Felpackat moderkort

Permalänk
Medlem

Felpackat moderkort

Hur skulle ni reagera om följande inträffar er?
Du beställer ett nytt moderkort, Asus Z390-I mITX för fullpris från en känd återförsäljare i sverige.
Kartongen är från ett Z370-P moderkort som är vänd ut och in så utsidan blir helt tom.
I kartongen så ligger det ett moderkort i en öppen antistatpåse.
Ett par tillbehör som ska följa med saknas. Eftersom kartongen egentligen är till ett ATX kort så är det mycket plats för mITX kortet att fara runt i kartongen och eventuellt ta skada.
Moderkortet ser nytt ut men hur ska man veta om det är det?

Är det någon som har råkat ut för liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sonnny:

Hur skulle ni reagera om följande inträffar er?
Du beställer ett nytt moderkort, Asus Z390-I mITX för fullpris från en känd återförsäljare i sverige.
Kartongen är från ett Z370-P moderkort som är vänd ut och in så utsidan blir helt tom.
I kartongen så ligger det ett moderkort i en öppen antistatpåse.
Ett par tillbehör som ska följa med saknas. Eftersom kartongen egentligen är till ett ATX kort så är det mycket plats för mITX kortet att fara runt i kartongen och eventuellt ta skada.
Moderkortet ser nytt ut men hur ska man veta om det är det?

Är det någon som har råkat ut för liknande?

Låter ju helt befängt, bildbevis vore intressant!
Och om detta stämmer så borde återförsäljaren skrivas ut och ta ansvar.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Hör av dig till återförsäljaren till att börja med. Du bör ha rätt att reklamera, men jag skulle tro att en vettig återförsäljare löser det där smidigt.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Återförsäljaren har godkänt retur så får se hur det går när dem får tillbaka det. Det är i alla fall hundra gånger bättre packat nu!
Jag tänkte bara höra här om liknande upplevelser.
Det var väldigt många år sedan jag köpte datorprylar så har inte helt koll men jag förväntar mig ju att få nya komponenter i obrutna originalförpackningar om inget annat anges vid köp. Jag hade verkligen inte räknat med detta från en så pass stor återförsäljare.
Jag har bildbevis om sådant kommer att behövas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns gott om nötter i den här branschen och själv tagit emot ett moderkort där kartongen kom tillbaka i mer eller mindre intryckt mosat skick efter farit runt mellan återförsäljaren och gigabyte här i Sverige.

Turligt nog saknades inga delar och kortet tycktes fungera efteråt så tog aldrig kontakt med dom igen. Bara den rundan tog över en månad med fullt av brister i kommunikationen så hade inte stått ut en gång till. Packningen hade troligtvis gigabyte stått för. Som om ett par varv bubbelplast och en soppåse med tejp skulle kunna motsvara skyddet av en riktig pappkartong, vilket dem också hade fått av mig från början när moderkortet skickades iväg.

Plastresterna har jag kvar som ett sorgligt litet svart minne, ungefär som pappret som brukar bli kvar på Julafton efter man öppnat Julklapparna. Fan hemskt hur lite man bryr sig om sina kunder idag. Kanske går och bygga sig en liten vimpel på en pinne med skräpet.

Kommer sannolikt inte handla nått mer ifrån den butiken igen, det är iaf en sak som är säker.

Permalänk
Medlem

Jag skulle skicka tillbaka omedelbart och kräva en förklaring. Skulle inte behålla kortet oavsett prisavdrag. Handlar bara av Inet, även om dom är lite dyrare på någon produkt så har dom en helt galen kundservice.

Permalänk
Inaktiv

Säkert något retur ex de slängt ner i en random kartong och sålt, kan ju vara någon esd skada på det med som visar sig i framtiden.

Man vet ju inte hur kortet har hanterats.

Permalänk
Medlem

Det här med och få fel har jag varit med om men att 2x konsoler istället för 1st.

Och det var när jag hade skickat in min Wii U och skulle få en helt ny en och då hade tydligen jag "råkat" fått en annans inklusive som jag tror också skulle få en ny en, jag hade kunnat behållit den, men jag var så himla snäll och berättade för återförsäljaren om detta och dom tackade mig så hemskt mycket och erbjud ett gratis spel som en ursäkt över misstaget dom gjorde.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil