Permalänk
Testpilot

@Najze: Har kört Bahnhof i ca. 4 år och hade det hos farsan under uppväxten merparten av tiden också, tycker det funkar super och gillar hur dom hanterar integritet.

Hastigheterna är alltid super för egen del, betalar för 250/100 men brukar snitta 260/120 även på mera "upptagna" tider så som lördagskvällar. Har inte testat deras Integrity-tjänst på senare tid dock då jag använder PrivateInternetAccess (PIA) som VPN, genom PIA tappar jag max ner till 230/95 i dagsläget mot svenska servrar.

Supporten har varit hit or miss, kötiderna varierar enormt beroende på när på dygnet man ringer. Vad gäller kvalitén så har jag bra erfarenheter. Hade problem med (vad jag trodde var) deras egna router en gång förut, men efter 1 samtal, 2 mejl och 2 dagar blev jag uppringd av en av deras ingenjörer som snabbt kunde gå igenom och utesluta min utrustning & sedan skicka tekniker till switch-rummet i mitt lägenhetskomplex veckan därpå (var felkopplat visade sig det i slutändan).
Sedan har vi såklart sådana tillfällen där man ringt om internet varit långsamt/nere och dom frågat om man startat om datorn/routern - Men tror det är oundvikligt oavsett företag eller tjänst.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Har haft Bahnhof i ungefär ett år nu.

Otroligt stabilt! Har nog vart nere en gång i någon timme under hela tiden jag haft det.
Jättebra latenstider, stabil hastighet, lätt kundservice att ha med.

10/10 bästa operatören jag haft hittills.

Har förut använt:

Bredbandsbolaget
Comhem
T3

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget brukade vara det man skulle ha runt ?'05?.
Sen blev de uppköpta av Telenor och resten är historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

@Najze: Har kört Bahnhof i ca. 4 år och hade det hos farsan under uppväxten merparten av tiden också, tycker det funkar super och gillar hur dom hanterar integritet.

Hastigheterna är alltid super för egen del, betalar för 250/100 men brukar snitta 260/120 även på mera "upptagna" tider så som lördagskvällar. Har inte testat deras Integrity-tjänst på senare tid dock då jag använder PrivateInternetAccess (PIA) som VPN, genom PIA tappar jag max ner till 230/95 i dagsläget mot svenska servrar.

PIA verkar intressant. Hur länge har du använt det? Tänker på hur pålitligt det är. Är inte så inläst på VPN ännu men är det någon skillnad tekniskt sett om man kör Bahnhofs lösning kontra PIA? För Bahnhof hyr väl också in den tjänsten utifrån, det är väl inte deras egna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bregell:

Hur menar du då?
Vilken del är det som suger?

@bregell Dålig hastighet och det tar väldigt mycket mer tid för sidor att ladda än normalt. Mer än vad det gjorde med tex NordVPN när jag använde det, så det kan vara något att ha i åtanke

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem

Bytte från BBB till Ownit förra året, sjukt snabb support med de få ärenden jag haft.
Funderade på Banhof först men hörde att deras support är seg, fast BBBs 2-3 dagar för svar slår de nog inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix96:

@bregell Dålig hastighet och det tar väldigt mycket mer tid för sidor att ladda än normalt. Mer än vad det gjorde med tex NordVPN när jag använde det, så det kan vara något att ha i åtanke

Jag har 100/100 och får ut runt 95 både upp och ner med deras VPN, inte märkt någon större skillnad med att ladda in sidor eller spela heller.

Möjligt att man får sämre hastighet om man har snabbare uppkoppling dock.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

haft Bahnhofssnart ett år via openuniverse, fungerat klockrent. 250/100 och får ut 293/115
jobbar som fibertekniker och hör dagligen om dom olika operatörerna, verkar som det finns 2 sidor på det hela vilket jag skulle säga är :
kund 1: lite insatt i nätverk mm och fixar själv med routrar osv. vilket är HELT nöjda
kund 2: läst att man ska ha en "mojäng" (att man får skaffa router själv,dra nätverk och ställa in allt) vilket oftast är mycket missnöjda då allt inte är färdigt dirr...

var försökskanin i vårat nät och fick givetvis ta uppstartningsfelen som är standard(var INTE Bahnhofs fel), och fick då kontakta Bahnhofs support för portbyte i stationen.. 30 min kö, en omstart och 15 min senare var problemet avklarat.

skulle nog ge dom 4,5/5 med tanke på kötiden.

