Köpa Samsung S9 eller vänta till S10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppety:

Det är dags att förnya mitt abonnemang, o jag uppdaterar traditionellt min telefon vartannat år (Nu har jag en S8+). De har redan börjat ringa från 3 (Tre) men jag säger att jag väntar på S10'an.

Jag var med pappa o hjälpte honom att köpa ny telefon (på El-Giganten) o det blev en S9'a. Killen i affären sa att jag skulle få en rabatt när jag köper ny telefon, eftersom jag hade rekommenderat min pappa dit...

Sen vill jag inte ha 3 (Tre) mer, för jag anser att jag blev lurad på ett internetabonnemang, med bindningstid till maj. Vi fick för ett tag sen fiber här i huset med bättre o obegränsad trafik. De sa 100 GB räcker gott o väl för en månad, men ändå var jag tvungen att köpa svindyrt extrasurf några gånger. Dessutom har de lurat min mamma rejält också, jag skrev om det på Flashback;
https://www.flashback.org/t2843131

Nu har jag lärt mig betydligt mer om hur det funkar, o självklart bojkottar jag 3 (Tre)!

Killen på El-Giganten sa att S10'an troligen kommer om ett par månader. Tror ni det kommer vara värt att vänta på den, o vad förutom 3 (Tre) bör jag välja? Eller blir det väldigt mycket billigare att köpa S9'an?

Jag brukar räkna med runt 600 kr i månaden för telefon med abonnemang, i 24 månader.

7200kr om året bara på telefonen är det värt det? Jag menar kör med din "gamla" avbetalad telefon och få 2-4000kr/år att göra något roligt för istället.
Jag betalar 1200kr/år men då med endast 1gb/mån surf.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Fick en S9+ med 16Gb surf (student) och en gratis surfplatta för 385kr/mån hos Comviq. Sålde plattan för 1500kr. Telefonen är den bästa jag haft, mycket nöjd. Men jag tror inte jag skulle pröjsa så mycket för en telefon om jag redan har en S8. Vänta absolut på S10, minst.

Permalänk
Medlem

@Yoslo: Vad grundar du dina påståenden i?

Vimla funkar hur bra som helst både i Norrbottens inland som i Finlands inland. Betalar 90kr i månaden och får ut exakt lika mycket värde som när jag hade Telia... för en mindre peng.

Just av den anledningen tycker jag att de flesta i den här tråden får ta dina påståenden med en nypa salt.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem

Avsluta tre abonnemanget, köp signa för ett "billighets abonnemang" utan bindingstid, och spar 500 i månaden istället, ifall det inte är så att din s8 känns oanvändbar eller extremt omodern.

Du kan ju flytta med ditt nummer. titta på t.ex. Vimla. https://vimla.se/
Tar du något sådant startup erbjudande med 55 Gig i potten och hög data rate / månad 5 månader så har du en stor nog pot att hålla ett tag, efter 5 månader gått ut så byter du deras billigaste (100 kr abbonnemang) så kommer det dröja riktigt länge innan du behöver något annat.

alternativt ta 55 gig pot med deras absolut billigaste (50kr i månaden för 2 gig "påfyllnad) i 5 mån) som sen går över 100kr om du inte använder mer än 2 gig per månad.

***bort/mod***

man tjänar snabbt in pengarna för att köpa sina mobiler kontant istället, så byter du till en mobil du vill ha när den väl kommer ut, utan att binda dig.

§9 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Hade s8+, har s9+ och ska skaffa s10+.

Vänta på s10+, större batteri & nya cpun ska ha en del finesser som ska göra batteritiden en hel del bättre (bara använda 1-2 kärnor för små program istället för alla som det är & har varit på alla telefoner hittills).

Som sagt, vänta på s10+.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Hade s8+, har s9+ och ska skaffa s10+.

