Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Hittade en Omnipollo - Bianca "Mango Lassie Gose" i kylen den slinker ner just nu

En Keppo Pale Ale. God öl.

Kvalitet och extremt hög prestanda/pris

Zlatopramen och The One Wanted Zin eller vad den kallades, ok vin men finns ju godare.

@JD: En av favoriterna

En helt vanlig Koff mellanöl och ser på melodifestivalen.

Staropramen

En stor jävla rom för att klara av fjollerifestivalen (som hon vill se på). Herre j.vl.r är det bara jag som ser att det här programmet blir fjolligare för varje år som går?! Damn visst att man ska vara stolt för sin kropp men damn släng in ett fläskberg från en av de där serierna där damerna är på 350kg istället och dra på den tajtaste dykardräkten i storlek extra small istället så jag kan få skratta lite högljutt iställer för att fnissa. Kör in henne med en regnbågsrgad gaffeltruck också! Då snackar vi show! Som sagt rom. Vanlig plantation mums

Skickades från m.sweclockers.com

A. Le Coq Premium 4,5%, min absoluta favorit bland ljusa lageröl!

Highland park 18y. Himla fin!

Avslutar kvällen med ett par Keppo Pale Ale.

Den har jag inte smakat, måste göras!
Har dock varit på destilleriet och druckit massa olika sorter på provning, trevligt ställe, trevlig personal, trevlig by!

MAN Skaapveld 2017, ett rött vin från Sydafrika. Tvungen att testa en av alla dessa Vinbeställar-sidor, funkade bra.

Vinet är helt ok, inte det bästa jag druckit men fullt dugligt som ett glas en tisdag som denna.

Provar denna nu som jag hittade på S-Market i Risti, lite väl söt, men annars rätt god

Jägermeister

Norrlands Ljus

Blev ingen bastu denna fredag dock blir det en Koff APA nu i alla fall.

Neleman
Cava Brut Organic N.V.
samt
Le Prince de Courthezon
Côtes du Rhône 2016

Blev en blandad kompott med polare. Gambrinus, Sigtuna, Blue Moon Belgian White i ölväg. Därefter gin och tonic gjord med Hernö, och rom och cola gjord med Barceló.

En GT på Cannings gin med tangerin.. Cannings är en lokal gin från Ribeira Brava, Madeira. Baserad på alkohol fån sockerrör och äe smaksatt med bl.a passionfrukt och bärmyrten förutom enbär. En mycket god gin.
https://jornaleconomico.sapo.pt/noticias/gin-cannings-arrecada-medalha-de-ouro-no-international-wine-spirit-competition-337119

Herrljunga cider - Halvtorr, ekologisk, äppelsmak

Skål!

Avslutar kvällen som jag började den med en Koff APA.

Finlandia Vodka med Mountain Dew

Eftersom jag avskyr öl och vill hålla budgeten så är Vodka + läsk det bästa alternativet. Får det till 30 kr/litern (9 delar läsk, 1 del vodka (40%) = 4%) med halv dyr vodka

I ciderväg blir det oftast otroligt dyra sorter som snittar runt 75 kr litern :/ d.v.s icke hållbart för en studerande.

Angående varför jag ogillar öl, låt oss säga att jag druckit för mycket x-antal gånger och där av blivit betingad att inte gilla smaken

Nu blir det bastu i kväll i stället och givetvis en Koff APA.

Skrivet av Esseboy:

Finlandia Vodka med Mountain Dew

Eftersom jag avskyr öl och vill hålla budgeten så är Vodka + läsk det bästa alternativet. Får det till 30 kr/litern (9 delar läsk, 1 del vodka (40%) = 4%) med halv dyr vodka

I ciderväg blir det oftast otroligt dyra sorter som snittar runt 75 kr litern :/ d.v.s icke hållbart för en studerande.

Angående varför jag ogillar öl, låt oss säga att jag druckit för mycket x-antal gånger och där av blivit betingad att inte gilla smaken

Om det ändå gick så lätt att bli botad från att dricka en dryck så skulle jag nog inte kunna dricka nåt med alkohol längre

Idag blev det först ett glas av Passo Sardo eller vad det hette, nåt italienskt. Helt ok, och nu ett glas La Cour des Papes Châteauneuf-du-Pape 2015, trevligt även det.

Tyckte det var dyrt när jag snöade in på konjak och whisky men detta med vin kommer nog bli min ruin...

En relativt billig gammal standard:
London pride
Gillar den lite "gräddiga" smaken.

Kom att tänka på min 6-månadersstint som utbytesstudent i Lismore i Oz. Där var det "VB" för hela slanten..well halva, de har lite rimligare syn på andra ting än kära enögda Svea med. VB var kanske ingen höjdare hursomhelst.

Arboga 5,6, behöver inte vara så jävla flashigt

Whiskeyn tog nyss slut! Bow more 12y. Så fick bli ett glas rött (Apothic red) till NHL hockeyn ikväll!