Bioware: "Vi är inte färdiga med Mass Effect"

Permalänk
Skrivet av anon12433:

2'an och 3an var inte mycket att hänga i granen och faktiskt rätt dåliga spel. Andromeda har jag inte spelat. Över lag är det en ganska dålig serie med uselt gameplay och det enda egentliga bra är en okej story.

Så du menar att hela världens speljournalister har fel som satt höga betyg och som har dem på listor över de bästa spelen genom tiderna?
Dessutom också har ME en enormt stor fanbase.
Gameplay är väldigt bra för oss som gillar konsolspel och inte gillar fps upplägget, alla gillar inte tangentbord och mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Geeks Gaming

Kan inte mer än hålla med alla andra som gillar Andromeda. Buggat vid release? Ja. Även om jag typ knappt stötte på något på mina 60+timmar.
Positivt:
-Combat
-Skills
-Grafiken
-Grundstoryn (Även om den är like andra Mass Effect)
-Utforskning
-Grymt vackra miljöer
-Bygga upp settlements på planeter känns givande.
-Multiplayern

Negativt:
-Ingen DLC som i princip lovas i storyn
-Extremt segt att landa på planeter
-Även om grundstoryn kan kännas bra så känns de runt om kring "Meh"
-Att påverka settelments är inte dynamiskt för 5öre

Lätt 7/10 när jag spela de innan patcherna. Kan säkert dra upp de till 8/10 med patcherna och någon ev mod för att skippa cutscenes.

För mig är det fortfarande folk som hänger upp sig på ett 7 minuter klipp på typ 4-6 buggar från olika personer som dom bara har dragit ut på.
Får ni tag på de billigt så definitivt köp de.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Jag gillade spelet. Jag kanske inte har så höga krav som andra.
Upplevde inte speciellt mkt buggar.

Skrivet av gonace:

Till er som tycker att Andromeda är ett bra spel, verkligen? I jämförelse med vadå? Kanske hade varit förlåtet om det hade kostat $29.99 men låt oss inte glömma att det var ett fullpris AAA-spel med buggar utan dess like.

Jag tror man gillar konceptet mer än spelet, man ser bortom de brister som fanns och det man lovade som aldrig kom, de lovade ju att det skulle komma minst 2 DLCs och att storyn tas vidare... Vilket inte skedde.

Så well, kanske inte är det sämsta spelet som gjorts, men vad var det vi egentligen fick förutom ett skal och alla löften som aldrig genomfördes.

Hoppas på ett nytt Mass Effect spel, gillar serien och gillar konceptet Andromedia, men genomförandet var rätt uselt.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det kommer fler spel i serien. Jag blev besviken på Andromeda, men jag har å andra sidan inte spelat igenom det än.
Men det är en riktigt bra spelserie med enorm potential och riktigt bra story (böckerna däremot är tråkiga och väldigt enkelt skrivna).. För mig är Mass Effect 2 ett av de bästa spel jag spelat, och har varvat det fyra-fem gånger.
Jag hoppas verkligen på fler spel.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Geeks Gaming

Jag hade gärna sett en remasterd av 1an i frostbite med Andromedas combat(Hur man skjuter och hur man rör sig).

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Som många andra hoppade jag över Andromeda på grund av allt dåligt jag hört om det. Mass Effect 1-3 är dock några av de bästa spelen jag spelat, så skulle gärna se att de gör ett nytt försök.

Jag kan ändå rekommendera Andromeda. Tyckte det var kul, tyvärr en hel del filler och inte lika enkelt att bedöma vad man väljer i konversationer. Storyn är ibland riktigt bra (quests för sidokaraktärerna, precis som i de andra spelen) men ibland lite inkonsekvent. Vissa grejer är inte helt genomtänkta.
En intressant grej är att när jag kollade genom speltid körde jag Andromeda lika länge som trilogin sammanlagt!
Då kan man förstå att vissa moment känns upprepande.

Värt att spela, viss story riktigt bra. Lite väl mycket som inte riktigt är helt genomtänkt men 3 av 5 funkar.

Ps. Boken om den sista Arken, som inte är med i spelet, är riktigt mysig Mass Effect-läsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktiskt Andromeda och hade många timmars glädje i det. Vill hellre att de fortsätter och gör en riktigt grym tvåa som ger det en ärlig chans än att de bara lägger ner allt...

Permalänk
Medlem

@mkk: Skrattade gott av din kommentar och tänkte direkt på presentationen av kommande Diablo spelet :'D Det fick sig en ordentlig "recension" redan vid presentationen att spelet är dött. Så snabbt har ett spel nog inte floppat någonsin haha

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av SollieFoto:

Är nog ensam i världen med att känna så, men jag hade riktigt kul med Andromeda. Spelade igenom hela.
Inte bäst i serien, men fick lite mer skit än det egentligen förtjänade.

