Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TKD_1337:

3000 kr möjligt nu igen. Kolla mitt inlägg #17787408.

Najs, då får det bli lite tillbehör också. Tack för det!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har just spelat färdigt Planet Alpha och undrar om någon har tips på liknande spel? Gärna visuellt vackra och intressanta spel med sci/fi-atmosfär

Jag lutar själv åt att prova Abzu, Limbo, Inside också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Najs, då får det bli lite tillbehör också. Tack för det!

Varsågod. Mitt Switch och nio spel ligger och samlar damm. Jag har bara spelat FIFA 18 och Sonic Forces.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TKD_1337:

Varsågod. Mitt Switch och nio spel ligger och samlar damm. Jag har bara spelat FIFA 18 och Sonic Forces.

Kanske lika bra att sälja?

Man verkar få i princip nypris för begagnade Switch, det är helt knäppt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kanske lika bra att sälja?

Man verkar få i princip nypris för begagnade Switch, det är helt knäppt.

Konsolen behåller jag. Spelen lär jag inte få mycket för ändå så jag behåller dem till någon dag när jag har mer tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Jag gillar att de ganska ofta varierar stilen på Zelda. Man vet aldrig helt vilket spår de tänkt köra på men oftast fungerar det alldeles utmärkt och ser fantastiskt ut ändå när det släpps.
ALBW-stilen vore nog lågoddsaren för remake på det spelet (och jag tyckte själv den var både funktionell och riktigt snygg), men detta ser ändå charmigt ut. Blir ett givet köp tillsammans med FE

Jag borde göra mig själv en tjänst och ladda min 3DS XL och spela igenom ALBW igen. Underbart spel och var något år sedan senast nu.

Hade gärna sett denna remastrats till Switch också vid något tillfälle. Om möjligt remastra ihop ALTTP och ALBW till samma duology eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag borde göra mig själv en tjänst och ladda min 3DS XL och spela igenom ALBW igen. Underbart spel och var något år sedan senast nu.

Hade gärna sett denna remastrats till Switch också vid något tillfälle. Om möjligt remastra ihop ALTTP och ALBW till samma duology eller något.

Jag minns att jag inte var så supertaggad på ALBW innan jag spelade det. Jag trodde det skulle vara en lite småtrött halvkopia av ALTTP, som visserligen var fantastiskt, men känns lite gammalt numera (trots att det åldrats ganska väl) Det visade sig såklart vara helt fel, då de fick med hela charmen från föregångaren samtidigt som det ändå lyckades kännas modernt på rätt sätt.

Skulle gärna sett den dubbelremastern. ALBW behöver nog inte mycket mer ändringar än lite högupplösta texturer. ALTTP skulle dock kunna uppdateras lite mer så länge de kämpar lite med att bibehålla känslan intakt.

Permalänk
Medlem

Någon annan som fastnat i Tetris99? Satt typ 2h i sträck och lirade
Dock bara en 7:e plats som bäst

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mudde:

Jag minns att jag inte var så supertaggad på ALBW innan jag spelade det. Jag trodde det skulle vara en lite småtrött halvkopia av ALTTP, som visserligen var fantastiskt, men känns lite gammalt numera (trots att det åldrats ganska väl) Det visade sig såklart vara helt fel, då de fick med hela charmen från föregångaren samtidigt som det ändå lyckades kännas modernt på rätt sätt.

Skulle gärna sett den dubbelremastern. ALBW behöver nog inte mycket mer ändringar än lite högupplösta texturer. ALTTP skulle dock kunna uppdateras lite mer så länge de kämpar lite med att bibehålla känslan intakt.

Något sådant vid tidpunkten för mig. Spelet hade nog varit ute ett halvår eller så innan jag köpte det. Men det blev intensiva speltimmar innan jag var klar med spelet. Gillade att man stuvat runt en del i upplägget, det där med att man kan välja mellan att hyra och köpa utrustningen man normalt hittar i spelvärlden är något jag så här efteråt tyckt varit en rätt bra feature. Tycker mig minnas att det var väldigt delade åsikter om det hela. Ska bli kul att återuppleva spelet bara jag får en liten lucka.

