Ny telefon, vad rekommenderas?

Permalänk
Medlem

Ny telefon, vad rekommenderas?

Hej!

Behöver köpa en ny telefon och har tidigare haft Oneplus, Samsung galaxy och senast Huawei Honor 8. Har varit nöjd med alla i princip och söker en ny android telefon i prisklass runt 2000-3000 om möjligt. Men kan definitivt betala mer om någon telefon är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera huawei p20 pro.
Har inte telefon själv, men har en del polare som har den och de är grymt nöjda.

Lite över budgeten du sa, men rekommenderar den ändå!

Kör själv s9+ och är inte 100% nöjd, därav rekommenderar jag inte den!

Permalänk
Medlem

vad är du ute efter för funktioner?

i just 2000-3000kr klassen finns många telefoner som är bra, men alla offrar något

Annars lanserar Motorola i dagarna nya Moto G7 serien i hela prisspannet. De brukar vara riktigt prisvärda modeller och har alltid hamnat på "mest prisvärda modellerna" listorna sedan de lanserades. https://www.mobil.se/nyheter/har-ar-nya-moto-g7-serien

Jag kan personligen varmt rekommendera Nokia 7+ som dyker in precis under 3000kr idag på Media Markt, annars brukar den vara lite dyrare. Den har riktigt bra byggkvalité, senaste android versionen, tydligen lättreparerad och AndroidOne (alltså "rent" android), ganska stort batteri och hyffsat bra kamera för priset.

Permalänk
Avstängd

Pixel (den första) finns på rea då och då för 2500. På CDON just nu exempelvis. 128GB minne, grym kamera och ren Android. Dock känns den ju inte supermodern i designen längre eller så, men ska en telefon se modern ut för under 3000 så blir det ju andra kompromisser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

Jag kan rekommendera huawei p20 pro.
Har inte telefon själv, men har en del polare som har den och de är grymt nöjda.

Lite över budgeten du sa, men rekommenderar den ändå!

Kör själv s9+ och är inte 100% nöjd, därav rekommenderar jag inte den!

Okej den ser intressant ut, stora skillnaden mellan den och Huawei honor 8 är kameran och sen är allt lite bättre bara i och med nyare osv?

Permalänk
Medlem

Pocophone F1 har ju fått bra betyg annars! Just nu 2999kr på CDON

Permalänk
Medlem

En Nokia eller Sony XZ1 Compact.

Permalänk

Honor 10 eller honor view 20 om du vill betala lite till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar nya Motorola g7 har själv en g5s plus och är väldigt nöjd med den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Pocophone F1 har ju fått bra betyg annars! Just nu 2999kr på CDON

Pocophone F1 för 2999 är ju hur bra som helst.

Rekommenderas starkt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

LG G7 ThinQ går också att hitta runt tretusenkronorsklassen, nedsatt till under hälften av lanseringspris. Överlägset bra hifi dac och hörlursförstärkare för 3,5mm jacket. Även om det helst krävs hörlurar på 50 Ohm och uppåt för att hörlursförstärkardelen ska komma till helt till sin rätt men då är också ljudet helt i audiofilklass och dessutom klarar telefonen av MQA-filer om man har intresse för dem.

Förutsättningen är att man kör trådat ljud, annars tjänar man inte på det. Men spelar man mycket musik och verkligen bryr sig om ljudet är det som natt o dag tycker jag. Är helt fantastiskt att sitta med värsta "dyr-fi" ljudet på en telefon och det går normalt åt många tusenlappar att få ljud i samma klass.

Bryr man sig inte om ljudet har den annars en helt okej och stor skärm även om den är Lcd och ej Oled. Snapdragon 845 med 4Gb RAM och 64GB lagring samt har minneskortplats för utökning men ej Dual-Sim.
Den ena bakkameran är en vidvinkel istället för tele som är det vanligaste, personligen tycker jag vidvinkeln är användbarare för att få med många personer i trånga rum eller för landskapsbilder. Kamerorna är hyggliga men ej absoluta toppklassen men skulle ändå säga klart bättre än normala tretusenkronors telefoner. Fm-radio som numer är ovanligt har den också.

Nackdelen är att det är en litet udda telefonfabrikat, och därmed färre tillbehör och att LG är kända för seg uppdatering till nyare androidversioner.
Säkerhetspatchar och lite förbättringar verkar dock ha kommit ganska bra så lite har de ändå skärpt upp sig en del, då mot förut när de nog var bland de sämsta på uppdateringar.

För de priser som telefonen går för nu är den mycket prisvärd,speciellt om man är ljudintresserad.

Permalänk

Pocophone F1 alla dagar i veckan. Går inte att slå för 2990 riksdaler.

Visa signatur

Stationär:
i5 2500k @ 5 GHz | ASUS P8P67 PRO | ASUS STRIX OC GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 16 GB 2133MHz | Samsung 860 EVO 1 TB | Noctua NH-D15

Bärbar:
Dell G3 3579 | i7 8750H | GTX 1050 Ti | 32 GB DDR4 2666