Någon som har testat Vimla?

Permalänk
Medlem

Fick detta för någon dag sen gällande oss som har kompispris via Vimla vilket blev en trevlig överraskning då dom sänkt priset på ordinarie abonnemang i ett tidigare skede

"Snart sänker vi priset för ditt mobilabonnemang!
Den 20 november gör vi om vår prislista för våra användare med kompispris - och du är ju en av våra favoriter som har fått kompispris!

Ditt nuvarande abonnemang:
15 GB + fria samtal och meddelanden för 150 kr/mån

Ditt nya abonnemang efter den 20 November:
15 GB + fria samtal och meddelanden för 110 kr/mån

Ingen skillnad förutom att betala 40 kr mindre per månad!

Du behöver inte göra något själv för att ändringen ska ske och är du inte nöjd med den nya nivån kan du efter flytten 20 november logga in på Mitt Vimla eller i appen och välja en som passar dig bättre.

Den nya prislistan består av följande nivåer du kan välja mellan:

6 GB + fria samtal & meddelanden = 60 kr/mån
15 G+ fria samtal & meddelanden = 110 kr/mån
50 GB + fria samtal & meddelanden = 220 kr/mån
100 GB + fria samtal & meddelanden = 250 kr/mån"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zexz:

Fick detta för någon dag sen gällande oss som har kompispris via Vimla vilket blev en trevlig överraskning då dom sänkt priset på ordinarie abonnemang i ett tidigare skede

"Snart sänker vi priset för ditt mobilabonnemang!
Den 20 november gör vi om vår prislista för våra användare med kompispris - och du är ju en av våra favoriter som har fått kompispris!

Ditt nuvarande abonnemang:
15 GB + fria samtal och meddelanden för 150 kr/mån

Ditt nya abonnemang efter den 20 November:
15 GB + fria samtal och meddelanden för 110 kr/mån

Ingen skillnad förutom att betala 40 kr mindre per månad!

Du behöver inte göra något själv för att ändringen ska ske och är du inte nöjd med den nya nivån kan du efter flytten 20 november logga in på Mitt Vimla eller i appen och välja en som passar dig bättre.

Den nya prislistan består av följande nivåer du kan välja mellan:

6 GB + fria samtal & meddelanden = 60 kr/mån
15 G+ fria samtal & meddelanden = 110 kr/mån
50 GB + fria samtal & meddelanden = 220 kr/mån
100 GB + fria samtal & meddelanden = 250 kr/mån"

Vad innebär Vimlas Kompispris?

Skrivet av bog11:

Med tanke på att absolut inget alls har hänt på flera år, så ska man nog inte hoppas för mycket på Vimla.

Jo, förresten, något har hänt; De har tagit bort roaming på en mängd länder bl.a. Tyskland.

Som jag ser det, bygger hela deras existens på tipsrabatter. Utan dessa skulle ingen stanna kvar i deras amatörmässiga lekstuga. Telenor borde lägga ner hela detta projekt.

Huvudsaken är att det funkar och är billigt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Är vimla student det billigaste abonnemanget man kan ha om man jämför mellan operatörer? Hur är deras mottagning ute på bygda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Är vimla student det billigaste abonnemanget man kan ha om man jämför mellan operatörer? Hur är deras mottagning ute på bygda?

Skickades från m.sweclockers.com

Hallon och Vimla är billigast.
Hallon använder 3s nät
Vimla använder Telenors nät.

Enligt de flestas bedömning är Telenors nät bättre
Personligen tycker jag täckningen är lika bra som Telias.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Hallon och Vimla är billigast.
Hallon använder 3s nät
Vimla använder Telenors nät.

Enligt de flestas bedömning är Telenors nät bättre
Personligen tycker jag täckningen är lika bra som Telias.

Kanon då blir det nog vilma för mig med om det inte dyker upp någon grym deal med en telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zexz:

Fick detta för någon dag sen gällande oss som har kompispris via Vimla vilket blev en trevlig överraskning då dom sänkt priset på ordinarie abonnemang i ett tidigare skede

"Snart sänker vi priset för ditt mobilabonnemang!
Den 20 november gör vi om vår prislista för våra användare med kompispris - och du är ju en av våra favoriter som har fått kompispris!

Ditt nuvarande abonnemang:
15 GB + fria samtal och meddelanden för 150 kr/mån

Ditt nya abonnemang efter den 20 November:
15 GB + fria samtal och meddelanden för 110 kr/mån

Ingen skillnad förutom att betala 40 kr mindre per månad!

