Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urioz:

Ja vi får se om någon kan ge input på om det är bra kap eller inte. 50% på något som verkar vara överpris verkar ändå inte som värsta kapen men jag kan ha fel!

Beställde ett precis, såg att lagersaldot blev mindre och mindre.

989:- för ett mekaniskt tangentbord med röda cherrybrytare, handledsstöd, fin RGB och löstagbar numpad känns som ett bra pris oavsett vad orginalpriset är.

Om det mot förmodan visar sig att jag inte alls gillar tangentbordet får Komplett tillbaks det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av arowe17:

Varför skulle man inte våga handla från deras webb?

Skrivet av Newbranch:

Exakt min tanke. Why tho?

Precis vad jag också skulle kommentera...

Vad har jag missat ??

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Nu spelar ni väl ändå lite dumma eller ;)? Clas ohlson är en av få butiker som har en score av under 3.0 på prisjakt. Kollade precis, 2.45. Det är väldigt lågt.

Jag har alltid fått mina varor från Clas Ohlson men det har alltid tagit oerhört lång tid och förpackningen är alltid overkill. Sen blir man utloggad hela tiden. Rätt dålig upplevelse överlag.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Varför skulle man inte våga handla från deras webb?

#17455348

Permalänk
Skrivet av Roshag:

Jag är på jakt efter ett par trådlösa lurar till gymmet tror ni u-JAYS Wireless kan funka till det?
Är dom prisvärda för 499?

Vart finns dom för 499? Har den trådbundna varianten och är väldigt nöjd. Ljudet är bra (kanske inte toppskiktet) men stilen och passformen är perfekt. För 499 hade jag slagit till, så du får gärna länka till det erbjudandet!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av allstar16:

Vart finns dom för 499? Har den trådbundna varianten och är väldigt nöjd. Ljudet är bra (kanske inte toppskiktet) men stilen och passformen är perfekt. För 499 hade jag slagit till, så du får gärna länka till det erbjudandet!

Från fyndtråden:

Skrivet av selles:

ICA Maxi Stormarknad Toftanäs (Malmö) har:
Jays u-JAYS Wireless
https://www.jaysheadphones.com/u-jays-wireless

499 kr (Ordinarie pris 1495 kr) Säljs fysiskt i butik och inte online.

Billigast på Prisjakt 1490 kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4118759

Se även #17781614

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Vart finns dom för 499? Har den trådbundna varianten och är väldigt nöjd. Ljudet är bra (kanske inte toppskiktet) men stilen och passformen är perfekt. För 499 hade jag slagit till, så du får gärna länka till det erbjudandet!

Ica Maxi Gävle hade 5 st kvar, kl ~20 idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kent:

Från fyndtråden:

Se även #17781614

Tackar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arthur Bongo:

Nu spelar ni väl ändå lite dumma eller ;)? Clas ohlson är en av få butiker som har en score av under 3.0 på prisjakt. Kollade precis, 2.45. Det är väldigt lågt.

Jag har alltid fått mina varor från Clas Ohlson men det har alltid tagit oerhört lång tid och förpackningen är alltid overkill. Sen blir man utloggad hela tiden. Rätt dålig upplevelse överlag.

Jag har också alltid fått mina varor, men även i mitt fall har det tagit tid.

Jag har följt Classe under många år. Det är verkligen intressant att se hur ett företag som skapade sitt oerhört goda rykte genom att leva på distanshandel (förutom en butik på en liten ort i Dalarna) under sina drygt 70 första år inte alls verkar förstå sig på den nya tidens distanshandel …

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Exakt min tanke. Why tho?

Efter Black Friday så rasade Classes omdöme på Prisjakt till 2.4...
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=167
Oftast när man väl kommer fram till kassan så får man då reda på att produkten inte finns i lager.... fast den gör det när man beställer....
men inte så enkelt meddelande, utan "det finns inget ombud på din adress"... eller liknande kryptiska svar!
Läs gärna skräckhistorierna hos Prisjakt.

Jag försökte handla igen för två veckor sedan, råkade ut för samma elände igen, chattade och fick till svar att det inte hänt nånting med
hur de hanterar lagersaldot sedan Black Friday, killen skrev bara "Beklagar, men tyvärr är det sant".
De har STORA problem. Ett av de bättre klassiska företagen med tradition kört i botten, kolla dessutom vilket sortiment och dålig kvalitet de har vs förr i tiden. Samma sak med personalen som inte längre uppfostras i samma utsträckning med Classe-andan.

Nya VD'n som verkar inkvoterad ger många inte mycket för heller och nu är det ett sparprogram igång:
"Clas Ohlson tar nästa steg i implementeringen av åtgärdsprogrammet kallat CO100+.

