder etc. lite anledning att oroa sig tror jag.
Sen en annan viktig aspekt är väl vad jag tror i alla fall att det knappast kan tillämpas nån IP klassning på telefoner med dessa lösningar. Kan ha fel på den punkten dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Vill påstå att vi nådde "peak smartphone" redan med Galaxy S7. Vi hade då en telefon med stöd för QI-laddning, extremt snabb autofokus, riktigt bra skärm, lång batteritid, vattentålighet och SD-kortplats. Allting utöver detta känns bara som fluff.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var verkligen inte nöjd med min samsung s7 batteritiden håll inte en hel arbetsdag och täckningen var dålig på mitt jobb. Byte till Asus m2 pro och har nu teckning på jobbet och 80-85 % batteri kvar när jag kommer hem . Tycker personligen fokusen är fel på Samsungs mobiler dom skulle haft bra mycket bättre batterier istället för processorer som bara en minoritet använder. Men tycker verkligen inte att utvecklingen av kamerorna är onödig dom använde folk flitigt med alla sociala medier.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

@shagy: Jag har också dagligen "videokonferanser" , där någon visar upp en powerpoint, word-, exceldokument eller ett skrivbord. Vitsen med att se någons ansikte har jag dock ej förstått.

Jag ser kamerahålet prexis samma sak som döda pixlar och en sådan klunga av dem vill jag ej ha på någon skärm

Du har inte förstått behovet av selfies.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Förbeställning lagd 21:02 igår, 10+ (8Gb/128Gb) modellen.

Tycker personligen att ska man köpa 10.an är det antingen 10e som tävlar med t.ex. Huawei eller OnePlus i prestanda, funktioner och pris. Det eller just just 10+ för att få hela "anniversary"-paketet så att säga. Vanliga modellen känns för dyr för det man förlorar, iaf sett till "hur lågt" 10+ modellen är prissatt i förhållande.

Den kan inte komma fort nog

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det är bättre att hela skärmen används, som på S7. Vill inte ha någon notch eller kamerahål mitt i skärmen. Tycker folk verkligen att det är en bra funktion?

Skrivet av Oneirogen:

Jag sitter och hoppas att de implementerar någon funktion i mjukvaran så att man kan få ett svart statusfält som täcker överdelen och kameran. Hellre offrar jag 2-3% skärm yta, än att ha en kamera i hörnet, sticker i ögonen att se den på skärmen sådär.

Ärligt talat tror jag detta är det bästa man kan göra tills det att man kan gömma hela kamerahuset under displayen och göra delvis transparenta pixlar. Jag har en Notch på min LG G7 idag och stör mig inte mycket alls på den under faktiskt användande, stör mig faktiskt betydligt mindre på det än att ha en fet 'bezel' som ska ta upp framsidan av telefonen.

Så för egen del är denna "punch-hole" design ännu ett bättre kliv över både skärmkanter och notch.

EDIT:

Skrivet av Oskar80:

Vad använder folk Snapdragon 855 till ? Jag tror majoriteten hade varit gladare med betydligt mindre kraftfull cpu Och ett kanske kraftigare batteri istället. Jag tror iallafall majoriteten betalar för saker dom aldrig kommer använda tycker att det är synd att de inte finns mobiler i top segmentet med andra prioriteringar.

Det beror väl på det där.
T.ex. så verkar Adobe Rush vara tänkt att ersätta Premiere helt, om funktioner som Colour Correction, Trimming o.s.v. kan göras direkt i telefonen så ser jag ingen anledning att behöva flytta filerna till en dator för vloggar eller dylikt alls, t.o.m. för mycket av innehåll man ser på YouTube överlag kan göras helt på telefonen direkt.

Sedan så har Samsung satsat en hel del på deras Dex-funktion, d.v.s. att bara docka telefon till en skärm & M/KB för att kunna agera som en dator i Office-miljö.Telefoner idag har redan mer prestanda än vad PS3 har för spel också, det är bara en fråga om kylning över längre tid i slutändan här för att kunna ha sin telefon som just telefon, dator och t.o.m. "enklare" spelkonsol.

"Slutmålet" för telefoner är just att vara en enhet för allt; Kontor, telefon, kamera, spelkonsol - Nytta och nöje, allt i allo. För det så krävs en biffig CPU och GPU del, även om det inte helt ersätter 'desktops' eller renodlade spelenheter så börjar vi närma oss något som räcker för gemene man i dom flesta sammanhang i vardagen.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Tele2 verkar vara den enda butiken som inte släpper direkt utan har 2-3 veckors leveranstid, underligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Tele2 verkar vara den enda butiken som inte släpper direkt utan har 2-3 veckors leveranstid, underligt.

Telefon släpps tekniskt sett den 8.e Mars (leverans), så 2 veckor stämmer ju bra där om dom förbehåller sig eventuella förseningar till veckan efter för den 3.e räknade veckan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Telefon släpps tekniskt sett den 8.e Mars (leverans), så 2 veckor stämmer ju bra där om dom förbehåller sig eventuella förseningar till veckan efter för den 3.e räknade veckan.

OK jag trodde det var 2-3 veckor från leveransdatumet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Förbeställning lagd 21:02 igår, 10+ (8Gb/128Gb) modellen.

Tycker personligen att ska man köpa 10.an är det antingen 10e som tävlar med t.ex. Huawei eller OnePlus i prestanda, funktioner och pris. Det eller just just 10+ för att få hela "anniversary"-paketet så att säga. Vanliga modellen känns för dyr för det man förlorar, iaf sett till "hur lågt" 10+ modellen är prissatt i förhållande.

Den kan inte komma fort nog

hmm, man "förlorar" enbart den andra främre kameran jämfört med S10+ som dessutom inte ger tillräckligt bred bild för att motivera en större och klumpigare telefon, hade dock gärna gått på S10e om den hade haft 3 kameror bak och fingeravtryck under skärmen, saknar smidiga telefoner.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C