Du behöver inte göra något själv för att ändringen ska ske och är du inte nöjd med den nya nivån kan du efter flytten 20 november logga in på Mitt Vimla eller i appen och välja en som passar dig bättre.

Den nya prislistan består av följande nivåer du kan välja mellan:

6 GB + fria samtal & meddelanden = 60 kr/mån
15 G+ fria samtal & meddelanden = 110 kr/mån
50 GB + fria samtal & meddelanden = 220 kr/mån
100 GB + fria samtal & meddelanden = 250 kr/mån"

Hur får man kompis pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur får man kompis pris?

De anställdas nära och kära kan få det.

Permalänk

jag har vimla har refererat över morsan, farsan & sonen jag betalar 60kr i månaden för fria samtal, fria sms samt 6gb surf i månaden som sparas (har 50gb just nu) riktigt värt. tror vimla är telenors dotterbolag så det är redig mottagning & så supernöjd har haft, comviq,tele2, telia, halebop innan. ingen skillnad på mottagning eller speed skulle jag säga allt flyter.

Permalänk
Medlem

Har haft Wimla! 6gb sen december förra året och har varit helnöjd, men har ändå bestämt mig för att byta då dom inte har några tillfredsställande abonnemang runt 4GB, vilket är vad jag använder varje månad. Har inget behov av större mängd då jag endast kollar på youtube i mobilen, inga streamingtjänster som spotify eller liknande då jag har en dedikerad mp3-spelare för det ändamålet.
På hela året har jag använt mer än 4GB 2 gånger, januari och februari. Annars ligger jag hela tiden runt 3gb eller mindre varje månad, vilket gör att jag betalar extra för ingenting. Slog till på Hallons 4GB för 99:-/månad med dom första 3 månaderna för halva priset, ska bli intressant att se hur 3:s nät står sig gentemot Telenor som Vimla! går i.

Hade Vimla! bara haft nåt mellanting mellan 2 och 6GB (4 perhaps) så hade jag stannat, kollade också på Fello men fick inga bra intryck av hemsidan direkt. Plus att jag aldrig hade hört talas om företaget, Hallon har ju ändå funnits ett tag.
Aja, många bäckar små som man säger. Och 600:- är ändå en summa man lika gärna kan lägga på nåt annat varje år.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har haft Wimla! 6gb sen december förra året och har varit helnöjd, men har ändå bestämt mig för att byta då dom inte har några tillfredsställande abonnemang runt 4GB, vilket är vad jag använder varje månad. Har inget behov av större mängd då jag endast kollar på youtube i mobilen, inga streamingtjänster som spotify eller liknande då jag har en dedikerad mp3-spelare för det ändamålet.
På hela året har jag använt mer än 4GB 2 gånger, januari och februari. Annars ligger jag hela tiden runt 3gb eller mindre varje månad, vilket gör att jag betalar extra för ingenting. Slog till på Hallons 4GB för 99:-/månad med dom första 3 månaderna för halva priset, ska bli intressant att se hur 3:s nät står sig gentemot Telenor som Vimla! går i.

Hade Vimla! bara haft nåt mellanting mellan 2 och 6GB (4 perhaps) så hade jag stannat, kollade också på Fello men fick inga bra intryck av hemsidan direkt. Plus att jag aldrig hade hört talas om företaget, Hallon har ju ändå funnits ett tag.
Aja, många bäckar små som man säger. Och 600:- är ändå en summa man lika gärna kan lägga på nåt annat varje år.

Fello är en relativt liten virtuell operatör som hyr in sig i Telias nät och har alltså Sveriges bästa nät.

Vi har varit kunder sen drygt två år, och det är den absolut bästa och mest seriösa operatör jag träffat på i Sverige sen vi började använda mobiltelefon för cirka 25 år sedan.

Fellos kundtjänst är helt enastående i branschen. Telefonerna är bemannade med trevlig och INTELLIGENT personal, som löser allt.

Fello är definitivt värda att ta på allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Fello är en relativt liten virtuell operatör som hyr in sig i Telias nät och har alltså Sveriges bästa nät.

Vi har varit kunder sen drygt två år, och det är den absolut bästa och mest seriösa operatör jag träffat på i Sverige sen vi började använda mobiltelefon för cirka 25 år sedan.

Fellos kundtjänst är helt enastående i branschen. Telefonerna är bemannade med trevlig och INTELLIGENT personal, som löser allt.

Fello är definitivt värda att ta på allvar.