ALBW borde som du säger behöva ganska lite underhåll. Bara att öka upplösningen gör nog rätt mycket bara det. ALTTP tycker jag själv ser lika bra ut idag som när spelet var nytt för en halv evighet sedan. Skulle vara att omarbeta sprites så att det passade högre upplösningar och en bredare skärm. Eller kanske använda ALBWs spelmotor om möjligt. Viktigt som du säger att behålla känslan i spelet, eller iallafall få upplevelsen så autentisk som möjligt. Jag tänker lite på hur Crash Bandicoot remastern fick så mycket kritik över hur Crash hoppade. Kan vara rätt små detaljer som folk reagerar på.

Skrivet av bardbard:

Någon annan som fastnat i Tetris99? Satt typ 2h i sträck och lirade
Dock bara en 7:e plats som bäst

Har spelat lite ikväll även jag och gillar det faktiskt skarpt. Trodde det var ett vanligt Tetris-spel först, bytte från dator till surfplatta igår under Direct och måste ha missat presentationen av spelet då. Men idag blev det ju mer tydligt. Intressant typ av Battle Royale och det relativt lilla jag hunnit spela så måste jag nog säga att jag gillar det jag sett skarpt. Som bäst plats 17 här. Lär bli några rundor till innan sovdags.

Visst, trevligt med NES-spelen men Tetris99 börjar äntligen vara ett innehåll som börjar motivera Nintendo Online. Får hoppas vi får se mer sådant, trevlig överraskning. Spelet verkar få riktigt bra omdömmen med, av vad jag själv sett nu under dagen.

Permalänk
Medlem

Är Nintendo Switch rätt för mig?

Jag söker efter nånting att koppla ifrån verkligheten ett tag. Jag har haft Xbox One S för 1 år sedan, men tröttnade snabbt. När jag var barn spelade jag mycket Super Nintendo, då bl.a Mario osv.

Är rädd att jag kommer tröttna igen, vill gärna ha något spel att jobba med, alltså där det tar ett tag att klara ut och man får tänka/kämpa lite och gärna känner att man vill komma tillbaka till efter en tuff dag på jobbet.

Det enda som lockar är Forza 4 (Xbox), men är så pass kräsen så då måste jag spela det på en One X (60 FPS) (har dock ingen 4k TV). PC spelade jag mycket förut, men inga spel som lockar längre (sitter dock på en NUC nu).

Sugen på Donkey Kong, Odysse och ev Zelda. Är bara rädd att grafiken kommer äta upp mig och jag vet att fokus på grafiken inte är stor på Nintendo.

Vad tror ni?

Visa signatur

Datorer är kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Är Nintendo Switch rätt för mig?

Jag söker efter nånting att koppla ifrån verkligheten ett tag. Jag har haft Xbox One S för 1 år sedan, men tröttnade snabbt. När jag var barn spelade jag mycket Super Nintendo, då bl.a Mario osv.

Är rädd att jag kommer tröttna igen, vill gärna ha något spel att jobba med, alltså där det tar ett tag att klara ut och man får tänka/kämpa lite och gärna känner att man vill komma tillbaka till efter en tuff dag på jobbet.

Det enda som lockar är Forza 4 (Xbox), men är så pass kräsen så då måste jag spela det på en One X (60 FPS) (har dock ingen 4k TV). PC spelade jag mycket förut, men inga spel som lockar längre (sitter dock på en NUC nu).

Sugen på Donkey Kong, Odysse och ev Zelda. Är bara rädd att grafiken kommer äta upp mig och jag vet att fokus på grafiken inte är stor på Nintendo.

Vad tror ni?