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Hade Bahnhof i 6 år. Inga problem fram tills det började krångla. Inget nät på flera veckor, supporten svarade först en vecka efter jag sagt upp abonnemanget (fick ringa 10-12 gånger över två dagar för att komma fram). Fick samtidigt betala för de veckor de och jag visste att jag inte hade tillgång till nät + uppsägningstiden. Kontentan är att alla operatörer är lika ruttna, och att det billigaste direkt uppsägningsbara är det bästa.

"Bahnhofs" betal-VPN fungerade klanderfritt. Bra hastighet och något åtminstone jag litar på.

Du ska inte lita på VPN, de kör väl VPN från sin anläggning, kommer polisen åt den kommer de pt dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IlyaZ:

Hade Bahnhof i 6 år. Inga problem fram tills det började krångla. Inget nät på flera veckor, supporten svarade först en vecka efter jag sagt upp abonnemanget (fick ringa 10-12 gånger över två dagar för att komma fram). Fick samtidigt betala för de veckor de och jag visste att jag inte hade tillgång till nät + uppsägningstiden. Kontentan är att alla operatörer är lika ruttna, och att det billigaste direkt uppsägningsbara är det bästa.

"Bahnhofs" betal-VPN fungerade klanderfritt. Bra hastighet och något åtminstone jag litar på.

Du ska inte lita på VPN, de kör väl VPN från sin anläggning, kommer polisen åt den kommer de åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Jag har 100/100 och får ut runt 95 både upp och ner med deras VPN, inte märkt någon större skillnad med att ladda in sidor eller spela heller.

Möjligt att man får sämre hastighet om man har snabbare uppkoppling dock.

Har 100/10, får runt 45 ner och 10 upp så det varierar antar jag.

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Du ska inte lita på VPN, de kör väl VPN från sin anläggning, kommer polisen åt den kommer de åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det stämmer inte, det är 5 juli-stiftelsen som driver Integrity VPN, inte Bahnhof.

Bahnhof köper in tjänsten själva.

Kika gärna på https://integrity.st/datalagring/

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix96:

@bregell Dålig hastighet och det tar väldigt mycket mer tid för sidor att ladda än normalt. Mer än vad det gjorde med tex NordVPN när jag använde det, så det kan vara något att ha i åtanke

Jag kör med Bahnhofs VPN och kan inte påstå att jag har någon märkbar försämring av prestandan, dock kör jag med VPN på router nivå.
Klart att man tappar ca 10% i topphastighet och latency men det är ju svårt att komma undan.

Visa signatur

Rig 1: 13600KF, Prime Z790-A Wifi , EVGA GTX1080Ti, 32GB DDR5

Rig 2: E5-2680 v3, Asus X99-E, 2x GTX970, 32GB DDR4

Permalänk

Har kört med banhof i 4år 30/30 får ut 50/40 så är sweet har lite problem det sensate året med att det vart nere men inte mer än 10min som max.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Har haft Bahnhof 100/100 i snart tio år.
Som tidigare skrivits, ligger de under stadsnätet och det är sällan deras fel när internet dyker.
Lite moment-22 då de är snabba med att få upp driftstörningen på sin hemsida, vilken man inte kommer åt utan internet!
Men man kan använda sin smartphone och kolla. På det sättet har jag aldrig behövt ringa kundtjänst under tio år.
VPN med Open-VPN (Krypterad) på datorn, inte routern, tappar jag ca 2% i hastighet. Från 96 till 94 Mbit alltså.

Skrivet av Dem8n:

Du ska inte lita på VPN, de kör väl VPN från sin anläggning, kommer polisen åt den kommer de pt dig

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt luddigt och felaktigt svar!
Även om VPN tjänsten körs på en server belägen hos Bahnhof (någonstans måste den ju stå!) så är en ISP (Bahnhof) och VPN (5 juli-stiftelsen) två väldigt olika entiteter vad gäller lagen om datalagring.
En ISP är enligt lag skyldig att lagra vissa data om sina användare.
En VPN tjänst lagrar ingenting, annat än kund uppgifter så du kan logga in. Att vara kund hos en VPN är inte olagligt.