Vänta på s10+, större batteri & nya cpun ska ha en del finesser som ska göra batteritiden en hel del bättre (bara använda 1-2 kärnor för små program istället för alla som det är & har varit på alla telefoner hittills).

Som sagt, vänta på s10+.

Skickades från m.sweclockers.com

Får jag fråga hur du motiverar att köpa s9plus när du hade en s8plus. ? Jag personligen lägger hellre dom pengarna på datorn nu när man kan köpa en mobil för 3 tusen som kan göra allt jag behöver.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoslo:

Läst igenom alla svar och kommit slutsatsen att jag bara måste krossa ett par verklighetsbubblor här..
För det första.. Det är inte operatören 3 som lurar folk, utan oseriösa säljare och återförsäljare som säljer åt 3, operatören 3 är idag näst störst efter telenor.. Ingen operatör på marknaden lurar sina kunder, utan endast oseriösa säljare som INTE är anställda av tre..

För det andra.. Skulle aldrig någonsin under någon omständighet rekommendera operatörer som Comviq, Hallon, Vimla eller Halebop.. De är lågprisbolag av en anledning och bör undvikas.. Väljer man dessa är det endast av ren snålhet och dumhet..

För det tredje.. Operatörslåsta telefoner? Really? Finns inga operatörslåsta telefoner idag och eftersom bindningstiden försvinner från fler och fler operatörer (telenor, tele2) så finns det ingen mening att oroa sig om detta utdöda fenomen..

För det fjärde.. Exploderande mobiler? Detta rykte har följt varenda samsung mobil i toppserien ända sedan Note 7ans kollaps, men aldrig har några fakta lagts fram, precis som nu.. PK media som sprider fake news som vanligt med andra ord.. Tro inte på allt skit nyhetsartiklarna skriver om..

Och snubben som skrev att Tre har sveriges sämsta täckning borde nog kolla täckningskartorna, för den meriten har Tele2 länge haft och lär endast bli besegrade av Telia den närmsta tiden.. Bor du norr om Stockholm så visst, men vad finns norr om Stockholm egentligen förutom renar och skog?

Skickades från m.sweclockers.com

Tja.. det bor fler invånare i norrland än i stockholm

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Skrivet av Mocka:

@Mulla Krekar: Det finns absolut noll anledning att gå från en S8 till S9 då telefonerna är såpass lika. Jag sitter i samma båt som du och har en S8a som jag vill uppgradera till något men vet inte vad.

¤ Huawei Mate 20 Pro - Bra telefon på pappret som dock är dyr och många klagar på "gluegate" vilket betyder att vissa telefoner haft ett fabriksfel som innebär att displayen får en grön ton vid låg belysning och låg skärmstyrka. Sen är väl vissa rädda för telefonspioneri #foliehatt
¤ OnePlus 6T - Billigare telefon som kan ha problem med sensorupplåsning (sitter i skärmen och ej fysisk platta bakom), ingen notifikations-LED och ingen 3,5mm om man bryr sig om det
¤ Google Pixel 3 - Dyr telefon som har lite RAM (4GB) och är väldigt stor men dock snuskigt snabb.

Sen finns LG 7 samt Nokia 8 och Sonys telefoner men jag har aldrig intresserat mig för dem speciellt mycket. LG är sämst i branschen på uppdateringar, Nokia brukar ha äldre hårdvara och Sonys telefoner är lite fyrkantiga.

Eftersom S10 avtäcks så snart kan du lika gärna vänta och se men de kommer tyvärr vara fruktansvärt dyra (nästan Äpple-klass) och den minsta modellen (S10e eller S10 Lite, får se vad den heter) som ändå kanske blir normalt prissatt ser ut som en S9 så det är lite trist.

Inte lätt att hitta en bra lur idag, trots utbudet

PS. Huaweis Mate 20 Pro finns på kampanj hos Telenor och Tele2 (kanske andra också) och vet att hos Tele2 så kostar den knappt 7000kr vilket ändå är ett bra pris.

