Sveriges Radios Alexa-skill borta

Permalänk
Relik 📜

Sveriges Radios Alexa-skill borta

Såg det surrades en del på Facebook och Twitter om att SR:s Alexa-skill ramlat bort! Hittade lite mer info och tycker väl att.. 1) Amazons hantering är rätt fyrkantig och 2) SR har en rätt skön support-person i forumet!

https://kundo.se/org/sverigesradio/d/sr-alexa-skill-borta/

TL;DR verkar i alla fall vara att eftersom skill:en hade text/meta på svenska och inte ett språk Alexa har stöd för så är den inte godkänd.

Någon som kör Alexa och har märkt av bortfallet?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har fungerat för mig, men jag använder bara flash briefing som är en separat skill.

Förstår jag rätt är inte problemet innehållet i radion så SR borde kunna uppdatera övrigt till att vara på engelska?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Json_81:

Har fungerat för mig, men jag använder bara flash briefing som är en separat skill.

Förstår jag rätt är inte problemet innehållet i radion så SR borde kunna uppdatera övrigt till att vara på engelska?

"Responses, metadata, and/or home card content must be presented in a language that is supported by Alexa" är vad Amazon säger. Frågan är väl vad typ "responses" innebär, måste de talade svaren också vara till exempel engelska?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

"Responses, metadata, and/or home card content must be presented in a language that is supported by Alexa" är vad Amazon säger. Frågan är väl vad typ "responses" innebär, måste de talade svaren också vara till exempel engelska?

Ja, det är en bra fråga.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."