VPN byter ut IP din ISP gav dig (Som din ISP enligt lag måste spara ihop med ditt namn =spårbart till dig.) mot ett av VPN serverns IP nummer.
VPN är inte en ISP och därmed inte skyldig att lagra ditt IP. (Som du går ut med)
Ligger du med din VPN ständigt aktiverad, tex via routern alltid påslagen 24/7, då kan "kanske" någon (tex. Polis med husrannsakan) spåra dig genom att fysiskt på plats hos din VPN se vart du kommer in ifrån. (Om du ligger kvar på samma IP en vecka efter du hittade på något bus, får du ju skylla dig själv. Inte ens en halv dum buse ligger kvar en sekund längre än hen måste i det läget.)
Men om du slår på din VPN ett par timmar idag, går ut och surfar/laddar en stund och sedan loggar ut från din VPN, finns INGA spår av vem som hade IP numret. (Inte ens om servern står i polishusets källare! )
Osynlig blir du i samma sekund som du stänger din VPN tunnel. Det finns en kund databas, med användare uppgifter, men inga loggar om vilken kund som hade vilket IP, eller när. Du blir en kund bland tusentals andra.

Skrivet av monoleg:

Nej det stämmer inte, det är 5 juli-stiftelsen som driver Integrity VPN, inte Bahnhof.

Bahnhof köper in tjänsten själva.

Kika gärna på https://integrity.st/datalagring/

Helt rätt!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Har haft Bahnhof 100/100 i snart tio år.
Som tidigare skrivits, ligger de under stadsnätet och det är sällan deras fel när internet dyker.
Lite moment-22 då de är snabba med att få upp driftstörningen på sin hemsida, vilken man inte kommer åt utan internet!
Men man kan använda sin smartphone och kolla. På det sättet har jag aldrig behövt ringa kundtjänst under tio år.
VPN med Open-VPN (Krypterad) på datorn, inte routern, tappar jag ca 2% i hastighet. Från 96 till 94 Mbit alltså.
Väldigt luddigt och felaktigt svar!
Även om VPN tjänsten körs på en server belägen hos Bahnhof (någonstans måste den ju stå!) så är en ISP (Bahnhof) och VPN (5 juli-stiftelsen) två väldigt olika entiteter vad gäller lagen om datalagring.
En ISP är enligt lag skyldig att lagra vissa data om sina användare.
En VPN tjänst lagrar ingenting, annat än kund uppgifter så du kan logga in. Att vara kund hos en VPN är inte olagligt.

VPN byter ut IP din ISP gav dig (Som din ISP enligt lag måste spara ihop med ditt namn =spårbart till dig.) mot ett av VPN serverns IP nummer.
VPN är inte en ISP och därmed inte skyldig att lagra ditt IP. (Som du går ut med)
Ligger du med din VPN ständigt aktiverad, tex via routern alltid påslagen 24/7, då kan "kanske" någon (tex. Polis med husrannsakan) spåra dig genom att fysiskt på plats hos din VPN se vart du kommer in ifrån. (Om du ligger kvar på samma IP en vecka efter du hittade på något bus, får du ju skylla dig själv. Inte ens en halv dum buse ligger kvar en sekund längre än hen måste i det läget.)
Men om du slår på din VPN ett par timmar idag, går ut och surfar/laddar en stund och sedan loggar ut från din VPN, finns INGA spår av vem som hade IP numret. (Inte ens om servern står i polishusets källare! )
Osynlig blir du i samma sekund som du stänger din VPN tunnel. Det finns en kund databas, med användare uppgifter, men inga loggar om vilken kund som hade vilket IP, eller när. Du blir en kund bland tusentals andra.

Helt rätt!

Tack för bra förklarat.

Det blev en beställning igår av Bahnhof, mest för priset och deras syn på kundens integritet. Som alla sagt så är det ju troligen stadsnätet som krånglar i de flesta fall och inte Bahnhof, så vi får se vilka hastigheter man kommer få ut framöver. Har alltid fått fullt ut för det jag betalat för på vanliga fibret (100/100, 250/100) så vi får se hur stadsnätet presterar framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Har haft Bahnhof 100/100 i snart tio år.
Som tidigare skrivits, ligger de under stadsnätet och det är sällan deras fel när internet dyker.
Lite moment-22 då de är snabba med att få upp driftstörningen på sin hemsida, vilken man inte kommer åt utan internet!
Men man kan använda sin smartphone och kolla. På det sättet har jag aldrig behövt ringa kundtjänst under tio år.
VPN med Open-VPN (Krypterad) på datorn, inte routern, tappar jag ca 2% i hastighet. Från 96 till 94 Mbit alltså.
Väldigt luddigt och felaktigt svar!
Även om VPN tjänsten körs på en server belägen hos Bahnhof (någonstans måste den ju stå!) så är en ISP (Bahnhof) och VPN (5 juli-stiftelsen) två väldigt olika entiteter vad gäller lagen om datalagring.
En ISP är enligt lag skyldig att lagra vissa data om sina användare.
En VPN tjänst lagrar ingenting, annat än kund uppgifter så du kan logga in. Att vara kund hos en VPN är inte olagligt.

