Permalänk
Medlem

Varför drabbas jag av warped mouspads?

Tjenare!

Jag har ett ganska så unikt problem som ingen annan i min vänskapskrets tycks lida av, och det är att oavsett vilken tygmatta jag köper så reser den sig upp efter ett tag.

Man får helt enkelt rotera musmattan 3 gånger och sedan köpa en ny, detta har pågått i några år och börjar inse att man har spenderat några tusenlappar nu.

Varför händer detta mig men nästan ingen annan, och finns det något jag kan göra för att få stopp på det?

Permalänk
Medlem

Köp en musmatta av ett annat material, t.ex. plast. https://www.maxgaming.se/musmattor/qck-hard-musmatta-1

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Köp en musmatta av ett annat material, t.ex. plast. https://www.maxgaming.se/musmattor/qck-hard-musmatta-1

Jag har använt plast innan, och det är tyvärr inte för mig, det blir för mycket glid för att jag ska få bra precision när jag spelar.

Men tack för tipset!

Permalänk

Det kan inte vara så att du har lite extra mycket svettproduktion? Tygmattor går ofta att tvätta i maskin med skonsamt program. Testat det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Det kan inte vara så att du har lite extra mycket svettproduktion? Tygmattor går ofta att tvätta i maskin med skonsamt program. Testat det?

Jag har hand eksem och måste ofta smörja med mjukgörande för att inte händerna ska börja blöda, men svettningar vet jag inte.

Dock ligger ju handen still på en punkt av musmattan medans jag använder fingrarna för att flytta själva musen, det kanske är en faktor?

Jag ska testa tvätta den och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

smörja med mjukgörande

Ser ut som svaret ligger i det.

Permalänk
Medlem

Lutar du typ fram dig och knycklar till musmattan med magen?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

@Chromatic: Ouch. Låter jobbigt. Men ja, salvan kan definitivt ha en påverkan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@envelope91: Ouch. Låter jobbigt. Men ja, salvan kan definitivt ha en påverkan.

Shit, svårt att sluta med det :/ Bästa vore om det fanns någon tygmatta som ändå satt fast i något hårt

Permalänk
Inaktiv

Lär ju tveklöst ha med salvan att göra. Men du kanske ska hitta en matta som är något mellanting? Typ gummi eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Lär ju tveklöst ha med salvan att göra. Men du kanske ska hitta en matta som är något mellanting? Typ gummi eller liknande?

Dom jag har testat har ju ändå ett väldigt tjockt "gummilager" under själva tyget, så det verkar inte hjälpa

Jag uppskattar dock tips på vad nästa tygmatta ska vara för märke!

Permalänk
Medlem

Gör en egen! Gå till tygaffären och leta upp ett tyg som du gillar och spänn den över någon form av skiva. Tex en skärbräda eller träbit! Allt du önskar, tyg som sitter fast i något hårt och du får den i exakt den storleken du vill ha!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? Man ska kunna välja tygsidan och sätta i och sedan så är det bara att köra på?

Problemet är kanske om man inte kan köpa nya tygplattor när dom gamla blir slitna