Du kommer inte tänka på grafiken på något av de spelen på det sättet. Fantastiska spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haiwa:

Är rädd att jag kommer tröttna igen, vill gärna ha något spel att jobba med, alltså där det tar ett tag att klara ut och man får tänka/kämpa lite och gärna känner att man vill komma tillbaka till efter en tuff dag på jobbet.

Den meningen beskriver Zelda på ett mycket bra sätt, tycker jag. Kanske har du möjlighet att testköra senaste Zelda eller Mario i någon elektronikaffär och se ifall det är något för dig? Har du spelat något 3D-Mario/Zelda överhuvudtaget?

Det finns gott om spelglädje i Nintendos bibliotek, så kanske kan vara värt att testa?

Permalänk
Inaktiv

Nådde plats 7 imorse innan jobbet i Tetris99, blev väldigt intensivt med tio kvar. Blir mer i helgen!

Skrivet av Haiwa:

Är Nintendo Switch rätt för mig?

Jag söker efter nånting att koppla ifrån verkligheten ett tag. Jag har haft Xbox One S för 1 år sedan, men tröttnade snabbt. När jag var barn spelade jag mycket Super Nintendo, då bl.a Mario osv.

Är rädd att jag kommer tröttna igen, vill gärna ha något spel att jobba med, alltså där det tar ett tag att klara ut och man får tänka/kämpa lite och gärna känner att man vill komma tillbaka till efter en tuff dag på jobbet.

Det enda som lockar är Forza 4 (Xbox), men är så pass kräsen så då måste jag spela det på en One X (60 FPS) (har dock ingen 4k TV). PC spelade jag mycket förut, men inga spel som lockar längre (sitter dock på en NUC nu).

Sugen på Donkey Kong, Odysse och ev Zelda. Är bara rädd att grafiken kommer äta upp mig och jag vet att fokus på grafiken inte är stor på Nintendo.

Vad tror ni?

För mig är mycket av det jag gillar med Switch att det i grunden är en annan typ av plattform men med samma typ av spel som man hittar på andra plattformar. Att det är en handhållen konsol är för mig dess styrka, och spelutbudet det som gör den till i det närmaste fulländad spelplattform. Att den går att docka och få den stationär är en trevlig bonus för mig.

Att kunna ta med mig spelandet när man har allt i handen är något jag värdesätter. Och sedan bara sätta spelet i viloläge när man vill göra något annat/inte känner för att spela längre. Sättet man spelar blir helt annorlunda mot en stationär spelplattform. Om man nu vill spela så.

Svårt att säga om det är en passande spelplattform för dig. Bästa är ju att prova någon annans Switch eller i butik, om det nu finns demonstrations exemplar I någon butik i dagsläget.

Vill dock nämna att Forza Horizon 4 endast klarar 60FPS i 1080p läget med en Xbox One X. I 2160p är spelet låst till 30FPS. Jag spelar själv i 60FPS läget med min X ihop med min OLED TV. Spelet är galet läckert i HDR och 2160p men 60FPS läget är en acceptabel kompromiss för mig.
Har inte provat spelet ihop med en dator med TVn ännu, HDR-stödet upplever jag bättre med PS4 och Xbox One X art jag brukar välja via konsol istället.

Hoppas du hittar något sätt att spela på som fungerar bra för ditt behov iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nådde plats 7 imorse innan jobbet i Tetris99, blev väldigt intensivt med tio kvar. Blir mer i helgen!

Hehe grattis, då är vi lika^^
Klarar fan inte pressen dock, blir så sjukt stressigt på slutet. Folk säger att Fortninte, PUBG och andra BR-titlar är pulshöjande på slutet, då har de fan inte lirat Tetris

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Hehe grattis, då är vi lika^^
Klarar fan inte pressen dock, blir så sjukt stressigt på slutet. Folk säger att Fortninte, PUBG och andra BR-titlar är pulshöjande på slutet, då har de fan inte lirat Tetris

Jag kommer nog inte komma in under 10 igen känns det som, vet inte om det bara är jag som blir sämre eller är för trött för denna typ av spel när jag spelar men senaste rundorna har jag inte ens kommit förbi plats 50 förutom något enstaka fall. Fortfarande kul men det bir rätt svårt att fortsätta när hela inkommande-fältet drar iväg fort som fasen.

Hur har det gått för dig och övriga i tråden som spelar Tetris99?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag kommer nog inte komma in under 10 igen känns det som, vet inte om det bara är jag som blir sämre eller är för trött för denna typ av spel när jag spelar men senaste rundorna har jag inte ens kommit förbi plats 50 förutom något enstaka fall. Fortfarande kul men det bir rätt svårt att fortsätta när hela inkommande-fältet drar iväg fort som fasen.

Hur har det gått för dig och övriga i tråden som spelar Tetris99?

Provade lite igår kväll när jag insåg att man kunde få 7 dagar Nintendo online gratis för att prova på. Länge sen jag spelade Tetris, har aldrig försökt bli bra på det men lyckades nå plats 50 nånting efter ett par försök.

Ska nog spela mer ikväll, kul twist på ett beprövat koncept. Får se om en vecka ifall jag fastnat så pass att det motiverar 200:- för switch online, smart drag att släppa spelet som free to play.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag kommer nog inte komma in under 10 igen känns det som, vet inte om det bara är jag som blir sämre eller är för trött för denna typ av spel när jag spelar men senaste rundorna har jag inte ens kommit förbi plats 50 förutom något enstaka fall. Fortfarande kul men det bir rätt svårt att fortsätta när hela inkommande-fältet drar iväg fort som fasen.

Hur har det gått för dig och övriga i tråden som spelar Tetris99?

Skrivet av klirre:

Provade lite igår kväll när jag insåg att man kunde få 7 dagar Nintendo online gratis för att prova på. Länge sen jag spelade Tetris, har aldrig försökt bli bra på det men lyckades nå plats 50 nånting efter ett par försök.

Ska nog spela mer ikväll, kul twist på ett beprövat koncept. Får se om en vecka ifall jag fastnat så pass att det motiverar 200:- för switch online, smart drag att släppa spelet som free to play.

Skickades från m.sweclockers.com

Själv har jag bara provat 2 ggr. Första gången fick jag plats 75, andra gången plats 20. Har inte haft mer tid att prova.
Dottern på 11 år har spelat 5 ggr, hon kom på plats 4 som bäst. Hon är bra mycket bättre på tetris än mig. Hennes favorit spel är Puyo Puyo Tetris, så hon har övat lite där.

Ett tips är att kolla in den här guiden för Tetris99

http://www.nintendolife.com/news/2019/02/guide_how_to_claim_b...

Permalänk
Medlem

Jag provade Daemon X Machina i helgen. Har inte spelat särskilt mycket robot/mech-spel tidigare (typ Mechwarrior till Win 95?), men skoj var det och stundtals väldigt intensivt. Grafiskt är det rätt snyggt också där vissa attacker tex är väldigt stiliserade medan miljöer är mer detaljerade. Man kan ändra utseende och design på både pilot och robot, så min ser nu ut som EVA unit 02. Naturligtvis heter piloten Asuka

Skrivet av klirre:

Provade lite igår kväll när jag insåg att man kunde få 7 dagar Nintendo online gratis för att prova på. Länge sen jag spelade Tetris, har aldrig försökt bli bra på det men lyckades nå plats 50 nånting efter ett par försök.

Ska nog spela mer ikväll, kul twist på ett beprövat koncept. Får se om en vecka ifall jag fastnat så pass att det motiverar 200:- för switch online, smart drag att släppa spelet som free to play.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag krök till korset för ett par veckor sedan och köpte online-tjänsten. Mest för att få backup av min speldata. Jag släpar med min Switch till höger och vänster och tanken att förlora bl.a. typ 100 timmar Zelda och 140 timmar Xenoblade 2 gör mig nervös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag kommer nog inte komma in under 10 igen känns det som, vet inte om det bara är jag som blir sämre eller är för trött för denna typ av spel när jag spelar men senaste rundorna har jag inte ens kommit förbi plats 50 förutom något enstaka fall. Fortfarande kul men det bir rätt svårt att fortsätta när hela inkommande-fältet drar iväg fort som fasen.

Hur har det gått för dig och övriga i tråden som spelar Tetris99?

Kommer väl 15-20 som bäst typ. Det man vinner på är ju att nyttja t-spins, tyvärr har jag lirat för lite Tetris(senast var på NES) för att kunna förbereda för T-spins

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av klirre:

Provade lite igår kväll när jag insåg att man kunde få 7 dagar Nintendo online gratis för att prova på. Länge sen jag spelade Tetris, har aldrig försökt bli bra på det men lyckades nå plats 50 nånting efter ett par försök.

Ska nog spela mer ikväll, kul twist på ett beprövat koncept. Får se om en vecka ifall jag fastnat så pass att det motiverar 200:- för switch online, smart drag att släppa spelet som free to play.

Skickades från m.sweclockers.com

Fastnade rätt skapligt ikväll med spelet. Skulle egentligen spela Metro: Exodus men blev att jag fastnade med Tetris99 istället. Sämsta omgången, plats 72. Bästa 8. Men hade nog en jäkla tur, samt att jag nog hade ett skapligt flow. Den bästa rundan höll i så pass länge att blocken föll ner på direkten, en jäkla tur att man kan rotera i en halv evighet för att försöka få blocken på plats.

Jag hoppas verkligen Nintendo satsar på mer sådant här. Vill de inte släppa annat än NES-spel i närtid så är spel som Tetris99 fullt acceptabelt. Att känna att man får lite valuta för tjänsten. Sedan gillar jag att man kan ha spelet pausat på startskärmen för att snabbt hoppa in i en runda när man har en liten lucka att spela på.

Skrivet av 9110a:

Själv har jag bara provat 2 ggr. Första gången fick jag plats 75, andra gången plats 20. Har inte haft mer tid att prova.
Dottern på 11 år har spelat 5 ggr, hon kom på plats 4 som bäst. Hon är bra mycket bättre på tetris än mig. Hennes favorit spel är Puyo Puyo Tetris, så hon har övat lite där.

Ett tips är att kolla in den här guiden för Tetris99

http://www.nintendolife.com/news/2019/02/guide_how_to_claim_b...

Nice!

Skrivet av doomas:

Jag provade Daemon X Machina i helgen. Har inte spelat särskilt mycket robot/mech-spel tidigare (typ Mechwarrior till Win 95?), men skoj var det och stundtals väldigt intensivt. Grafiskt är det rätt snyggt också där vissa attacker tex är väldigt stiliserade medan miljöer är mer detaljerade. Man kan ändra utseende och design på både pilot och robot, så min ser nu ut som EVA unit 02. Naturligtvis heter piloten Asuka

Jag krök till korset för ett par veckor sedan och köpte online-tjänsten. Mest för att få backup av min speldata. Jag släpar med min Switch till höger och vänster och tanken att förlora bl.a. typ 100 timmar Zelda och 140 timmar Xenoblade 2 gör mig nervös.

Något jag inte gillar med Nintendo Online och backup av sparfiler är att det inte är automatiskt, utan man måste manuellt synca och manuellt plocka hem sparfilerna. Såvida det inte förändrats sedan tjänstens lansering då. Jag har två Switchar och hade gärna sett en smidigare syncning av sparfiler.

Skrivet av bardbard:

Kommer väl 15-20 som bäst typ. Det man vinner på är ju att nyttja t-spins, tyvärr har jag lirat för lite Tetris(senast var på NES) för att kunna förbereda för T-spins

Hehe jo, känns lite fuskigt att kunna rotera så pass länge som man ändå kan. Håller rundan i sig tillräckligt länge så uppenbarar sig blocken i princip direkt i botten och då är roteringen typ enda sätttet en seg jävel som jag själv ska hinna med, så jag klagar inte.

Nu har jag spelat Tetris Effect innan men i övrigt har jag nog mest spelat Tetris på Gameboy (ett av mina mest spelade spel på min 3DS också) samt någon gammal Tetris-version på Windows 3.11. En del Puyo Puyo Tetris har det också blivit, men långt ifrån lika mycket som de andra titlarna förstås. Det har hänt en hel del under alla år.

Klippet är någon månad gammal men ett av de bättre Digital Foundry/Retro-klippen de gjort. Klart sevärd för lite Tetrishistorik.

Permalänk
Medlem

Inte lyckats komma bättre än 3a på Tetris 99 men jävlar vad kul ett simpelt spel man vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Inte lyckats komma bättre än 3a på Tetris 99 men jävlar vad kul ett simpelt spel man vara!

Skickades från m.sweclockers.com

Bra spelat det!

Blev nog en timme totalt spelat igårkväll för mig. Började rätt dåligt (torskade nog vid 70-80 som sämst) men mot slutet så prickade jag in en 3'a och två 4'or. Skulle spela en runda (eller fem) nu på morgonen men en bit in i första rundan så tappade jag anslutningen mot spelet så var bara att fortsätta göra mig klar för att ta mig till jobbet. Och lika bra var väl det.

Nu är jag lite tveksam mot att spela denna typ av spel alldeles innan sömn (sista jag vill är att drömma om fallande block hela natten) men det fungerade riktigt fint både inatt och igår natt för att somna på kvällen. Blir nog att fortsätta testa i veckan. Spelet stressar mig inte, möjligen när det bara är mindre än 10 kvar, men det är mer för att jag inväntar första förstaplaceringen i spelet. Spelet är mest bara kul för mig, gillar faktiskt de gånger man får flera som attackerar en i början av rundan då det lite större utmaning.

Årets spel för mig så här långt tror jag. Hoppas bara att vi får lite mer traditionella Tetris-lägen framöver bara. Ibland är det skönt att få placera block i mer egen takt ändå.

Permalänk
Medlem

Ser att elgiganten har liten rea på mario kart switch modellen (3590kr), är det värt de pengarna? Är egentligen bara intresserad av 15-16 spel som är switch exklusiva och jag är inget super nintendo fan men kan tycka om deras spel ibland, mest monster hunter som lockar för mig. Har också fortfarande en stor backlog på pc och 3ds så är det värt att skaffa ett switch nu eller ska man kanske vänta i och med att jag bara är lite intresserad?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Ryktas om att Microsoft kan komma att leverera deras utmärkta GamePass-tjänst till Switch: http://www.nintendolife.com/news/2019/02/rumour_microsoft_pla...

https://www.youtube.com/watch?v=sCuG984QIbU

Detta låter väldigt intressant, snacka om ett bra sätt att kickstarta deras cloud-service!
Nu ser jag gärna att Valve följer efter med en steamlink app

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Detta låter väldigt intressant, snacka om ett bra sätt att kickstarta deras cloud-service!
Nu ser jag gärna att Valve följer efter med en steamlink app

Jo precis! Microsoft har förändrats mycket under bara de senaste åren och även Xbox är på väg att förändras. Fokus verkar alltmer bli att Xbox är just tjänsten, inte en hårdvaruplattform, och att Xbox upplevelsen och innehållet blir åtkomligt oavsett hårdvara. Gärna något jag själv ser, Xbox Anywhere är ju en del i detta och har möjligjort att vi kan spela tidigare Xbox-exklusiva titlar på PC. Och när steget verkar fortsätta mot portabla plattformar tackar då jag inte nej.

Ser verkligen fram emot att se huruvida det nu blir verklighet av det hela. De som rapporterat rykten hänvisar till för de säkra källor. Hoppas personligen på att vi inte får vänta ända till E3 bara.

Möjliggör detta exempelvis Rare-spel, kanske till och med GoldenEye 64, och att spela på exempelvis i mitt fall min Xbox One X, stänga av TV'n och sedan lägga mig i sängen och fortsätta spela på min Switch så har Microsoft och Nintendo verkligen fått till det bra.

Så mycket intressanta möjligheter, om nu allt verkligen stämmer då.

Permalänk
Medlem

Hej fellow nerds!

Jag har gått i tankarna att köpa ett Switch till och från sedan releasen. Nu börjar suget bli starkt igen men jag funderar på om det är värt att vänt på en eventuell uppgradering?

Jag sitter med både pc och ps4 just nu och kan helt klart njut av tunga AAA titlar. Jag saknar dock enklare spel med fokus på spelglädje snarare än bra grafik. Jag har alltid gillat Nintendos egna serier och är även nyfiken på flera turbaserade RPG's. Att hänga på balkongen i vårsolen med en kopp kaffe och FF9 eller Octopath låter ju trevligt det med!

Efter att uteslutande spelat på PC de senaste åren (tycker 30fps på konsol är trist) så har jag svårt för låg FPS.. Hur låg FPS kan man förvänta sig av Switchen egentligen? Vet att det inte är fokus på fps i merparten av de spel som finns till Switch men jag är orolig att jag ska störa mig på det för mycket (damn you pc!).

Tacksam för alla svar, positiva som negativa!

Peace!

Visa signatur

Saknar flådig PC för tillfället...

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen Kill la kill spelet blir bra älskade serien, så håller tummarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hej, vet inte om jag är helt blind, men hur kommer man åt eshoppen via webbläsare?
Eller går det endast via konsolen i Sverige?
På Amerikanska sidan var det ju inga problem, men byter man region till Sverige så kan jag inte hitta någon länk till eshoppen någonstans. Det enda jag ser är en support-sida, vilket jag kollat igenom också för att se om det fanns en länk där, lol.

Har inte en Switch än, men sitter just nu och funderar starkt på att köpa en för 3k på Mediamarkt som har rea nu. Ville kolla in vad det finns för spel på eshoppen och till vilka priser, för att se om det kan vara mer värt att köpa spel där istället, men hittar ju som inget sätt att komma åt den.

När jag googlade så var ett av resultaten denna tråd, länkade till en post tidigare i tråden som nämnde att man kan köpa spel i eshoppen för andra länder, är det kanske smartast att göra så och det blir billigare? Finns det några nackdelar med det? T.ex. om man handlar via Japanska eshoppen, är alla spel endast med Japansk text då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Zyie: Sverige har tyvärr ingen eShop det går bra att gå in på den engelska eller tyska hemsidan. Priset justeras i svenska kronor om du har ett svenskt konto.

https://www.nintendo.co.uk/Nintendo-Switch/Nintendo-Switch-11...

Save coins är en sida som du kan se svenska priser på eShop-spel:

https://savecoins.app/

Att handla via ett annat lands konto är lite svårare och Nintendo har justerat priserna så det inte ska gå att utnyttja att få billigare spel på deras egna titlar.

Spel som köps via japanska eShop kan ha stöd för engelska. Lättast att ta reda på om de har detta är att gå till den japanska hemsidan och översett med google translate för att se vilka språk spelet har stöd för.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Ah, tackar för ett snabbt svar!
Såg att sluttiden på MediaMarkts rea var vid midnatt, så blev en beställning ett par minuter innan, tillsammans med Zelda: BotW. Blir nog skoj

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2