Tycker exakt samma sak. Trots de estetiska problem som spelet hade (vilket verkar varit majoriteten av kritiken mot just spelet) så var spelet och storyn i sig inte dålig. Skulle säga att den tom. var bra. Orsaken till problemen berodde på att Bioware satt ett ganska nytt team som utvecklare av animationer vilket gjorde att det blev som det blev. Storyn däremot hade ungefär samma team som de tidigare spelen och det märktes.

Skrivet av gonace:

Till er som tycker att Andromeda är ett bra spel, verkligen? I jämförelse med vadå? Kanske hade varit förlåtet om det hade kostat $29.99 men låt oss inte glömma att det var ett fullpris AAA-spel med buggar utan dess like.

Jag tror man gillar konceptet mer än spelet, man ser bortom de brister som fanns och det man lovade som aldrig kom, de lovade ju att det skulle komma minst 2 DLCs och att storyn tas vidare... Vilket inte skedde.

Så well, kanske inte är det sämsta spelet som gjorts, men vad var det vi egentligen fick förutom ett skal och alla löften som aldrig genomfördes.

Hoppas på ett nytt Mass Effect spel, gillar serien och gillar konceptet Andromedia, men genomförandet var rätt uselt.

I jämförelse med de andra spelen i serien. Dessutom tycker jag att du överdriver antalet buggar i spelet. Köpte spelet på day one och jag hade väldigt få buggar. De flesta buggar jag såg var länkade till rörelseschemat och animationen av karaktären i sig men även NPCs samt roliga dialogbuggar. Inget spelförstörande däremot underhållande.

Skrivet av circedge:

Låt oss be real. Ingen av ME spelen var bra. Tvåan var smårolig som actionspel särskilt som Vanguard. Trean hade roliga interaktioner med gruppmedlemmarna, särskilt om man hade spelat tvåan. Ettan nja, den hade exploration som påminde om Starflight, fast det blev tröttsamt ganska snabbt när man märkte att det var poänglöst, fast tanken var där. Man hade ju hoppats att de hade tagit allt det som hade potential och utvecklat det men nä. Sen hade mer frihet inte skadat heller.

Sen vet jag inte hur det var me Andromeda, animationerna var ju skrattretande så jag skippa.

"Lets be real" och sedan för du fram din subjektiva åsikt som något objektivt.

Skrivet av anon12433:

Jag tror det finns fler som rankar KotOR som bättre än något Mass Effect spel. Det första ME var hyfsat, hade några RPG element och duglig story. 2'an och 3an var inte mycket att hänga i granen och faktiskt rätt dåliga spel. Andromeda har jag inte spelat. Över lag är det en ganska dålig serie med uselt gameplay och det enda egentliga bra är en okej story.
Hur som helst, Bioware har nu manglat ut 4st ME spel och 3st Dragon Age, men bara ett NwW/KotOR.
Jag tycker det är rätt uppenbart var mer fokus borde läggas.

Många håller absolut inte med dig mig inkluderat. ME är ett mästerligt spel där tvåan var det bästa i serien enligt mig. NWW däremot är ett ganska kasst spel med ett omodernt combatsystem som skulle få fansen irriterande om de ändrade.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Videoapan:

Jag kan ändå rekommendera Andromeda. Tyckte det var kul, tyvärr en hel del filler och inte lika enkelt att bedöma vad man väljer i konversationer. Storyn är ibland riktigt bra (quests för sidokaraktärerna, precis som i de andra spelen) men ibland lite inkonsekvent. Vissa grejer är inte helt genomtänkta.
En intressant grej är att när jag kollade genom speltid körde jag Andromeda lika länge som trilogin sammanlagt!
Då kan man förstå att vissa moment känns upprepande.

Värt att spela, viss story riktigt bra. Lite väl mycket som inte riktigt är helt genomtänkt men 3 av 5 funkar.

Ps. Boken om den sista Arken, som inte är med i spelet, är riktigt mysig Mass Effect-läsning.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det verkar vara den generella uppfattningen bland folk. Att spelet faktiskt är bra och har blivit mycket bättre efter alla uppdateringar. Jag lär plocka upp och spela det nån gång, händer ändå att jag känner sug efter mer Mass Effect då och då.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SollieFoto:

Är nog ensam i världen med att känna så, men jag hade riktigt kul med Andromeda. Spelade igenom hela.
Inte bäst i serien, men fick lite mer skit än det egentligen förtjänade.

Du är inte ensam. Inte bäst som sagt, men det fick klart mer skit än det förtjänade utan tvekan.

