Permalänk
Medlem

Jag gillar ironin i ping-systemet, varje streamer älskar den, spelarna älskar den.
När exakt samma sak kom till PUBG så var det i princip wallhack och helt ospelbart, den togs bort inom en vecka.

Permalänk

Sjukt roligt spel faktisk!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Dör dina kompisar så tar du deras "banner" eller vad de kallas och springer till en respawn beacon för att respwana dem?

Hehe, de stänger av innan man hinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra spel som verkligen får en att spela om och om igen men samtidigt börjar folk bli riktigt duktiga så man har allt mindre chans att klara sig länge. De matcher jag hittills lirat brukar vara någon/några minuter långa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hehe, de stänger av innan man hinner.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, känner igen det!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Att alltid springa mot ljudet av folk som pangar och satsa på många kills / mycket skada är riktigt kul.

Måste nå den magiska gränsen på 20 kills och även 3000 damage done

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Jag är en av dom som inte fastnade för detta spel. Jag tyckte mest - har gjort detta redan i 1000 timmar och varför ett ytterligare BR spel där spelupplägget skiljer sig minimalt mot de andra spel som finns därute?! Skillnaderna finns absolut men de är inte tillräckligt stora för att göra det intressant. Ändå är det 25 miljoner spelare. Det verkar som att EA har förlorat spelare från Battlefieldserien till denna. Vad är det som gör att ni tycker att just Apex is the "real" shit? Det skukke vara intressant att se hur anvöndarantalet skiljer sig mellan åldrarna. Själv är jag 40 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommer från Titanfall 2 som jag kört många hundra timmar. Detta spelet utspelar sig ju 20 år efter slutet i TF2, så alla vapen har jag kört med innan, vissa är vidareutvecklade, (Tripletake hette doubletake i TF2 exv) så är van vid dem sen tidigare.

Har kört PUBG som mitt enda BR-spel tid, och det är helt enkelt för buggigt, långsamt, inventoryt är helt sanslöst dåligt när man ska hantera det. Dessutom är det för långsamt. Började bli hyfsad på det efter ca 40timmar, men tröttnade ändå.

I Apex Legends så är det ett helt annat flyt, movement är fantastiskt snabbt och följsamt, även om man inte kan bunnyhoppa och springa på väggar så kan man ta sig ur en eldstrid snabbt om man har bra movement.

Jag älskar att det är squadbased kring olika legends med olika förmågor där ingen är för OP otroligt nog. Och att det INTE går att ha dubletter i en squad. Allting är balanserat, även vapnen känns balanserade faktiskt, även om Wingman och Peacekeeper är jäkligt bra i rätt händer.

Sen att man revivea sina squadmates är ju verkligen en stor del av att det är roligt att spela med kompisar. vi lever oss verkligen in i matchen på ett helt annat sätt, och man hejjar verkligen fram den som är kvar om de andra dött osv

Ping-systemet är också helt lysande, spelar en hel del själv med randoms, har stängt av ingameVOIP, och det funkar bra enbart med PING-systemet.

Mitt enda problem sofar är alla dessa krascher som är konstant, helt random. Ibland direkt när man hoppar ur planet, ibland efter 5-10 minuter. Ibland flera rundor irad, ibland inte alls. Hoppas verkligen att de kan få ordning på det.

Jag är 29år gammal och kört FPS sedan Battlefield 1942

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Mitt enda problem sofar är alla dessa krascher som är konstant, helt random. Ibland direkt när man hoppar ur planet, ibland efter 5-10 minuter. Ibland flera rundor irad, ibland inte alls. Hoppas verkligen att de kan få ordning på det.

Jag är 29år gammal och kört FPS sedan Battlefield 1942

Håller med om krascherna, hade i början inga problem alls men nu senaste dagarna så kraschar det då och då. Helt random som du nämner, blir riktigt irriterande!

De måste och jag hoppas att det är prio på att fixa det!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Går det att spela solo, eller behöver man pre-made/kompisar? Liksom köa upp och spela med randoms?

Kan jag spela det i 1080p 144 hz, med GTX 770 2 GB och 4670k 4.5 GHz? Är inte så grafikkräsen så kan köra på low. Men vill ha över 100 fps i combat iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med dålig fps, har en i7-4790K (ingen överklockning) och ett GTX 980, borde kunna köra det helt okej på mellan settings tycker jag, men även när jag drar ner allt på minimum (1920 x 1080 upplösning) så dippar fps:en ned till 25-ish ibland vilket inte funkar i den här typen av spel för mig.. trist, fick bra första intryck av spelet.

Om någon med liknande specs kan köra spelet utan problem så skriv gärna, då är det väl något annat som är fel för mig. Kanske dags att göra en nyinstallation av Windows, var ett tag sen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Går det att spela solo, eller behöver man pre-made/kompisar? Liksom köa upp och spela med randoms?

Kan jag spela det i 1080p 144 hz, med GTX 770 2 GB och 4670k 4.5 GHz? Är inte så grafikkräsen så kan köra på low. Men vill ha över 100 fps i combat iaf.

Du behöver inget pre-made, du köar själv och placeras i ett tremanna-lag med andra random solo-köare. Ang. fps:en kan jag inte vara till hjälp (se ovan), jag får dassig fps av någon anledning med i7-4790K och GTX 980.. :/ (avinstallerade pga det)

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt spel men har en del saker som måste åtgärdas. Jag får högre input lag så fort grafikkorter arbetar på 100%. Hade spelat några timmar och tyckt att spelet kändes lite segt i musrörelserna, trots att jag hade jämn och hög fps. Efter att ha satt in en fps_max på 70 fps så att det ligger och arbetar runt 80% så är problemet helt borta tills man hamnar i en situation där man dippar under 70 och man hamnar på 100% igen.

Det krävdes en hel del tweak för att få igång fullscreen också. Fungerade efter att ha lagt till -refresh 96 (den uppdateringsfrekvens jag kör på min skärm), men jag hade lagt in fler launch options och en autoexec innan jag la till det så det kan ha varit en kombination av flera.

Sen så är nätkoden lite skum. Verkar vara otroligt mycket lag compensation och servrarna är överbelastade ibland. Det senare är väl bara en fråga om att de har ett otroligt tryck just nu men det tidigare måste ordnas så att man inte hinner springa en mil bakom ett hörn men ändå dö. De flesta man möter har låg ping dock så man märker det inte så ofta. Men det var en av anledningarna till att jag aldrig riktigt gillade Battlefield 3.

Skrivet av PHJ:

Jag har problem med dålig fps, har en i7-4790K (ingen överklockning) och ett GTX 980, borde kunna köra det helt okej på mellan settings tycker jag, men även när jag drar ner allt på minimum (1920 x 1080 upplösning) så dippar fps:en ned till 25-ish ibland vilket inte funkar i den här typen av spel för mig.. trist, fick bra första intryck av spelet.

Om någon med liknande specs kan köra spelet utan problem så skriv gärna, då är det väl något annat som är fel för mig. Kanske dags att göra en nyinstallation av Windows, var ett tag sen..

Jag brukar dippa ner till runt 40-50 fps som värst med allt på low i 2560x1440. Har i princip samma specs som dig fast lite överklockat.

Drivrutin: 417.35

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag hade faktiskt tänkt skippa Apex Legends helt, men efter att ha sett streamen igår så blev jag rätt sugen. Jag gillar farten i spelet och att det ser så responsivt ut. Ni som har spelat; Hur är Respawn? Är det som CoD 4 eller är det lång respawn när man dör?

Det fungerar inte riktigt så.

Det är två faser tills att du dör. Först blir du "Down", där kan dina lagkamrater reviva dig på ca 6 sekunder, du lever då med all utrustning du lootat. Du har 100hp när du är down, om fienden skadar dig 100hp så dör du helt.

Om du dör helt, så droppar du en låda. Denna kan dina teammates ta till en av kartans alla respawn points för att återuppliva dig. Du kommer dock förlora all utrustning du haft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag har problem med dålig fps, har en i7-4790K (ingen överklockning) och ett GTX 980, borde kunna köra det helt okej på mellan settings tycker jag, men även när jag drar ner allt på minimum (1920 x 1080 upplösning) så dippar fps:en ned till 25-ish ibland vilket inte funkar i den här typen av spel för mig.. trist, fick bra första intryck av spelet.

Om någon med liknande specs kan köra spelet utan problem så skriv gärna, då är det väl något annat som är fel för mig. Kanske dags att göra en nyinstallation av Windows, var ett tag sen..

Märkligt. Har en fx8350 samt GTX 960, får ut mer FPS än dig. Det finns lite inställningar du kan göra, bland annat start-up commands:
https://www.reddit.com/r/lowspecgamer/comments/aoa77r/apex_le...

Jag har även optimerat spelet i Nvidias kontrollpanel, där jag har sänkt det mesta. Kör jag på Low så har jag 100 fps, ca 50-60 på okej settings.

Permalänk
Medlem

har provat spelet 2-3 kvällar efter att flera på sweclockers träffen i Växjö rekommenderade det
och jag gillar det faktiskt

positivt då det går fort utan väntetider så har man 20-30 min å är det inga problem att hinna en runda eller 2
dock så crashar det titt som tätt... som mest var det 4-5 games i rad

däremot så märker man att det är betydligt svårare att spela själv med randoms än ifall man har en kompis man kommunicerar med eller 2

btw söker folk att spela med
är någon sugen så kan ni lägga till mig på Origin (ERIERI02)
har TS samt Discord

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem
Skrivet av erieri02:

har provat spelet 2-3 kvällar efter att flera på sweclockers träffen i Växjö rekommenderade det
och jag gillar det faktiskt

positivt då det går fort utan väntetider så har man 20-30 min å är det inga problem att hinna en runda eller 2
dock så crashar det titt som tätt... som mest var det 4-5 games i rad

däremot så märker man att det är betydligt svårare att spela själv med randoms än ifall man har en kompis man kommunicerar med eller 2

btw söker folk att spela med
är någon sugen så kan ni lägga till mig på Origin (ERIERI02)
har TS samt Discord

Slängde upp en discord-server tillsammans med två polare som jag lirar dagligen med. I skrivande stund har vi ca 30 medlemmar och hoppas på fler som vill lira några matcher 😁
Notera att det inte bara är svenskar på servern, men om du vill lira med folk så titta gärna förbi, alla är välkomna!
https://discord.gg/jSVFgy7

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man får kills. Har tre registrerade hittills, men jag har skjutit minst 7-8 i småstycken. Men alla verkar inte räknas...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Kills räknas bara per klass och inte "account wide". Dvs. gör du 3 kills med Bloodhound så kommer det bara stå 3 kills på just Bloodhound och inte de andra karaktärerna.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloback:

@cyklonen: Kills räknas bara per klass och inte "account wide". Dvs. gör du 3 kills med Bloodhound så kommer det bara stå 3 kills på just Bloodhound och inte de andra karaktärerna.

Ahhh! Så för att se alla måste jag kolla igenom alla klasser och summera...?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Väldigt roligt spel men har en del saker som måste åtgärdas. Jag får högre input lag så fort grafikkorter arbetar på 100%. Hade spelat några timmar och tyckt att spelet kändes lite segt i musrörelserna, trots att jag hade jämn och hög fps. Efter att ha satt in en fps_max på 70 fps så att det ligger och arbetar runt 80% så är problemet helt borta tills man hamnar i en situation där man dippar under 70 och man hamnar på 100% igen.

Det krävdes en hel del tweak för att få igång fullscreen också. Fungerade efter att ha lagt till -refresh 96 (den uppdateringsfrekvens jag kör på min skärm), men jag hade lagt in fler launch options och en autoexec innan jag la till det så det kan ha varit en kombination av flera.

Sen så är nätkoden lite skum. Verkar vara otroligt mycket lag compensation och servrarna är överbelastade ibland. Det senare är väl bara en fråga om att de har ett otroligt tryck just nu men det tidigare måste ordnas så att man inte hinner springa en mil bakom ett hörn men ändå dö. De flesta man möter har låg ping dock så man märker det inte så ofta. Men det var en av anledningarna till att jag aldrig riktigt gillade Battlefield 3.

Jag brukar dippa ner till runt 40-50 fps som värst med allt på low i 2560x1440. Har i princip samma specs som dig fast lite överklockat.

Drivrutin: 417.35

Oj! Jag skaffade senaste drivrutinen och installerade om Origin och Apex och det verkar ha hjälpt en hel del (inte kollat fpsen iofs), men då är allt på low/off och har t o m ändrat i Nvidia settings ... :/ och 1920x1080 som sagt

Nåja går hjälpligt att spela iaf, fick min första vinst igår. 😎 Blev antagligen carried, men satte några kills och en revive iaf.. 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@cyklonen: Precis

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Ett tips för att flyga längre vid drop är att direkt dyka till ~145 speed och sedan plana ut till 130-135, dyka till ~145 igen och repetera.

Brukar kunna ta sig 1000 meter bort (sätt en markör där du vill landa för att mäta avstånd från skeppet).

För att flyga långt med ballongerna så kan ni kolla första klippet med Shroud i denna video för att se hur man gör:
https://www.youtube.com/watch?v=dJCV-gUc2Nc

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Ett tips för att flyga längre vid drop är att direkt dyka till ~145 speed och sedan plana ut till 130-135, dyka till ~145 igen och repetera.

Brukar kunna ta sig 1000 meter bort (sätt en markör där du vill landa för att mäta avstånd från skeppet).

För att flyga långt med ballongerna så kan ni kolla första klippet med Shroud i denna video för att se hur man gör:
https://www.youtube.com/watch?v=dJCV-gUc2Nc

Detta påminner mig om att man även kan använda sin "Jetpack" för att flyga UPPÅT istället för ner. Bra om man vill komma längre!

Guide: https://www.youtube.com/watch?v=RQ-rPoQCRk4

Edit: Såg nu att det även täcktes i videon du länkade

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Oj! Jag skaffade senaste drivrutinen och installerade om Origin och Apex och det verkar ha hjälpt en hel del (inte kollat fpsen iofs), men då är allt på low/off och har t o m ändrat i Nvidia settings ... :/ och 1920x1080 som sagt

Nåja går hjälpligt att spela iaf, fick min första vinst igår. 😎 Blev antagligen carried, men satte några kills och en revive iaf.. 🤪

Skickades från m.sweclockers.com

Upplever du att spelet kraschar mindre med senaste drivrutinen?

Permalänk
Medlem

Inte tyckt om BR-spel innan men detta känns riktigt roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som krashar till desktop hela tiden? Ospelbart... RTX 2080.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@SwedZi:
Nej, jättevanligt problem. Kompis hade samma. Fullscreen var problemet, fick köra Windowed Borderless. Finns massor av fixes till de, googla! Du är inte den enda.

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen gun playn och eftersom det är hög ttk så kan man lätt spela ut sina motståndare.

Mitt bästa game hittils 20 kills och 4k damage badgen på samma game Hade tur i oturen att mina mates dcade. Nästan omöjligt att göra 4k dmg med hyfsade team mates.

https://imgur.com/ran4a1h

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Bara jag som krashar till desktop hela tiden? Ospelbart... RTX 2080.

En lösning som fungerade för mig (som har liknande kort som du) var att nedgradera drivrutinen till 417.75 eller 417.79. Du måste rensa systemet på den gamla drivrutinen först med ett program som heter DDU som måste köras i felsäkert läge, sen måste man även säga till programmet att det ska stänga av Windows automatiska drivrutinsinstallerare och sen får du ladda ner 417.75 och installera det. Nu har jag inte kört så många matcher men iaf ett 15-tal utan krasher.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Gnucci: Tack för det. Jag har provat kört Windowed Borderless också, problemet är att det känns som att det laggar mer då. Antar att det kanske är för att datorn ej prioriterar spelet endast då utan annat man har uppe.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.