Axiom Verge gratis på Epic Games Store

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Axiom Verge gratis på Epic Games Store

Epic Games Store har ju som bekant börjat ge bort spel gratis via sin tjänst vid jämna mellanrum, och nu är det dags för en av mina absoluta favoriter ur Metroidvania-genren!

Axiom Verge knåpades ihop av Thomas Happ som ett enmansprojekt och släpptes ursprungligen 2015. Rekommenderas starkt för anhängade av Super Metroid och Metroidvania-titlar i allmänhet.

Axiom Verge är gratis att ladda ner t.o.m. 21 februari.

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt bra spel, även ett av mina favoriter i Metroidvania-genren. Musiken och bandesignen är top notch.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Hjälpsam

Tack för tipset, adderat till mitt och grabbens konton

Bara kommit till musiken än så länge, låter awesome!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Känner vibbar av Megaman, Probotector samt Gradius bortsett från Metroid.

Permalänk
Medlem

Subnautica sen Axiom verge gillar epic mer å mer

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Några klick tog det så nu har man detta lir. Tackar för tipset!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Avstängd

Tackar för tipset.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Skriv gärna i nyheterna då nästa gratis släpp kommer också, hade missat det första släppet, Subnautica som ser ganska intressant ut men som jag inte riktigt är sugen på att köpa (har redan andra spel jag borde hinna spela oxå)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Kan någon posta system requirements?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Chromatic:

Kan någon posta system requirements?

MINIMUM:
OS: Windows XP
Processor: Intel Pentium E2180 2.0 GHz
Minne: 500 MB RAM
Grafik: Intel HD Graphics 4400
Lagring: 300 MB ledigt utrymme
Ytterligare anmärkningar: Dual Shock 4 or XInput controller recommended.

TL;DR: potatis

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Fel Store, måste kunna reviewbomba

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Najs, bra spel. Fortsätter att klicka hem titlar och inte installera EGS (Har samtliga spel sedan tidigare på Steam).

Hoppas varje hemklickat spel ger någon form av kompensation till utvecklaren.

Skrev fel akronym
Permalänk
Medlem

Underbart spel. Har det både på PS4 och Nintendo Switch. Har dock kommit till slutet och där vart det för svårt för mig så kollade resten på youtube.

Permalänk
Medlem

Spelade bara ca fem min igår men jag gillar det, riktigt grym musik. Har lite annat som ska spelas först så vi får se när eller om jag hinner mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sötast

Vet inte vad det med just Axiom Verge men spelet gör mig arg/irriterad.

Jag älskar denna typ av spel generellt men det är något med just detta spelet som känns riktigt fel för mig.

Trist för mig då spelet är så pass bra att jag vägrar sluta så lär vara rejält pissed emot slutet

Permalänk
Moderator
Testpilot

Älskar Metriod men det får nog bli ett inköp till Switchen. Känns som ett ultimat spel till Nintendos lilla Frankenstein.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Detta var ju helkul, fick tillbaka känslan från när man var liten. Men behöver en 360 kontroll, spela på tangenterna var inte det bästa

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra spel, absolut inte enkelt eller trivialt på något sätt.
Kan inte rekommenderas nog!

En notering för Linux.
Själva spelet stödjer officiellt Linux, men det gör inte Epic store/launcher så man får enbart Windows-versionen från Epic.
AV fungerar utmärkt att köra i Wine eller Proton. Alternativt kan man köpa en Linux-version från Steam eller HumbleBundle. I min personliga åsikt förtjänar Thomas Happ en peng för detta mästerverk.

Av någon anledning är Steams Linux-version på ca 160 MB men Epics Windows-version är på ca 460 MB. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Går det att spela spelet genom Steam på något sätt eller är det bundet till epics klient? Är inte ett fan av att ha 3-4 likadana "spelklienter"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Epics version av Axiom Verge är DRM-fri.
Det kan alltså köras utan att Epics klient är igång, men spelet behöver naturligtvis laddas ner och installeras via klienten. I samband med installationen kan man välja att skapa en genväg på startmenyn.

Så Axiom Verge kan startas på flera olika sätt;

  • Genväg på startmenyn

  • Via Epics klient

  • Starta AxiomVerge.exe direkt från t.ex. en filhanterare

  • Lägga till en manuell genväg i Steam, Windows eller Linux (Steam Play/Proton)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpanter:

Epics version av Axiom Verge är DRM-fri.
Det kan alltså köras utan att Epics klient är igång, men spelet behöver naturligtvis laddas ner och installeras via klienten. I samband med installationen kan man välja att skapa en genväg på startmenyn.

Så Axiom Verge kan startas på flera olika sätt;

  • Genväg på startmenyn

  • Via Epics klient

  • Starta AxiomVerge.exe direkt från t.ex. en filhanterare

  • Lägga till en manuell genväg i Steam, Windows eller Linux (Steam Play/Proton)

Ah Okey, men man kan inte få achievements osv till Steam?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@BesteN: Vi kan nog förutsätta att kravet för att Steam achievements ska fungera är att man köper spelet från Steam. Tror inte man kan komma runt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpanter:

@BesteN: Vi kan nog förutsätta att kravet för att Steam achievements ska fungera är att man köper spelet från Steam. Tror inte man kan komma runt det.

Ah Okey, skönare om man fått en cd-nyckel bara, ajja inte så mycket att göra åt, spelet var ju iaf gratis så kan inte klaga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel, men vissa grafiska val får det dock att svida en smula i ögonen.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel, jag ger det definitivt 4 av 5. Riktigt bra känsla, spelkontroll, grafik (sålänge man uppskattar pixlarna) och ljud, särskilt musiken.

Om något var negativt så blev det lite svåröversiktligt när man kommit längre in i spelet. Lite virrigt med vart man skulle gå för att komma vidare. Svårt att inte sträcka sig efter en walkthrough.

Permalänk
Sötast

För er som gillat spelet så kolla på "Hollow Knight" i min mening sådär 10x bättre