Permalänk
Medlem

@MinscS2: Tack för återkopplingen. Verkar ändå som en helt ok uppföljare.

Permalänk
Medlem

Har spelat nån enstaka timma nu, gjort ett uppdrag, men mest utforskat naturen och tagit över nån outpost. Förvånad att kikaren låses upp med perks, kan inte dra mig till minnes att det var så i FC5. Djuren är betydligt mer argsint i denna version tycker jag! Men det är bara kul, blir lite mer utmaning.
Tog över en outpost för att sedan köra den igen, för att vinna etanol. Kan säga att erövringen var simpel, medans andra ronden var fan bedrövlig. Ändå kör jag på easy.. Kanske jag som är kass också, vem vet

Blir väl nån timme ikväll också, förhoppningsvis.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Kört Co-op några timmar nu.

Spelet är kul och inte lika "tecknat" som jag var rädd att det skulle vara.
Har man spelat FC5 kommer man stundtals att känna igen vissa ställen, men i det stora hela så är miljön väldigt annorlunda.

Många tydliga refrenser till Far Cry Blood Dragon, inklusive bilar och vapen.
Co-op funkar bättre än i 5:an, men skulle behöva lite ytterliggare polering. (Den som inte är host går miste om vissa features, men kan iallafall köpa alla vapen till skillnad från 5:an).

Jag gillar hur mats används som valuta för att uppgradera ens bas, bygga vapen, etc. Ggör att man vill utforska varje point of interest.
Perksystemet är rätt trist dock, inte lika utvecklat som det i FC5.

Jag hade för mig att Co-op systemet är lika dåligt som i FC5 dvs att host får allt och guest får nästan inget?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hade för mig att Co-op systemet är lika dåligt som i FC5 dvs att host får allt och guest får nästan inget?

Läs denna recension
Eller så hjälper jag dig och citerar just det du behöver

Citat:

Värden belönas med alla framsteg i Hope County – utposter, story, skattjakter – medan gästen får nöja sig med etanol och loot.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hade för mig att Co-op systemet är lika dåligt som i FC5 dvs att host får allt och guest får nästan inget?

Citat:

Värden belönas med alla framsteg i Hope County – utposter, story, skattjakter – medan gästen får nöja sig med etanol och loot.

Får gästen inte utposter, story och skattjakter? På vilket sätt då?
Det är hostens story som låses upp, men gästen är ju en del av den, ser cutscenes, är med när basen byggs ut, är med när hosten rensar outposts och går på treasure hunts, har nytta av effekterna av en bättre bas, etc.

Till skillnad från FC5 där vapen var låsta i story-progressionen (och därmed kunde gästen inte köpa nya vapen) så är vapnen i FCND låsta till outpostens level (eller snarare workbenchens level), som gästen kan nyttja fullt ut när hosten levlar upp den.

Kan co-op läget i New Dawn bli bättre? Absolut, men det är mycket bättre än vad det var i FC5.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Upplever också att detta spel känns betydligt svårare än originalet.
Kör visserligen på svåraste svårighetsgraden, men det gjorde jag i FC5 också och det var klart lättare.

Just att inta outposts en andra gång var så hopplöst att jag fick ge upp innan jag skaffat förstärkning och levlat upp vapen och perks.
Så fort jag sköt ett första skott skickades massa supertåliga hundar på mig med ett stort gäng försvarande highwaymen, samt folk som snipar på mig och skjuter feta missiler på mig.
Dessutom kommer folk med flamethowers och efter ett tag förstärkning i form av någon elitsoldat med fallskärm från en helikopter som är i praktiken osårbar för någon med vapen på level 1.

Efter att ha tagit med en follower och levlat till vapenlevel 2 och craftat ett effektivare sniperrifle så lyckades jag efter ett antal försök snipa strategiska personer och smyga in och slå av alarmen och inta basen.

Djuren kan också vara helt livsfarliga i det här spelet om man inte hittar ett tak eller något att fly till. Vildsvin jagar en i allt växande flockar och är riktigt ettriga. Bisonoxar ska vi inte tala om. Har man inte levlat upp vapennivån är ens vapen helt ineffektiva mot dem.

