1440p xbox one x eller xbox one s

Permalänk
Medlem

1440p xbox one x eller xbox one s

Vad blir skillnaden i grafik på en 1440p skärm. klarar xbox one S 1440p

Permalänk
Medlem

Så gott som ingen. Få spel som körs i höga upplösningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

@Kotten81:

Fast Xbox One X har 12 Gb GDDR5 minne (jämfört med 8Gb DDR3 på One S). Dessutom har Xbox One X 384-bit minnesbandbredd jämfört med 256-bit på One S. Dessutom är den åttakärniga cpun snabbare i One X. Ja du kan se skillnaderna i länken här nere.

https://www.digitaltrends.com/gaming/xbox-one-s-vs-xbox-one-x...

Men som Elghinarissa skriver så finns det få spel som kör i 4K på One X såvida du inte nöjer dig med 30fps. Men laddningstiderna blir ju snabbare på One X. Nackdelen med One X är att den kostar relativt mycket med tanke på mervärdet. Jag själv har en One X men använder den på en vanlig 40 tums full-HD teve och det ser fantastiskt ut iaf.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

De flesta spel som har optimeringar för Xbox One X kör i minst 1440p, ofta hela vägen upp till 2160p ("4K"). Xbox One S körs som mest i 1080p, men oftast lägre än så.

Vill du få ut så mycket som möjligt av en 1440p-skärm bör du alltså köpa en X. Skillnaden i bildkvalitet är rätt stor.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan så har Xbox One S en inbyggd uppskalare och bör kunna leverera 1440p

Om du vill ha X istället får du avgöra själv,
det gäller antagligen mest nyare spel som kan leverera 60 fps och mer minne och kraft så det blir mindre pop-in och bättre texturer.

Dock så är det ju vanligt att spel inte riktigt levererar 1080p på S heller, utan det kanske ofta är uppskalning från 900p.
men jag skulle absolut inte skämmas för att köpa en S för 1500.-, köra lite spel jag inte haft annars och slippa betala 4000.- för X