Hade vart en trevlig grund att ta nya tag och verkligen komma med en superb uppföljare som fixade alla problemen när de hade lärt sig använda Frostbite osv. Men icke.

Vi ska inte utesluta att de gör en uppföljare när de väl tinar upp universumet igen förstås. Får se helt enkelt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HoboCop:

För mig dog ME med Sheppard i och med slutet på ME:III, så för min del får dom gärna låta den tråden vara död och begraven.

Vad säger du? Hon drog ju ett andetag i slutet av sista scenen, Shepard is alive!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag älskade Me1-2-3 serien. Spelat igenom flera gånger med olika builds och stiler på story.
Andromeda spelade jag inte alls klart. Glömt bort det tom. Kanske dags o hoppa in och köra "god mode" eller nåt o kolla in storyn. Gameplay var ju ganska meh.

Gjorde faktiskt det och tyvärr tyckte jag att storyn också var rätt dålig. Sido uppdragen verkade intressanta men dom blev inte av. Tyckte att karaktärerna var rätt "platta" och tråkiga och det var där det dog för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Märkligt att spelserierna dog efter att Obsidian rört vid dem då, precis som alla andra uppföljare de tagit över. Obsidians skapelser var rent skräp i jämförelse med Biowares magnifika spel. Obsidian kan hålla sig till sina spel istället så att de inte besudlar fler spelserier. Men nu var det inte Obsidian jag ville diskutera utan Bioware och de spelen jag önskar att de borde göra.

Både KOTOR och Neverwinter Nights dog efter att de som äger licenserna (Lucasarts och Wizards of the Coast) drog tillbaka dem. Jag har diskuterat förut hur Obsidian är ett problematiskt företag att samarbeta med, så jag kan förstå att de gjorde så, men hade Bioware varit intresserade av de serierna hade de säkert få göra ett nytt spel. Bekymret med Bioware är att de snabbt skapade egna serier med motsvarande miljö - Baldur's Gate och Neverwinter Nights följdes upp av Dragon Age, och KOTOR av Mass Effect - och det är klart att licensägarna av D&D och Star Wars drar öronen åt sig då.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

De flesta buggar jag såg var länkade till rörelseschemat och animationen av karaktären i sig men även NPCs samt roliga dialogbuggar. Inget spelförstörande däremot underhållande.

Smaken är som baken, i mina ögon förstörs hela upplevelesen i ett RPG bara i och med de katastrofalt dåliga animationer NPC's hade i början, blev förvisso bättre, men inte speciellt mycket.

Jämför bara The Witcher 3 med Andromeda, förvisso hade The Witcher 3 rätt mycket buggar i början men det spelet håller en helt annan klass än Andromeda, och eftersom EA och BioWare övergav Andromeda gav de inte ens spelet en chans att blir så bra det kunnat bli.

Tycker det är sorgligt att man bara mer eller mindre kastade in handduken istället för att vända på skutan.

Missförstå mig inte, det är högst min personliga åsikt och om man gillar spelet är det ju hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Som många andra hoppade jag över Andromeda på grund av allt dåligt jag hört om det. Mass Effect 1-3 är dock några av de bästa spelen jag spelat, så skulle gärna se att de gör ett nytt försök.

Kan inte annat än hålla med. Lite tråkigt med den låga bildupptaderingen i ME1, därav håller jag ME2 som varmast.
Men oavsett, strålande spelserie rakt igenom.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Jag gillar att ha många alternativ vid strider och tar lätt mekaniken från ME1 över allt annat. Storyn också. Tycker inte det blir lika intressant när systemet är nerbantat och uppsnabbat, för mig är inte det Mass Effect. Snarare en spin-off.

För övrigt ganska uppenbart att det finns två-tre läger när ME1, ME2-3 och ME:A skiljer sig åt så mycket. Det kanske är dags att göra tre spin-offs; en turbaserad RPG med mycket lore, en tredjepersonspangare med 3-4 combat skills och en FPS-pangare i stil med senaste Doom.

Stört omöjligt att göra mer än en tredjedel nöjda med bara en ny titel i ME's universum

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Skrivet av anon12433:

2'an och 3an var inte mycket att hänga i granen och faktiskt rätt dåliga spel.

Du missade "Jag tycker att...". Objektivt tycker majoriteten av alla spel-intresserade att Mass Efffect 1-3 är fenomenala spel och något man absolut skulle hänga i granen eller påskriset.

Andromeda dock...hmm.. så mycket är redan sagt om den releasen så jag röstar för att man låtsas om som att den inte finns. Den konstiga kusinen från landet typ...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

De får gärna remastra ME1-2 och göra om ME3 och använda sig av dark energy teorin som finns med i ME2. Vad de än gör så skall det göras av edmonton studion och de måste få lov att ha mer än 1.5år som de använde för ME3.