Tror definitivt på det du säger, hade aldrig hört talas om dom bara. Men dom ligger 50:- över hallon i månaden för 4gb, vilket är bättre för mig. Sen visst, suger kundtjänsten så fine, har inte behövt kontakta nån kundtjänst hos varken vimla eller tele2 på säkert 3 år eller nåt som jag hade innan. Tar det lite längre tid så gör det inget, så länge dom löser det.

Ändå nackdelen jag ser det som är att jag nu istället går i tres nät, hade tre för massa år sen i gymnasiet och upplevde då i alla fall täckningen som ypperlig här i Örebro. Men Telias är ju överlägset bäst, vilket var därför jag kollade på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av bog11:

Fello är en relativt liten virtuell operatör som hyr in sig i Telias nät och har alltså Sveriges bästa nät.

Vi har varit kunder sen drygt två år, och det är den absolut bästa och mest seriösa operatör jag träffat på i Sverige sen vi började använda mobiltelefon för cirka 25 år sedan.

Fellos kundtjänst är helt enastående i branschen. Telefonerna är bemannade med trevlig och INTELLIGENT personal, som löser allt.

Fello är definitivt värda att ta på allvar.

Halebop och vimla har jag inte haft något problem med supporten. Dock endast chatt (man kan be om numer på Halebop).

Fello har dom även telefonsupport? Jag tror det var något med Fello eller liknande operatör jag inte gillade deras upplägg (alltså upplägget på samtal,sms och surf).

Nackdelen med vimla, är klarna. Inget fel så, men drygt med 14 dagars faktura (man har ju rätt till 30 dagar om jag inte har fel, speciellt om man är kund under längre tid). Känns ju lite bättre att strukturera upp fakturorna slutet av månaden och inte ha betalningar mitt i.

Jag ser liten orsak till att binda mig till större bolag, bara extra kostnad utan fördelar för mig (eller ja sällan större operatörer erbjuder mer än lågbudget abben för 100/150kr). Eller tja bättre support och utbyggnad av nät är väl det större delen går till (måste det vara när dessa tar 250/400kr extra för samma innehåll ibland även mindre).

Bara önskar billigare bredband nu också Men dessa poster är ju nästan i marginalen när man ser till kostnaden för hyran

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Fello har dom även telefonsupport?

Jag citerar mig själv som svar på din undran.

Skrivet av bog11:

Fellos kundtjänst är helt enastående i branschen. Telefonerna är bemannade med trevlig och INTELLIGENT personal, som löser allt.

Permalänk
Medlem

Jag hade Vimla i ca 12 månader. Var kanonnöjd. Bra support. Enda nackdelen var att dom vid ett tillfälle skickade en faktura på 800kr (spökfaktura), jag hade abonnemanget pausat en lång tid innan jag avslutade det. Men jag ringde upp personalen som makulerade fakturan.

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

Jag hade Vimla i ca 12 månader. Var kanonnöjd. Bra support. Enda nackdelen var att dom vid ett tillfälle skickade en faktura på 800kr (spökfaktura), jag hade abonnemanget pausat en lång tid innan jag avslutade det. Men jag ringde upp personalen som makulerade fakturan.

Fick du en faktura på 800kr för att du hade pausa det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Fick du en faktura på 800kr för att du hade pausa det?

Ja det står ju i inlägget du citerade.
Han fick en felaktig faktura efter ha pausat, han ringde upp dom och de tog bort den.
Förlåt kunde inte låta bli och svara

Permalänk

Haft Vimla ett tag nu och kan inte vara mer än nöjd. Har reffat två kompisar och har en total kostnad på 80kr i månaden vilket inte alls är mycket. Gratis trafik får man rätt ofta och sjukt skönt att det skrivs över datamängd från månad till månad, men antar att det är standard idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ja det står ju i inlägget du citerade.
Han fick en felaktig faktura efter ha pausat, han ringde upp dom och de tog bort den.
Förlåt kunde inte låta bli och svara

Förstår att läsa mellan raderna inte är din grej. Men syftade på få veta mer detaljer än så

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Är också nöjd med Vimla men deras Webb är ju fullständigt ogästvänlig

Min sambo skulle beställa tid för migrering till det nya SIM-kortet (Vimla 2). Skrev in mobilnummer, puk kod mm och klickade på skicka. Sidan stannade upp och ingen bekräftelse. Hon vet inte om det gått igenom eller inte.