Men jag gillar att det inte bara är att gå överallt och klara allt enkelt som det kan vara i de flesta spel.

Något jag inte gillar är att miljöerna ser väldigt lika ut överallt och lite trista med allt förfallet och öde. Samt att kartan är betydligt mindre än i originalet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

Läs denna recension
Eller så hjälper jag dig och citerar just det du behöver

Tackar!

Skrivet av MinscS2:

Kan co-op läget i New Dawn bli bättre? Absolut, men det är mycket bättre än vad det var i FC5.

Antar att de kommer att göra på samma sätt som i andra spel dvs att man progressar oberoende av varandra. Tex om vi kör ett story quest så får vi samma rewards/progress/unlocks osv. Kör vi ett sidoquest som du gjort men som inte jag gjort så får du progress men inte jag (eftersom jag redan klarat det), däremot får jag någon form av bonus för att jag hjälpte dig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har superroligt än så länge, runt 10 timmar in. Det är mer Far Cry 5, varken mer eller mindre. Är det vad man vill ha får man precis vad man önskar. Är man less på Far Cry 5 eller inte tyckte om det till att börja med bör man skippa New Dawn. Far Cry 5 var mitt favoritspel förra året (undantaget de tre DLC som var kassa) och New Dawn är precis vad jag vill ha. Ologiskt och upprepning av formeln - absolut. Men jätteroligt.

Permalänk
Medlem

Varför ska man lira detta istället för far cry 5 igen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Varför skall man se Gudfadern 2 när man kan se om ettan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Varför skall man se Gudfadern 2 när man kan se om ettan?

Gudfadern 2 är ju inte en remake av en tredjedel av ettan.

Vad tillför new Dawn?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

New Dawn är inte en remake. Det är en fortsättning på storyn i Far Cry 5 som utspelar sig på samma ställe 17 år senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

New Dawn är inte en remake. Det är en fortsättning på storyn i Far Cry 5 som utspelar sig på samma ställe 17 år senare.

Återanvänder ju samma miljöer. Vad gällande gameplay gör att det känns fräscht? I primal ersatte de vapnen och fokuserade mer på samlande. Men kändes ändå idisslat. Vad gör new Dawn mindre idisslat?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Allt ovan för den blå ön dör du av typ i spelet då det är låst pga radioaktivitet. om det var det du menade med Norr
Far cry 5 karta dock hittade ingen i en bra storlek för att kunna visa så blev en fiske variant men samma karta som i New Dawn .
Edit: Blir väl en framtida DLC eller något liknande med Super dräkter XD
https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/918051038284881470/8B71228E589C67E3A00697F9C63326E1617229D2/

Men vänta nu ett ögonblick. Är "Norr" inte alls tillgängligt i FC:ND?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Återanvänder ju samma miljöer. Vad gällande gameplay gör att det känns fräscht? I primal ersatte de vapnen och fokuserade mer på samlande. Men kändes ändå idisslat. Vad gör new Dawn mindre idisslat?

Det var därför jag tog upp exemplet med Gudfadern. Jämför jag Far Cry med ett filmiskt mästerverk kvalitetsmässigt? Nej. Men poängen är densamma.

Återanvänder man inte samma miljöer i Gudfadern 2? Samma skådespelare?

Jo, det gör man. Men det är nog inte många som skulle avfärda tvåan bara för att den bygger vidare på ettan.

Samma sak här. Mer av samma, absolut, men det är ingen remake. Det är en uppföljare, som utspelar sig 17 år senare. På samma plats, men efter stora förändringar orsakade av slutet i Far Cry 5. Man får veta vad som hände med ett antal av karaktärerna.

Är du inte intresserad av att se de nya miljöerna, utföra nya uppdrag i Far Cry-världen eller återse gamla karaktärer nästan två årtionden senare - spela inte New Dawn. Vill du inte ha mer av samma gameplay - spela något annat. Svårare är det inte. Men det är inte en remake.