Edit: De måste ha med som alternate look på ashley:
Ashley collector artbook

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Tyckte Andromeda var kul. Det fick för hård kritik. Jag köpte det dock sent efter att flera patchar hade kommit ut. Inte lika bra som trilogin gällande story men spelmekaniken var mycket bättre. Kan tänka mig att spela det igen faktiskt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Andromeda är bra, det är uppenbart att dom flesta som säger att spelet är dåligt aldrig ens har spelat det och bara har hoppat på mainstream tåget att hata spelet.

Visst hade spelet problem vid release, men kritiken spelet fick var inte kritik som ett 7/10 spel får, det var kritik som att det var de sämsta spelet någonsin i princip, totalt överdrivet och onödigt.

Det enda den överdrivna kritiken har gjort är att mindre pengar kommer att läggas på Mass Effect serien i framtiden, jag har svårt att se vem som vinner på det förutom youtube reviwers som fick lite extra pengar pga clickbait titlar då såklart.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Heh, nej tack. En liknelse här (köp den bara):

ME1, ME2 och ME3 är lite som SW 4-5-6. Första delen är okej, andra delen är den relativt sett bästa och den tredje har sina brister.

Om vi får ny ME-spel så kommer de vara av samma kvalité som SW prequelsen 1-2-3. Riktigt skräp :P. Bättre att låta serien dö med lite värdighet kvar.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag förhandsbeställde Andromeda via Origin, kände att jag ville stödja Bioware och jag har verkligen älskat Mass Effect 1-3
Det som gjorde mig besviken var följande:

  • Spelet kändes väldigt upprepande, samma sak på varje planet nästan.

  • Få nya arter när man är i en ny galax.

  • Inga DLC

Det känns mycket som att utvecklingen av spelet var stressad i slutet. Personligen hade jag gärna väntat ett år till för att få en mer utvecklad story och bättre QA. Samt tvånget med Frostbite-motorn är inte något som jag verkligen gillar.

För mig känns det som att mycket ur artikeln på Kotaku passar in i det resultat vi fick, vad tycker ni?

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem

@Veidit: Ver du ens skillnaden mellan en ras och en art FFS?

Ras är pigmentation, skeletal uppbyggnad och broskbyggnad. Men bibehållen fortplatning.
Art är en större grupp som saknar forplantningsförmåga fast kan få barn ändå, fast de är 100% sterila. (Exempel mula, liger, tigon osv)
Genus är mammalia, aka alla djur som diar sina barn (utom platypus av nån sjuk anledning)

Exempel: En vithårig ras av islandshästar blandas med en ras av fullblodsaraber, det ger en lite ljusare arab, sen tar de hela avkomman och blandar med en zebra vilket get kvaggor som i sig är mystiska. Slutligen blandar man med en åsna och där tog generering en slut. Vi får ett randigt missfoster som är sterilt och inte kan styras eller kontrolleras avmänniskor.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Mera Jiggly quarian bumbums åt folket!
Andromeda är det enda ME-spelet som jag inte orkat spela igenom.. jag satt klistrad vid de första tre

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bioware:

Vi är inte färdiga med Mass Effect

Nej men jag är färdig med er efter Andromeda.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Andromeda var nog den västa skiten jag spelat på länge... På mina femton timmar gameplay fick jag starta om spelet FRÅN BÖRJAN två gånger, och ladda en långt tidigare save flera gånger pga diverse helt bisarra buggar.

För att inte tala om alla gånger skiten bara buggade allmänt. Sen ska vi inte ens tala om animationer och annat runt kring.

Undrar om det är spelbart nu en evighet av patchning senare... Kanske borde prova.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

I andromeda tvingas man dessutom spela som nån millenial sark ass bitch istället för en cool galaxräddare.. Man tål till slut inte rösten av huvudkaraktären.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag håller också med dig. Världen var fint gjord, patch 1.10 gjorde det högst spelbart, vissa dialoger var verkligen lustiga. I min bok är spelet värt en 3a av 5 för det gör en hel del rätt.

Håller med. Jag gillade också Andromeda MEN det skulle varit i utveckling minst 2 år till för att komma upp i samma kvalitet som 1,2,3.
Världen är för tom som den är. Lite fler raser, lite fler planeter som man kunde utforska som i tex me2. Mer dialoger, mer animationer...

Permalänk
Medlem

Musik för mina öron att höra att dom inte slopat detta fantastiska speläventyr för gott.

Har säkert närmare 150-200 timmar på varje spel i serien så det är bra bang for the buck.

DLC till Andromeda vore epic men om dom kör vidare på storyn från ME3 eller Andromeda är båda välkomna hos mig!

ME1-2-3 remakes vore även det önskat.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64