Totalt beräknas 150–200 tjänster att beröras av omställningen, primärt vid bolagets huvudkontor samt distributionscentral i Insjön.

Som kommunicerats förväntas åtgärdsprogrammet reducera bolagets årliga kostnader med 200–250 miljoner kronor från och med verksamhetsåret 2020/21.

– Vi har redan tagit flera steg för att komma närmare kunden och nästa steg är att ändra vår kompetensmix för att ytterligare ta tillvara på de möjligheter som finns. Vi behöver också arbeta på nya sätt för att uppnå en kostnadsnivå som gör att vi kan fortsätta växa på en alltmer konkurrensutsatt marknad, säger Lotta Lyrå, vd och koncernchef på Clas Ohlson."

Här är en kommentar på Prisjakt som summerar det hela mycket bra:
"Likt många andra omdömen så stämmer inte lagersaldon på prissänkta produkter och du blir aldrig informerad - det går bara inte att avsluta ordern. Ett dygn efter att supporten hävdade att produkten var slut i alla butiker i Sverige så står den fortfarande som "Finns i lager". De hänvisar till att systemet inte hunnit uppdatera men då bör de se över det omgående. Oseriöst och ett enormt slöseri med tid för alla inblandade."

Samma dystra läsning på Trustpilot:
https://se.trustpilot.com/review/www.clasohlson.se

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Jag har också alltid fått mina varor, men även i mitt fall har det tagit tid.

Jag har följt Classe under många år. Det är verkligen intressant att se hur ett företag som skapade sitt oerhört goda rykte genom att leva på distanshandel (förutom en butik på en liten ort i Dalarna) under sina drygt 70 första år inte alls verkar förstå sig på den nya tidens distanshandel …

Samma här, är ju 55+ så jag var med på Insjön-tiden.... alltid varit bäst på DIY, inte nödvändigtvis dator/elektronik.
Aldrig några problem med att byta eller ifrågasätta eller support. Men sista åren har allt detta ändrats.
Skitprodukter, gardiner, tapeter, lampskärmar isf det som var deras kärnverksamhet! Helt enkelt ett feminiserat utbud vs "gubbdagis", jo de måste ju anpassa sig.... men! Att sabba ett varumärke - och vad är nu detta "Clas Ohlson Limited Edition " Guldfärgade produkter!!! Snacka om Bling och på Classe?? Nä.

Nya butiksinredningarna sedan några år en katastrof, går inte att hitta nånting snabbt som förut och de anställda iaf runt Stockholm är lika ointresserade som på Bauhaus eller annat valfritt ställe, ingen Classe-anda går att finna.
Och då har jag inte ens börjat prata om webförsäljningen.......

Hade en hel del aktier men sålde för 2-3 år sedan, och det var tur det.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Audio Pro har 25% på sin webbshop med koden HEART2019 fram tills den 17:e om jag fattat det rätt. Till skillnad mot vad som sades i andra tråden så fungerar den även på redan nedsatta produkter också.
www.audiopro.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hmm, trodde det skulle vara lite roliga alla-hjärtans-dag reor att kolla igenom idag, men tji fick jag.
Bara Inet som har något...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Hmm, trodde det skulle vara lite roliga alla-hjärtans-dag reor att kolla igenom idag, men tji fick jag.
Bara Inet som har något...

Något speciellt du söker efter?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Något speciellt du söker efter?

Nä men det är kul att fönstershoppa.

Ett MSI RTX 2080 Trio för 8000:- eller Ti för 12000:- hade inte varit helt fel dock.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nä men det är kul att fönstershoppa.

Ett MSI RTX 2080 Trio för 8000:- eller Ti för 12000:- hade inte varit helt fel dock.

mindfactory.de har RTX 2080 Trio för €799, vilket blir ca 8300-8500 kr med frakt till Sverige via någon tysk package forwarder som det oftast nämns om här i tråden:

https://www.mindfactory.de/search_result.php?select_search=0&...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Audio Pro har 25% på sin webbshop med koden HEART2019 fram tills den 17:e om jag fattat det rätt. Till skillnad mot vad som sades i andra tråden så fungerar den även på redan nedsatta produkter också.
www.audiopro.com

Hur handlar man på sidan? Jag sitter på telefon i Thailand men hittar inte hur jag köper?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Vart finns dom för 499? Har den trådbundna varianten och är väldigt nöjd. Ljudet är bra (kanske inte toppskiktet) men stilen och passformen är perfekt. För 499 hade jag slagit till, så du får gärna länka till det erbjudandet!

Jag tycker faktiskt att mina trådlösa låter bättre än de gamla trådade jag har..