VPN byter ut IP din ISP gav dig (Som din ISP enligt lag måste spara ihop med ditt namn =spårbart till dig.) mot ett av VPN serverns IP nummer.
VPN är inte en ISP och därmed inte skyldig att lagra ditt IP. (Som du går ut med)
Ligger du med din VPN ständigt aktiverad, tex via routern alltid påslagen 24/7, då kan "kanske" någon (tex. Polis med husrannsakan) spåra dig genom att fysiskt på plats hos din VPN se vart du kommer in ifrån. (Om du ligger kvar på samma IP en vecka efter du hittade på något bus, får du ju skylla dig själv. Inte ens en halv dum buse ligger kvar en sekund längre än hen måste i det läget.)
Men om du slår på din VPN ett par timmar idag, går ut och surfar/laddar en stund och sedan loggar ut från din VPN, finns INGA spår av vem som hade IP numret. (Inte ens om servern står i polishusets källare! )
Osynlig blir du i samma sekund som du stänger din VPN tunnel. Det finns en kund databas, med användare uppgifter, men inga loggar om vilken kund som hade vilket IP, eller när. Du blir en kund bland tusentals andra.

Helt rätt!

Helt säker är man aldrig på nätet dock om du inte surfar via kontantkort eller andras wi-fi.
VPN har ju haft en del sårbarheter som bland annat gjort att man kunnat se den privata IPV4-adressen och lite annat smått och gott.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft Bahnhof i många år och det har fungerat mycket bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För några år sedan (2015) bytte jag från Tele2 som sålde sitt fiber till BBB och valde då Bahnhof. Aldrig att jag skulle välja BBB då de är eller i alla fall var dyrast i Sverige och sen hade jag 2 kompisar med BBB som jämt klagade på dem som leverantör.

Allt nät har gått via stadsnätet i Västerås och med både Tele2 och Bahnhof har det funkat klockrent, jag har haft nätavbrott 2 ggr sedan
Maj 2015 när jag bytte leverantör till Bahnhof. Kanske stadsnätet i Västerås är stabilare än på andra håll? Deras support har för min del varit väldigt bra och framstått som kunniga och inte alls okunniga och dryga.

Permalänk
Medlem

@Najze: Kör Bahnhof och PIA, har gjort det sedan augusti, och inte haft några problem. Har i princip alltid igång vpn och märker inte att jag får sämre hastighet/ping. Saker att anmärka med PIA dock är att det inte fungerar tillsammans med spel från Microsoft store som tillexempel Sea of Thieves och Forza, så där får man pausa vpn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Låter som ett bra val så länge det inte är problem alltså.

LEX Integrity och Integrity VPN hos Bahnhof, några erfarenheter och hur är prestandan? Vad får ni ut för hastigheter?

Har Asus rt-n66u idag, vad rekommenderar ni ihop med ovan nämnda tjänster för router?

Min Netgear R8000 klarar 250/250 med OpenVPN, men då kör jag VPN passthrough. Dock får jag katastrofala hastigheter med Bahnhofs VPN tjänster så jag har valt att inte använda dom

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Vila i frid

Grrr...

Jag beställde uppgradering av min hastighet 2019-02-06. Igår 2019-02-26 fick jag beskedet att uppgraderingen blivit utförd.

20 dagars ledtid.

Idag 2019-02-27 efter midnatt har jag noll hastighet och får bara "bogon" ip-adresser än hur jag försöker. Ser enbart broadcast-trafik från Zitius utrustning. Hur himla svårt ska det vara, VA? Det är inte heller första gången det sker vid en hastighetsändring. Hur svårt kan det vara att läsa innantill i pamfletten "Ändring av kunds hastighet".

Permalänk
Medlem

@Najze:
Annan:
De är bra men saker ändras kostant och bar man bor var man än bor så är expretisen helt olika. Inte bara infrastrukturen.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Grrr...

Jag beställde uppgradering av min hastighet 2019-02-06. Igår 2019-02-26 fick jag beskedet att uppgraderingen blivit utförd.

20 dagars ledtid.

Idag 2019-02-27 efter midnatt har jag noll hastighet och får bara "bogon" ip-adresser än hur jag försöker. Ser enbart broadcast-trafik från Zitius utrustning. Hur himla svårt ska det vara, VA? Det är inte heller första gången det sker vid en hastighetsändring. Hur svårt kan det vara att läsa innantill i pamfletten "Ändring av kunds hastighet".

Som arrangör av LAN i mellanstorlek förstår jag din fruestration. Men det är nog inte ISP "Fel" utan mestroligt något galet i grund konfigen i switchen som du sitter mot.
sedan att det är 20 dagars ledtid kan ju vara en del i att du sitter i Zitius nät och de eventuellt inte har sin egna utrustning där utan måste eskalera ärendena till nätägaren.

Permalänk
Medlem

Min BRF bytte från Telenor till Bahnhof nu i början av februari, dock så blev Bahnhof försenat i en månad pga att dom missat att söka tillstånd för att stänga av vägen så vi får verkligen hoppas att dom kan leverera sitt bredband till på fredag. Trist att vara utan fiber, tur att man tog ett mobilabb med obegränsad surf som förvisso suger att spela på men det funkar med det mesta. Förstaintrycket av Bahnhof är väl därmed inte sådär jättebra.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av SNorkSWE:

Som arrangör av LAN i mellanstorlek förstår jag din fruestration. Men det är nog inte ISP "Fel" utan mestroligt något galet i grund konfigen i switchen som du sitter mot.
sedan att det är 20 dagars ledtid kan ju vara en del i att du sitter i Zitius nät och de eventuellt inte har sin egna utrustning där utan måste eskalera ärendena till nätägaren.

Jag tog "mod" till mig nyss och ringde istället, tänkte fanken heller vänta 20 dagar en gång till. Supporten svarade efter 15 minuter - som sade "Jahaja, den beställningen var ju inte färdig den, jag kopplar dig vidare...". Efter ytterligare 15 minuters väntan och 30 sekunders snack sade hon på "level2" "Vänta lite..." och kom tillbaks efter 3 minuter. "Prova igen om en timme bla bla..." medans jag klickade på "Relinquish Lease, Release" och "Renew" och jag fick "blam" publika IP-adresser på störtens. Nu kan jag med glädje fylla år i morrn - fast egentligen fyller jag inte år i år... utan den 29 februari. Grattis mig ivfsh!

Permalänk
Medlem

Har haft Bahnof sålänge jag kan minnas och har aldrig haft problem. Rekommenderar dem varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Har nu sagt upp mitt fiber hos Telenor då de blev för dyra. Har nu fått tillgång till stadsnätet via Zmarket (Zitius) och funderar på vad jag ska välja. Bahnhof har känts som ett självklart byte tills att jag kollade omdömen, och det är inga roliga betyg, sämsta jag någonsin sett. Snittar väl 1,5/5 överallt. Är det bara problemanvändarna som recenserat eller är det en opålitlig leverantör?

Har haft fiber sedan 12 år tillbaka utan större problem, då med Bredbandsbolaget/Telenor och Telia. Ej aktuellt längre då priserna har skenat.

Har sneglat på Bredband2 och Ownit (som sägs vara Telenor?).

Vill ha en stabil leverantör, gärna med prisvärt TV-paket. Integriteten kändes prio innan jag läste recensionerna. LEX Integrity och
Integrity VPN hos Bahnhof, några erfarenheter och hur är prestandan?

Hade Bahnhof tills det blev kapacitetsproblem på kvällarna. Hade Zitius-nätet och det strulade till det väldigt ofta. Har gått över till ownit och har inte upplevt några problem på över 1 år nu. Förut med Bahnhof/zitius hade jag problem 2-3ggr i månaden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bregell:

Hur menar du då?
Vilken del är det som suger?

Otroligt slöa hastigheter.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

behöver man ha kontakt med support om man har en bra ISP ? knappast