Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

XB271HUA för 4590 kr. Billigast någonsin men är det värt? För 5990 kan man ju få XB271HU med IPS-panel.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är också ganska sugen på den med IPS, men den kommer in först i slutet av mars... :/

Permalänk
Medlem

@Alrik:

Det låter bra.

Jag har en skärm med en MVA-panel som senare lanserades med en IPS-panel för samma pris. Den senare ska vara betydligt bättre.

@Borked:

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Permalänk

Asus ROG strix RTX 2060 eller beggat 1070Ti/1080 för 1440p ? 6gb vs 8gb Vram, kommande spel bör optimeras bättre för 2060. Vad hade ni valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Asus ROG strix RTX 2060 eller beggat 1070Ti/1080 för 1440p ? 6gb vs 8gb Vram, kommande spel bör optimeras bättre för 2060. Vad hade ni valt?

Beggat 1080 👌👌

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Beggat 1080 👌👌

Det känns väldigt B att köpa ett 2060 med endast 6gb vram år 2019 måste jag säga. Letat efter 1080 men tycker folk begär för mycket för dom :/

Permalänk
Medlem

Ett helt nytt kort alla dagar i veckan om det inte är en stor prisskillnad. 6GB VRAM borde funka bra i 1440p länge till men kan såklart ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Ett helt nytt kort alla dagar i veckan om det inte är en stor prisskillnad. 6GB VRAM borde funka bra i 1440p länge till men kan såklart ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja när det såhär pass dyra grejer så känns nytt med full garanti skönt. Kollat lite tester och 6gb ram räcker till 1440p i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Ja när det såhär pass dyra grejer så känns nytt med full garanti skönt. Kollat lite tester och 6gb ram räcker till 1440p i dagsläget.

Precis. Dessutom får man med två spel till det kortet jag länkade i tipstråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser att det kommer länkar till Mindfactory.de lite då och då i dagens fynd-tråden, och de verkar ju ha bra erbjudanden.

Men är det någon som lyckats köpa därifrån som konsument i Sverige? På deras sida står nämnligen "Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich", d.v.s de skickar inte till konsumenter utanför Tyskland. Verkar som man måste ha momsregistreringsnummer för att handla till Sverige.

https://www.mindfactory.de/info_center.php/icID/13

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fargoth:

Ser att det kommer länkar till Mindfactory.de lite då och då i dagens fynd-tråden, och de verkar ju ha bra erbjudanden.

Men är det någon som lyckats köpa därifrån som konsument i Sverige? På deras sida står nämnligen "Der Versand an Verbraucher außerhalb Deutschlands ist nicht möglich", d.v.s de skickar inte till konsumenter utanför Tyskland. Verkar som man måste ha momsregistreringsnummer för att handla till Sverige.

https://www.mindfactory.de/info_center.php/icID/13

Ja folk här använder sig av tyska "postlådor", d.v.s. företag som skickar vidare paket. Verkar fungera bra även om man får betala ca €15 mer för den totala fraktkostnaden. Inga problem enligt mindfactory.de heller då de är nog fullt medvetna om att de skickar sina paket till dessa postlådor.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Jag är på jakt efter ett par trådlösa lurar till gymmet tror ni u-JAYS Wireless kan funka till det?
Är dom prisvärda för 499?

Använder mina till gymmet och de är utmärkta för det. Riktigt bra ljud för så nätta hörlurar. Värda att köpa även om de inte används till gymmet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja folk här använder sig av tyska "postlådor", d.v.s. företag som skickar vidare paket. Verkar fungera bra även om man får betala ca €15 mer för den totala fraktkostnaden. Inga problem enligt mindfactory.de heller då de är nog fullt medvetna om att de skickar sina paket till dessa postlådor.

Tack för upplysningen! Lät ju rätt överkomligt, hade trott att det skulle kosta mer att använda sådana tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fargoth:

Tack för upplysningen! Lät ju rätt överkomligt, hade trott att det skulle kosta mer att använda sådana tjänster.

