Permalänk
Medlem

Kul ändå. Tyvärr har jag inte 2 dedikerade vänner och spelar mest solo så det är tufft. Skill-taket är lite lågt med. Man kan i princip inte göra "plays" som en solospelare. TTK är så lång och du vet aldrig vad de sitter på för loot. Så det där med olika karaktärer och abilities är lite sådär, hade nog helst varit utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag hade faktiskt tänkt skippa Apex Legends helt, men efter att ha sett streamen igår så blev jag rätt sugen. Jag gillar farten i spelet och att det ser så responsivt ut. Ni som har spelat; Hur är Respawn? Är det som CoD 4 eller är det lång respawn när man dör?

Respawn är skitbra, dock är detta battle royale, om du dör så får du vänta på att dina lagkamrater återupplivar dig vid en spawn beacon, annars är rundan slut för din del.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Respawn är skitbra, dock är detta battle royale, om du dör så får du vänta på att dina lagkamrater återupplivar dig vid en spawn beacon, annars är rundan slut för din del.

Darn, missade att det är just Battle Royale. Ja det blir nog ett köp lite längre fram

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Det är egentligen två kanske halvlöjliga saker som inte gör spelet spelbart för min del. För det första mår jag illa av spelet och det är första gången jag upplevt detta i ett datorspel. Känner mig snurrig och får huvudvärk. Detta verkar beror på att skärmen skakar en hel del, exempelvis när man sprintar med shift vilket man gör en hel del. Head bobbing/screen shake är alltid bland det första som åker av i nya spel men här har man inte ens alternativet.

Head bobbing kan du till viss del mildra genom att öka Field of View. Jag hade samma problem, både i detta och i BO4, men efter att ha ökat FoV funkar det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Darn, missade att det är just Battle Royale. Ja det blir nog ett köp lite längre fram

Köp? Spelet är free-to-play

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Darn, missade att det är just Battle Royale. Ja det blir nog ett köp lite längre fram

Spelet är gratis

det är mikrotransaktioner ingame som enbart är kosmetiskt, inget Pay 2 win alls.

Det enda som är synd är att det även finns lootlådor man kan köpa för pengar. Dock så är de öppna med chansen att få olika föremål och du kan inte få dubletter. Men de borde inte finnas med överhuvudtaget.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra spel och då är jag ingen inbiten BR spelare, har provat PUBG & Blackout men det här är BRA mycket roligare än dom. Har spelat konstant sen spelet släpptes.

Håller med att "ping" systemet är helt suveränt, det gör nästan behov av Mic obselete.. Att man även kan bli återupplivad av sina medspelare är också mycket mycket bra.

Fyra av Fem stjärnor... Go EA...

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Kul ändå. Tyvärr har jag inte 2 dedikerade vänner och spelar mest solo så det är tufft. Skill-taket är lite lågt med. Man kan i princip inte göra "plays" som en solospelare. TTK är så lång och du vet aldrig vad de sitter på för loot. Så det där med olika karaktärer och abilities är lite sådär, hade nog helst varit utan.

Jag håller inte med om att 'Skill-taket' är lågt. Jag skulle säga att det är väldigt baserat på hur bra du är som spelare. Jag har kört rätt mycket solo och kan säga att jag kan ta ut squads utan några större problem, och enligt mig är det att göra "plays". Om du vill titta närmre på folk som destroyar i spelet så kan jag rekommendera Shroud, finns redan några highlights som t.ex https://www.youtube.com/watch?v=5EMEcCgoigs&feature=youtu.be

Angående TTK tycker jag den är bra som den är just nu. När du blir bättre på spelet kommer du ha lägre TTK än vad du har nu.
Angående looten dom har så lär du dig det efter ett tag, t.ex skjuter på någon och det kommer upp en guldig armor, ja då har det antagligen en legendary chest.

Tycker karaktärerna inför något nytt i BR och man kan bestämma sig för att maina en klass och fullgöra sin roll som t.ex support/tank/dps vilket gör att du kan skapa bättre teamplay.

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt spel. Kommer ge Fortnite en rejäl match

Det är riktigt bra "flyt" i spelet, till skillnad från t ex Pubg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Kul ändå. Tyvärr har jag inte 2 dedikerade vänner och spelar mest solo så det är tufft. Skill-taket är lite lågt med. Man kan i princip inte göra "plays" som en solospelare. TTK är så lång och du vet aldrig vad de sitter på för loot. Så det där med olika karaktärer och abilities är lite sådär, hade nog helst varit utan.

Tråkigt att du känner så men jag håller verkligen inte med. Har flera gånger hamnat i situationer där antingen jag eller någon av de randoms jag spelat med gjort riktigt bra plays. Det är klart loot spelar roll men det är enligt mig en väldigt central del i ett Battle Royale spel.

Gällande abilities är det självklart en subjektiv fråga men jag tycker det är en bra idé. Det ger möjligheten för folk att anpassa sig till en lite mer unik spelstil.

Permalänk
Medlem

@AfterShock:

Det är klart det GÅR men det är inte jämförbart med typ Blackout och PUBG just pga variabeln hero/skills. Det behöver inte vara fel, men det är inte vad de mest populära BR's har varit. Kan förstås vara för att det är nytt och det inte finns en etablerad Meta och stats på allt, men när man inte ser var de har på sig osv blir det nog tufft oavsett att välja om man ska ta skott eller ej osv.

Har spelat mer under dagen och jag uppskattar massor av saker med spelet men gud vad dålig röstkommunikationen är, rasslar som om de ringer från bunkern under andra världskriget, Säkert något de löser snarast. Tycker det också är för lite vapen när man landar, något som PUBG också led av länge. Man bara ränner runt och hittar skräp som inte dödar någon- Du fick i princip ingen chans.

Mitt största problem under dagen är rent tekniskt dock. Extremt mycket crasher. "dxgi error device removed" hela tiden. Tydligen något som drabbar RTX ägare mest. Ovanpå det tappar jag konstant anslutning till lobbyn och ska reconnect'a 20ggr innan man är redo mellan games. Ibland vill spelet inte starta alls för att den inte bestämt sig för att jag inte längre har tillgång till internet.

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira tillsammans med mig, gärna några bra spelare, ligger över "medel" själv.
Gärna discord. Adda mig ingame isåfall .
Inga småglin dock! ;P
"Fissure" på Origin!

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

@AfterShock:

Du..

Du hade rätt.

Jag tar tillbaka allt jag sagt. Jag älskar den här skiten

Permalänk
Medlem

Jag är en av dom som inte fastnade för detta spel. Jag tyckte mest - har gjort detta redan i 1000 timmar och varför ett ytterligare BR spel där spelupplägget skiljer sig minimalt mot de andra spel som finns därute?! Skillnaderna finns absolut men de är inte tillräckligt stora för att göra det intressant. Ändå är det 25 miljoner spelare. Det verkar som att EA har förlorat spelare från Battlefieldserien till denna. Vad är det som gör att ni tycker att just Apex is the "real" shit? Det skukke vara intressant att se hur anvöndarantalet skiljer sig mellan åldrarna. Själv är jag 40 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Jaha..stötte precis på en fuskare med både speedhack och aimbot. Det var helt uppenbart då personen flöt runt i en enorm fart och dödade allt i sin väg. Det slutade så klart med att fuskarens team vann matchen. Hoppas detta patchas omgående annars lägger jag ned.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Jag är en av dom som inte fastnade för detta spel. Jag tyckte mest - har gjort detta redan i 1000 timmar och varför ett ytterligare BR spel där spelupplägget skiljer sig minimalt mot de andra spel som finns därute?! Skillnaderna finns absolut men de är inte tillräckligt stora för att göra det intressant. Ändå är det 25 miljoner spelare. Det verkar som att EA har förlorat spelare från Battlefieldserien till denna. Vad är det som gör att ni tycker att just Apex is the "real" shit? Det skukke vara intressant att se hur anvöndarantalet skiljer sig mellan åldrarna. Själv är jag 40 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har också lagt flertalet timmar i diverse BR spel, t.ex. CoD, PUBG och Ring of Elysium. Apex Legends tillför nya intressanta features som legender med olika förmågor och möjligheten att spawna lagkamrater som dött under matchen. Lägg till ett snabbt tempo och otroligt bra "flyt" (tänk Blizzzard-optimerad combat a la Overwatch) så det blir en fullträff för mig.