Pixel 3 ruskigt snabb? Den är knappt snabbare än pixel 2 och oneplus 6T är snabbare samt Huawei Mate 20 Pro. Pixel 3 är klockad på 2.5GHz medans oneplus 6t är klockad på 2.8GHz. Pixel 3 är typ den trögaste flagshipen som kom ut 2018. Pixel 3 har inte heller stöd för 4K 60FPS som OnePlus 6T, Huawei Mate 20 Pro, Samsung Galaxy S9, Sony XZ3 o.s.v.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade tveklöst väntat. Tycker min S7 är jämförbar med min brors S9...så avvakta och se om Samsung lagt mer krut på S10.

Angående operatörer har vi både Telia och Halebop i familjen, jag märker ingen skillnad annat än att Telia har kundtjänst att ringa om så krävs. Halebop funkar fint med VoLTE, Wificalling etc.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoostSimon:

Pixel 3 ruskigt snabb? Den är knappt snabbare än pixel 2 och oneplus 6T är snabbare samt Huawei Mate 20 Pro. Pixel 3 är klockad på 2.5GHz medans oneplus 6t är klockad på 2.8GHz. Pixel 3 är typ den trögaste flagshipen som kom ut 2018. Pixel 3 har inte heller stöd för 4K 60FPS som OnePlus 6T, Huawei Mate 20 Pro, Samsung Galaxy S9, Sony XZ3 o.s.v.

Skickades från m.sweclockers.com

Menade responsivitet i UI osv mer än SoC hasighet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

"Köpa S9 eller S10" och på något vänster har några av er lyckats gå så off topic att vi snart kan diskutera färgen på kungens kalsingar en fredag eftermiddag. Hur lyckas ni?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Menade responsivitet i UI osv mer än SoC hasighet.

Jo men oneplus 6t är både dnabbare i soc och i ui

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Köper *alltid* telefon och abonnemang skilt. Får du billig telefon lurar de dig *alltid* med dyrare abonnemang plus att du betalar telefonen på avbetalning (d.s.v du betalar av räntan på lånet). Ser kanske fint ut med att inte behöva betala en massa i början men inget kommer gratis!

Är väl lite så ni i Sverige har datagränser? Sitter själv med gränslöst 4G för 300 kr/månad. Använder runt 200 GB/månad, ibland närmre 500 GB.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Varför köra med abonemag? Blir det inte billigare att köpa en lur själv? Köra med comvig, hallon el nått...
Dessutom blir inte luren låst till en operatör?
Om du står ut med din s8 till sommaren brukar samsungs Galaxy-lurar droppa rätt rejält i pris tills dess. Kolla prishistorik på s8 och s9 på Prisjakt så ser du

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns väl inga som säljer låsta mobiler längte? 3 skulle väl vara den enda isåfall.Tele2 och telenor vet jag har slutat med de dumheterna.

OT:
S9+ är en grymt bra och relativ billig mobil. Har du s8+ idag finns det egentligen ingen anledning att byta..om den inte är trasig.
Jag hoppar s10. Klarar inte av det fula kamerahålet på displayen. Däremot är jag väldigt nyfiken på den vikbara mobilen. Som det ser ut nu blir det den vikbara eller note 10 som blir min nästa mobil.

Jag gillar verkligen samsungs mobiler, de har precis det jag vill ha. Allt från vattentäta till samsung pay.
Kinamobiler är för mig inget alternativ...än så länge.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Köper *alltid* telefon och abonnemang skilt. Får du billig telefon lurar de dig *alltid* med dyrare abonnemang plus att du betalar telefonen på avbetalning (d.s.v du betalar av räntan på lånet). Ser kanske fint ut med att inte behöva betala en massa i början men inget kommer gratis!

Är väl lite så ni i Sverige har datagränser? Sitter själv med gränslöst 4G för 300 kr/månad. Använder runt 200 GB/månad, ibland närmre 500 GB.

