Permalänk

Skärmen/datorn går crazy, hjälp!

Hej!

Varje gång jag sätter igång Netflix, HBO, C More eller Viaplay (säkert fler streamingtjänster också som jag inte testat) så får jag typ nå otroliga FPS-dropp, måste ligga på typ 5 i fps. Musen laggar och tar ca 3-4 sekunder innan den "teleporterar" sig dit jag dragit musen. Plötsligt efter några sekunder så blir skärmen svart och sätter igång igen varav det står "HDMI-2". Och sedan efter ett tag blir det svart igen och hoppar tillbaka till "HDMI-1".

Det är bara när jag har igång en streamingtjänst som datorn börjar lagga nå enormt. Jag ligger på ca 300 fps i alla spel på högsta grafik och det märkliga är att när det laggar som mest när jag har någon film/serie igång så ligger CPUn på typ 15% vilket betyder att det inte ska påverka. Vad i helvete beror lagget på? Youtube, Twitch och andra fulstreams m.m fungerar klockrent. Det är typ som att skärmen fuckar totalt när jag sätter igång någon av dessa streamingtjänster.

Jag har även testat olika webbläsare och samma problem uppstår just med t ex. C More. Jag har en bra gamingdator och som sagt när jag väl spelar så är det inga problem, det är ENDAST när jag ska se Netflix eller dylikt som det blir problem.

Vad kan det vara?

Permalänk
Inaktiv

Om det är en Pentium II 233MHz kan den vara lite för slö.

Eller vad har du för komponenter?

Permalänk

Stänger ner tråden, jag är fan dum i huvudet, uppdaterade bara drivrutinerna på grafikkortet och problemet var löst. Tack o hej.