Jag vill veta vad som hände efter Far Cry 5. Jag vill återse karaktärerna. Jag behöver inte ha något nyskapande. Jag vill spela mer i Far Cry 5-världen. Därför spelar jag New Dawn. Och har roligt med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Men vänta nu ett ögonblick. Är "Norr" inte alls tillgängligt i FC:ND?

Nej , området som är ovan den blå ön är låst. Är typ ett vitt moln som är som en mur längs med när man kommer upp dit..
Går du in ditt eller flyger in dit så dör du...
Blir nog en framtida dlc skulle jag tro..
Edit:Har provat några gånger och misslyckats då jag ville gå dit bara för att man inte kunde

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Nej , området som är ovan den blå ön är låst. Är typ ett vitt moln som är som en mur längs med när man kommer upp dit..
Går du in ditt eller flyger in dit så dör du...
Blir nog en framtida dlc skulle jag tro..
Edit:Har provat några gånger och misslyckats då jag ville gå dit bara för att man inte kunde

Där totaldog intresset. Förvisso att spelet inte har ett pris för fullskaligt AAA spel, men är inte det mesta återanvänt material? Det är ju ett DLC som eventuellt får ett DLC?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Där totaldog intresset. Förvisso att spelet inte har ett pris för fullskaligt AAA spel, men är inte det mesta återanvänt material? Det är ju ett DLC som eventuellt får ett DLC?

Mjo det är mycket likt far cry 5... De tog lite bomber och släppte det över far cry 5, fixade en ny story.. Ungefär så jag ser det.
Men alla tycker ju olika om spelet.. Jo vissa trodde det var ett DLC men det blir säkerligen en DLC sen pga den låsta delen

Permalänk
Medlem

På tal om något annat, ni som spelar FC:ND: Hur pass bra flyter spelet på för er?

För mig känns spelet ganska meh-optimerat på CPU-fronten.
Spelet verkar bara nyttja 4 kärnor på ett bra sätt, och trots 5 GHz så orkar min i7-8700k bara med 70-80 fps i vissa områden (snittar kanske 100-120), och min GPU får i stort sett aldrig sträcka på benen i 1440p.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

På tal om något annat, ni som spelar FC:ND: Hur pass bra flyter spelet på för er?

För mig känns spelet ganska meh-optimerat på CPU-fronten.
Spelet verkar bara nyttja 4 kärnor på ett bra sätt, och trots 5 GHz så orkar min i7-8700k bara med 70-80 fps i vissa områden (snittar kanske 100-120), och min GPU får i stort sett aldrig sträcka på benen i 1440p.

Tidigare i veckan testade jag skillnaden mellan 8c/16t och 4c/8t. Detta på 9900K@5.0GHz, 64GB 3200MHz, GTX 1080 Ti. I New Dawns benchmark blev resultaten ganska genomgående mellan körning till körning (1440p Ultra/High):

8c/16t: Max 136 Avg 106 Min 85
4c/8t: Max 136 Avg 104 Min 76

Belastningen på GPU ligger 98% mer eller mindre hela testet förutom prcis i början när den startar på ca 80-85%. Att det är främst lägsta FPS som påverkas positivt av tillgången till fler kärnor stämmer bra överens med upplevelsen i spelet. Detta verkar även gälla för många andra titlar också.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Intressant. Så här ser mina benchmarks ut:
6C/6T 5,0 GHz: Min: 78, Avg: 113, Max: 153, Frames: 7401.
6C/12T 4,8 GHz: Min: 76, Avg: 108, Max: 157, Frames: 7113.
CPU ligger aldrig i max-usage, utan som högst runt 70-80% (4-5 cores belastas, inklusive bakgrundsprocesser.)

6C/6T-testet ger lite bättre resultat pga. 200 MHz högre frekvens.
Hyperhreading gör ingen skillnad. (Eller så pass liten att är försumbart.)