Mailbox.de verkar vara det populära alternativet här, och enligt tidigare inlägg så betalade de ca €15 (utöver MindFactory.de's egna fraktkostnad, tror den låg på kring €8-9 om jag minns rätt) för att få hem RTX 2080 Ti kort

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Samsung Galaxy Watch 42mm eSim svart och rose för 1589:- på mediamarkt
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-watch-42...

Närmaste på prisjakt 3249:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4903425

Någon som fick genom köpet? Blir ordinarie pris när jag ska betala i kassan

Permalänk
Avstängd

@Urioz: Gick för mig, hämtar i butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

@Urioz: Gick för mig, hämtar i butik

:(, När beställde du?

Permalänk
Medlem

Jag köpte två galaxy watches.
En rosa till morsan och en svart till mig.
Mina beställningar gick igenom för 1589:- styck.

Edit: beställde ca 19:57
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urioz:

Någon som fick genom köpet? Blir ordinarie pris när jag ska betala i kassan

Köpte en Galaxy Watch och en Apple Watch, gick igenom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Urioz:

:(, När beställde du?

20:28

Permalänk
Medlem

Var försent ute då Grattis till er andra till ett bra kap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Mailbox.de verkar vara det populära alternativet här, och enligt tidigare inlägg så betalade de ca €15 (utöver MindFactory.de's egna fraktkostnad, tror den låg på kring €8-9 om jag minns rätt) för att få hem RTX 2080 Ti kort

Schysst, då är jag redo nästa gång det dyker upp nått! Efter en snabb sökning gissar jag att det är mailboxde.com som åsyftas.

Permalänk
Skrivet av Urioz:

Någon som fick genom köpet? Blir ordinarie pris när jag ska betala i kassan

Beställde Apple Watch 20:38 och har fått en bekräftelse på mailen, återstår att se om det kommer något ursäkta-fel-prissättning-Mail imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Exakt, ska bli spännande om man får ett ursäkta-mail imorgon från mediamarkt eller om de faktiskt skickar en Apple Watch..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Asus ROG strix RTX 2060 eller beggat 1070Ti/1080 för 1440p ? 6gb vs 8gb Vram, kommande spel bör optimeras bättre för 2060. Vad hade ni valt?

2060.

-Nytt
-Toppresterande kort för sitt pris
-Blir bättre med tiden (drivrutiner mognar, se release 1080 då och nu)

Var inte rädd för 6gb ram. Spel använder inte mer än ca 4gb, dessutom är det GDDR6. Minnet på GPU brukar allokeras, vet spelet att det finns 6 tillgodo kommer det stå 6gb i overlayen, det som faktiskt används är oftast betydligt lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom har nog fått 500000 beställningar på samsung och apple watch, så nej dom lär inte skicka då dom redan typ går under som kedja

Order mottagen betyder inget, och det skickas automatiskt så klart man får det

Permalänk
Skrivet av miizoo:

2060.

-Nytt
-Toppresterande kort för sitt pris
-Blir bättre med tiden (drivrutiner mognar, se release 1080 då och nu)

Var inte rädd för 6gb ram. Spel använder inte mer än ca 4gb, dessutom är det GDDR6. Minnet på GPU brukar allokeras, vet spelet att det finns 6 tillgodo kommer det stå 6gb i overlayen, det som faktiskt används är oftast betydligt lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket ökade 1080 från release tills nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Mailbox.de verkar vara det populära alternativet här, och enligt tidigare inlägg så betalade de ca €15 (utöver MindFactory.de's egna fraktkostnad, tror den låg på kring €8-9 om jag minns rätt) för att få hem RTX 2080 Ti kort

Tack för tipset!

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Hur mycket ökade 1080 från release tills nu?

@SuperFlugan

Första mot sista raden.
https://youtu.be/EJqdagV6qgM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jemtegrannen:

Beställde Apple Watch 20:38 och har fått en bekräftelse på mailen, återstår att se om det kommer något ursäkta-fel-prissättning-Mail imorgon

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken Apple Watch och vad fick du ge?

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar

Permalänk
Skrivet av gdmllj:

Vilken Apple Watch och vad fick du ge?

Serie 4, 44mm med e-sim. 3789kr
O jo, jag vet att det måste blivit fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro