FZ recenserar Far Cry: New Dawn – underhållande action i slarvig förpackning

Permalänk
Melding Plague

FZ recenserar Far Cry: New Dawn – underhållande action i slarvig förpackning

Ubisofts långlivade spelserie Far Cry utökas snart med ytterligare en del, som återigen bjuder på äventyr och skottlossning i Hope County. Syskonsajten FZ har tagit tempen på speltiteln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

meh.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Far Cry 1

Permalänk
Inaktiv

Vafan har hänt med sweclockers, fz.se gör en recension på far cry.. nyhet på sweclockers! /vomit

Permalänk
Medlem

Jaha, då känns mina inköp av Metro och Far Cry sådär. Skulle köpt pizza för pengarna istället...

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Bara ett år devtime och samma karta, tycker antagonisterna verkar tråkiga också utifrån trailers jag sett. Skippar nog denna.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

@Spelaspel Allt för att tjäna pengar...

Permalänk
Medlem

Lite tveksam till detta. Gillade femman men stilen att allt blir så färgglatt osv bara för att världen går under är jag inget fan av. Vet inte, föredrar stilen i tex Mad Max-spelet (kungligt spel förövrigt) eller Fallout.

Avvaktar nog till nästa spel som står mer på egna ben förhoppningsvis. Kan ju iofs knipa det på ngn rea ev.

Skrivet av Fatmajk:

Tacka vet jag Far Cry 1

Galet bra. Klarade aldrig ut det för jag sket fan på mig när fienden gick från människor till monster, haha! Men minns att det var så galet snyggt och familjedatorn klarade av det med bravur t.om. Good times.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av anon34034:

Vafan har hänt med sweclockers, fz.se gör en recension på far cry.. nyhet på sweclockers! /vomit

De flesta på SweClockers är intresserade av hårdvara, men många har också stort intresse för de spel som hårdvaran kan driva. När det kommer till större speltitlar har vi märkt att det finns ett stort intresse att diskutera dessa, varför vi ibland gör referat av spelrecensioner från kollegorna hos FZ. Värt att nämna är dock att vi bara lyfter en liten del av spelen som recenseras

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt besviken på FC5, slutet var otroligt tråkigt och DLC:n var katastrofal. Kan nog tänka mig New Dawn ändå, men jag lär avvakta till någon sorts rea.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Gillade Far Cry 5 och jag kommer att köpa det här, tycker det verkar kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@anon34034: Sweclockers och FZ har gått ihop sig har jag för mig men bibehåller varsina namn och inriktningar. Vad är det att spy galla över? Bara kul att läsa om lite annat också. Sweclockers delar/skriver nyheter om telefoner också, ska du spy galla över det med? Eller TV-apparater, varför inte 5G nätet? Namnet Sweclockers är mer än bara svenska överklockare vilket jag trodde du hängt med i svängarna om under åren som gått nu?

@Klarspråkarn nu tror jag inte du är i någon position att försöka kränka honom och hans ålder eller livserfarenhet.

.::. Lite mer OT .::.

Tycker mycket av känslan som var så underbar i Far Cry 3 och 4 verkar ha försvunnit lite. Nu är det mest någon slags Rambo pangare. Vilket vi förvisso fick se i Far Cry 3 med Dragon Blood DLCn. Det var kul men samtidigt ett tidigt varningstecken för mig.
Vet inte varför men det känns nästan bara idag som att utvecklare rider på sina egna namn från tider när dom glänste, och ger oss spelare mindre och mindre av det vi faktiskt vill ha. Det var skillnad mot förr då nästan vem som helst visste att om första spelet i en serie var bra, så var minsann uppföljaren dubbelt så bra med dubbelt så mycket innehåll. Sen med lite tur fick i en tredje release där spelet hade så mycket att väga upp emot att det inte riktigt gjorde det, och intresset svalnade sedan.
Men istället för att släppa den serien som började dala, så ser vi nu iterationer av spel där det gått så löjligt långt (t.ex Call of Duty) där vad vi får är egentligen Quake 2, fast med nytt utseende på våra "gubbar", lite nya tillbehör s.k features som en sköld med någon märklig funktion, och andra kartor. Självfallet till ordinarie pris med upptrissade trailers som lovar så mycket, men ger så lite. Det är tråkigt att se. Och det har haft sin effekt över årens gång, vi gamers nöjer väl oss helt enkelt med sämre och sämre produkter. Finns något spel idag vid release som faktiskt är en färdig produkt? :-] Allt numera är pre-order BETA ALPHA v1.09092.1ABCwhatever earlier access with premier, spel. Som vi sedan ledsnar på ganska så omgående.
Min syn på gaming idag och hur det ser ut i alla fall. Sen finns förstås guldkorn som BR-spel och nya koncept av det. Men kom igen nu, BR var aktuellt redan på 80-talet. Vad blir "nya" grej?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Livsnjutare 😎

3/5...

Känns ganska mediokert då med andra ord ?
Samma sak som 6/10 och det är sådana spel man knappt sneglar åt... tråkigt!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

@_anka_: Sweclockers och FZ har gått ihop sig har jag för mig men bibehåller varsina namn och inriktningar. Vad är det att spy galla över? Bara kul att läsa om lite annat också. Sweclockers delar/skriver nyheter om telefoner också, ska du spy galla över det med? Eller TV-apparater, varför inte 5G nätet? Namnet Sweclockers är mer än bara svenska överklockare vilket jag trodde du hängt med i svängarna om under åren som gått nu?

Varför skulle han spy galla över telefoner eller 5g? Det är teknik och hårdvara, något som sweclockers alltid varit mestadels för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazurk:

Jaha, då känns mina inköp av Metro och Far Cry sådär. Skulle köpt pizza för pengarna istället...

Du har redan spelet, så bilda dig en egen uppfattning innan du får ångest över ditt köp?
(Gäller alla som slaviskt följer en recensions betyg egentligen.)

Har sett ett antal Youtubers spela det och det verkar kul. Dom flesta recensionerna är också överlag rätt positiva med betyg som 4/5 och 8/10. Är typ bara här i Sverige som spelet får dåligt betyg med FZ som ger 3/5 och Gamereactor som ger 6/10.

Jag lär köpa det och kommer säkert ha kul i co-op.
Jag förväntar mig ett funky post-apokalyptiskt FC5 och det är nog det jag kommer få också.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Läs mitt inlägg igen, och vänligen ta inte saker ur kontext? Jag frågor honom om han ska spy galla över telefoner och dyl också. Vad Sweclockers varit och är nu, tror du inte jag har en uppfattning om det själv?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

De flesta på SweClockers är intresserade av hårdvara, men många har också stort intresse för de spel som hårdvaran kan driva. När det kommer till större speltitlar har vi märkt att det finns ett stort intresse att diskutera dessa, varför vi ibland gör referat av spelrecensioner från kollegorna hos FZ. Värt att nämna är dock att vi bara lyfter en liten del av spelen som recenseras

Det är väl lite fler än ”många” som är intresserade av spel. Baserat på foruminlägg osv utgörs sweclockers målgrupp av just de som gillar spel och hårdvaran för att driva spel. Allt annat är relativt sekundärt på siten imo. Inget fel i det alls!

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att spelet i fråga ens släpps imorgon. Känns som om att hypen kring detta inte alls varit stort jämfört med tex Far Cry 5. Oh well, då blir det inget dag 1 köp iallafall, får vänta tills jag tröttnat på Anthem.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Vafan har hänt med sweclockers, fz.se gör en recension på far cry.. nyhet på sweclockers! /vomit

Ja eller hur, vi köper inte grafikkort och processorer för spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Ja eller hur, vi köper inte grafikkort och processorer för spel..

Absolut inte! Jag kör bara Linpack och 3D mark.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

@AdoringFan: Läs mitt inlägg igen, och vänligen ta inte saker ur kontext? Jag frågor honom om han ska spy galla över telefoner och dyl också. Vad Sweclockers varit och är nu, tror du inte jag har en uppfattning om det själv?

Tog ingenting ur kontext.

Killen klagade på spel.
Sweclockers är främst ett Hårdvaru forum.

Dina frågor var ju snarare helt oigenomtänkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@Klarspråkarn nu tror jag inte du är i någon position att försöka kränka honom och hans ålder eller livserfarenhet.

En tekniksajt länkar till en recension av ett stort datorspel. Är det något att bli upprörd över? Min kommentar var mest ett konstaterande att livet blir tufft om något så litet väcker anstöt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Klarspråkarn: Det finns rävar här som tycker att sidan endast ska handla om hårdvara ja, som ogillar nya banor och vad swec utvecklats till. Men dom får stå för sig. Jag gillar att swec bredat fronterna genom åren.
Och det är väl just, du vet väl absolut ingenting om hans liv så varför anta hans liv blir tufft pga hans inställning?
Ogillar när personer ska dömma ut andra på det sättet. Såvida du inte är hans farsa och han är minderårig. Men så är nog inte fallet.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Ännu ett halvbakat spel med lite till ingen inspiration och innovation. Nej tack Ubisoft, nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@Klarspråkarn: Det finns rävar här som tycker att sidan endast ska handla om hårdvara ja, som ogillar nya banor och vad swec utvecklats till. Men dom får stå för sig. Jag gillar att swec bredat fronterna genom åren.
Och det är väl just, du vet väl absolut ingenting om hans liv så varför anta hans liv blir tufft pga hans inställning?
Ogillar när personer ska dömma ut andra på det sättet. Såvida du inte är hans farsa och han är minderårig. Men så är nog inte fallet.

Vadå dömer? Vem har sagt att jag dömer?

Edit: för att förtydliga poängen med mitt första inlägg så var det ungefär: "lol, chilla, det är onödig energi att lägga på en sån skitgrej..."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Klarspråkarn: Ditt ursprungliga inlägg (som inte finns kvar) där du skriver att han kommer få det väldigt tufft i livet samt för att citera det inlägg som finns kvar: "Min kommentar var mest ett konstaterande att livet blir tufft om något så litet väcker anstöt".

Då du riktade detta direkt mot honom efter hans kommentar så är det dömande. Sak samma. Trevlig kväll och må väl

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Inte spelat 5an, men är ju mer sugen på detta.... är det en miss att spela detta utan att lirat genom 5an?

Permalänk
Medlem

Tycker nog att kritiken mot att skriva om spel på SweC är befogad.
Poängen att nu FZ och SweC är under samma tak gör ju det hela ännu lite konstigare. Folk är inte helt bakom flötet och handikappad så dom som vill ha nyheter och läsa om spel kan gå in på FZ själv.
Och att SweC skulle bredda sig och skriva om mer saker låter ju också väldigt konstigt med en systersida som FZ. I så fall får dom slå ihop dom två och göra en sida av det.

EDIT: För att klargöra lite. Jag har inget emot en mindre nyhetsnotis och länk till FZ. Men en egen artikel med tillhörande forumtråd känns onödigt.

EDIT 2: Sen en annan grej. Om det blir för mycket spel så kan det ta stopp för mig på jobbet då sidan blir blockerad som FZ är för mig.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt kul att spela detta spel. Gillade Far Cry 5 och det här verkar vara en massa kul action i samma universum men en hel del nyheter.
Ett av få spel jag faktiskt sett fram emot.

För all del det här är inte lika nyskapande som ett helt nytt fristående Far cry spel, men man får ta det för vad det är, en semiuppföljare med mer content.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

För all del det här är inte lika nyskapande som ett helt nytt fristående Far cry spel, men man får ta det för vad det är, en semiuppföljare med mer content.

Precis, man får se det som "Far Cry 5.5"

Ska börja spela co-op med kombon imorgon, lär bli helgens höjdpunkt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.