Just Cause 3 vs Just Cause 4

Permalänk
Medlem

Just Cause 3 vs Just Cause 4

Jag älskade verkligen Just Cause 2 och spelade det många timmar. Jag är sugen på antingen Just Cause 3 eller 4. Frågan är vilket spel av dom är roligast? På Steam så är dom flesta positiva till trean men det står mixed reviews om Just Cause 4. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Köpt Just Cause 3 för typ ett halv år sedan, är ett spel man köper alla spel av, problemet är att det är ingen spelserie som gör mig taggad av äga dem på release datum som vissa andra spelserier,

Just Cause 4 lär man väl köpa 2020 någon, känner ingen brådska av inneha dem.

Permalänk
Medlem

Kör båda, ha dock ett litet mellanrum mellan 3:an och 4:an så kan det bli kul.
3:an har jag spelat en heeeeel del, 4:an har jag tittat på revyer och lite korta lets plays och är såld. Har några spel i bucketlist som kommer före dock (the never ending bucketlist)

Permalänk
Medlem

2an gillade jag.
Har inte spelat 3an eller 4an.
Är dom verkar väldigt lika, som iofs lik 2an också men 4an måste ju ha nå "nytt" mot 3an?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men är det bra stories i Just Cause spelen?

Eller är det mer action/open world man spelar de för?

Jag gillade både Far cry och Uncharted, men utan en bra story så hade jag nog inte spelat dessa spel.

Permalänk
Medlem

Jag har haft svårt för att riktigt komma in och fastna i 4:an. Gett det ett par timmar, nu ligger det på is och så ger jag det en ny chans om någon månad. 3:an var mer medryckande, och där fastnade jag rätt snabbt

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

Kört tvåan o trean till dess yttre gränser (över 70 timmar på båda) och var även väldigt taggad inför fyran. Kom väl cirkus 50% genom storyn, och detta måste vara det torraste spelet genom tiderna. Hade riktigt svårt att inte må dåligt över hur grafiken (speciellt vattnet) ser ut, cutscenerna, röstskådespelarna m.m.m. Känns som just cause 3 men halvfabrikat... Det jag DÄREMOT gillar är kontrollerna, känns aningen responsivare än trean.

Tldr! Köp trean, du kommer INTE ångra dig.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av Robinccc:

Lite off topic, men är det bra stories i Just Cause spelen?

Eller är det mer action/open world man spelar de för?

Jag gillade både Far cry och Uncharted, men utan en bra story så hade jag nog inte spelat dessa spel.

JC-spelen (har bara spelat 2 & 3 iofs) har en grundstory men spelets fokus är att röja runt
i en stor öppen värld och då har storyn blivit lite oprioriterad hos utvecklarna.

Jag gillade verkligen JC2 trots bristen på en bra story. Har inte spelat JC3 så mycket då man
dator var lite klen då. Båda spelen kan dock blir lite tjatiga i längden då uppdragen är väldigt lika.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

3:an är den absolut bästa titeln i spelserien. 4:an blev ett misslyckande. Några nya roliga mekanismer infördes, men mycket blev också sämre. Grafiskt är 4:an mycket tyngre att driva också, men tyvärr ser den något sämre åt än 3:an i många fall. Tror helt enkelt de släppte 4:an för tidigt. Din GTX 970 kan lätt driva trean, men fyran kommer se ut som skit. 

Vill du jämföra dem grafiskt är den här videon väldigt bra:

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Mår illa när jag tänker på när jag spelade DLC till JC3 med en PS4 Pro, gick ner till 2-5 fps vid flera tillfällen och istället för att sakta ner spelet för att kompensera så blir det ryckigt och hoppar över massa frames vilket gör att man tappar kontrollen helt.
Vissa missions var helt omöjliga att klara av pga detta, sett att det var dåligt optimerat för PC också fast kanske inte lika illa men 4:an kan ju inte vara sämre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

3:an är den absolut bästa titeln i spelserien. 4:an blev ett misslyckande. Några nya roliga mekanismer infördes, men mycket blev också sämre. Grafiskt är 4:an mycket tyngre att driva också, men tyvärr ser den något sämre åt än 3:an i många fall. Tror helt enkelt de släppte 4:an för tidigt. Din GTX 970 kan lätt driva trean, men fyran kommer se ut som skit. 

Vill du jämföra dem grafiskt är den här videon väldigt bra: https://www.youtube.com/watch?v=P_VE4P3N-uQ

Jag köpte trean. Tack för tipset, jag ska bara spela klart Far Cry 5 som jag har roligt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag älskade verkligen Just Cause 2 och spelade det många timmar. Jag är sugen på antingen Just Cause 3 eller 4. Frågan är vilket spel av dom är roligast? På Steam så är dom flesta positiva till trean men det står mixed reviews om Just Cause 4. Vad tycker ni?

Jag har inte testat JC4 ännu främst pga all negativ kritik.
JC3 har jag lagt många timmar på och gillar stilen och den öppna världen skarpt.
Dock kunde field of vision vara mycket bättre samt att DLC till JC3 var kass tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Kör båda, ha dock ett litet mellanrum mellan 3:an och 4:an så kan det bli kul.
3:an har jag spelat en heeeeel del, 4:an har jag tittat på revyer och lite korta lets plays och är såld. Har några spel i bucketlist som kommer före dock (the never ending bucketlist)

Är revyer ett ord? Har inte köpt hoppas få det med humble bundle. Nyfuken om de lyckats patcha ihop det dugligt vid det här laget.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Tyvärr var Just Cause 4 en total fail. Fruktansvärt dåligt jämfört med föregående spel.

Grafiken, gameplay, allt är sämre.

Är det val mellan JC3 och JC4 är JC3 ett givet val.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Är revyer ett ord?

Jo, det är ett ord men har aldrig sett det som en direktöversättning på review.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Är revyer ett ord? Har inte köpt hoppas få det med humble bundle. Nyfuken om de lyckats patcha ihop det dugligt vid det här laget.

Det är absolut ett ord men syftar oftast på något annat än recension.

Citat:

re·­vy [‑vy´] substantiv ~n ~er 1 lättare musik- och teater­föreställning ofta med aktualiteter i en skratt­spegel

https://svenska.se/tre/?sok=revyer&pz=1

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte Just cause 3 och spelar det nu. För att spelet inte ska frysa helt efter ett tag så måste jag spela i windowed no border mode, denna inställningen fixar man i steam.