Antar du bara har ett 4g även hemma?
200-500gb utanför hemmet/jobbet/skolan osv känns väldigt extremt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Antar du bara har ett 4g även hemma?
200-500gb utanför hemmet/jobbet/skolan osv känns väldigt extremt

Japp >.<, som studerande vill jag inte betala för fiber och telefonabonnemang .
Får 100/30 ungefär med 30 ms ping, går att leva med

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Jag undrar också inom uppgradering, har haft en Xperia Z3+ sen första halvan från 2016.

Huawei P20 lockar mig just nu men det är 2018 års modell.

Och jag är mest kamera kräsen och vill ha bästa kamera till mobil, helst inom 4K.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det finns väl inga som säljer låsta mobiler längte? 3 skulle väl vara den enda isåfall.Tele2 och telenor vet jag har slutat med de dumheterna.

OT:
S9+ är en grymt bra och relativ billig mobil. Har du s8+ idag finns det egentligen ingen anledning att byta..om den inte är trasig.
Jag hoppar s10. Klarar inte av det fula kamerahålet på displayen. Däremot är jag väldigt nyfiken på den vikbara mobilen. Som det ser ut nu blir det den vikbara eller note 10 som blir min nästa mobil.

Jag gillar verkligen samsungs mobiler, de har precis det jag vill ha. Allt från vattentäta till samsung pay.
Kinamobiler är för mig inget alternativ...än så länge.

Själv ägt en hel del Samsung mobiler. Samsung s3.s4 s.6 edge och en s7 som blev den sista då den hade extremt dålig batteritid. Tänker aldrig lägga såna pengar på en mobil igen köper hellre Asus m2 pro 5000mah batreri. Laggar inget i android. Helt Okej kamera och bäst av allt billig så man slipper behandla den som porslin.Helt otroligt att man kan köpa dom för 3190kr ! Extremt nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Här har vi ett rykte gällande de svenska priserna : https://swedroid.se/vi-har-de-svenska-priserna-for-samsung-ga...

Det är så ofantligt dyrt att man inte vet var man ska ta vägen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Köper *alltid* telefon och abonnemang skilt. Får du billig telefon lurar de dig *alltid* med dyrare abonnemang plus att du betalar telefonen på avbetalning (d.s.v du betalar av räntan på lånet). Ser kanske fint ut med att inte behöva betala en massa i början men inget kommer gratis!

Jag skulle nog säga att det i de flesta fallen är billigare att köpa telefon och abonnemang ihop, än att köpa var för sig (om vi nu talar om de stora operatörerna med bindningstid). Eftersom du som konsument binder upp dig på en viss tid (normalt 24 månader), så är du en garanterad intäkt för operatören och de kan då erbjuda lite rabatter på telefonen. Om du däremot går till en operatör helt utan bindningstider, så finns det ju inget incitament för dem att erbjuda en rabatt, då du lika gärna kan säga upp abonnemanget efter 1 månad.

men om man nu väljer en operatör utan bindningstid, så kan man ju givetvis köpa telefonen vart man vill, då kostnaden för telefonen blir densamma.

Permalänk
Medlem

Samsung S10e verkar ok ,under femsiffrigt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt väntat på S10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blomman90:

Jag skulle nog säga att det i de flesta fallen är billigare att köpa telefon och abonnemang ihop, än att köpa var för sig (om vi nu talar om de stora operatörerna med bindningstid). Eftersom du som konsument binder upp dig på en viss tid (normalt 24 månader), så är du en garanterad intäkt för operatören och de kan då erbjuda lite rabatter på telefonen. Om du däremot går till en operatör helt utan bindningstider, så finns det ju inget incitament för dem att erbjuda en rabatt, då du lika gärna kan säga upp abonnemanget efter 1 månad.

men om man nu väljer en operatör utan bindningstid, så kan man ju givetvis köpa telefonen vart man vill, då kostnaden för telefonen blir densamma.