Min granne ringde mig och sa att han inte klarade av att lägga in sitt nya kreditkort på Vimla. Kom hem till honom och helt riktig, när man loggade in kom man till en vit tom sida (ingen adblock påslagen i Google Chrome). Gick då en snårig väg över forumet och lyckades till slut hjälpa honom att logga in (tror vi gick till Vimla/support/forum/logga in, mina sidor/logga in och sedan var vi där). Men det slutar inte där. Kom inte riktigt ihåg nästa snåriga väg men tror det var så här: Kontouppgifter/byt betalningsmetod/kort/ och sedan ändra betalningsmetod/kort/köp... avbryt /ändra kort och sedan tror jag man kom till vart man skulle ändra men som vanligt ingen bekräftelse utan man fick trycka på avbryt och det gick igenom.

Detta är inte användarvänligt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Är också nöjd med Vimla men deras Webb är ju fullständigt ogästvänlig

Min sambo skulle beställa tid för migrering till det nya SIM-kortet (Vimla 2). Skrev in mobilnummer, puk kod mm och klickade på skicka. Sidan stannade upp och ingen bekräftelse. Hon vet inte om det gått igenom eller inte.

Min granne ringde mig och sa att han inte klarade av att lägga in sitt nya kreditkort på Vimla. Kom hem till honom och helt riktig, när man loggade in kom man till en vit tom sida (ingen adblock påslagen i Google Chrome). Gick då en snårig väg över forumet och lyckades till slut hjälpa honom att logga in (tror vi gick till Vimla/support/forum/logga in, mina sidor/logga in och sedan var vi där). Men det slutar inte där. Kom inte riktigt ihåg nästa snåriga väg men tror det var så här: Kontouppgifter/byt betalningsmetod/kort/ och sedan ändra betalningsmetod/kort/köp... avbryt /ändra kort och sedan tror jag man kom till vart man skulle ändra men som vanligt ingen bekräftelse utan man fick trycka på avbryt och det gick igenom.

Detta är inte användarvänligt.

Glöm inte du även behöver aktivera nya simkortet (kommer ett SMS till om detta, har sagt till att det är något otydligt och misstas för att vara samma som första sms:et) Mindre trevlig överraskning och nya APN inställningar också för internet och MMS.

För mig fick jag en bekräftelse både på webben och SMS rätt snart efteråt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Var just beställningen om att aktivera nya simkortet som hon inte vet om det gått igenom eller inte.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet:

Nya Vimla är, tvärtemot vad sms:et säger, än så länge helt valfritt och ett ev tvingande till nya plattformen dröjer minst ett par månader. Beskedet för en vecka sen var att inget datum är spikat.
Nya Vimla är dessutom värdelöst om man ibland åker till tex Tyskland då det inte finns roamingavtal där än för nya plattformen.

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

@Broken-arrow: Var just beställningen om att aktivera nya simkortet som hon inte vet om det gått igenom eller inte.

Jaha ja även det fick jag bekräftelse på Så något måste gått fel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

https://kalas.vimla.se/ flappy birds hos vimla, du får 500MB surf för var nivå du klarar.

Permalänk

Vimla abbonnemang bra?

Tjena!

Jag ha Halebop nu som jag ha haft flera år.. Jag fundera på säga upp abbonnemang eftersom jag betala 189 kr för 1000 sms och mms plus 2 gb surf. Jag vet att 2 gb surf är för alldeles lite, jag köper den Iphone 6s med abbonnemang i black friday förut därför blir det så.. Nu känns det att 2 gb räcker inte för mig.

Jag fundera på Vimla nu eftersom dom ha erbjudande fria sms/mms och 15 gb surf för 105 kr i 5 månader sen därefter 210kr i månad. Jag är såklart intresserad av det men jag vet inte mycket om Vimla. Är dem pålitlig? Någon här äger Vimla kan berätta lite om negativt eller positivt?

Mvh Dansken

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Hela familjen har Vimla. Vi är jättenöjda och det är kul att man kan värva andra för att få ner månadskostnaden. De är pålitliga och fungerar perfekt, de använder Telenors nät.

Kan inte komma på något negativt.

Permalänk
Medlem

Jag och min sambo har haft vimla i ett par år, inga som helst problem hittills Det enda är väl saknaden av telefonsupport och telefoner, men det klarar jag mej utan

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Dansken88: *tråd inflyttad i samlingstråd*

Här kan du hitta en massa bra information, så jag tog mig friheten att flytta in din tråd hit

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har haft Vimla i ett par år nu, har aldrig haft något som helst problem med dem. Bor dock Stockholm, så vet inte hur Vimla är i övriga delar av landet.

Permalänk

@NordhNet: Tack ska du ha!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync