Varför "ljuger" företag om spels rekommenderade hårdvara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sp0de:

Struntsnack
Skickades från m.sweclockers.com

Har några andra exempel? Hur många exempel måste man ha för att kunna diskutera ett ämne?
Jag listade 5 populära spel (populära bland folk som tävlar i E-Sport) där den rekommenderade hårdvaran inte är bra nog, om man inte kör i 720, med allt på Low och nöjer sig med <20 FPS.

Visa signatur

Jag stavar som en kratta och jag vet det, jag lovar att jag gör mitt yttersta för att det ska bli rätt varje gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PTSD:

Har några andra exempel? Hur många exempel måste man ha för att kunna diskutera ett ämne?
Jag listade 5 populära spel (populära bland folk som tävlar i E-Sport) där den rekommenderade hårdvaran inte är bra nog, om man inte kör i 720, med allt på Low och nöjer sig med <20 FPS.

Känns som om du har svårt för att ha fel, dessutom verkar du inte inse att om du spelar på den nivån använder man inte rekommenderad hårdvara utan mycket bättre. Precis som flertalet till har poängterat. Men tillbaka till ämnet, ingen upplever att det du rubricerat stämmer och du kan inte leverera bevis för den delen heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Minkravet är ju mer ett mått för att äns kunna starta spelet inget säger att det är spelbart med den hårdvaran men spelet startar iaf.

Sen finns väl ingen standard för hur minkravet ska vara vad ja vet så det kan variera från tillverkare till tillverkare så ett spelfrån en tillverkare kanske rullar stabilt med minkraven på 60fps i multiplayer medans en annan valt att lägga kravet på vad som minst kunna starta single player med minsta möjliga grafikik ställning och 20fps

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av PTSD:

Har några andra exempel? Hur många exempel måste man ha för att kunna diskutera ett ämne?
Jag listade 5 populära spel (populära bland folk som tävlar i E-Sport) där den rekommenderade hårdvaran inte är bra nog, om man inte kör i 720, med allt på Low och nöjer sig med <20 FPS.

Nej, det har du ej gjort.
CSGO har enbart minimum som listade specs, vilket mest troligt motsvarar low i 720p och var glad att det startade specs.
Samma sak är det med Dota 2, som också enbart har minimum, ej rekommenderad.

LoL har både minimum och rek. Här fixar rek cirka 60-70fps i 1080p, medium-high.

Heartstone har både minimum och rek, hittar inga vettiga siffror men ett HD4850 låter som det bör hantera Heartstone utan bekymmer.

Starcraft 2 har även där, både minimum och rek. Med rek så är det i5 eller FX serie processor, med ett GTX 650 eller HD7790 eller bättre.
Vilket jag utan tvekan tror hanterar Starcraft 2 utan bekymmer.

Du får gärna komma med någon information som faktiskt är korrekt, istället för påhitterier, samt ordentliga exempel på när sådant är helt fel istället för att bara gissa som du har gjort än så länge.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Minkravet är ju mer ett mått för att äns kunna starta spelet inget säger att det är spelbart med den hårdvaran men spelet startar iaf.

Sant, men fullständigt irrelevant för den här diskussionen.
Om du hade läst första inlägget så hade du sett att det är de rekommenderade kraven som avses - och de brukar ligga en bra bit över minimikraven.

Permalänk
Medlem

Största problemet är att det är så få som skriver ut vad det är för inställningar, upplösning samt snitt-fps som uppnås. "Recommended" känns oftast otroligt luddigt, men man får väl anta att det är filmisk uppevelse i 30 mjuka fps i 1080p.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser egentligen inte problemet. Minimum är vad som krävs för att dra igång spelet, dvs grafikminne som kan läsa in texturerna överhuvudtaget samt har stöd för de gränssnitt som krävs, RAM-minne som gör att växlingsfilen inte får jobba sönder och en CPU som åtminstone ligger i en tillräckligt modern generation.

Minimum-krav är vad som krävs för att få en minimalt godkänd spelupplevelse på de lägsta tänkbara inställningarna. Räcker 20-30fps för att bilden åtminstone ska upplevas som en rörelse och inte som en serie upphackade bilder så är det godkänt som minimumkrav.

Sen om en spelutvecklare menar att sitt spel är fullt spelbart i stabila 30fps med hyfsat hög grafik så är det hårdvara som klarar det som rekommenderas, för det är det dom rekommenderar _som lägst_ för att få en i deras mening _acceptabel_ spelupplevelse.

Detta är ju till väldigt okunniga personer eller oinsatta föräldrar som köper grejor till sina barn. Kräver man 60fps/1080p på hög grafik så vet man vilken hårdvara som krävs för det och ser till att skaffa det. Det handlar mer om att inte råka köpa Metro Exodus när man sitter med ett GeForce GT610 och en Celeron och blir sur på utvecklaren för att dom aldrig sagt att det inte skulle räcka.