Jag är 27 år.

Permalänk
Medlem

Pingsystemet är underbart!
Dra ned ljudet på all kommunikation när man spelar med randoms för att slippa höra svordomar från målbrottspojkar som inte kan hantera förslust.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Sjukt bra lir! Det är här så här Battle Royale ska vara. Pingsystemet, högt skilltak, skön vapenhantering och smidig movement.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt kan rekommendera! 10/10!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Jag hade faktiskt tänkt skippa Apex Legends helt, men efter att ha sett streamen igår så blev jag rätt sugen. Jag gillar farten i spelet och att det ser så responsivt ut. Ni som har spelat; Hur är Respawn? Är det som CoD 4 eller är det lång respawn när man dör?

Du kan bara Respawna om dina squad mates fixar din "beacon". Så kan vara allt från 30 sekunder till aldrig.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Nu efter x antal timmar tycker jag spelet börjar bli riktigt irriterande.
Dör dina kompisar så är det kört. Komma i slutet 1vs2 när man har max armor och allt så vinner ju de.

Detta spelet behöver SOLO

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nu efter x antal timmar tycker jag spelet börjar bli riktigt irriterande.
Dör dina kompisar så är det kört. Komma i slutet 1vs2 när man har max armor och allt så vinner ju de.

Detta spelet behöver SOLO

Håller jag inte med om.
Vunnit mängder med 1v2 eller 1v3 strider, även om det självklart blir mycket svårare så är det ju ändå fullt möjligt.

Bara fortsätta öva och hitta rätt legend för dig så kommer du klara det med

Permalänk
Medlem

Det ser riktigt kul ut, vilken action det är ibland! Faktiskt lite sugen att prova, men jag har ingen erfarenhet av FPS och det tar nog rätt länge innan man kan hävda sig utan att åka på pisk direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Jag är en av dom som inte fastnade för detta spel. Jag tyckte mest - har gjort detta redan i 1000 timmar och varför ett ytterligare BR spel där spelupplägget skiljer sig minimalt mot de andra spel som finns därute?! Skillnaderna finns absolut men de är inte tillräckligt stora för att göra det intressant. Ändå är det 25 miljoner spelare. Det verkar som att EA har förlorat spelare från Battlefieldserien till denna. Vad är det som gör att ni tycker att just Apex is the "real" shit? Det skukke vara intressant att se hur anvöndarantalet skiljer sig mellan åldrarna. Själv är jag 40 år.

Skickades från m.sweclockers.com

PUBG var för buggigt och opolerat för att jag skulle vilja spela. Fortnite kunde man bygga i så det var heller inte intressant men uppskattade iaf att det var bättre polerat än PUBG. Spelade båda i max 1h.
Har inte spelat eller ens provat något annat Battle Royal än dessa heller så Apex Legends blir det första jag ger mer än 1h, så jag har då såklart inte tröttnat på konceptet.

Apex Legends känns polerat, det är snabb rolig action då både movement och skjutandet känns bra. Det är enkelt att loota och ping systemet funkar bra.