Ica Maxi i Gävle hade tre stycken kvar sist jag var där med för 499kr. De låter inte lika bra som mina P7 Wireless, men för att kosta 499kr, ha touchkontroller och aptX så är det en stöld. De är ju snygga med, iaf de helsvarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

mindfactory.de har RTX 2080 Trio för €799, vilket blir ca 8300-8500 kr med frakt till Sverige via någon tysk package forwarder som det oftast nämns om här i tråden:

https://www.mindfactory.de/search_result.php?select_search=0&...

Ja e nyfiken på de där.. Hur funkar det med garantier någon som vet? Är det tillåtet att göra så ens..? Tänker om det är en liten fuling så kanske man inte vill göra så med något värt 10lax så kommer det dead on arrival eller problem senare.. Eller ens öppet köp alls p.g.a. vad som helst..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ja e nyfiken på de där.. Hur funkar det med garantier någon som vet? Är det tillåtet att göra så ens..? Tänker om det är en liten fuling så kanske man inte vill göra så med något värt 10lax så kommer det dead on arrival eller problem senare.. Eller ens öppet köp alls p.g.a. vad som helst..

Ja det är tillåtet och MindFactory.de verkar vara medvetna om detta också, men de väljer själv att inte skicka utanför Tyskland av något skäl.

Garantier gäller ju som alltid skulle jag tro, går alltid att vända sig till tillverkaren om det skulle vara något fel men jag tror även MindFactory.de har garanti på sina produkter.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte349:

Hur handlar man på sidan? Jag sitter på telefon i Thailand men hittar inte hur jag köper?

Skickades från m.sweclockers.com

Prova denna länk: https://www.audiopro.com/sv/webshop/
Annars klickar du dig bara in på fliken webshop till vänster på huvudsidan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr4co:

Kan tillägga att man behöver vara medlem och logga in för att få 1399 kr priset. Annars är kostar CPUn 1899 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Rent spontant känns ju en Ryzen 2600 med ett spel för 1800-1900 roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Rent spontant känns ju en Ryzen 2600 med ett spel för 1800-1900 roligare.

Om man verkligen vill ha spelet ja, och tycker att det är värt fullpris. Annars är väl prestandaskillnaden mellan 1600 och 2600 ganska minimal?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Om man verkligen vill ha spelet ja, och tycker att det är värt fullpris. Annars är väl prestandaskillnaden mellan 1600 och 2600 ganska minimal?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja skillnaden är ganska liten vid samma frekvenser 1-4% dock klockar 2000 serien något bättre och har en något bättre minneskontroll tänk på att Ryzen 1600X kräver en CPU kylare då det inte följer med en CPU kylare.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Något speciellt du söker efter?

Jag har letat efter ett bra pris på ”Dji Osmo mobile 2” som reades ut för 1000 lappen på black friday och sedan dess inte reats ut igen 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Jag har letat efter ett bra pris på ”Dji Osmo mobile 2” som reades ut för 1000 lappen på black friday och sedan dess inte reats ut igen 😭

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla Amazon DE, FR, UK, IT och ES - kanske finns ett bra pris där!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Webhallen har en dubbelXP medlemshelg med lite fina produkter på REA.

T.ex: Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2 (MZ-V7E500BW) 1490:- 1219:- (18% rabatt)
Enheten verkar ha varit nere på 1190:- ett par gånger men man kan aldrig få nog av SSD's.

Länk till hela kampanjen

Kan tillägga att man behöver bara inloggad.. 😅 och att priset jag 'fick' var 1239 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dr4co was here...

Permalänk
Medlem

XB271HUA för 4590 kr. Billigast någonsin men är det värt? För 5990 kan man ju få XB271HU med IPS-panel.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en 24 tums av den modellen. Tycker bilden är bra. Men iofs kan jag inte jämföra med ips panelen..

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nima2001:

Ja e nyfiken på de där.. Hur funkar det med garantier någon som vet? Är det tillåtet att göra så ens..? Tänker om det är en liten fuling så kanske man inte vill göra så med något värt 10lax så kommer det dead on arrival eller problem senare.. Eller ens öppet köp alls p.g.a. vad som helst..

Garantier kan ha precis vilka villkor som helst men reklamationsrätt gäller inom EU, handlar du inom EU så är det Konsument europa som är Konsumentverkets "EU del" och det finns gemensamma minimikrav på EU-nivå.
EU-direktivet 1999/44/EG
Enligt EU-direktivet har du rätt att, i de flesta EU-länder, reklamera ett fel på en vara upp till två år efter köpet. Medlemsstaterna har dock rätt att i sin nationella lagstiftning bestämma om längre reklamationsrätt vilket bland annat Sverige har gjort med tre års reklamationsrätt.
https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/e-handel/E-han...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.