Verkar stämma överrens med mina tester i BF:V (ett spel som nyttjar 6 kärnor fullt ut, till skillnad från FC:ND) - Spel visar gärna att dom "nyttjar" uppemot 8-10 kärnor (eller mer) om man slår på HT, men i praktiken så leder det inte till extra prestanda, bara högre temperatur.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hur stor är downloaden? 30 GB?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Nötte igenom detta förra veckan och tyckte det var helt ok. Det är en direkt fortsättning på 5'an med många återkommande karaktärer 17 år längre fram i tiden. Att det åter utspelas i en stor del av spelvärlden från 5'an är logiskt i sammanhanget, men det ser faktiskt helt annorlunda ut och känns inte som något återanvänt. Landskapet har en helt annan vegetation, vägar syns knappt, de få byggnader som är kvar är ruiner, och man känner snarare en sorts nostalgi vid de tillfällena då man faktiskt känner igen ställen och tänker tillbaka på vad man gjorde där i 5an. Jag trodde det skulle vara en halvlat konvertering av spelvärlden, men det dom har faktiskt lyckats göra det till en övertygande postapokalyptisk version.
Något helt nytt vad gäller omgivningar däremot är att man kan göra "expeditioner", där man flyger till en helt annan plats i Amerikat för att sno sällsynta material från banditer. Platserna i sig är alla väldigt unika och är baserade på kända platser eller annat från verkligheten. Kul omväxling som utmanar lite på samma sätt som att ta över outposts, fast i större skala.

Gameplay-mässigt så är det i stort sett som i tidigare titlar, men vill tycka att flytet är lite klumpigare än tidigare, troligtvis pga vissa otroligt sega animationer, framförallt med de sämre vapnen. På tal om vapen så är det även där i stort sett den gamla vanliga Farcry-arsenalen i olika ranker, fast med ett lite väl överdrivet hemmasnickar-tema på de postapokalyptiska varianterna som kommer sticka i ögonen om man har någon som helst kunskap om grejerna. Istället för att köpa grejer så bygger man dom av komponenter man hittar i spelvärlden, vilket även gäller ammunition och fordon. Det går tyvärr inte att flyga helikoptrar eller flygplan, men fallskärm och wingsuit finns. Man kommer åt högre rankade grejer genom att uppgradera workshops i sin huvudbas, där huvudvalutan är Etanol. Jakt på djur och fiske har samma system som tidigare, men har helt tappat fokus och behöver inte göras alls om man inte tycker det är kul.

Storyn är nog den största anledningen till varför jag spelar Farcry-serien fortfarande, då det har en tendens att vara helt vrickat och med välgjorda karaktärer. Måste dock erkänna att jag hade lite väl höga förväntningar på denna fronten i New Dawn. Man spelar inte samma karaktär som i 5'an, och har ingen historia från den spelvärlden överhuvudtaget, så man måste försöka bilda ett nytt perspektiv av vad som hänt och hur man uppfattar de återkommande karaktärerna, för man kommer följa ett spår som tidigare hade känts helt otänkbart. På det sättet så känns det fräscht och intressant att se vart det leder, men tyvärr så får de nya karaktärerna inte samma chans att utvecklas och hamnar lätt i bakgrunden. Det enda undantaget tycker jag är Carmina Rye, om man väljer att behålla henna vid sin sida större delen av spelet. Jag förväntade mig dock att mer "skit" skulle hända, alltså typ motgångar likt 5'ans brutala händelser, men det var ganska lamt i jämförelse. Slutet kändes ändå värdigt, mycket pga att du har viss valmöjlighet i det hela. En del frågetecken återstår tyvärr, som vi aldrig lär få svar på.

Gillar man Farcry-spelen, och har spelat 5'an, så tycker jag absolut det är värt att ge sig på vid tillfälle. Det är som sagt en direkt fortsättning på storyn och ger den ett ordentligt slut, plus att det är smockat av påskägg och tillbakablickar. Man kan tycka att det borde vara en expansion till 5'an, men det är stort nog att vara självständigt och det känns inte alls som att man betalar 2 gånger för samma spel. Ser inte heller direkt några likheter med Rage 2 utöver lite färgglatt klotter på enstaka ställen. Det är helt olika världar och omständigheter.
Jag fick ut runt 38 timmar nöje av spelet, och då har jag gjort alla uppdrag, uppgraderat alla skills och workshops, lootat typ 95% av alla byggnader, upptäckt hela kartan, och fixat minst 2 stjärnor på alla outposts. Kanske hoppar in igen för att kolla närmare på vissa områden, men jag känner mig nog ganska klar med spelet så.

Vad gäller grafik och prestanda så körde jag allt maxat i 1440p utan problem med systemet i sign. Kör dock bara 60hz monitor, så jag är fullt nöjd med stabila 60fps. Mycke trevlig grafik med många kodak-moments i tjock vegetation och god sikt, väl designade och animerade karaktärer, och precis som i 5'an så är där en del extra stämningsfulla omgivningar under story-uppdragen. Stötte inte på några nämnvärda buggar, men krashade totalt 2 gånger efter längre spelsessioner (~8h).

Skrivet av ElWeed:

Hur stor är downloaden? 30 GB?

40GB ligger min mapp på, men det är då med det valfria paketet med HD-texturer som jag vill minnas låg på 20GB.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelat igenom det och jag tyckte att det fått onödigt mycket kritik i reviews. Jag tyckte det var ett bra spel med snygg grafik, coolt att det utspelar sig 17 år efter det förra och man får se hur det gick för alla, ja, det gick inte fantastiskt bra för alla.

"I was right"

Deputy har onekligen fått ett nytt gigg

Dold text

PS. Man kan flyga helikopter, att man inte kan är bara ett elakt rykte som någon ovan försöker sprida.

Permalänk
Medlem

@Mr. Bravo: Bra recension av spelet. Blir ett köp så småningom. Blir väl först när man har ett Navi kort och en Ryzen 3000 dock. 😀

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

PS. Man kan flyga helikopter, att man inte kan är bara ett elakt rykte som någon ovan försöker sprida.

Ja det blir en rättning på det. Det var tydligen bara jag som totalt missat vart landningsplattorna finns för att bygga och spawna dom Trodde det skulle vara tillgängligt vid Expeditions om det fanns, men det var en separat grej. Flygplan däremot finns iaf inte, inga som kan flyga iaf.

Försöker inte sprida några elaka rykten, jag gillade spelet. Det var bara väldigt dåligt indikerat om att det fanns tillgängligt. Har inte ens nå minne av att jag sett helikopter-ikonen på kompassen. Till skillnad från 5an så finns det inga uppdrag där man introduceras till det eller får flyga något själv, utan det ligger lite på sidan om. Ironiskt med tanke på att det är Rye-familjen som dominerar där hemma Å andra sidan så byggde/använde jag inte så många fordon heller då jag föredrar att ta mig fram till fots för spelvärldens skull, plus att fordon de-spawnar på tok för lätt när man lämnar dom för att rensa några byggnader eller dylikt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Men vänta nu ett ögonblick. Är "Norr" inte alls tillgängligt i FC:ND?

Norr blir visst tillgängligt efter en bit in i storyn. Bantat jämfört med 5'an som resten av spelvärlden då visserligen, men det man ser på kartan finns där av en anledning. Mycket av de områdena som inte är tillgängliga i New Dawn var dock mest skog för jakt och hemliga gömmor, så egentligen missar man inte så mycket.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Positivt överraskad så här långt. Mer sammanhållet och homogent än fc 5 med fokus på de bättre bitarna. Höll på att fastna i någon arenafight jag nog fick för tidigt men lyckades ta mig igenom det. Behöver absolut inte lira originalet det har man inget för. Bättre se walking dead eller något

Fc 5 lämnade inget större intryck så kartan känns fräsch. Udda med allt lila men de behövs tydligen. Primal körde på gult filter för att göra skillnad

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Rätt kul spel faktiskt. Skönt att slippa bli fångad stup i kvarten.

Far Cry 4 är fortfarande bäst.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 skulle jag säga. Hade gärna sett en remaster på det liret

Någon som har tips på något vettigt att köra av valutan? Går köpa vapen och valuta och diverse paket med materiel men ingetdera verkar direkt kräva någon grinding. Har inte behövt vänta på att bygga något än iaf och perk trädet är nästan komplett redan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x