SweClockers öppnar ny kategori för smarta hem och hemautomation i Galleriet

Permalänk
Melding Plague

SweClockers öppnar ny kategori för smarta hem och hemautomation i Galleriet

Intresset för hemautomationsprojekt av olika slag fortsätter öka på SweClockers, och därför öppnar vi nu en ny kategori i Galleriet för just detta

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smarta hem i all ära men blir lätt:
-Jäkla massa batterier.
-Jäkla massa sladdar man måste bygga in.
-Chippet för 20 kr blir snabbt dyrt i tillbehör.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av riche:

Smarta hem i all ära men blir lätt:
-Jäkla massa batterier.
-Jäkla massa sladdar man måste bygga in.
-Chippet för 20 kr blir snabbt dyrt i tillbehör.

... men det är fortfarande så jävla ballt med hemautomation. Its good to be alive!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Kom och tänka på ett klipp när jag såg bilden / nyheten!

Automatiserat system!

Permalänk
Medlem

Hoppas bara inte alla med en Hue lampa "titta på mitt smarta hem, lampan matchar min tv/datorbygge/kaffebryggare etc"

(:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Artikelbilden....

Eller så gör man det lowtech. En låda med vatten och en trasa/tygbit med ett snöre knutet om mitten räcker för ett delvis automatiserat bevattningssystem.

But still. Kul med automation

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av raks0:

Hoppas bara inte alla med en Hue lampa "titta på mitt smarta hem, lampan matchar min tv/datorbygge/kaffebryggare etc"

(:

Skickades från m.sweclockers.com

Man måste börja någonstans, sedan adderar det på ^^ Ungefär som att man inte får vara gamer om man har en märkesdator från Media Markt.

Kör själv en mix av Homey, Hue, Home Kit och en rad telldus samt zwave tillbehör. Inget avancerat hemmameck men hemmet rullar på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Man måste börja någonstans, sedan adderar det på ^^ Ungefär som att man inte får vara gamer om man har en märkesdator från Media Markt.

Båda är datorer.

Och smart hem har massvis utav olika elektronikgrejer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Artikelbilden....

Eller så gör man det lowtech. En låda med vatten och en trasa/tygbit med ett snöre knutet om mitten räcker för ett delvis automatiserat bevattningssystem.

But still. Kul med automation

Precis. Du har ett vattenkar under blomman där du har en disktrasas ändar i. Sen låter man kapilärkraften göra grovgörat ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Smarta hem i all ära men blir lätt:
-Jäkla massa batterier.
-Jäkla massa sladdar man måste bygga in.
-Chippet för 20 kr blir snabbt dyrt i tillbehör.

Hehe det stämmer tyvärr men det är rolig med hemautomation, lite som vuxenlego för technördar.
Och i förhållande till mycket annat så är det inte så dyrt, ett inköp av senaste generationen grafikkort eller Iphone motsvarar väl en livstid med hemautomationsprylar .

Permalänk
Medlem

Är jag full nu eller var det inte en nyhet om det detta förra året, runt hösten? Kanske var en annan forumdel jag blandade ihop det med :S ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är jag full nu eller var det inte en nyhet om det detta förra året, runt hösten? Kanske var en annan forumdel jag blandade ihop det med :S ?

Det här gäller en ny kategori i galleriet. forumdelen kom till tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Det här gäller en ny kategori i galleriet. forumdelen kom till tidigare.

Så var det, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Smarta hem i all ära men blir lätt:
-Jäkla massa batterier.
-Jäkla massa sladdar man måste bygga in.
-Chippet för 20 kr blir snabbt dyrt i tillbehör.

Skrivet av Dimestam:

... men det är fortfarande så jävla ballt med hemautomation. Its good to be alive!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja, resonerar lite likadant. Oftast överväger mecket kring implementeringen besväret man sparar genom automatiseringen. Det är dock som konstaterat så jävla ballt, och jag skulle vilja påstå att gallerierna om ämnet oftare än inte tillhör de absolut intressantaste

Bra initiativ att dra igång en egen kategori för det

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!