Jag är 35år och min favorit FPS serie är Quake.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra gjort! Här släpper man ett spel som är "färdigt" och inte en beta som många andra spel där de betalande får agera testare i flera månader innan det är klart. Mycket tanke bakom spelet och väl genomfört! Jag kommer utan tvekan att köpa lite in game-valuta för att stödja utvecklarna. De har de definitivt förtjänat! Hatten av.

Permalänk
Medlem

Jag är nästan 40 år.

Nu har jag spelat ett battle royale-spel för första gången. Väldigt lite erfarenhet av onlinespel generellt och inte heller spelat FPS särskilt mycket.

Första intrycket är att det är välpolerat, snyggt, flyter på bra, lätt att förstå även för en nybörjare som mig. Skönt att man inte får fallskador!

Däremot gillar jag inte att det är så långa väntetider på att en ny match ska börja. Jag antar att det tar tid att få ihop tillräckligt med spelare, men det är ändå segt att sitta flera minuter...

Jag upplever att det är rätt glest och inte mycket action. Senaste matchen nyss var jag i näst sista squaden, utan att ha skjutit mer än 5-6 skott och inte ens dödat nån. Sprang runt som bara den, men såg knappt nån annan.

Jag gillar inte riktigt squad-systemet. I synnerhet nu när jag är absolut nybörjare och bara vill gå runt för att lära mig. Men även senare är jag inte så sugen på att spela med andra, särskilt inte såna jag parats ihop med slumpmässigt. Ett ensamspelarläge vore bättre. Kanske kommer det?

Det verkar också som att RTX-kortsbuggen är fixad. Inför kvällens spel kom det en uppdatering och kanske innehöll den en fix. Ingen krasch under en dryg timmes spel i alla fall.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

@cyklonen

För mig/oss tar det ca 10sek att hitta match varenda gång. Så det låter konstigt.

Solo skulle ju såklart funka men dynamiken med olika Legends som samarbetar i squaden försvinner ju dock. Men jag hoppas dom släpper det ändå så småningom.

Om man vill ha mkt action är det bara att landa där många andra landar. Andra syns i luften så det är enkelt att se till, svårare om man kör med randoms och inte själv bestämmer förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nu efter x antal timmar tycker jag spelet börjar bli riktigt irriterande.
Dör dina kompisar så är det kört. Komma i slutet 1vs2 när man har max armor och allt så vinner ju de.

Detta spelet behöver SOLO

Dör dina kompisar så tar du deras "banner" eller vad de kallas och springer till en respawn beacon för att respwana dem?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Skrivet av UrbanHazard:

Jag håller inte med om att 'Skill-taket' är lågt. Jag skulle säga att det är väldigt baserat på hur bra du är som spelare. Jag har kört rätt mycket solo och kan säga att jag kan ta ut squads utan några större problem, och enligt mig är det att göra "plays". Om du vill titta närmre på folk som destroyar i spelet så kan jag rekommendera Shroud, finns redan några highlights som t.ex https://www.youtube.com/watch?v=5EMEcCgoigs&feature=youtu.be

Angående TTK tycker jag den är bra som den är just nu. När du blir bättre på spelet kommer du ha lägre TTK än vad du har nu.
Angående looten dom har så lär du dig det efter ett tag, t.ex skjuter på någon och det kommer upp en guldig armor, ja då har det antagligen en legendary chest.

Tycker karaktärerna inför något nytt i BR och man kan bestämma sig för att maina en klass och fullgöra sin roll som t.ex support/tank/dps vilket gör att du kan skapa bättre teamplay.

Gillar hur han har "no recoil", utan att röra musen så mycket eller inget alls?..
tänker främst på: https://youtu.be/5EMEcCgoigs?t=156

Men det verkar vara hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunrunner:

Gillar hur han har "no recoil", utan att röra musen så mycket eller inget alls?..
tänker främst på: https://youtu.be/5EMEcCgoigs?t=156

Men det verkar vara hela tiden.

Vill inte påstå att det krävs särskilt mycket för recoil-control i spelet. Speciellt inte om man har ett kittat vapen