Finns bindningstider utan telefon också

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Jag har en S9+ och jag tror faktiskt inte jag kommer köpa en Samsung igen. Nu efter Pie-uppdateringen blev dock RAM-hanteringen mycket bättre och det känns verkligen att telefonen har 6 GB RAM. På Oreo (Android 8) så kunde telefonen max ha typ 3-4 appar igång samtidigt innan den började kasta ut dem ur RAM.
Anledningen till varför jag inte kommer köpa Samsung igen är bland annat batteriprestandan. Vissa (däribland jag) får helt sinnessjukt dålig batteritid helt utan uppenbar anledning (och en factory reset löser inte problemet). Linus från LinusTechTips gjorde en video om hans problem med just Samsung-telefoner (https://www.youtube.com/watch?v=n46s_iF_IV4). Idag till exempel hade jag mindre än en och en halv timmes SOT med under 30% batteri kvar. Med samma användning hade jag legat på kanske 50% batteri kvar på min gamla Sony Z3 Compact från 2014..
Sedan är tyvärr grafikprestandan på Exynos-processorerna väldigt dålig. Många spel ligger på 15-30 fps. Om man inte spelar spel så spelar det nog ingen roll, men för oss som gör det så borde man satsa på en mobil med en Qualcomm-processor (eller rent utav en iPhone).
Det finns en hel del andra problem med telefonen, men jag skulle inte rekommendera en Samsung, åtminstone inte en S9/S9+, men ska jag vara ärlig tror jag många av problemen kommer vara kvar på S10:an också.

Samma med S9, batteriet är VÄRDELÖST. Beror på att vi i EU åkte på exynos som Samsung inte orkade ordna ordentlig kernel till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Hade helt klart valt s10 i ditt fall, + eller ej beroende på din budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om du just måste ha Samsung så S10 utan tvekan!

Skulle själv dock vänta på Huawei P30 (Pro) och OnePlus 7 om jag vore dig för att jämföra dem

Sen finns ju faktiskt Huawei Mate 20 Pro och nu också Xiaomi Mi 9 som båda är ruskigt bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

S10e är ett bättre val för den har platt skärm och mindre punch.

Permalänk
Medlem

Skiljer lite väl lite i storlek mellan S8 och S10 så det lutar lite åt S10+
Dock aldrig köpt en sådan dyr lur tidigare, usch.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Skiljer lite väl lite i storlek mellan S8 och S10 så det lutar lite åt S10+
Dock aldrig köpt en sådan dyr lur tidigare, usch.

Smakar det så kostar det, bleeding edge techonolgi har aldrig vart billigt, speciellt inte nu när Varje nod blir dyrare per area krets.

5 st kameror, stor OLED skärm, 4100 mAh batteri, Ultraljudssensor, 1 TB lagring (som ska rymmas i telefonen märk väl!), 12 GB LPDDR4

Så tänk dig att man trycker ihop en medel PC med 320 000 % och minskar vikten med 44 000 %. Där har du dagens telefoner. Blir inte billigt

Vill man ha billiga telefoner är det att kika på dom med mediatek kretsar och LCD skärm. Går för runt 1000 kr.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Smakar det så kostar det, bleeding edge techonolgi har aldrig vart billigt, speciellt inte nu när Varje nod blir dyrare per area krets.

5 st kameror, stor OLED skärm, 4100 mAh batteri, Ultraljudssensor, 1 TB lagring (som ska rymmas i telefonen märk väl!), 12 GB LPDDR4

Så tänk dig att man trycker ihop en medel PC med 320 000 % och minskar vikten med 44 000 %. Där har du dagens telefoner. Blir inte billigt

Vill man ha billiga telefoner är det att kika på dom med mediatek kretsar och LCD skärm. Går för runt 1000 kr.

Nu funderade jag på faktiskt 128GB versionen Men visst, du har en poäng i det du säger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9